Nie będe pisał PW, po to założyłem ten temat. Mógłbyś wyjaśnić? Wystarczy odpiąć wtyczkę czy trzeba coś zaślepić? To samo nastawnik wolnych...
Wtyczkę odpiąć to na pewno, bo po tym zabiegu nie będzie jej już gdzie w tej przepustnicy podpiąć
Trzeba odkręcić obudowę silnika krokowego i wyjąć sam silnik, "koło" zębate i trzpień ustalający wolne obroty.
Silnik krokowy nowego typu, a w zasadzie zawór wolnych obrotów montujesz na kolektorze, przewód doprowadzający prowadzisz do króćca w przepustnicy. Zdjęcie jak to wygląda u mnie w temacie o moim aucie.
Mnie bardziej interesuje, gdzie w takim układzie podpiąć odpowietrznik skrzyni korbowej, w przypadku zastosowania przepustnicy z poldorovera.
Jeden króciec jest w kolektorze, drugi w przepustnicy. Ten w przepustnicy wykorzystujesz jako doprowadzenie powietrza do krokowca. Ten w kolektorze prowadzisz do jednego z wyjść w pokrywie zaworów, drugi zaślepiasz albo prowadzisz wężykiem pod auto. Jak silnik w dobrym stanie to oba mogą dmuchać w atmosferę
Czy głośno pracuje to jedyny argument przeciw 5W czy też występuje przyspieszone zużycie podzespołów wykonawczych zmianę faz rządu?
Nie występuje. Oprócz ryzyka głośniejszej pracy mechanizmów dochodzi kwestia sterowania. Zmienne fazy sterowane są hydraulicznie, w układzie jest czujnik temperatury oleju. ECU na podstawie tego odczytu oblicza sobie jaka powinna być lepkość przy temperaturze X i decyduje jak długo zawory sterujące VVC mają być otwarte żeby uzyskać odpowiednie przesunięcie fazy, sterownik był kalibrowany do pracy na oleju 10W40.
co myślicie o rozbieraniu szklanek i rozciąganiu sprężynek w środku?
Robiłem to w 1.4, nie zauważyłem poprawy/pogorszenia. Ważne aby kanały olejowe w głowicy nie były zapchane, przy składaniu nie używać sylikonu tylko uszczelniacz anaerobowy (polecam earlinga AFD 2018) i nie przesadzać z ilością.