Autor Wątek: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego  (Przeczytany 2338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 14, 2020, 21:01:52 pm »
szkoda ciac blotnik, zeby pozyskac ten kawalek blachy - dorob z arkusza, to tylko dwa zagiecia,

Dorwałem poszycie błotnika za 70 zł... Dół wykorzystam a reszta blachy się przyda :-D

W Plusie ten kawałek nie pełni żadnej funkcji, ja to wogóle miałem z żywicy i włókna szklanego żeby spawy nie gniły.

Może i nie pełni żadnej funkcji - ale ma być zrobione jak należy.... Wszak to będzie fura reprezentacyjna  :d


Dzisiaj skończyłem rozbierać poldka  i inwentaryzować to co muszę nabyć z części karoseryjnych
Do końca miesiąca chce skompletować blacharskie elementy i zaczynamy cięcie...





« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2020, 21:03:45 pm wysłana przez bodzioklb »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 852
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 14, 2020, 21:40:11 pm »
Ja spawałem ale fakt można by to zaspawać na płasko bo i tak nic nie daje a błotnik dolny co ATU/kombiaka ciężko dostać . Jeden wycinałem z dawcy a 2 rzeźbiłem z blachy  średnio to wyszło ale ważne że pod zderzakiem i nie widać .



Tak tak to było robione 5 lat temu z błotnika przedniego jak i blachy bo nawet kawałek nadkola był zeżarty teraz bym się jednak szarpnął na błotnik od Kombiaka/ATU . Tak że powodzenia mam nadzieje że ci nie wpieprzyło nadkola pod tym bo u mnie nie było ciekawie a wyglądało na samo poszycie błotnika u dołu



Dorwałem poszycie błotnika za 70 zł... Dół wykorzystam a reszta blachy się przyda :-D

Mam nadzieje że do kombi/ATU bo jednak Caro ma innaczej zrobiony ten element .

A co do blach odkręcane szukaj oryginały nawet używane nie kupuj rzemiosła bo to badziewie . Trafiają się oryginały też ale w 90% jest to odrzut i możesz mieć trochę ciężko spasować (znajomy tak miał jak kupił fabrycznie nową maskę po tym jak drzewo mu spadło na jego samochód (na szczęście tylko na maskę)
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2020, 21:52:16 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 14, 2020, 22:17:55 pm »
Nadkola wewnętrzne są ok. Przynajmniej na pierwszy rzut oka i na tyle ile obstukałem.
Podejrzana jest jedynie dolną krawędź od wewnętrznego poszycia zakola - wytnę zewnętrzne poszycie to będzie łatwiejszy dostęp i będzie lepiej widać.
Nawet jak będzie twardo A będzie ruda to będę ściął.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 14, 2020, 22:43:48 pm »
Czy któryś z forumowiczów spotkał się z reparaturką słupka środkowego- poszycie zewnętrzne.
Mam tam dość mocną korozje i jak doczyszczę to może być słabo z grubością blachy :-) 
Potrzebuje zrobić wstawkę od dolnego zawiasu do progu.
Widzę tylko całe słupki lub same poszycia zewnętrzne w całości.

Jeśli takowe coś jak reparaturka nie istnieje to kupię całość... :-/

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12665
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 15, 2020, 00:09:39 am »
slupki praktycznie nie rdzewieja, wiec watpie w istnienie reperaturek - zreszta nie wyobrazam sobie reperaturki slupka, bo slupek to element konstrukcyjny i nie tnie sie go, nie lata w polowie,

sadze, ze twoj problem ze slupkiem, to miejsce gdzie jest zgrzany do progu - tam blacha jest gruba i nic jej nie bedzie, tzn. blacha poszycia slupka, bo pod spodem masz prog, ktory mogl zardzewiec i wzmocnienie wewnetrzne idace do miejsca na podnosnik,
jezeli wywalasz miejsca na podnosnik, to nawiaz sie blacha podlogi do tego wzmocnienia, ale samego slupka nie ruszaj,
w razie potrzeby mozna wymienic poszycie progu i prog wewnetrzny, ale bez ruszania samego slupka,

chociaz na zdjeciu prog wyglada calkiem spoko, tylko masz rdze na wierzchu przy laczeniu blach slupka i progu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 15, 2020, 00:17:33 am »
Dokładnie.
Chodzi o sam dół słupka- przylgnię do progu.
Jak to doczyszczę i wytrawię to będzie porowate.
Nie chce tego szpachlować...
Ewentualnie może to cyną wygładzę tak na piko bello pod podkład.

Zamówiłem całe progi wraz z wzmocnieniami.
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże... :-)

Próg wygląda spoko... tylko wygląda.
Obstukany zaliczył dziurki od spodu...
Wzmocnienie wewnętrzne /tyle ile dojrzałem przez dziury/ jest rude z ubytkami na krawędziach więc wsadzę nowe.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2020, 00:22:23 am wysłana przez bodzioklb »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 15, 2020, 00:36:46 am »
Prawa strona jest o niebo lepsza.
Skończy się chyba jedynie wstawką poszycia zewnętrznego i dolnej części łącznika błotnika


Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 852
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 15, 2020, 02:23:14 am »
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże...

Nie zakładaj nie ma sensu przez to badziewie tylko potrafi wyrdzewieć dziurwa w podłodze w przyszłości .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 15, 2020, 09:49:10 am »
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże...

Nie zakładaj nie ma sensu przez to badziewie tylko potrafi wyrdzewieć dziurwa w podłodze w przyszłości .

Ale to takie idealne miejsce na korki od szampana...

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2255
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 15, 2020, 14:12:47 pm »
Szampana bedziesz mógł wypić za 30 lat jak Polonez przezyje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 15, 2020, 14:15:29 pm »
Szampana bedziesz mógł wypić za 30 lat jak Polonez przezyje


Polonez jak polonez... Gorzej ze mną :-D