Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 168332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1240 dnia: Październik 20, 2020, 23:25:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Czy przypadkiem nie pasuje pompa od jakiejś vectry albo astry?
Ja założyłem od Espero i jest dobrze.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1241 dnia: Październik 20, 2020, 23:31:56 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ja założyłem siemensa ze starych zapasów, dlatego chyba tak się to skończyło, mimo że pompka fabrycznie zafoliowana.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1242 dnia: Październik 21, 2020, 00:48:58 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wrzuć tam w końcu gaz i przestań się męczyć z tymi pompami i instalacją benzynową, bo tyle trwa ta telenowela i pewnie tyle wydałeś, że dokładając trochę założyłbyś za to sekwencję, a dalej nie chodzi jak powinien  :d
A to nie jest tak, że żeby wrzucić sekwencję, to najpierw musi chodzić poprawnie na benzynie, bo jest od tego niejako zależne?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1243 dnia: Październik 21, 2020, 01:11:40 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
1.8 dochodzi jeszcze kwestia zmiany mostu bo z tego co wiem 4.3 kompletnie się nie nadaje.

Dokładnie jest tak jak mówisz na 4.3 wogóle nie istnieje przy 1.8 jedynka lekko gazu dasz i już pół obrotomierza  co z tego że szybko się zbiera jak jeżdżąc tym normalnie to ciągle trzeba wachlować biegami co naprawdę jest denerwujące na trasę. Może to być spoko opcja jak ktoś chcę pokillować na mieście bo się szybko wkręca ale to tyle tych plusów .

Czy przypadkiem nie pasuje pompa od jakiejś vectry albo astry? Pytam tez bo obecnie rozglądam się za sensowym zbiornikiem do carorovera czyli pod dużą pompe który na razie będzie służył do GLE jeszcze ale w przyszłości do rovera 1.8. I pompe paliwa chciałbym kupić jakas porzadna.

Zawsze jeśli masz ładny oryginalny bak z przegrodami to lepiej dać pompę zewnętrzną jakąś firmową podłączoną pod ssak z GLE niż nowy badziewny bak bez przegród . Lata temu tak miał kumpel przeswapowanego Kanta na 1.6 Rovera gdzie pompa zewnętrzna była dedykowana do jakiegoś BMW gdzie było takie same ciśnienie paliwa i wydajność i miał to puszczone przez oryginalny ssak z Gaźnikowca a pompę przykręconą  koło mostu tam u góry gdzie jest wzmocnienie pod kanapą z tego co mi wiadomo to lata już minęły jak jeszcze zaczynałem technikum a to było z 10 lat jak nic temu a z tego co wiem jeszcze 2 lata temu ten fiat jeździł bez problemów a miał tak samo ciągle zrobiony układ paliwowy .

Właśnie nie dobrze! To nie jeden z pierwszych swapów na 1,6, żeby kombinować i stawiać to na osprzęcie z 1.4, wszystko jest rozpracowane, bez problemów można to zrobić tak jak powinno być zrobione, czyli właściwe wytryski, właściwy komp itd. A tu dalej zamiłowanie do prowizorki i bylejakości.

No to ciekawe dlaczego na kompie od zwykłego rovera 1.6 jest mułowata reakcja na gaz chodź by przy redukcjach a przy 1.4 kompie opada po kopnięciu gazu obrotek od razu a w 1.6 nie . W zwykłych roverach jest jest lipna mapa nawet jak masz wałek z 1.8 w 1.6 (te z żółtym korkiem oleju) to to średnio chce jechać.  Z resztą  u nas tak nie pierwsze auto jeździ u  i to na co dzień a ludzie nie narzekają a auta zamykają szafy spokojnie . Tak trafiają się jeszcze wariaci jeżdżący Poldasem na co dzień. Przy 1.8 się zgodzę że mapa się rozjeżdża za bardzo i auto jest sakramecko przelewane powyżej 5 tys na obrotku ale w 1.6 bym się nawet nie pierdzielił z innym osprzętem daje wszystko radę . Poza tym kolejna sprawa jeśli zdechnie ci komp to masz problem bo musisz oddać do na ściąganie immo a w przypadku gdzie masz elektrykę z 1.4 kolejny komp na podmiankę i jazda .

1.6 pali tyle co 1.8, a jedzie niewiele lepiej niż 1.4.

