Autor Wątek: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja  (Przeczytany 68919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 15, 2018, 11:09:57 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cena Specola jest adekwatna do jego jakości. Żadna okazja.


Czyli inne markowe oleje są zbyt drogie w stosunku do jakości. Chyba że mówimy o pudełku, marketingu i całej otoczce boskiego oleju lanego do kawałka żelastwa zwanego silnikiem.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 15, 2018, 11:43:37 am »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Gomulsky, jeśli dla Ciebie nie ma żadnej różnicy to w jakich warunkach jest produkowany i rozlewany olej to zalewaj sobie co tam chcesz. Polecam wycieczkę na śląsk, zobaczysz w jakich warunkach Specol jest produkowany, zrozumiesz o co chodzi.

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka


Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 15, 2018, 12:54:53 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Spełniają normy zachodnich producentów samochodów?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 15, 2018, 14:32:01 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
jakos moj silnik jezdzil i na Orlenie i Lotosie (tez przeciez pogardzanym) i nic mu nie jest,
nie popadajcie w paranoje, ile fabryk olejow moze byc w Polsce, zeby Orlen od Lotosa mial sie roznic ;>

Wałki się wycierają bo zostały zrobione z odpadów, a nie z winy oleju. 

Przedstaw jakieś źródło tych rewelacji. Jakieś badania z dziedziny metalurgii, trybologii, może jakieś pomiary twardości tych wałków? Chętnie sobie poczytam bo znam zupełnie inną przyczynę wytartych wałków rozrządu i póki co moja teoria się sprawdza.



« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2018, 14:34:10 pm wysłana przez statystyczny_polak »

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 15, 2018, 16:00:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
popraw cytat, bo namieszales w nim konkretnie - zgubiles swoja wypowiedz i polaczyles wczesniejsze cytaty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 15, 2018, 18:38:08 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Spełniają normy zachodnich producentów samochodów?
A jaki olej obecnie produkowany w tej klasie lepkości ich nie spełnia? To żaden argument.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 15, 2018, 18:49:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
A kto to sprawdza i jak?

Jak się w PL robi autostrady, to wysyła się do laboratorium na kontrolę sfałszowane próbki, a jak w kuchni jest konrola sanitarna, to ten jeden dzień przestrzega się przepisów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 15, 2018, 18:50:00 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
statystyczny_polak Polonez gsi,5w40 lotosa od nowości,przebieg 215 tys km,wytarty wałek,reszta silnika w doskonałej kondycji. Astra g, 240 tys (niewiadomo ile prawdziwego przebiegu) zalewany najtanszym gm 10w40,wałek wygląda jak nowy,jak to wytłumaczysz? Wałek w polonezie jest z gównolitu,dobry olej może jedynie przedłużyć jego wegetacje,nic więcej. Pozatym pełno roverów w polonezach jeździ na minerale i czy ktoś słyszał tam o wytartym wałku? Pozatym że silnik klepie jak traktor.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2018, 18:52:05 pm wysłana przez mihals »

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 15, 2018, 19:52:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
teraz w biedzie promocja na ten Orlen 10W40, obnizyli cene do 40pln - qrcze,a wczesniej zrobilem zapas, moj dar omijania promocji potwierdzony,
za duzo w opisie to on nie ma, klasa SL lamana przez SJ (troche dziwne, ze sa dwie klasy dla benzyniaka i jedna dla diesla) , zgodnosc tylko dla merca 229.1,
no nie jest to jakis wypas, ale qwa taniej niz mineralny w sklepie,
Lotos 10W40 ma dodatkowo wagine 501.01 i 505.00 ,klasa tez SL
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 15, 2018, 20:14:40 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Dlaczego Twoim głównym kryterium jest tylko i wyłącznie cena?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 15, 2018, 20:35:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moim glownym kryterium jest stosunek ceny do jakosci, a to zupelnie cos innego niz cena,
dodatkowo nie lubie pier... ludowych madrosci i miejskich legend,
dekade temu jezdzilem na Lotosie i nasluchalem sie jaki to on goowniany jest, syf i smierc dla silnika - tylko ze moj silnik pracuje do dzis,a siewcy ziarna zwatpienia juz dawno zezlomowali swoje rodzyny zalewane castrolami i mobilami,
mam nieodparte wrazenie, ze na dzis pod haslem goownianego oleju figuruje nazwa Orlen, bo Lotos nagle jest spoko i cos musialo przejac jego reputacje,
a to pewnie z jednej beczki razem z tym Specolem rozlewaja ;]

