Autor Wątek: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania  (Przeczytany 17536 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 18, 2018, 00:19:01 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
u mnie winny był uszkodzony czujnik. Po wymianie odpalił od strzała i jest naprawdę dobrze ;) koła jeszcze 13", most jeszcze 4.3

dzięki za pomoc, multec dzięki za zdjęcie immo, wszystko działa bardzo sprawnie i powoduje dużo uśmiechu :D


Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 19, 2018, 00:12:16 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja mam walki od 135 wraz z komputerem. Póki co kol. Wydechowy od PN 1.4 i dolot od VVC. Do tego gniazda i zawory od VVC w głowicy od 1.4 Bez strojenia wyszło 115KM i 160Nm
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 19, 2018, 09:08:27 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:06:19 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM 
A to chce stroić bo na takim zestawie wyciskaja po 160-170 KM i nieco ponad 200Nm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:13:53 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera ;>
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:15:14 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
jak przyjade to zabiore ze soba walizke i zobaczymy co tam kuleje,
bo gniazda diagnostycznego chyba nie obciales ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:57:34 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
e to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Te kompy da się normalnie mapowac ale nie wszyscy tunerzy poradzą sobie z tym kompem. Stroić trzeba bo nagrzany ma problemy ze stabilizacja wolnych obrotów a cały osprzęt 100% sprawny. W dodatku czuć że czasem go zalewa
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:05:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
śledzik, jaki masz nr tego sterownika?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:48:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
NNN000030 Jak dobrze pamietam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 20, 2018, 08:22:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
chyba nie obciales ;>

No nie obciąłem bo najpierw trzeba by je zamontować z dawcy :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 20, 2018, 08:51:12 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
NNN000830 powinien być.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 23, 2018, 11:20:00 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Do jakiej średnicy rozwiercic dysze lpg przy 1.8? 2mm przy 1.4, teraz 2.3 czy 2.5?

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 23, 2018, 12:35:13 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,zeby bylo dobrze, czyli zacznij od mniejszej srednicy,
sam dobor srednicy dysz jest uzalezniony od wtryskiwaczu i cis. na parowniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 23, 2018, 12:50:21 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Już Ci pisałem, przy VVC mam 2.8 przy ciśnieniu na parowniku 1.0, mnożnik wyszedł na poziomie 1.1. Uważam że przy zwykłym 1.8 rozsądnie będzie zacząć od 2.5.

Tabelkę od producenta pewnie widziałeś, ale wrzucę:
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 23, 2018, 16:05:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja bym zaczął od 2.3mm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 11, 2018, 14:25:11 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 12, 2018, 17:23:13 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Bermach to uszczelka starego typu, szajs wkładany podczas składania silnika po hgfie najtańszym kosztem. Ta druga jakaś dziwna, przypomina uszczelkę wielowarstwową.

Do roverów najbardziej polecane są właśnie erlingi / victor reinz starego typu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 12, 2018, 17:37:59 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pierwsza to zwykła elastomerowa ze wzmocnionymi ścieżkami. Druga to ryzykowny MLS. Jest jeszcze trzeci typ, uszczelka z N16, również MLS, ale właściwie eliminujący problem. Do tego szpilki o wyższej klasie, skręcane 20Nm, 180 + 135 stopni.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 12, 2018, 22:49:37 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten sam sprzedawca ma jeszcze sruby za 110pln komplet, w sumie cena wydaje sie byc niezbyt wysoka w stosunku do innych silnikow, a roverek raczej nie slyna z tanich czesci,
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?

dziwne te metalowe uszczelki, najczesciej blaszaki nie maja zagniecionych obwodek na cylindry, a te obie maja ,ta drozsza to caly wklad jak w azbestowej,
ta tansza wyglada na bardzo prosta w budowie, a ta drozsza tez nie intryguje przetloczeniami w zewnetrznych warstwach blachy,
nie lubie metalowych uszczelek, teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz ;]

orientujecie sie w cenach i dostepnosci czesci do K16 to podpowiedzcie co, gdzie i za ile mozna dostac - nie spieszy mi sie, aby na wiosne scierwo wyjechalo o wlasnych silach,
teraz kilka razy przymierze glowice bez uszczelki zanim podloze pod nia cos,co gniecie sie na 0.5mm :|
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 22:51:09 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 13, 2018, 02:33:43 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?
Moim zdaniem trzeba - jak przyłożyłem stara i nowa do sobie to różnica była ok 4- 5mm na długość. Druga sprawa te śruby są strasznie długie i maja coś około 15-20 lat... Jak będziesz składał to  to 4 szt śrub lekko podszlifuj na końcu(ten stożek) o o koło 3mm  i wkręć od strony grodzi po 2 na stronę - podobno czasem jest kolizja z miska olejowa gdzieś tam na dole a skrócenie śruby na końcu na nić nie rzutuje

quote author=KGB link=topic=50621.msg797505#msg797505 date=1539377377] teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz[/quote]
A do tego modelu nie występują czasem w różnych grubościach ? Chyba ze specjalnie dałeś cienką aby sprężanie podnieść :]
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2018, 02:37:06 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG