Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 162773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #200 dnia: Luty 28, 2020, 15:48:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szczekmacz?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #201 dnia: Luty 28, 2020, 22:31:14 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
I są, heble z Palio w Atu, do tego wymiana wszystkich przewodów elastycznych i płynu hamulcowego.
Jeśli chodzi o pierwsze odczucia z jazdy to muszę przyznać, że spodziewałem się większej petardy. Chyba, że za lekko naciskałem hamulec <mysli>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #202 dnia: Luty 28, 2020, 22:36:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jakiej firmy kupiłeś klocki? U mnie klocki i tarcze Textar czekają cały czas na montaż. Może po niedzieli uda mi sie w końcu zawieść zaciski i jarzma na proszek.
Jak poradziles sobie z luźna tarczą na piascie?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #203 dnia: Luty 28, 2020, 23:02:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Klocki trzeba dotrzeć zanim osiągną pełną skuteczność.

Kilka ostrych hamowań ze 100 km/h powinno załatwić sprawę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #204 dnia: Luty 28, 2020, 23:44:23 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Klocki oryginalne - ATE, od jakiegoś czasu wolę dołożyć parę złotych, ale zrobić na częściach renomowanych producentów. Zobaczymy jak się spiszą, bo gdzieś wyczytałem, że nie klocki ATE nie specjalnie lubią się z naciętymi tarczami.
Co do luzu na piaście to nawet nie zwróciłem na to uwagi, po prostu siadło i cześć. Chyba, że chodzi Ci o to, że tarczą z Palio jest o ok. 2,5 mm cieńsza w miejscu styku z piastą niż oryginał, to póki co walnąłem na to dystans z bendixa, ale w trosce o promień zataczania chyba go wywalę i zastosuję śruby ustalające z Fiata.

Klocki dociera się na spokojnie, kilka-kilkanaście razy hamując z ok. 60 km/h do zera. A przez ok. 250-300 km należy unikać gwałtownego hamowania!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #205 dnia: Luty 28, 2020, 23:52:36 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba bylo brac klocki razem z tarczami z Mikody - przyszlyby jedna przesylka i musza ze soba wspolpracowac ;>
a tak to cholera wie,

promien zataczania zalezy od tego jakie kola zalozysz - wtedy mozna okreslic potrzebe dystansu lub jego braku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #206 dnia: Luty 29, 2020, 08:05:31 am »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
wolę dołożyć parę złotych, ale zrobić na częściach renomowanych producentów.
Bardzo mi się podoba takie podejście :-)
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #207 dnia: Luty 29, 2020, 14:43:11 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jeśli chodzi o pierwsze odczucia z jazdy to muszę przyznać, że spodziewałem się większej petardy.
Nie wiem jakiego zacisku użyłeś, ale zacisk 240 palio ma oryginalnie taką samą średnicę tłoczka (48) jak lucas. Bez zmiany pompy hamulcowej nie ma się czego spodziewać. Do tego na życzenia obniżyłeś ich skuteczność stosując wentylowane tarcze do jazdy ulicznej (?)

Jak poradziles sobie z luźna tarczą na piascie?
Ten problem nie istnieje, oryginalna tarcza lucas też ma spory luz.

Klocki trzeba dotrzeć zanim osiągną pełną skuteczność. Kilka ostrych hamowań ze 100 km/h powinno załatwić sprawę.
W ten sposób można jedynie szybko przegrzać i zeszklić klocki, żeby nadawały się tylko do śmietnika  <mysli>

Klocki oryginalne - ATE, od jakiegoś czasu wolę dołożyć parę złotych, ale zrobić na częściach renomowanych producentów. Zobaczymy jak się spiszą, bo gdzieś wyczytałem, że nie klocki ATE nie specjalnie lubią się z naciętymi tarczami.
Bardzo szanuję takie podejście, sam się tym kieruję. To nie tak, że klocki ATE nie lubią się z naciętymi tarczami. Klocki te dość znacząco pylą, ale to bardzo dobry objaw znaczący, że działają. Mam w daily zarówno klocki i oryginalne nacinane tarcze PowerDisc ATE wszystko sprawuje się znakomicie, mimo dość gwałtownego używania <cwaniak2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #208 dnia: Luty 29, 2020, 20:00:08 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak poradziles sobie z luźna tarczą na piascie?
Ten problem nie istnieje, oryginalna tarcza lucas też ma spory luz.
oryginalna nie ma luzu, siedzi ciasno na obwodzie piasty - jest dodatkowe podtoczenie o szerokosci ~5mm
zreszta w bendixie jest tak samo

niemniej jednak z potencjalnym luzem na tarczach zamiennikach latwo sobie poradzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #209 dnia: Luty 29, 2020, 22:57:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie wiem jakiego zacisku użyłeś, ale zacisk 240 palio ma oryginalnie taką samą średnicę tłoczka (48) jak lucas. Bez zmiany pompy hamulcowej nie ma się czego spodziewać. Do tego na życzenia obniżyłeś ich skuteczność stosując wentylowane tarcze do jazdy ulicznej (?)
Dziś zauważyłem, że zewnętrzne klocki nie współpracują z tarczą na całej powierzchni, także wygląda na to, że rzeczywiście słabo naciskałem na pedał hamulca.
Co zaś do reszty, to tłoczek 54 mm (jeśli się nie mylę) tarcza 257 mm. Czuć, że przełożenie układu się zmieniło i pompa nie do końca wydała. Także rzeczywiście trzeba będzie pomyśleć o wydajniejszej pompie. Póki co auto jeszcze jako cywilne, natomiast docelowo jest przeznaczony na funcar, czyli albo driftowuz, albo rajdowkę.

