Autor Wątek: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania  (Przeczytany 2318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 18, 2018, 00:19:01 am »
u mnie winny był uszkodzony czujnik. Po wymianie odpalił od strzała i jest naprawdę dobrze ;) koła jeszcze 13", most jeszcze 4.3

dzięki za pomoc, multec dzięki za zdjęcie immo, wszystko działa bardzo sprawnie i powoduje dużo uśmiechu :D


Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 19, 2018, 00:12:16 am »
ja mam walki od 135 wraz z komputerem. Póki co kol. Wydechowy od PN 1.4 i dolot od VVC. Do tego gniazda i zawory od VVC w głowicy od 1.4 Bez strojenia wyszło 115KM i 160Nm
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2584
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 19, 2018, 09:08:27 am »
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:06:19 am »
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM 
A to chce stroić bo na takim zestawie wyciskaja po 160-170 KM i nieco ponad 200Nm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:13:53 am »
ale to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera ;>
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:15:14 am »
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
jak przyjade to zabiore ze soba walizke i zobaczymy co tam kuleje,
bo gniazda diagnostycznego chyba nie obciales ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:57:34 am »
e to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Te kompy da się normalnie mapowac ale nie wszyscy tunerzy poradzą sobie z tym kompem. Stroić trzeba bo nagrzany ma problemy ze stabilizacja wolnych obrotów a cały osprzęt 100% sprawny. W dodatku czuć że czasem go zalewa
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:05:46 pm »
śledzik, jaki masz nr tego sterownika?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:48:37 pm »
NNN000030 Jak dobrze pamietam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2584
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 20, 2018, 08:22:59 am »
chyba nie obciales ;>

No nie obciąłem bo najpierw trzeba by je zamontować z dawcy :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 20, 2018, 08:51:12 am »
NNN000830 powinien być.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 23, 2018, 11:20:00 am »
Do jakiej średnicy rozwiercic dysze lpg przy 1.8? 2mm przy 1.4, teraz 2.3 czy 2.5?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 23, 2018, 12:35:13 pm »
tak ,zeby bylo dobrze, czyli zacznij od mniejszej srednicy,
sam dobor srednicy dysz jest uzalezniony od wtryskiwaczu i cis. na parowniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 23, 2018, 12:50:21 pm »
Już Ci pisałem, przy VVC mam 2.8 przy ciśnieniu na parowniku 1.0, mnożnik wyszedł na poziomie 1.1. Uważam że przy zwykłym 1.8 rozsądnie będzie zacząć od 2.5.

Tabelkę od producenta pewnie widziałeś, ale wrzucę:
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 23, 2018, 16:05:40 pm »
Ja bym zaczął od 2.3mm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 11, 2018, 14:25:11 pm »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 12, 2018, 17:23:13 pm »
Bermach to uszczelka starego typu, szajs wkładany podczas składania silnika po hgfie najtańszym kosztem. Ta druga jakaś dziwna, przypomina uszczelkę wielowarstwową.

Do roverów najbardziej polecane są właśnie erlingi / victor reinz starego typu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 12, 2018, 17:37:59 pm »
Pierwsza to zwykła elastomerowa ze wzmocnionymi ścieżkami. Druga to ryzykowny MLS. Jest jeszcze trzeci typ, uszczelka z N16, również MLS, ale właściwie eliminujący problem. Do tego szpilki o wyższej klasie, skręcane 20Nm, 180 + 135 stopni.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 12, 2018, 22:49:37 pm »
ten sam sprzedawca ma jeszcze sruby za 110pln komplet, w sumie cena wydaje sie byc niezbyt wysoka w stosunku do innych silnikow, a roverek raczej nie slyna z tanich czesci,
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?

dziwne te metalowe uszczelki, najczesciej blaszaki nie maja zagniecionych obwodek na cylindry, a te obie maja ,ta drozsza to caly wklad jak w azbestowej,
ta tansza wyglada na bardzo prosta w budowie, a ta drozsza tez nie intryguje przetloczeniami w zewnetrznych warstwach blachy,
nie lubie metalowych uszczelek, teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz ;]

orientujecie sie w cenach i dostepnosci czesci do K16 to podpowiedzcie co, gdzie i za ile mozna dostac - nie spieszy mi sie, aby na wiosne scierwo wyjechalo o wlasnych silach,
teraz kilka razy przymierze glowice bez uszczelki zanim podloze pod nia cos,co gniecie sie na 0.5mm :|
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 22:51:09 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 13, 2018, 02:33:43 am »
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?
Moim zdaniem trzeba - jak przyłożyłem stara i nowa do sobie to różnica była ok 4- 5mm na długość. Druga sprawa te śruby są strasznie długie i maja coś około 15-20 lat... Jak będziesz składał to  to 4 szt śrub lekko podszlifuj na końcu(ten stożek) o o koło 3mm  i wkręć od strony grodzi po 2 na stronę - podobno czasem jest kolizja z miska olejowa gdzieś tam na dole a skrócenie śruby na końcu na nić nie rzutuje

quote author=KGB link=topic=50621.msg797505#msg797505 date=1539377377] teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz[/quote]
A do tego modelu nie występują czasem w różnych grubościach ? Chyba ze specjalnie dałeś cienką aby sprężanie podnieść :]
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2018, 02:37:06 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG