Autor Wątek: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania  (Przeczytany 1468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 08, 2018, 11:13:33 am »
Wtyczkę odpiąć to na pewno, bo po tym zabiegu nie będzie jej już gdzie w tej przepustnicy podpiąć  Trzeba odkręcić obudowę silnika krokowego i wyjąć sam silnik, "koło" zębate i trzpień ustalający wolne obroty.

 

Silnik krokowy nowego typu, a w zasadzie zawór wolnych obrotów montujesz na kolektorze, przewód doprowadzający prowadzisz do króćca w przepustnicy. Zdjęcie jak to wygląda u mnie w temacie o moim aucie.
Spróbowałem, owszem silnik wkręcał się jak oszalały, tylko stracił zupełnie wolne obroty, cały czas 1200-1500 RPM. Także póki co odpuszczam, przepustnica 48 mm też daje radę, może kiedyś się trafi 52 mm...

Nie występuje. Oprócz ryzyka głośniejszej pracy mechanizmów dochodzi kwestia sterowania. Zmienne fazy sterowane są hydraulicznie, w układzie jest czujnik temperatury oleju. ECU na podstawie tego odczytu oblicza sobie jaka powinna być lepkość przy temperaturze X i decyduje jak długo zawory sterujące VVC mają być otwarte żeby uzyskać odpowiednie przesunięcie fazy, sterownik był kalibrowany do pracy na oleju 10W40.
Wypowiedź KGB wyczerpała temat, ale dorzucę tylko tyle, że takie coś wymagałoby kalibracji po każdej zmianie oleju, ba nawet między wymianami oleju wmiarę jego starzenia. Także taki sposób sterowania byłby absolutnie bez sensu. Czujnik temperatury oleju może mieć wpływ na osiągi silnika (ECU będzie przycinał moc póki silnik nie będzie dobrze rozgrzany), ale na pewno nie na sterowanie fazami rozrządu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2018, 11:19:55 am wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2018, 14:03:53 pm »
wierzysz w to co piszesz ?
to jest zwyly tlok i jego pozycja zalezy tylko od ilosci oleju w cylindrze, nie wazne czy bedzie to 10W40 czy rzepakowy, czy moze woda swiecona,
zadna kalibracja nie ma tu sensu, bo oleje roznych producentow maja rozne parametry i olej zmienia parametry, w tym lepkosc wraz z czasem pracy,
dlatego wariatory w alfach moga zaczac klepac na starym oleju i ucichnac po wymianie, ale WC klepie tak samo,bo w nim nie ma wariatora
To nie jest mój wymysł, tylko informacje wielokrotnie powtarzane przez angoli, a nikt nie zna tych silników lepiej niż oni.

Rover w instrukcji zaznaczał, do VVC stosować olej 10W40 o klasyfikacji ACEA A2, a przy innych silnikach były zaznaczane alternatywy, np. dla diesla 2.0 było to 10W40 lub 15W40.

Spróbowałem, owszem silnik wkręcał się jak oszalały, tylko stracił zupełnie wolne obroty, cały czas 1200-1500 RPM. Także póki co odpuszczam, przepustnica 48 mm też daje radę, może kiedyś się trafi 52 mm...
Albo miałeś nieszczelność albo coś nie tak z przepustnicą.

Czujnik temperatury oleju może mieć wpływ na osiągi silnika (ECU będzie przycinał moc póki silnik nie będzie dobrze rozgrzany), ale na pewno nie na sterowanie fazami rozrządu.
VVC działa płynnie w pełnym zakresie obrotów i każdych warunkach, czy silnik jest zimny czy ciepły, moc nie jest nigdzie przycinana. Temperatura oleju jest jednym z głównych parametrów dla sterowania VVC.



PS. Jak to zwykle na PTKu bywa po raz kolejny z pozornie prostego tematu robi się gigantyczny offtop.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1131
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 14, 2018, 03:47:01 am »
czy założenie kolektora dolotowego z vvc do wolnossącego 1.8 ma sens?

Online Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 14, 2018, 15:12:32 pm »
Też jestem ciekaw...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 14, 2018, 15:19:40 pm »
Może w małym stopniu, bo z oczywistych względów nie wykorzysta się jego potencjału w pełni, więc byłaby to sztuka dla sztuki. Zwłaszcza, że zwykle 1.8 miało standardowy kolektor ssący, taki jak we wszystkich roverach.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1131
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 17, 2018, 07:54:15 am »
Witam grono ;)

Po dość długim czasie zakończyłem SWAPa, niestety auto nie ma iskry i paliwa. O ile z paliwem nie ma problemu, pewnie wtryski, o tyle z iskrą obawiam się że będą jaja.

1. Komp z MGF (immo ściągnięte, niestety komp nie sprawdzony) czy po podpięciu kompa z 1.4, na kole zamachowym z 1.6 (WFM) da iskre?
2. CPWK zostawiłem z poldoroverka, są zamienne z pozostałymi z k-serii?
3. koło zamachowe zgodne z instrukcją w necie (WFM 1974)
4. sterowanie wtrysków zmienione zgodnie z instrukcją
5. palec nabity na wałek poprawnie, nawet jeśli będzie źle nabity iskra powinna być, tyle że w złym momencie?
6. Silnik z 2003, był na dwumasie. Nie miałem czasu sprawdzić, są jakieś różnice w osadzeniu czujnika, może niewłaściwa odległość?

