Autor Wątek: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?  (Przeczytany 11654 razy)

diodalodz i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Jak w temacie . Miały pasować lecz okazuje sie ze jarzmo nie zmieści sie pomiędzy tarcze a mosowanie w zwrotnicy. Czy ktos to przerabial i mial.jakies problemy ?.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2019, 17:43:49 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
okazuje sie ze jarzmo nie zmieści sie pomiędzy tarcze a mosowanie w zwrotnicy.
Pokaż zdjęcia jarzma i podaj oznaczenie użytej tarczy

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2019, 17:45:52 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Możesz podrzucić jakieś zdjęcie?
Ogólnie to Palio wentylowane 257 mm miało własnie względem pozostałych Fiatów (Marea etc.) jarzma grubsze o 3 mm przez co przy montażu nie trzeba dawać podkładek dystansowych. Ale tak przeglądam sobie katalog Mikody i wychodzi, że tarcza wentylowana 240 mm jest wyższa o 6 mm względem tarczy 257 mm i pewnie tutaj leży problem.
http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?brand=9923&model=11020&type=11021
http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?brand=9923&model=10894&type=10907
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2019, 18:33:58 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Tarcze Boscha i faktycznie brakue 6 mm. Jest jakis sposob zaradczy?

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2019, 18:55:16 pm wysłana przez golders »

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 06, 2019, 19:56:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak sie koncza glupie pomysly na przerobki, a wymiana tarcz litych 240mm na wentylowane 240mm jest glupie,
poradzic sobie z tym mozna (z brakim 6mm ,a nie z glupota tego przedsiewziecia), ~6mm grubosci ma czolo tarczy , ale nie lucasa 240,bo ta ma 8mm,
trzeba wytoczyc pierscien dystansowy ze starej tarczy, w sumie najlepiej lucasowej ,bo mozna wykorzystac centrowanie na obwodzie,
potrzebna tokarka i kilka przymiarek, ogolnie kupa roboty psu w dude,
ja toczylem takie dystanse pod tarcze, ale mialem calkiem niezla motywacje w postaci montazu tarcz 276mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2019, 20:26:17 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Jeśli założysz kola 13' na tarcze 257mm to biorę w ciemno. Niemnej efektywnosc hamowania 240mm wentylowanych jest zdecydowanie większa zważywszy na powierzchnie samych klocków. A nie gotuja sie po paru cyklach na autostradzie.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 06, 2019, 20:58:01 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Tarcze Boscha i faktycznie brakue 6 mm. Jest jakis sposob zaradczy?
Tarcze masz poprawną, niestety jarzmo obstawiam od palio 256mm lub coś innego  <smutny>

Tak się składa, że specjalnie do celów badawczych 2 tygodnie temu bawiłem się tematem i na potwierdzenie swoich słów mogę tylko pokazać zdjęcie, że jarzmo od 240 na dokładnie tej tarczy i zwrotnicy, piaście lucas na prawdę siada bez dystansu.


Dawca jarzma i tarczy VIN: ZFA17800004058299

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2019, 21:51:44 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
jaki to byl konkretnie model Fiata ?

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 06, 2019, 22:01:58 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Na pewno masz części od hamulców 240mm? W Palio/Sienie występowały lite 240mm, wentylowane 240mm, wentylowane 257mm i bodaj miks tarcze i jarzmo pod 240mm i zacisk pod 257mm-ten zestaw pasi pod felgę 13 np. w Uno, więc pewnie jakoś w Poldku upchniesz  :d

Jaką masz średnicę tłoczka w zacisku?

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 06, 2019, 22:32:25 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jest jakis sposob zaradczy?
Można zasatosować tarczę 6 mm niższą ;p
http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?q=0358

że jarzmo od 240 na dokładnie tej tarczy i zwrotnicy, piaście lucas na prawdę siada bez dystansu.
A to nie przypadkiem ten typ jarzma który obsługiwał zarówno 240 jak i 257 mm?

Golders, mógłbyś obfotografować dokładnie ten zacisk? Porównałbym sobie z tymi co posiadam.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2019, 22:42:06 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 06, 2019, 23:33:44 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.







Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 06, 2019, 23:46:25 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Jest jakis sposob zaradczy?
Można zasatosować tarczę 6 mm niższą ;p
http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?q=0358

o wlasnie , wymienie tarcze na taki rozmiar

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 07, 2019, 16:31:27 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
jaki to byl konkretnie model Fiata ?
Fiat Siena HL sedan rok 1998
VIN: ZFA17800004058299 - engine 178B3000 - version 178CXD1A


A to nie przypadkiem ten typ jarzma który obsługiwał zarówno 240 jak i 257 mm?
Nie ma czegoś takiego. Różnica względem 240 i 257 to własnie różne jarzma (z różnym odsadzeniem = różnica zarówno w odsadzeniu od piasty i odsadzeniu na średnicy tarczy). Jarzma z daleka wyglądają bliźniaczo, ale nie są zamienne ze sobą względem tarcz.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 07, 2019, 19:06:56 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Kompletny zestaw ze Sieny - jarzma, zaciski, wentyle 240mm - od miesiąca mam u siebie. Dosłownie na żyletki weszło to we felgę 13" - jest widoczny pojedynczy, przerywany ślad (rysa) na feldze - ale nic nie piszczało itp. Pracuje to w komplecie z tarczami Mikoda ATM 0333.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2019, 19:13:26 pm wysłana przez AndrzejP »

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 07, 2019, 20:26:12 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Po analizie danych ,wygląda że szrociarz mnie oszukał. Mierzył podobno tarcze i wychodziło mu 240mm a było 257 mm. Najwyrazniej co by nie było 240 mm musiało być skoro takich szukałem ;).

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 07, 2019, 22:03:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeśli założysz kola 13' na tarcze 257mm to biorę w ciemno. Niemnej efektywnosc hamowania 240mm wentylowanych jest zdecydowanie większa zważywszy na powierzchnie samych klocków. A nie gotuja sie po paru cyklach na autostradzie.
felgi to pierwsza rzecz, ktora nalezy zmienic, zeby jezdzic szybciej - na 13" nie ma potrzeby ruszania hamulcow, bo sa wystarczajace,
ale w fabryce tez nie rozumieli, ze nalezalo zmienic felgi na 14", zeby rozwiazac kilka problemow,

wieksza powierzchnia klocka to tylko wolniejsze jego zuzywanie sie,a nie wieksza sila hamowania - wiedzialbys o tym, gdybys przeczytal tematy o hamulcach na forum,
temperatura staje sie problemem, jezeli jezdzi sie dynamiczniej, co na 13" nie ma sensu praktycznego (sztuczne hamowanie kilka razy bez potrzeby niczemu nie sluzy)  - slabosc hamulcow odczulem dopiero po zmianie felg na 15"
dodatkowo temperatura tarcz nie przeszkadza zwiekszyc sile hamowania, bo wystarczy zmienic klocki na Ferodo Premier (oryginalny, a nie jakis Mateuszek Kłamczuszek czy Tępa Krzywa Igła) i efekt jest piorunujacy ,tylko klocki trzeba wymieniac razem z tarczami,
no i zimne klocki ledwo hamuja


Różnica względem 240 i 257 to własnie różne jarzma (z różnym odsadzeniem = różnica zarówno w odsadzeniu od piasty i odsadzeniu na średnicy tarczy). Jarzma z daleka wyglądają bliźniaczo, ale nie są zamienne ze sobą względem tarcz.
a te zaciski do 240 i 257 nie roznia sie przypadkiem srednica tloczkow, bo o uszy mi sie obilo, ze ktores zaciski (pewnie te mniejsze) maja tloczek 48mm
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2019, 22:05:26 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 08, 2019, 00:25:09 am »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Jeśli założysz kola 13' na tarcze 257mm to biorę w ciemno. Niemnej efektywnosc hamowania 240mm wentylowanych jest zdecydowanie większa zważywszy na powierzchnie samych klocków. A nie gotuja sie po paru cyklach na autostradzie.
felgi to pierwsza rzecz, ktora nalezy zmienic, zeby jezdzic szybciej - na 13" nie ma potrzeby ruszania hamulcow, bo sa wystarczajace,
ale w fabryce tez nie rozumieli, ze nalezalo zmienic felgi na 14", zeby rozwiazac kilka problemow,

wieksza powierzchnia klocka to tylko wolniejsze jego zuzywanie sie,a nie wieksza sila hamowania - wiedzialbys o tym, gdybys przeczytal tematy o hamulcach na forum,
temperatura staje sie problemem, jezeli jezdzi sie dynamiczniej, co na 13" nie ma sensu praktycznego (sztuczne hamowanie kilka razy bez potrzeby niczemu nie sluzy)  - slabosc hamulcow odczulem dopiero po zmianie felg na 15"
dodatkowo temperatura tarcz nie przeszkadza zwiekszyc sile hamowania, bo wystarczy zmienic klocki na Ferodo Premier (oryginalny, a nie jakis Mateuszek Kłamczuszek czy Tępa Krzywa Igła) i efekt jest piorunujacy ,tylko klocki trzeba wymieniac razem z tarczami,
no i zimne klocki ledwo hamuja


