Autor Wątek: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania  (Przeczytany 686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« dnia: Lipiec 06, 2018, 09:04:27 am »
Cześć

Niedługo planuję zrobić SWAP na 1.8 i mam kilka pytań które niekoniecznie były tutaj poruszane. Początkowo wzorowałem się na dostępnym w necie artykule Serockiego ale podobno jest tam sporo błędów.

1) Przepustnica MHB000080 (piszę z pamięci), aluminiowa, wiadomo o którą chodzi. Ma ona mniejszą średnicę niż poldoroverowa, jaki jest sens jej zakładania? Trzeba wiercić dodatkowo kolektor, kombinować z krokowym. w 1.4 mam cały czas mniejsze bądź większe problemy z wolnymi obrotami. Wymiana przepustnicy i krokowego coś w tym temacie pomoże czy wręcz przeciwnie?

2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk. Silnik 1.8 z rovera również ma koło na 5pk, tyle że z dodatkowym miejscem na napęd (wspomaganie). Nigdy nie będe wsadzał klimy ani wspomagania i nie podoba mi się ilość wolnego miejsca w poldku przed pasem przednim. Można usunąć mechanicznie (szlifierką) część koła i jak najdokładniej wyrównać ręcznie czy trzeba kupić nowe/używane koło bez klimy, o ile są takie dostępne?

3) nabicie trzpienia na wałek, klej do gwintów wystarczy?

4) Silnik będzie jeździł na półsyntetyku, czy jest sens hydropopychacze uzupełniać syntetykiem w tym przypadku?

W innych wątkach info o dyszach gazowych ~2.2mm i ciśnienie 1,2-1,3 na reduktorze

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2018, 10:55:43 am »
1) Przepustnica MHB000080 (piszę z pamięci), aluminiowa, wiadomo o którą chodzi. Ma ona mniejszą średnicę niż poldoroverowa, jaki jest sens jej zakładania? Trzeba wiercić dodatkowo kolektor, kombinować z krokowym. w 1.4 mam cały czas mniejsze bądź większe problemy z wolnymi obrotami. Wymiana przepustnicy i krokowego coś w tym temacie pomoże czy wręcz przeciwnie?
Chodzi o sposób sterowania wolnymi obrotami w nowszych roverach nie reguluje się uchylenia przepustnicy tylko otwarcie zaworu obejsciowego, jak w abisexie i GSi. I starsze rozwiązanie z nowszym nie jest wymienne. Co do konkretnie tej przepustnicy, podobno uzyskuje się na niej najwyższą moc, ale cudów się nie spodziewaj.
4) Silnik będzie jeździł na półsyntetyku, czy jest sens hydropopychacze uzupełniać syntetykiem w tym przypadku?
Po co, skoro i tak napełnią się właściwym olejem?
W innych wątkach info o dyszach gazowych ~2.2mm i ciśnienie 1,2-1,3 na reduktorze
Te 2.2 mm to tak trochę mało, jak już tam pisałem rozwiercilem do 2.5 mm i przy ciśnieniu 1.1 bara dalej było mało. Teraz podkręciłem ciśnienie na 1.2 bara i dopiero zaczyna być ok, choć i tak może być trochę mało.
2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk. Silnik 1.8 z rovera również ma koło na 5pk, tyle że z dodatkowym miejscem na napęd (wspomaganie). Nigdy nie będe wsadzał klimy ani wspomagania i nie podoba mi się ilość wolnego miejsca w poldku przed pasem przednim. Można usunąć mechanicznie (szlifierką) część koła i jak najdokładniej wyrównać ręcznie czy trzeba kupić nowe/używane koło bez klimy, o ile są takie dostępne?
Można, ale po co, lepiej mieć wspomnę niż jej nie mieć ;) A w minusie podobno koło pasowe wchodzi na styk, tak że jeszcze można paski pozakładać (w plusie to już w ogóle jest luźno ).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2018, 11:04:03 am wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11055
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2018, 11:03:00 am »
2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk.
65A mozesz puscic na pasku 4 klinowym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2018, 11:29:07 am »
65A mozesz puscic na pasku 4 klinowym

w niedalekiej przyszłości większy alternator i webasto więc wole 5pk i od razu zrobić jak trzeba. Jak z kwestią współpracy koło pasowe-wał korbowy? Można tam dać inne używane koło? Ktoś znający się na rzeczy powiedział kiedyś "nie odważyłbym się wstawić inne używane koła zębawe rozrządu na wałki" czy ta zasada dotyczy również koła pasowego?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2018, 12:37:57 pm »
Litości, w czym niby jest gorsze używane koło zębate bez nadmiernego luzu z innego silnika od luźnego kółka, ale fabrycznego? Czym innym jest współpracująca para kół zębatych, a czym innym jest koło zębate współpracujące z paskiem rozrządu. Składając 1,8 miałem do wyboru 3 małe koła nierządu i wybrałem to, które miało najmniejszy luz na wale (a dokładniej prawie go nie miało), aby fazy rozrządu możliwie dobrze się zgrywały. Idąc tym tropem to wymieniając małe koło na nowe musiałbyś wymieniać też wał na nowy bo czop wału już się "ułożył" pod stare koło...
Co do samego koła pasowego, koło pasowe od poldorovera nie podejdzie, gdyż jest obsadzone wyżej niż w nowszych roverach (małe kółko rozrządu jest niższe w polonezie). Także zostawiając koło rozrządu z 1.8 musisz zostawić koło pasowe z 1.8. Samą bieżnię pod pasek napędzający pompę wspomagania możesz stoczyć na tokarce, a nie szarp się z diaxem.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2018, 14:05:50 pm »
Po co, skoro i tak napełnią się właściwym olejem?