7. wtryski beżowe i czyszczenie, jak je wyczyścić poza układem paliwowym?

Co jeszcze można sprawdzić?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:38:30 am »
Czy wszystkie urządzenia działają? Uruchamia się przekaźnik główny? Jest napięcie na wtryskach oraz krokowcu?
WFM1974 to numer odlewu i jest nieistotny.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 17, 2018, 11:15:24 am »
Nie widziałem jeszcze dwumasu w k-serii :/  wiązka silnika jaka? Przekazniki pod kompem jakie?  Cpwk z poldorovera i całą resztę k-serii są zamienne. Wystarczy wtyczkę dorobić
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 17, 2018, 11:18:58 am »
czy założenie kolektora dolotowego z vvc do wolnossącego 1.8 ma sens?
Nie ma. Po za tym że wciąga ścianę grodziowa i ryczy jak poje*any ja tam widzę różnice na minus. Jeżdżę na takim
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1131
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 17, 2018, 11:46:52 am »
Czy wszystkie urządzenia działają? Uruchamia się przekaźnik główny? Jest napięcie na wtryskach oraz krokowcu?WFM1974 to numer odlewu i jest nieistotny.

Przekaźnik pod kompem pstryka więc pewnie i napięcie jest, nie mierzyłem nic miernikiem, dopiero nabieram chęci do działania po 2 tygodniach zabawy z samą przekładką. Napięcie na wtryskach muszę sprawdzić bo świece są suche (wtryski moczyłem tylko w nafcie kilkanaście godzin) a paliwo dochodzi do listwy. Krokowy daje oznaki życia, również jeszcze go nie mierzyłem.

Jeśli chodzi o koło zamachowe, polegałem na liczbie i kształcie otworów, różniły się tylko dodatkowymi otworami nawiercanymi obok tych właściwych gdzie pracuje czujnik (masa/wyważenie?) Mam na myśli:
12 otworów okrągłych - 1 x owalny, 1 x okrągły, 1 x owalny / 13 otworów okrągłych, 1 x owalny, 2 x okrągłe, 1 x owalny...

jak na zdjęciu poniżej

Czy tam coś jeszcze może mieć znaczenie dla CPWK?

Komp z MGF, przepustnica MHB261 i krokowy na kolektorze

Przekaźników pod kompem nie zmieniałem, więc oryginalne z 1.4, podobnie wiązka (komp z krzyżem), regulator również z 1.4




« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 11:53:05 am wysłana przez Ciastek »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 17, 2018, 12:06:37 pm »
Koło zamachowe masz odpowiednie.

Brak iskry i wtrysku = brak sygnału z CPWK, sprawdź wtyczkę, piny w złączu przy ECU, jeśli nie będzie poprawy to komp do sprawdzenia w innym aucie.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 17, 2018, 12:47:55 pm »
Sprawdź +12v na cewce i wtryskach po zaplonie. Jak jest co sprawdź kostkę od kompa. Często są z nią problemy. Źle dopieta lub wcale nie dopieta ew czy żaden pin się nie zagial. Jeśli nawet immo źle zdjęte lub wcale to na chwilę powinien odpalic
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1131
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 17, 2018, 13:01:18 pm »
Pompa podaje niezależnie od CPWK paliwo, wtryski dostają napięcie z kompa, zależnie od CPWK?

Jeśli będzie napięcie na wtryskach, komp jest w porządku, tak? Będą zapieczone i to wyjaśni sprawę braku paliwa. Jeśli nie ma tam napięcia, winny komp lub CPWK. OK, dzięki...naszła mnie jedna myśl: czy nie podpięty czujnik ciśnienia oleju ma wpływ na iskre?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 17, 2018, 13:27:53 pm »
zanim autorowi zaswieci sie iskierka nadziei,
to przy okazji zapytam jak to jest z tym sterownikiem z MGFa, czy faktycznie ma inne mapy, skoro przeciez w danych technicznych silnik 1.8 120KM ma takie same parametry jak kazdy inny - czy przypadkiem ta innosc w MGFie to nie jest jakis mit ?
drugie pytanie, to czym sie rozni silnik 135KM w MGTF ? czy ma wieksze zawory, inny kolektor ssacy, inne walki ? jednym zdaniem, czy da sie w prosty sposob przerobic 120 na 135 pod wzgledem mechanicznym ?
on ma moc bardzo wysoko i moc maksymalna generuje na sporym spadku momentu - proporcjonalnie wyglada to gorzej niz w 1.4, wiec moze ma tylko przefazowane walki wzgledem siebie,
trzecie pytanie, to po ile i gdzie wy kupujecie te 1.8, bo nie bardzo widze oferty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 17, 2018, 14:46:09 pm »
MGF ma przede wszystkim inne wtryskiwacze - 0280150749 o wydajności 198cc/min, a Freelander z tym samym silnikiem i sterownikiem (ta sama generacja, obudowa, płyta etc) ma wtryski takie jak Poldorover - 0280150703 o wydajności ok. 150cc/min. Mapa paliwowa musi być inna, a z mojej styczności z tymi silnikami wynika, że ten z MGFa dużo fajniej się wkręca i reaguje na gaz niż we Freelanderze.