Niestety po wymianie hamulców tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że fabryka kładła "ch*"a na modernizację Poloneza, wszystko to były pół środki, które koniec końców i tak wiele nie zmieniały...

trzeba bylo brac klocki razem z tarczami z Mikody
W zaprzyjaźnionym sklepie mam na tyle dobrze upusty, że nie opłacało mi się zamawiać Mikod na własną rękę.
promien zataczania zalezy od tego jakie kola zalozysz - wtedy mozna okreslic potrzebe dystansu lub jego braku
Na razie felga z trucka i kapeć 185. Dziś eksperymentalnie wywaliłem dystanse, rzeczywiście skreca trochę lepiej, więc na razie niech tak zostanie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 01, 2020, 00:56:27 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
W ten sposób można jedynie szybko przegrzać i zeszklić klocki, żeby nadawały się tylko do śmietnika 

O, to dobrze wiedzieć że jeżdżę na klockach nadających się do śmietnika gdzieś od 2008 roku. Miałem chyba pół roku prawo jazdy gdy tak przegrzałem hamulce w innym aucie, że płyn się zagotował, a z klocków szedł dym. Na tych klockach auto jeździło potem jeszcze ze dwa lata, potem przyszedł Polonez i hamulców już nie spaliłem, ale podobnych hamowań było sporo.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 01, 2020, 08:01:20 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Co sądzicie o klockach(szczękach) FOMAR ? kiedyś było Polskie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 01, 2020, 09:54:28 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Nie bardzo, kiedyś może były lepsze. Polecam Ci TRW zarówno klocki jak i szczęki. Są drogie, ale warto. Z tańszych miałem długo klocki marki Steinhoff, też chyba polskie. Nie były złe zważywszy na cenę 30 zł :) Na początku lubiły zapiszczeć, ale potem się uspokoiły.
Kiedyś dostępne były Textary, ale już dawno ich nie  produkują do Poloneza ... Remsa jeszcze jest dobra.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 01, 2020, 10:23:23 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam Tomexy i nie narzekam.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 01, 2020, 12:12:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A to twarde dziadostwo. Tarcze się ładnie na tym zużywają. Klocki tak nie pylą, ale co z tego. Jak miałem pierwszego  poldka, to kupiłem byle co, było było, więc tarcze AD i klocki "Tomuś". Klocki starczą na długo, ale tarcze się szlifują szybciej. Jak się ma tarcze za parę złotych, to uj, ale takie mikody po stówie, to trochę szkoda.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #215 dnia: Marzec 01, 2020, 12:24:56 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Ja do bendixa mam założone klocki TFX, natomiast tarcze to jakieś no name. Auto na tym hamuje tak jak na bendixa przystało.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #216 dnia: Marzec 01, 2020, 12:32:22 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A to twarde dziadostwo. Tarcze się ładnie na tym zużywają. Klocki tak nie pylą
To ja mam wprost odwrotne doświadczenia z  Tomex'ami. Z premedytacją zakupiłem takie do niezbyt równych tarcz, aby się do nich dotarły i hamują cacy w Karusiu. Atuś ma klocki Kraft - tragedia, dotarły się do przetoczonej tarczy chyba po 500 km, a i tak muszę nieźle deptać na hamulec. Felga za to czyściutka...
Przy składaniu mostu przekonałem się, że półoś od Lukasa właściwie występuje w wersji prawa/lewa. Tarcza kotwiczna ma otwór na linkę i prowadnik po drugiej stronie, wydawało mi się, że wystarczy zamienić miejscami i gra... . Niestety, jeden ma 14 mm, a drugi 12...
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #217 dnia: Marzec 01, 2020, 13:13:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Przy składaniu mostu przekonałem się, że półoś od Lukasa właściwie występuje w wersji prawa/lewa.
Ha, jak remontowałem sobie żuczka, to miałem podobnie. Most nowego typu, hipoidalny. Zamieniłem półosie miejscami (przypadkowo) bo też nie myślałem, że jest jakaś różnica i jedna spasowała ładnie, ale druga już nie bardzo i po dokręceniu jej na się, w środku wyraźnie o coś ocierała przy obracaniu. Wychodzi na to, że konstrukcja mostu nie jest idealnie "symetryczna" i jedna strona jest ciut krótsza. Zamiana półosi poskutkowała tym, że dłuższa w miejscu krótszej, opierała się w środku mechanizmu różnicowego na czymś tam.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #218 dnia: Marzec 01, 2020, 13:37:35 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wychodzi na to, że konstrukcja mostu nie jest idealnie "symetryczna" i jedna strona jest ciut krótsza. Zamiana półosi poskutkowała tym, że dłuższa w miejscu krótszej, opierała się w środku mechanizmu różnicowego na czymś tam.
polosie sa takie same, przynajmniej w PN
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #219 dnia: Marzec 01, 2020, 16:03:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
polosie sa takie same, przynajmniej w PN
Nie pisałem o polonezie. Przytoczyłem tylko przykład innego auta i sytuacji, jaka mnie spotkała. W polonezie nie miałem problemów, bo i też wkładałem każdą półoś na swoje miejsce. W tamtym przypadku, jak się je postawiło obok siebie, to już na oko było widać różnicę. Niby obie powinny być równe, a tu zonk.