Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #680 dnia: Maj 10, 2019, 09:14:24 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A z walkami że 135 to mowiłem, że bez strojenia albo odpowiedniego ECU gówno z tego będzie....

Pisałeś też że warto iść w te wałki, tak czy inaczej taka opinia krążyła. W kwestii k-serii mocno biorę sobie Twoje słowa do serca i dlatego te wałki nabyłem. Uwolnię teraz wydech i potem ewentualnie hamownia albo jak nie zdąże to od razu wezmę się za wiązkę, może mnie to nie przerośnie. Komp już zamówiony w UK, z MGTF 135 na 100%

S/A to stand alone? czyli jakie koszta?

No oczywiście, że warto. Cokolwiek co poprawi napełnienie w tym silniku jest warte wykonania, szczególnie, że drzemie w nim spory potencjał, jak na taki mały motorek. Tyle, że niestety wszystko wymaga także odpowiednich zmian w mapach paliwa/zapłonu. Niektóre sterowniki reagują dobrze, jak np. w ex Bolimowym 1.8, gdzie faktycznie góra była super, a niektóre niekoniecznie.
Instalację pomogę Ci zrobić, ewentualnie się dogadamy i mi ją przyślesz.


Już jeździłem na tym ograniczonym kosztami sprzęcie. Z tym, że to EMU czy też swinka, Rovera nie pociągnie tak łatwo. Chyba że chcemy na stykowym spalaniu tłoki pruć

EMU na stuku, niby czemu?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #681 dnia: Maj 10, 2019, 10:43:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: śledzik w Wczoraj o 23:52:01
Weź nie pier*ol, wez się przytul...
gdybym pierdolil, to bym tylkiem ruszal 
chyba właśnie to robisz :D
odpowiedzialbym tak, ze nawet Ty bys zrozumial, ale szkoda zachodu


Już jeździłem na tym ograniczonym kosztami sprzęcie. Z tym, że to EMU czy też swinka, Rovera nie pociągnie tak łatwo. Chyba że chcemy na stykowym spalaniu tłoki pruć
to zwykly prosty silnik, tylko uszczelke wyprowa czesto, wiec pojedzie na EMU jak kazdy inny,
a biorac pod uwage, ze sterownik ma wejscie do czujnika stukowego, to trzeba byc zdolniachą, zeby nie poradzic sobie ze zwalona mapa zaplonu, ktora sie przeciez samemu zrobilo ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #682 dnia: Maj 10, 2019, 12:57:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ottomotive nie ma triggera pod k
Cytat: śledzik w Dzisiaj o 00:53:59

Już jeździłem na tym ograniczonym kosztami sprzęcie. Z tym, że to EMU czy też swinka, Rovera nie pociągnie tak łatwo. Chyba że chcemy na stykowym spalaniu tłoki pruć

EMU na stuku, niby czemu?
Na emu było ok ale to nie był Rover. Bardziej chodziło mi o swinke. Ottomotive nie ma triggera do Rovera. Chyba że coś zmieniło się. W emu jeszcze nie grzebalem ale wszystko przede mną.

to zwykly prosty silnik, tylko uszczelke wyprowa czesto, wiec pojedzie na EMU jak kazdy inny,
a biorac pod uwage, ze sterownik ma wejscie do czujnika stukowego, to trzeba byc zdolniachą, zeby nie poradzic sobie ze zwalona mapa zaplonu, ktora sie przeciez samemu zrobilo
Akurat tak się składa że to nie ja robiłem mapę szanowny uczony
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #683 dnia: Maj 10, 2019, 14:36:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W EMU nie ma problemu, nawet bez czujnika stuku. Trigger ogarnia bez problemu, co ostatnio udowodnił Duda w tefałen turbo. Ja do końca Maja bedę odpalać 1.8 KSerie Turbo na EMU.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #684 dnia: Maj 10, 2019, 14:43:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
EasyECU pracuje na kolach 36-1 i 60-2 ,ale jaki to problem przy silniku, w ktorym i tak trzeba zmienic czesc osprzetu (w tym kolo zamachowe)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #685 dnia: Maj 10, 2019, 15:08:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czyli w roverku trzeba by też zmienić koło zamachowe stosując ottomotive. Lub dorobić wieniec w kolo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #686 dnia: Maj 10, 2019, 16:03:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten wieniec to przeciez z blachy jest na zwyklym kole, a skoro w fabrycznym turbo jest dwumasa, to i tak najlepiej ja wywalic,
EasyECU jest tanszy od EMU o ponad kloca, wiec raczej warto przystosowac silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #687 dnia: Maj 10, 2019, 18:35:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wieniec od mems 1.9 i 3 nie jest z blachy. Jest w odlewie koła. Mówimy tutaj o k-serii N/A. Zamachu od turbo nie trzymałem w ręku więc nie wiem jak dokładnie on wygląda. Zamiast bawić się w dorabianie czegoś wolę dorzucić złotówki do kompa, który będzie współpracować z tym co mam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #688 dnia: Maj 10, 2019, 19:31:49 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co dzisiaj zrobiłem w/z nie moim autem. Świeży nabytek (nie mój).



Objawy: auto źle idzie, nie daje się ustawić. Zmierzona kompresja. Wyniki:

1: 9.75
2: 10
3: 9.75
4: 0 (słownie: zero). Świeca mokra, brak śladów spalania mieszanki.

A jutro trzeba tym dojechać pod czeską granicę, ponad 80 kilometrów.  <rotfl2> Będzie grubo. Ciekawe, jakie spalanie wyjdzie. Przebieg ponad 240 000km.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 19:57:28 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #689 dnia: Maj 10, 2019, 20:05:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zamiast bawić się w dorabianie czegoś wolę dorzucić złotówki do kompa, który będzie współpracować z tym co mam
a kto bogatemu zabroni !!
jezeli chcesz wydac dwa razy wiecej zlotowek (w porywach do 3 razy wiecej) to droga wolna,
tylko dalej bedziesz mial problem ze spalaniem stukowym ;]

1: 9.75
2: 10
3: 9.75
4: 0 (słownie: zero). Świeca mokra, brak śladów spalania mieszanki.

A jutro trzeba tym dojechać pod czeską granicę, ponad 80 kilometrów.  <rotfl2> Będzie grubo. Ciekawe, jakie spalanie wyjdzie.
tu sie objawia przewaga MPI, bo mozna odlaczyc jeden wtryskiwacz, inaczej pompujesz mieszanke ,
tak czy inaczej, to silnik dostanie po dupsku tzn. wale korbowym, wiec jezeli ma byc kiedys naprawiony radze zmienic panewki - znam problem z autopsji,
jezeli nie zaskoczylo to was w drodze, macie do dyspozycji drugie auto to holujcie 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #690 dnia: Maj 10, 2019, 20:25:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tylko dalej bedziesz mial problem ze spalaniem stukowym 
Po twoim strojeniu napewno będzie :]
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #691 dnia: Maj 10, 2019, 20:36:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko dalej bedziesz mial problem ze spalaniem stukowym 
Po twoim strojeniu napewno będzie :]
tego nie wiesz, za to juz wiemy, ze po twoim na pewno wystepuje 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #692 dnia: Maj 10, 2019, 21:18:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A kto Ci powiedział, że to ja stroilem? Bo nie kojarzę abym mówił, że to po moim strojeniu. Widocznie źle interpretujesz moje posty co nie jest nowością :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #693 dnia: Maj 10, 2019, 21:41:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Bendiks w kombi powiedział dobranoc. Wyciąganie rozrusznika to będzie sama radość <do bani>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #694 dnia: Maj 10, 2019, 21:44:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro widziales problem w tym, ze na EMU stuka, to nie wazne czy stroiles sam, wazne ze sobie z tym nie radzisz,
jak juz sie wczesniej tym pochwaliles, to proba insynuowania komus spalila na panewce