Chyba nie wiesz o czym mówisz . Mój znajomy ma 2 auta z czego oby 2 na LPG z  jeden to 1.4 na codzień  Razem z zimą i ulewami a 2 1.6 którym jeździ też na co dzień ale tylko w ładną pogodą i bez zimy bo ma o wiele lepszą budę . 1.4 potrafił targać naprawdę duże ilości złomu na haku jak i dopieprzone mocno przyczepy piachu (ogarnia działkę wokół domu) i czuć różnice tych silników miedzy sobą i to naprawdę dużą .  Nie mówię o mocy a o momencie . Przy 1.4 i przyczepie czuć że to ledwo się ciągnie do tego  musisz go tak kręcić żeby chciało jechać pod górę czy z obciążeniem czy bez . Jak miałem 1.4 w ATU to żeby to jakoś w miarę jechało to ciągle musiał być papeć w podłogę co prawda teraz mam 1.8 a nie 1.6 ale momentu to cholerstwo ma tyle że papeć w podłogę na 3 pod górę bez redukcji i spokojnie wyjeżdża nawet się nie dławiąc . Tak że każdemu kto ma 1.4 polecę  na początek 1.6 z wałkami 1.8 to naprawdę spoko silnik gdzie auto się zbiera od dołu do góry bez problemu a nie tak jak 1.4 że musisz tą K*rwe kręcić prawie do końca żeby chciała jechać  a praktycznie zero modów do tego potrzeba na upartego złożysz nawet na fabrycznym sprzęgle 190 i będzie jeździć tak samo.
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2020, 01:43:37 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1244 dnia: Październik 21, 2020, 01:46:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zabrałem się za wymianę pompy paliwa w roverze, zamontowałem nową która straciła cisnienie po minucie od odpalenia, koniec końców skończyło się spowrotem na montażu starej oryginalnej i dalej jazda mułowatym 1.4 :/

Pecha jakiegoś masz. Ja założyłem chińszczyznę SKV Germany i było dobrze, a zmieniłem na Walbro 4.3 bara tylko dlatego że nie wiedziałem gdzie szukać problemu jak weszła awaria, a okazało się że filtra paliwa się rozpadł i zatkał wtryski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1245 dnia: Październik 21, 2020, 01:53:38 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
paliwa się rozpadł i zatkał wtryski.

Jedno tylko pytanie . Filtron   <rotfl2> ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1246 dnia: Październik 21, 2020, 10:10:28 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zawsze jeśli masz ładny oryginalny bak z przegrodami to lepiej dać pompę zewnętrzną jakąś firmową podłączoną pod ssak z GLE niż nowy badziewny bak bez przegród . Lata temu tak miał kumpel przeswapowanego Kanta na 1.6 Rovera gdzie pompa zewnętrzna była dedykowana do jakiegoś BMW gdzie było takie same ciśnienie paliwa i wydajność i miał to puszczone przez oryginalny ssak z Gaźnikowca a pompę przykręconą  koło mostu tam u góry gdzie jest wzmocnienie pod kanapą z tego co mi wiadomo to lata już minęły jak jeszcze zaczynałem technikum a to było z 10 lat jak nic temu a z tego co wiem jeszcze 2 lata temu ten fiat jeździł bez problemów a miał tak samo ciągle zrobiony układ paliwowy .
Mam zdrowy, choć zewnętrznie pordzewialy zbiornik do gle. Nieoryginalny ale z przegrodami. Mogę go dać na proszek i będzie git. Pytanie co lepsze do rovera 1.8. Bak z gle i zewnętrzna pompa czy pompa w baku?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1247 dnia: Październik 21, 2020, 10:48:15 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Chyba jednak zewnetrzna pomoa bedzie lepsza aczkolwiek jesli parametry obu pomp sa takie same to nie widze sensu kombinować
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1248 dnia: Październik 21, 2020, 12:17:24 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Co jest ważne przy dobieraniu pompy paliwa, cienienie i wydajność? Muszą to być wartości identyczne jak oryginał czy mogą być większe?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1249 dnia: Październik 21, 2020, 12:34:23 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Pecha jakiegoś masz. Ja założyłem chińszczyznę SKV Germany i było dobrze, a zmieniłem na Walbro 4.3 bara tylko dlatego że nie wiedziałem gdzie szukać problemu jak weszła awaria, a okazało się że filtra paliwa się rozpadł i zatkał wtryski.

Wtryski uratowałeś czy wpadły nowe?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1250 dnia: Październik 21, 2020, 13:34:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Co jest ważne przy dobieraniu pompy paliwa, cienienie i wydajność? Muszą to być wartości identyczne jak oryginał czy mogą być większe?

Mogą być większe, regulator i tak to ustawia i zwraca nadmiar przewodem powrotu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1251 dnia: Październik 21, 2020, 13:38:43 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czyli zakup takiej pompy to nie problem. Zostaje wiec przy baku z GLE. Jedynie miejsce montażu trzeba obmyśleć.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1252 dnia: Październik 21, 2020, 17:46:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przy 1,8 polecam pompę o nieco większej wydajości.