dawno temu mialem zrobic test patelni i zapomnialem,
a chyba nawet gdzies mam patelnie do wyrzucenia ,wiec moze sie skusze - zobaczymy, ktory olej najdluzej wytrzyma przed zwegleniem,
w domu mam Lotosa 10W40, Orlena 10W40, ELFa 5W40, koncowke Lotosa 5W40 i Mobil1 0W40 (wystarcza krople do testu),
doloze jeszcze Militec1, motodoktora i rzepakowy
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2018, 20:39:34 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 15, 2018, 20:59:46 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
KGB te klasy to chyba jakaś loteriada jest, wg mnie nie ma to przełożenia na jakość oleju.

Lałem tani Venol 10W-40 klasa SM, rozrusznik ledwo kręcił silnikiem na zimno.

Wlałem Valvoline 10W-40 klasa... jakaś gorsza, nie będę strzelał, na pewno niżej :) Rozrusznik ani reszta silnika nie ruszane przez prawie rok, a kręcił o wiele lepiej.

Biorę pod uwagę podobne mrozy, a przed Valvoline, jeszcze na Venol-u po trasie miał problemy zakręcić.

To czego te klasy dotyczą? :)

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 15, 2018, 21:02:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Spełniają normy zachodnich producentów samochodów?
A jaki olej obecnie produkowany w tej klasie lepkości ich nie spełnia? To żaden argument.

No więc w czym problem. Może dotyczyć to zarówno Specola, jak również oleju 3 x droższego.

Ludzie zalewają Golda 5w40 do wyżyłowanych silników i nie widzą różnicy,a tu dyskusja nad olejem do OHV.

Jeden z niewielu tematów, gdzie zgadzam się z KGB, szczególnie z tymi zezłomowanymi rodzynami.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 15, 2018, 21:19:53 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Co do konkretnych marek, to właśnie wspomniany wcześniej Venol jest dla mnie synonimem taniego g*wna, czegoś w stylu ,,najgorszy z najgorszych"  <rzygi>  <do bani>  <blee>

Motul czy Valvoline to marki same w sobie, nie trzeba ich reklamować i nie słyszałem żeby ktoś narzekał na oleje Motula, Valvoline czy Liqui Moly.

O Specolu dowiedziałem się dzięki temu forum  :d szczerze mówiąc, podchodzę do niego nieufnie i z rezerwą. Żeby ocenić w rzeczywistości co to jest warte, trzeba by zalać do jakiegoś silnika po remoncie i zrobić na nim ze 100.000km

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 15, 2018, 21:26:46 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mam teraz prawie 55kkm na tym oleju, w silniku o przebiegu 90kkm. Rozebrać silnik i pomierzyć?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 15, 2018, 21:33:16 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Szkoda roboty ;) ale opisz swoje subiektywne odczucia :) Jak to OHV bez hydro to przy okazji regulacji możesz cyknąć zdjęcie pokrywy zaworów od środka i silnika ze zdjętą.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 15, 2018, 21:45:01 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ja się na Venola właśnie przez niezłą klasę jakości skusiłem i żałowałem.

Nie wspominam o ilości "masła" pod korkiem czy to po jeździe w mieście, czy po trasie.

Aha, kumpel też to wlał tylko 5W-40 i również narzekał, też dał Valvoline i jest zadowolony, zmniejszyło się "masło"

Następny wleję pewnie Valvoline, tylko 5W-40.

Chodzi za mną jakiś Liqui Moly albo inny wynalazek, ale chyba nie ma co szaleć :)

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 15, 2018, 22:46:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To czego te klasy dotyczą? :)
dokladnie to nie wiadomo z czym to sie wiaze,
to jest amerykanskie oznaczenie,wiec nic dziwnego ;p
oni maja klase jakosciowa, aw Europie mamy klase lepkosciowa,
zauwazylem,ze na tym samym modelu oleju np. Lotos semisyntetic 10W40 czy syntetic 5W40 przez lata obecnosci na rynku zmienily sie wzor butelek i klasa jakosci wzrosla z SH przez SJ do SL (a moze i 5W40 ma juz SM) przy stalej klasie lepkosci,

o ile trudno sie odniesc do klasy jakosciowej, to juz klasa lepkosci jest wyraznie czytelna, bo olej nia oznaczony ma spelniac okreslone parametry,
ten twoj Venol 10W40 ,jezeli faktycznie zimą zmienial sie w taki smalec,ze rozrusznik ledwo krecil na pewno nie spelnial klasy 10W, wiec to albo jakas podroba, albo oszustwo ze strony producenta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 16, 2018, 07:36:19 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Uważam że jak ktoś nie robi bardzo dużych przebiegów żeby wymieniać olej parę razy w roku, tylko wymienia raz w roku to według mnie lepiej kupić sprawdzony motul, valvoline czy liqui moly, bo w ciągu roku wydać koło 100zł na olej to nie jest jakoś odczuwalne w kieszeni.
A mam pewność że olej jest dobrej jakości i np nie zdarzają się problemy żeby rozrusznik ciężko miał kręcić w duże mrozy.
Miałem tylko raz wlany mobil i zauważalnie ciężko kręcił rozrusznik w zimę i postanowiłem kupić coś lepszego, teraz co rok wymieniam na motula i w zimę kręci bez problemu
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2018, 07:49:18 am wysłana przez Paki68 »

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 16, 2018, 09:23:44 am »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
statystyczny_polak Polonez gsi,5w40 lotosa od nowości,przebieg 215 tys km,wytarty wałek,reszta silnika w doskonałej kondycji. Astra g, 240 tys (niewiadomo ile prawdziwego przebiegu) zalewany najtanszym gm 10w40,wałek wygląda jak nowy,jak to wytłumaczysz? Wałek w polonezie jest z gównolitu,dobry olej może jedynie przedłużyć jego wegetacje,nic więcej. Pozatym pełno roverów w polonezach jeździ na minerale i czy ktoś słyszał tam o wytartym wałku? Pozatym że silnik klepie jak traktor.

Dzięki za odpowiedź. Niestety ale nie wierzę i nigdy nie uwierzę, że w tamtych tubylczych latach ktoś do Poloneza lał HC skoro ludziom szkoda było 300zł na centralny zamek czy 1500zł na klimę. Przyczyny wycierania wałka są dwa: olej mineralny który nie pozwala na pełne zamknięcie i kompensację szklance przez co jest wywierana zbyt duża siła na krzywki. I dwa- ch*jowa jakość samych popychaczy. Odkształcenie płaszczyzny denka na wskutek złego oleju i (bądź co bądź zbyt szybkiego) zużycia powoduje właśnie w skutkach również wytarcie krzywek wałka. Hydropopychacze są firmy Eaton, która podobnie jak Delphi nie słynie ze zbyt trwałych produktów. Dziś zmiana wałka rozrządu przeważnie realizowana jest przy współudziale nowych popychaczy- Kolbenschmit. Te szklanki fabrycznie nie są dedykowane i projektowane pod silnik Poloneza i wg moich "badań" ich siła pracy jest zbyt mocna aby poprawnie działać z wałkiem Poloneza. Zauważmy, że do czasów pojawienia się hydrauliki w silnikach FSO, nie występował problem przedwczesnego zezgonowania wałka rozrządu. Także wina leży po stronie HYDRAULIKI! Dziwnym zbiegiem okoliczności wałki DUET pracują bardzo poprawnie w innych silnikach do których są produkowane natomiast kolejny fuck-up jest w Polonezie? Zastanawiające ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2018, 09:27:12 am wysłana przez statystyczny_polak »