Wyciąganie rozrusznika to będzie sama radość
w OHV ? zebys wiedzial, ze to kaszka z mleczkiem,
jezeli widzisz to inaczej to polecam, dla uzyskania punktu odniesienia, pogrzebac w innych autach, najlepiej FWD
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 21:48:05 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #695 dnia: Maj 10, 2019, 21:55:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wyciąganie rozrusznika to będzie sama radość
w OHV ? zebys wiedzial, ze to kaszka z mleczkiem,
jezeli widzisz to inaczej to polecam, dla uzyskania punktu odniesienia, pogrzebac w innych autach, najlepiej FWD
Z klimą i bandażem na wydechu do rzeczywiście kaszka z mleczkiem :) W FWD to różnie bywa.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #696 dnia: Maj 10, 2019, 21:57:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
EMU na stuku, niby czemu?
Na emu było ok ale to nie był Rover. Bardziej chodziło mi o swinke. Ottomotive nie ma triggera do Rovera. Chyba że coś zmieniło się. W emu jeszcze nie grzebalem ale wszystko przede mną.
Nie doczytales. I wyjaśniam jeszxze raz, stuki byly na swince ottomotive bo panowie na Mazurach tak wystroili, co z rezultacie skończyło się wybuchem jadąc tym samochodem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #697 dnia: Maj 10, 2019, 22:57:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie mamy drugiego auta do holu. Trzeba zaryzykować, oby tylko wytrzymał. Przed chwilą go zatankowałem, gaśnice są. Trzymajcie kciuki  :d Swoją drogą, ciekaw jestem, co się stało. Dziura w tłoku od zbyt ubogiej mieszanki, czy pierścienie w częściach od przegrzania. 4 cylinder, najwyższa temperatura, więc pewnie po pierścieniach. Finalnie drugi silnik po remoncie wleci do tego auta, a aktualny jeśli do czegoś się będzie nadawał właściciel pewnie wyremontuje.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 22:59:22 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #698 dnia: Maj 10, 2019, 23:00:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
piszesz zdawkowo i rozbijasz drobne informacje na kilka postow,a sam wymagasz dokladnego ich studiowania, by polaczyc w calosc - a to nie nalezy do moich priorytetow,
pomijajac juz problemy komunikacyjne, to nadal nie widze zwiazku ze sprzetem w postaci swinki (lub sterownika programowalnego), a zaplonem stukowym powodowanym zle ustawionym oprogramowaniem,
wybuchajace silniki to tez jakas abstrakcja,

ale czekaj, nie napisales, ze silnik wybuchl, tylko ,ze cos wybuchlo... w nastepnych postach dowiemy sie, ze to byl wybuch w kolektorze dolotowym, albo ze kierowca napierdzial w fotel i odpalajac szluga upuscil zapalke,
czekamy wiec w napieciu na dalszy ciag historii

P.S.
wlasnie o takim pisaniu postow mowie, jakies skroty myslowe, ktorych wlasna interpretacje mozna pozniej odbijac kilkukrotnie

Nie mamy drugiego auta do holu. Trzeba zaryzykować, oby tylko wytrzymał. Przed chwilą go zatankowałem, gaśnice są. Trzymajcie kciuki  :d Swoją drogą, ciekaw jestem, co się stało. Dziura w tłoku od zbyt ubogiej mieszanki, czy pierścienie w częściach od przegrzania. 4 cylinder, najwyższa temperatura, więc pewnie po pierścieniach. Finalnie drugi silnik po remoncie wleci do tego auta, a aktualny jeśli do czegoś się będzie nadawał właściciel pewnie wyremontuje.
sprawdz,czy nie wywala calego oleju odmą, bo taki przypadek w OHV mialem, a to znacznie gorsza jazda niz tylko na 3 cylindrach,
co do braku sprezania, to w Alfie chomik odgryzl kawalek zaworu wydechowego, wiec moze byc roznie,

a jezeli padla UPG to macie przewalone, bo po kilkunastu km skonczycie z dwoma cylindrami i wtedy juz nie jest fajnie (zwlaszcza w lekko zaladowany trucku  :P )
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 23:06:00 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #699 dnia: Maj 10, 2019, 23:22:34 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Objawy: auto źle idzie, nie daje się ustawić. Zmierzona kompresja. Wyniki:

1: 9.75
2: 10
3: 9.75
4: 0 (słownie: zero). Świeca mokra, brak śladów spalania mieszanki.

A jutro trzeba tym dojechać pod czeską granicę, ponad 80 kilometrów.  <rotfl2> Będzie grubo. Ciekawe, jakie spalanie wyjdzie. Przebieg ponad 240 000km.
Moje ex kakaowe caro miało podobne objawy, z tym że kompresja 0 na 3cim cylindrze. Od momentu wystąpienia usterki do naprawy silnika zrobił jeszcze jakieś 1000km, w tym trasę Radom-Gliwice-Radom ;) Kopcił, palił jak smok (15l lpg /100 km) ale dał radę :d

Dziura w tłoku cylindra 3. Remont kosztował całe 200zł, za komplet nominalnych tłoków z pierścieniami i sworzniami zapłaciłem chyba 80zł, no ale to był 2010/2011 rok :P
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM