Autor Wątek: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13  (Przeczytany 16903 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 10, 2017, 19:57:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Od kiedy w pierwszych PN siedział 115C?

Żyleta, wrzuć zdjęcie komory silnika, jak masz możliwość :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 10, 2017, 20:05:40 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Nr silnika i jego typ jest wybity na bloku obok 1 świecy na takim zgrubieniu. Jeśli go tam nie ma to ktoś musiał szlifierką go zjechać.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:05:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Kiedyś na TVN Turbo był odcinek legend PRL z Borkiem jeszcze pod nazwą "polski" i był pokazany silnik i wyglądał jakby to było 115C, nie mniej mógł to być jakiś składak, a mnie też pamięć może zawodzić.

Wszystkie źródła mówią o przerobieniu silnika pod Poloneza od początku, ale w FSO działy się rzeczy różne więc kto wie, może część tych z serii informacyjnej miała silniki od DF?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:28:25 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: maciejowski w Dzisiaj o 13:04:43
podobno było jeszcze wzmocnione 115c, w kolorze żółtym, ale nigdy nikt takiego na oczy nie widział, nie wiadomo czy fizycznie jakilowiek istniał.
wersja 1500S 82KM z planowana glowica o 0.5mm - czemu mialby fizycznie nie istniec, w ksiazce jest dosc szczegolowo opisany
w literaturze jest też 125p 1.6ME, do dziś nie udowodniono istnienia takiej wersji.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 12, 2017, 12:38:46 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Czyżby stary typ puszki filtra powietrza? Też miałem, ale zmieniłem na nowy bo ten starszy niestety był przerdzewiały i rura od zimnego była ucięta. Na szczęście trafiło się Wąskie Caro na złomowisku.
 
Aktualnie nie mam możliwość zrobienia zdjęcia bo Nokia odmówiła posłuszeństwa :I Może po świętach.
Póki co muszę powalczyć z drążkami kierowniczymi, auto się rozruszało i pojawiają się luzy w kierownicy przy większej prędkości, no i przy znikomej prędkości czuć jak drążki sobie przeskakują.

Co do przeróbki, auta z których miałem brać części są w dużo gorszym stanie niż mi się wydawało więc ta droga odpada. Za to na miejscowym złomowisku wygrzebałem w stercie zderzaków i innych plastików grill od MR'89 ze światłami i ich wzmocnieniami, więc póki co pójdę na łatwiznę i stworzę przejściówkę, później się zobaczy.

PS: Ktoś ze śląska/opolskiego(okolice Racibórz/Kędzierzyn-Koźle/Rybnik/Gliwice) nie ma może do rozbiórki MR'89? :)

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 12, 2017, 17:51:02 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mam parę części typu zderzaki, zależy czego potrzebujesz. Generalnie ciężko będzie znaleźć  na złomie cokolwiek starszego niż caro na śląsku.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 12, 2017, 18:02:42 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Póki co mam już atrapę :) Potrzebuję na teraz błotniki L+P, maskę i nosek, zderzaki jeszcze nie wiem bo w Kędzierzynie ponoć stoją trzy pognite Borewicze i Caro 1.4(z tego co zaobserwował mój brat) na złomie i w najbliższą sobotę się tam wybiorę i zobaczę co tam faktycznie jest.
Jakby coś to się odezwę :)

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 22, 2017, 21:20:06 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Caro ogłosiło zerwanie współpracy.

Auto od samego początku miało problemy z paleniem na czwartym cylindrze, na wolnych obrotach na zimnym(500-600n/min) coś już tam poklepywało delikatnie. Dzisiaj wziąłem się za wymianę gaźnika na zregenerowany jakieś pół roku temu(znajome auto trafiło na złomowisko w okolicy, więc brać co dobre z niego) Po próbnym odpaleniu na nowym karburatorze prawdopodobnie ułamał się któryś zawór albo cośkolwiek innego stało się w głowicy. Klepanie jest dość głośne, a auto nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie.

Więc wszelkie plany zawieszone do póki(o ile się w ogóle uda) nie naprawię silnika... a potem może szybka stylizacja i się z Polonezem będę chyba żegna. Droga zamiany daleko mnie poniosła więc może zaś się uda, 125p podobny więc może się ktoś skusi(choć jak znam swoje pechowe życie to zaś wkopię się na minę typu faltdach w podłodze)

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 22, 2017, 22:15:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Łatwo się poddałeś.

Może po prostu wsadź normalny silnik zamiast tego padła ze 125p, które nie powinno być na pokładzie? Chyba, że w to auto nie opłaca się inwestować ze względu na blacharkę. Bez zdjęć ciężko cokolwiek ocenić.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 22, 2017, 23:36:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Wsadź porządny silnik ze zdrowymi kablami zapłonowymi. Zdrowe OHV na benzynie albo z sekwencją całkiem nieźle się zbiera.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 23, 2017, 17:41:25 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Głowica zdjęta, w kolektorze dolotowym była wbita podkładka(został ślad, ciekawe jak się tam wbiła i jak długo tam siedziała) i wpadła do trzeciego cylindra. Nie jest aż tak poważnie, trochę obity tłok i głowica. W myśl zasady "Prowizorka trzyma najlepiej i najdłużej" Po prostu spiłuję i wypoleruję odbicia, jak zapali to trochę może pochodzi(nie takie rzeczy się już widziało w silnikach polskich aut xd Przykładem mój Maluch który chodził i nadal chodzi z odbitą za długą świecą w tłoku) Jeśli nie zapali to będę musiał zmienić silnik.

Przy okazji remontu postanowiłem przeczyścić silnik... lepiej bym się czuł jakbym tego nie zrobił. Numer nabity na kawałku pomalowanej szpachli, pod spodem CB... więc jest 1.6. Pokrywka rozrządu - ucięty dekiel z DF i wpasowany w miejsce blaszanej osłonki z Poloneza. Więc jest jeszcze weselej niż myślałem.

Blacharka... hmm, w sumie nie ma tragedii, do wymiany wszystkie drzwi(albo poszycia nowe wstawić) i przednie błotniki, po za tym do polakierowania odpowiednim kolorem to co zostało wyszlifowane ze rdzy powierzchownej, czyli klapaka do baku i dwa punkciki na tylnych nadkolach i jedna rysa od tylnej lampy do drzwi.

Co ma być to będzie, znając moje szczęście do pecha życiowego albo się za raz zaś rozleci albo coś jeszcze gorszego się stanie. Więc nie dziwne że się szybko poddaję, jeszcze nigdy nic nie szło tak jak miało pójść, więc tyle.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 23, 2017, 18:51:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak chcesz drutowac, to juz lepiej wymien jeden tlok, bo ten poobijany moze peknac i bedziesz jeszcze raz glowice sciagal,zeby go wymienic,
moze tez oczywiscie dzialac dobrze, bo to zalezy od stopnia zorania,

jezeli masz blok CB i wal od 115/116c (wspomniales o filtrze odsrodkowym na kole pasowym) to taka rzezba ma prawo dzialac ,ale nie ma tam miejsca na puszke filtra oleju - jezeli takowy wystaje pod kolektorem dolotowym ,to mozliwosci sa dwie :
albo jakis pajac wkrecil go w miejsce czujnika cis. oleju i wtedy filtr nie dziala,
albo to nie jest blok CB, tylko ma przebite numery

zmierz sobie srednice cylindra, zebys odpowiednia uczelke pod glowice kupil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 23, 2017, 20:45:28 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Filtr oleju jest pod kolektorem wydechowym tak jak standardowo w Caro był. Filtr odśrodkowy był przykręcony do przerobionego koła pasowego z Poloneza(dokładnie dowiercone dziury, widać nawet rysy od rysika, w DF był inny odlew i było widać że otwory są przygotowane pod filtr odśrodkowy, u mnie są po prostu dziurki z gwintem) po za tym na tym kole ktoś musiał mieć zamontowane koło Korbeckiego(rozrusznik na linkę) albo coś podobnego(między podkładkami a filtrem były jakieś oberwane kawałki aluminium) Po za tym żeby było śmiesznie śruba koła jest od Poloneza(chyba nieco skrócona od czoła) bo nie ma otworu doprowadzającego olej.

Też myślałem, dziadek mi pomaga i stwierdził on że nie jest ten tłok aż taki zły, przeszlifować zadziory i powinien jeszcze pochodzić(dziadek pracował w PKS i z tego co opowiadał to gorsze druciarstwo robili w ciężarówkach jak coś się na trasie wysypało, a potem jeszcze jechali kilkaset kilometrowe trasy), ale zobaczę, może mają na złomie coś wymontowanego to się wtedy wymieni, sklepy nie mają, nawet skąd sprowadzić nie może żaden sklep w okolicy(W jednym mają tylko na stanie jedną sztukę 72,3mm, ja mam 80,08mm)