chcę je wstępnie napełnić olejem, taki rodzaj masturbacji nad procesem :) Na poważnie, ma to sens czy nie? Nowe szklanki są wstępnie wypełnione olejem w jakimś celu. Pytanie: czy ten olej się miesza z resztą czy zostaje po nabiciu?

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11055
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2018, 14:55:13 pm »
Jak z kwestią współpracy koło pasowe-wał korbowy? Można tam dać inne używane koło?
jezeli pasuje,czyli ma takie samo mocowanie to nie ma problemu z zalozeniem kola od innego silnika,
ale obcinanie diaksem nie wchodzi w gre,
 kola sa wywazane i po stoczeniu wybranej czesci nalezaloby je wywazyc,
albo przynajmniej sprawdzic pod tym wzgledem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2018, 00:17:12 am »
MHB000800 to zwykła przepustnica 48mm i na niej nie robi się największej mocy. MHB000261 czyli 52mm jest najbardziej interesująca.
Koło załóż z 1.4, najwyżej lekko przytrze obudowę. Nic nie trzeba rzeźbić, toczyć cudować.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 00:19:30 am wysłana przez Multec »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 07, 2018, 00:37:52 am »
MHB000261 czyli 52mm jest najbardziej interesująca.
To nie jest przypadkiem przepustnica od MG F?
czy ten olej się miesza z resztą czy zostaje po nabiciu?
<lol> Panie... czy to jest jakaś prowokacja? Wiadomo, że za jakiś czas szklanka napełni się olejem krążącym w silniku. W ogóle to po co lać półsyntetyka? Przecież obecnie "syntetyk" i półsyntetyk to są praktycznie jedna pieniądze, a że lepsze jest wrogiem gorszego to lepiej brać syntetyk niż półsyntetyk. Poza tym nie bierzesz pod uwagę tego, że polonezowski rozrusznik na prawdę ciężko kręci 1.8, więc w zimie raczej będziesz mógł zapomnieć o lekkim rozruchu.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Online Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2018, 01:38:41 am »
A że tak podepnę się pod pytanie jak wygląda odpalanie 1.8 na osprzęcie 1.8 jakie koło zamachowe jest potrzebne  i jakiego najlepiej kompa  i przepustnicy szukać ? Podobno sterownik z  MGF  ma trochę inną mapę i się ostrzej wkręca  ? Prawda to czy wszystko jedno ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 01:41:59 am wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2018, 08:11:16 am »
Panie... czy to jest jakaś prowokacja? Wiadomo, że za jakiś czas szklanka napełni się olejem krążącym w silniku. W ogóle to po co lać półsyntetyka?

Oprawca kiedyś o tym pisał jak rozbierał swoje 1.4.

Chce mieć półsyntetyk i tyle. Silnik nie jest nowy, nwm ile będzie brał, biore pod uwagę zalecenia producenta i warunki eksploatacji.

Ciekawe na jakich olejach jeżdżą właściciele vvc? Tam też byś lał syntetyk?

PS

lepsze jest wrogiem gorszego
lepsze jest wrogiem dobrego, czyli jednak...półsyntetyk, w moim przypadku LM10W40.

Ja za radą multeca kupiłem kompa z MGFa, jeżeli Gomulsky wyrażasz chęć możemy sprawdzić (nagrać) 0-100, tyle że trzeba by mieć wyniki z pomiarów ciśnienia z obu silników. Przełożenie mostu 4.3 (do wiosny, potem 3.9)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 08:27:57 am wysłana przez Ciastek »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2018, 09:06:52 am »
Ciekawe na jakich olejach jeżdżą właściciele vvc? Tam też byś lał syntetyk?
Aktualnie, w prawie każdym samochodzie mam zalany olej syntetyczny... Tak jak mówię, przy obecnych cenach olei syntetycznch nawet nie ma co sobie głowy zawracać polsyntetykami. Niezależnie od zapotrzebowania silnika na ten że.
kupiłem kompa z MGFa
O ezu, bo ja nie mam kompa od MG Fa, zaskoczę Cię, ale przepustnice nawet mam od MG F i na razie tylko lekko zmodzony wydech (w perspektywie chcę wrzucić całość na 2-2.5"  i ostatni tłumik nieco bardziej "charakterny").
Ps. Jeśli lepsze jest lepsze od dobrego, to oznacza że dobre jest gorsze od lepszego, czyli lepsze jest wrogiem gorszego ;)
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2018, 10:21:36 am »
zaskoczyłeś mnie, gratuluję. Jaki numer ma przepustnica od MGF