W temacie aut. W skodzie na siekierkoskiej w wawkie w czasie ulewy skończyły się wycieraczki. Po 500m wróciły ale nie dały się wyłączyć...

Zatem zmuszony byłem składać całą niedzielę atutu. Ale dzięki temu wreszcie uruchomiłem w nim tempomat. Niestety strzeliła sprężyna przy pedale gazu i teraz auto potrafi się zawiesić na 1500rpm. Trzeba nogą cogać... idzie gdzieś dostać tą sprężynę?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1253 dnia: Październik 21, 2020, 19:11:57 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Z racji tego że moje Caro jest wybebeszone to bawiłem się w wyklejanie dachu i słupków matami, przy okazji wrzuciłem zderzak tył.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1254 dnia: Październik 21, 2020, 19:34:06 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Umówiłem poloneza na wizytę u tapicera. Cała tapicerka bedzie nowa. :-)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1255 dnia: Październik 21, 2020, 19:44:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4663
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wrzuć tam w końcu gaz i przestań się męczyć z tymi pompami i instalacją benzynową, bo tyle trwa ta telenowela i pewnie tyle wydałeś, że dokładając trochę założyłbyś za to sekwencję, a dalej nie chodzi jak powinien  :d
A to nie jest tak, że żeby wrzucić sekwencję, to najpierw musi chodzić poprawnie na benzynie, bo jest od tego niejako zależne?

Kwestia ustawień, w sumie chyba nie trafiło mi się jeszcze auto do strojenia sekwencji, które by chodziło poprawnie na benzynie. I tak większość po założeniu gazu olewa benzynę, i używa jej tylko do odpalania, i auta chodzą poprawnie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1256 dnia: Październik 21, 2020, 19:53:02 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Kwestia ustawień, w sumie chyba nie trafiło mi się jeszcze auto do strojenia sekwencji, które by chodziło poprawnie na benzynie. I tak większość po założeniu gazu olewa benzynę, i używa jej tylko do odpalania, i auta chodzą poprawnie.

Kurde, I czy II gen to jeszcze bym mógł zrozumieć, ale sekwencje? Jak ECU będzie cofać zapłon albo mega zubażać / wzbogacać dawki, to i tak korekty nie wyrobią. Podobnie z trybem awaryjnym itp.

W każdym bądź razie u siebie mam zaróno benę jak i gaz na tip-top (Octa BSE z sekwencją jak i Polaj z II gen.). We Favo nie miałem fragmentu instalacji benzynowej pod maską (100% lpg : ).

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1257 dnia: Październik 21, 2020, 19:59:14 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wymieniłem kilka żaróweczek w zegarach i na nowo poskręcałem tunel środkowy. Podświetlenie zapalniczki chyba mi nie działa, bo podobno występuje takie coś. Na szczęście, nie palę. :jezyk2:
Posprawdzałem trochę ogólnie elektrykę - nie jest źle, choć halogeny nie działają ani kontrolka od nich. Trzeba będzie sprawdzić, co im dolega; przekaźnik w każdym bądź razie słychać.
Mam też na próbę podłączony wskaźnik ciśnienia oleju, typowy dla starszych roczników, który co prawda nie działa, ale powinien zadziałać, jak mniemam, po odpaleniu silnika. Tego ostatniego jednak nie udało mi się dziś dokonać; prawdopodobnie słaby akumulator.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1258 dnia: Październik 21, 2020, 21:05:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wrzuć tam w końcu gaz i przestań się męczyć z tymi pompami i instalacją benzynową, bo tyle trwa ta telenowela i pewnie tyle wydałeś, że dokładając trochę założyłbyś za to sekwencję, a dalej nie chodzi jak powinien  :d
A to nie jest tak, że żeby wrzucić sekwencję, to najpierw musi chodzić poprawnie na benzynie, bo jest od tego niejako zależne?
zalezy kto stroi,
dopóki problemem jest niewydolnosc ukladu benzynowego, to nie widze problemu,
gorzej, gdy padly ktores czujniki, to wtedy niestety na gazie tez bedzie odzwierciedlal bledy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1259 dnia: Październik 21, 2020, 23:51:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
23 godzina a ja siedzę w garażu u mysle jak to spasować. Utnę tą rurę, kupię ten wąż i może jakoś sensownie podjedzie.
https://allegro.pl/oferta/waz-gumowy-do-paliwa-benzyny-oleju-fi-60-10bar-8315615503?utm_medium=app_share&utm_source=facebook