Różnica względem 240 i 257 to własnie różne jarzma (z różnym odsadzeniem = różnica zarówno w odsadzeniu od piasty i odsadzeniu na średnicy tarczy). Jarzma z daleka wyglądają bliźniaczo, ale nie są zamienne ze sobą względem tarcz.
a te zaciski do 240 i 257 nie roznia sie przypadkiem srednica tloczkow, bo o uszy mi sie obilo, ze ktores zaciski (pewnie te mniejsze) maja tloczek 48mm

Zapewne  przez glupote zwiekszono powierzchnie klocka i zastosowano wentylowane tarcze w kolejnych modyfikacjach Fiata.
Jesli ktoś chce zachować 13-stki, a wydatnie zwięszyc efektywnosc hamowania to najtansze i  efektywnie rozwiązanie.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 08, 2019, 02:09:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powierzchnia klocka jest wieksza, bo zacisk z jarzmem  pochodzi od zestawu z wieksza tarcza - to nie Japonce *, ze beda sie bawic w robienie zaciskow do malych tarcz,
wieksza powierzchnia klocka jest potrzebna do przeniesienia naciskow powierzchniowych i zaciski  o wiekszej srednicy tloczka musza miec wieksze klocki,
ty masz zaciski od tarcz 257, wiec tloczek i klocki sa wieksze - jaka jest srednica tloczkow w oryginalnych 240 to na razie zagadka (moze AUTOSAN sprawdzi w katalogu, jaki zestaw naprawczy uszczelek tam idzie,albo AndrzejP zmierzy tloczki,  to sprawa sie wyjasni),
jezeli okaze sie, ze tam jest 48mm to sila hamowania jest identyczna jak w seryjnym lucasie i skutecznosc bedzie zalezala od wlasciwosci klockow hamulcowych


*np. szkarada ma lite tarcze ~210 ,a nowsze curoe wentylowane ~210 ,zaciski sa inne ,ale powierzchnia klockow prawie taka sama
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 08, 2019, 11:25:55 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
a te zaciski do 240 i 257 nie roznia sie przypadkiem srednica tloczkow, bo o uszy mi sie obilo, ze ktores zaciski (pewnie te mniejsze) maja tloczek 48mm

Tak właśnie jest. 257 mają tłoczki 54mm, natomiast 240 - 48mm.
Są sprzeczne informacje, co do jarzm - czy się różnią, czy są identyczne w obu konfiguracjach oraz to, czy zciski są ze sobą zamienne.

jaka jest srednica tloczkow w oryginalnych 240 to na razie zagadka (moze AUTOSAN sprawdzi w katalogu, jaki zestaw naprawczy uszczelek tam idzie,albo AndrzejP zmierzy tloczki,  to sprawa sie wyjasni),
W tym zestawie co mam, ze Sieny 1.6 16v jest tarcza 240mm i zacisk z tłoczkiem 48mm. Czyli jak seryjny lucas, tylko, że na plus jest tarcza wentylowana.
Czy dla tej średnicy tarczy wentylowanej fabryka dawała także 54mm tego nie wiem.

Po lekturze kilku tematów na forum, szukałem właśnie hampli ze SIeny lub Palio. W Palio większa szansa na tarcze 257 i większe tłoczki.
Tak czy siak, trafiłem na to, co mam i póki co, na razie to jest - chociaż apetyt rośnie w miarę jedzenia. Płyty z trucka czekają :)

Ciekawe, czy ten komplet jarzm i zacisków pod 240mm załozony na płyty truck lucas obsłużyłby bez kombinacji te większe tarcze. Niestety, jak to montowałem, to nie miałem jeszcze części z trucka.

Dodatkowe foto, jak to pasuje ze seryjną felgą 5".

Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 08, 2019, 16:18:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
tak sie koncza glupie pomysly na przerobki, a wymiana tarcz litych 240mm na wentylowane 240mm jest glupie,

To zależy od zastosowania.

Żeby mieć dwa-trzy skuteczne hamowania to może i rzeczywiście bez sensu, ale 2000 Rally miał wentyle raczej nie większe od Lucasów skoro mieściły się feldze 13 cali, bo tam skutecznych ostrych hamowań musiało być więcej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E