MG TF 135 to 1.8 z wałkami 252st/9.5mm i kolektorem ssącym(z przepustnicą 52mm i wtryskiwaczami)/wydechowym z VVC160, gdzie 117-120konny ma 244st/8.8mm. Sterownik to mems3, czyli dwie cewki, pełna sekwencja wtrysku, także nieco inna bajka. Utrata momentu wcale nie jest taka kosmiczna, raptem kilka niutków w przedziale 1500-2500, a w praktyce nie jest to jakoś wybitnie odczuwalne, a góra inna bajka...

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 17, 2018, 14:57:32 pm »
TF jest nowszy, wiec sila rzeczy musi miec inny ECU, pewnie 120KM (automat) w TF tez  ma inny komp niz w F,
skoro wtryski sa inne to faktycznie program musi byc inny, ale cos sporo zmian mechanicznych w tym 135,
kolektory to pewnie nic w praktyce nie daja, skoro w glowicy siedza takie same zawory jak w 120,
zostaja walki rozrzadu, spora roznica - a wiesz moze jakie katy maja walki w 1.4 i 1.6 ?
w spadku momentu to chodzilo mi o to, ze przy maks mocy, czyli 6750rpm ma 140Nm, wiec jest spory spadek wzgledem maks momentu w porownaniu do innych silnikow tej serii,
tak sobie dumam jak wycisnac ~130KM bez specjalnych nakladow, u bociana jakos wyszlo przy dzialaniu na oslep ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 17, 2018, 15:34:37 pm »
No nie dają. O ile wydechowy cokolwiek może, tak ssący na pewno nie, bo jest piękny próg na łączeniu z czapką...
Takie same, jak i 1.8. Przynajmniej od 1998-1999 roku, wcześniej podobno mogły być 8.4mm, ale niespecjalnie mi się chce w to wierzyć. Nie mierzyłem, nie potwierdzam. Większość źródeł UK mówi o "std 16V cams 244 duration 8.8 lift", także raczej to samo.

130KM to w sumie samym wydechem jest do ugrania. Bocian ma kolektor wydechowy według wytycznych Davea Andrewsa. Na swojej stronie DVA wspominał o znacznych przyrostach przy jego zastosowaniu (+ 2.25" reszta wydechu), także raczej nie kłamał.

Jak znajdę kogoś kto będzie chciał takowy wyspawać to sprawdzę działanie w bardzo zdrowym VVC145.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 17, 2018, 20:24:30 pm »
zajzalem do Morawskiego i tam wychodzi 240* dla walka z 1.4, ale to niuanse wzgledem 244*

caly uklad wylotowy daje mozliwosci zmian w PN, ale w takim MGF czy TF to tego ukladu jest bardzo malo, wiec trudno mowic o jakims zjawisku falowym, a to wlasnie w nich siedzi wersja 135,
w praktyce zostaja te walki jako roznica, ciekawe czy ktos sie tym bawil i co z tego wyszlo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 17, 2018, 21:41:23 pm »
caly uklad wylotowy daje mozliwosci zmian w PN, ale w takim MGF czy TF to tego ukladu jest bardzo malo, wiec trudno mowic o jakims zjawisku falowym, a to wlasnie w nich siedzi wersja 135,
w praktyce zostaja te walki jako roznica, ciekawe czy ktos sie tym bawil i co z tego wyszlo
Zjawisko falowe w praktyce ma się na przestrzeni 1.5 - 2 metrów. Reszta to już inne zjawisko ;) chyba ze to właśnie te krótsze wydechy kryją w sobie ta moc ;) ja mam walki od 135 wraz z komputerem. Póki co kol. Wydechowy od PN 1.4 i dolot od VVC. Do tego gniazda i zawory od VVC w głowicy od 1.4 Bez strojenia wyszło 115KM i 160Nm ale obstawiam źle przeprowadzony pomiar: brak nadmuchu i tylko jedna próba + według mnie mało wiarygodne ustawienie parametrów na hamowni. Według mnie ma to więcej KM i Nm bo sporo dwulitrowek ma problemy przy ganianiu się. Zakładając komp od 120KM czuć poprawę na plus także same walki i wydech to jednak nie wszystko. Różnica w mapie jest Napewno. Mowa o MEMS3
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 17, 2018, 21:44:39 pm »
Takie same, jak i 1.8. Przynajmniej od 1998-1999 roku, wcześniej podobno mogły być 8.4mm, ale niespecjalnie mi się chce w to wierzyć.
do 99r w 1.4 i 1.6 były 8.0mm wznios. 1.8 miało 8.8mm. Lgc10201 jak dobrze pamiętam -1.4/1.6 z tym że 1.6 do 99r a 1.8 cały czas LGC106970. 1.6 dostało te walki od 99r i czuć na nich różnice ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)