Się zobaczy.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 24, 2017, 00:30:03 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czytając Twoje posty, wyobrażam sobie, jak poprzedni właściciel, wspomagając się extra-żytnią, tachał na taczce z szopy do stodoły, przez błotniste podwórko, silnik ze złomowanego 15 lat wcześniej DF-a,i tworzył taką głupią i nikomu niepotrzebną rzeźbę. Natomiast nie rozumiem, w jakim celu chcesz go naśladować. Mogę Ci dać namiar na lepszy silnik kilkadziesiąt kilometrów od Rybnika.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 24, 2017, 13:01:20 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Mój problem polega na tym że potrzebuję auto na przynajmniej miesiąc(do póki blacharz nie skończy mojego Malucha) Także, jeśli się uda to będę miał, jak nie to po wypłacie będę musiał zdobyć inny silnik. Także jak coś będziemy gadać, o częściach też nie zapomniałem tylko póki co muszę to odłożyć na dalszy plan ;) Wszystko okaże się na dniach.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 29, 2017, 23:02:43 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Caro ożyło... "lepszy" gaźnik okazał się być bardziej do bani niż ten co miałem na początku - jest gdzieś pęknięty i leje się z niego dookoła paliwo jak z durszlaka. Jutro powrót do starego gaźnika i jeszcze raz zapłon ustawić bo pali na dwa albo trzy cylindry zamiennie z puszczaniem dymu gaźnikiem(nie da się go przestawić, kręcić można a nic się nie dzieje, a ustawianie go żeby auto zapaliło było zupełnie odwrotną zasadą tego co napisali w książce) przeczuwam ze to wina tego gaźnika, ale to już jutro się okaże.

W między czasie na szrocie stoi sobie Szerokie Caro z pakietem Orciari(szkoda że na blachowkrętach i z połamanym przodem), ale przynajmniej lotkę mam :)

Przy okazji mam trochę przełączników z podświetleniem i chciałbym zrobić we wszystkich jednakowe(mam zielone i pomarańczowe), ktoś orientuje się czy w tych przełącznikach jest jakiś opornik czy po prostu dioda na 12V?

Przejściówka powoli się robi... póki co w garażu jako sterta części xd
Dziś się pojawiły błotniki(będzie trzeba je pomalować po wypłacie) i francuskie kierunki(do tego auta będą pasowały jak ulał, sporo cześć tu ma francuski napis)

Gdzieś za fotelami z FałWeja leży jeszcze grill i nosek od MR'89.

Plus gadżet którego nie bardzo póki co wiem jak podpiąć - legendarny taksometr Poltax 211

Także każda informacja się przyda. Szczególnie na temat elektryki bo nie mam wtyczki tylko 6 mosiężnych bolców wystających nad trójnikiem do linek.(Jakby ktoś potrzebował to pancerze linek pasują ze starego Komara tzw Sztywniaka, tylko wkład linki będzie trzeba dobrać albo zrobić z jakichś z odzysku, Maluch ma długą linkę, a wymieniałem więc może z niej coś się uda)

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 29, 2017, 23:17:59 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Powodzenia z pasowaniem tych szajsowatych błotników, a jak jeszcze robisz przód przejściówki to już w ogóle tragedia.

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 29, 2017, 23:45:44 pm »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Powodzenia z pasowaniem tych szajsowatych błotników, a jak jeszcze robisz przód przejściówki to już w ogóle tragedia.
Nie trzymają wymiarów, hę? Niby sklepowe, ale wyglądają podobnie jak te na giełdzie(to co na allegro mają) choć zgrzewy są lepsze i blacha grubsza. Konturówka jest więc da rady xd Jak do Malucha z szerokim zegarem wstawiłem wąski i jakby nie panel z przełącznikami to by nawet nie podpadło że fuszerka xd

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 29, 2017, 23:56:23 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Co do trzymania kształtów i wymiarów to mało co się zgadzało, nawet koło nie wypadało pośrodku nadkola. Najpierw je musiałem pociąć żeby jakoś wpasować, ale jak przyszło do spasowania tego z noskiem to dałem sobie spokój, wyrzuciłem i kupiłem fabryczne :) Do zrobienia kundelka są ok ale do renowacji czegoś lepszego polecam kupić 3 razy droższe fabryczne. Czy ze sklepu czy z giełdy to jest jeden i ten sam szajs z Polcaru, jedyny plus to sam materiał w miarę ok w porównaniu do tych rzemieślniczych w czarnym podkładzie zrobionych z papieru :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2017, 23:58:06 pm wysłana przez Trojan »

Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 30, 2017, 00:13:56 am »

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
Się zobaczy :) Z częściami do Malucha też tak jest, zależ jak się trafi zwyczajna loteria.