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4506
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2018, 10:46:38 am »
Hehe, ja akwarium dałem płukankę i zalałem olejem półsyntetycznym Shella, nie wykluczam przejścia na syntetyk następnym razem, w Roverze mam w tej chwili półsyntetyk ze względu na uszczelniacze zaworowe które są do wymiany, ale po wymianie przechodzę albo na pełny syntetyk, albo na półsyntetyk Motula lub Liqui Moly (pełny syntetyk tych firm jest jednak drogi).
W Pandzie przeszedłem w tym roku z półsyntetyka na pełny syntetyk.

Rover nie ma piston-slapa, OHV ma mały przebieg i idealne ciśnienie oleju, a motor Fiata jest dbany i co 10 tys. zmieniany olej, więc zadbam o to żeby te silniki długo pożyły.

Z drugiej strony Rover chodził od nowości na półsyntetycznym Lotosie i nie dorobił się piston slapa, a popychacze ledwie słychać kiedy jest zimny, więc ten olej chyba był całkiem niezły, a przecież obecny Lotos na pewno spełnia wyższe normy niż ten w 97 roku.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2018, 11:21:44 am »
Niesamowite, że jest tak długi temat na forum o olejach, na youtube i wszelkich forach został dawno obalony mit "złego syntetycznego" oleju w "starych" silnikach, moje 116c sprzed ponad 40 lat na takim oleju jeździ, a Ty się boisz napełnić nim silnik z lat `90.  <lol> Już abstra"ch*"ąc, że oleje 5W40 na półkach w sporej większości nie mają nic wspólnego z prawdziwym syntetykiem.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2018, 12:41:38 pm »
Jaki numer ma przepustnica od MGF
Przepustnica była z MG Fa 1,8 i jest to MHB000080. Trochę smuteczek :( Znaczy trzeba będzie szukać przepustnicy od WC. Pozostaje kwestia sensowności takiego zakupu, bo dla kilku KM i kilku Nm to raczej skórka za wyprawkę. A póki co trzeba będzie się zadowolić tym co jest.
Już abstra"ch*"ąc, że oleje 5W40 na półkach w sporej większości nie mają nic wspólnego z prawdziwym syntetykiem.
Panie inżynierze, właściwiej byłoby napisać wiele wspólnego bo te kilkanaście-kilkadziesiąt procent baz syntetycznych robi różnicę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 12:44:00 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2018, 13:01:28 pm »
Robi, ale od takiego mannola/venola 5W40 do valvoline czy LM synthoil 5W40 jest "trochę" różnicy, prawda? Niemniej, jak zaleje taki olej (z tańszych 5W40, choćby i ELFa HC), to nic się nie stanie, więc nie ma się czego bać.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1937
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2018, 13:59:43 pm »
To ciągnąc tą rozkimnę, jeśli przeciętny syntetyczny 5W40 jest olejem właściwie półsyntetycznym, to takie przeciętne półsyntetyczne 10W40 będzie mineralnym ścierwem.
Poza tym Ciastek, napisałeś że chcesz stosować się do zaleceń producenta, ale musisz wziąć pod uwagę, że angole zalecały klasę lepkościową pod swój klimat gdzie raczej mrozów poniżej -10*C nie uświadczysz, w Polandii lubi zejść nawet do -25*C a w takich warunkach najlepiej byłoby lać 0W40. Ale zazwyczaj takie siarczyste mrozy nie utrzymują się za długo, więc 5W40 zdaje się być optymalnym rozwiązaniem.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1115
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 07, 2018, 14:09:15 pm »
1. Zalecenie producenta
2. Sprawdzałem, pod nasz klimat i nasze temp 10w40
3. Liquy Moly. Wolę to aniżeli 5czy0W40 w jakimś gównie
4. jeżdże na 10W40 valvo w 1.4. Samochód dostaje ostro w dupę, 5k obrotów w trasie przez 40 minut non stop i dalej jeździ (pomimo kiepskiego stanu głowicy)
5. zrobiłem głowicę na błysk i mam złe doświadczenia z takim "połowicznym" remontem. Tzn dół zaczynał mi już dwukrotnie brać olej po takim zabiegu (co prawda w OHV, no ale zasada ta sama, jedynie materiały inne :)
6. Wynika z powyższego, jestem ciekaw zużycia oleju w silniku którego nie znam, jak zasłuży na kolejną wymianę dostanie 5W40.

Online marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.6 GSi 2001r.
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 07, 2018, 14:11:15 pm »
Ja myślałem nad towotem, bo podobno most wycisza, to i może do silnika bym łyżką nałożył.