Autor Wątek: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego  (Przeczytany 3825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 14, 2020, 21:01:52 pm »
szkoda ciac blotnik, zeby pozyskac ten kawalek blachy - dorob z arkusza, to tylko dwa zagiecia,

Dorwałem poszycie błotnika za 70 zł... Dół wykorzystam a reszta blachy się przyda :-D

W Plusie ten kawałek nie pełni żadnej funkcji, ja to wogóle miałem z żywicy i włókna szklanego żeby spawy nie gniły.

Może i nie pełni żadnej funkcji - ale ma być zrobione jak należy.... Wszak to będzie fura reprezentacyjna  :d


Dzisiaj skończyłem rozbierać poldka  i inwentaryzować to co muszę nabyć z części karoseryjnych
Do końca miesiąca chce skompletować blacharskie elementy i zaczynamy cięcie...





« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2020, 21:03:45 pm wysłana przez bodzioklb »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 865
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 14, 2020, 21:40:11 pm »
Ja spawałem ale fakt można by to zaspawać na płasko bo i tak nic nie daje a błotnik dolny co ATU/kombiaka ciężko dostać . Jeden wycinałem z dawcy a 2 rzeźbiłem z blachy  średnio to wyszło ale ważne że pod zderzakiem i nie widać .



Tak tak to było robione 5 lat temu z błotnika przedniego jak i blachy bo nawet kawałek nadkola był zeżarty teraz bym się jednak szarpnął na błotnik od Kombiaka/ATU . Tak że powodzenia mam nadzieje że ci nie wpieprzyło nadkola pod tym bo u mnie nie było ciekawie a wyglądało na samo poszycie błotnika u dołu



Dorwałem poszycie błotnika za 70 zł... Dół wykorzystam a reszta blachy się przyda :-D

Mam nadzieje że do kombi/ATU bo jednak Caro ma innaczej zrobiony ten element .

A co do blach odkręcane szukaj oryginały nawet używane nie kupuj rzemiosła bo to badziewie . Trafiają się oryginały też ale w 90% jest to odrzut i możesz mieć trochę ciężko spasować (znajomy tak miał jak kupił fabrycznie nową maskę po tym jak drzewo mu spadło na jego samochód (na szczęście tylko na maskę)
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2020, 21:52:16 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 14, 2020, 22:17:55 pm »
Nadkola wewnętrzne są ok. Przynajmniej na pierwszy rzut oka i na tyle ile obstukałem.
Podejrzana jest jedynie dolną krawędź od wewnętrznego poszycia zakola - wytnę zewnętrzne poszycie to będzie łatwiejszy dostęp i będzie lepiej widać.
Nawet jak będzie twardo A będzie ruda to będę ściął.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 14, 2020, 22:43:48 pm »
Czy któryś z forumowiczów spotkał się z reparaturką słupka środkowego- poszycie zewnętrzne.
Mam tam dość mocną korozje i jak doczyszczę to może być słabo z grubością blachy :-) 
Potrzebuje zrobić wstawkę od dolnego zawiasu do progu.
Widzę tylko całe słupki lub same poszycia zewnętrzne w całości.

Jeśli takowe coś jak reparaturka nie istnieje to kupię całość... :-/

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12736
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 15, 2020, 00:09:39 am »
slupki praktycznie nie rdzewieja, wiec watpie w istnienie reperaturek - zreszta nie wyobrazam sobie reperaturki slupka, bo slupek to element konstrukcyjny i nie tnie sie go, nie lata w polowie,

sadze, ze twoj problem ze slupkiem, to miejsce gdzie jest zgrzany do progu - tam blacha jest gruba i nic jej nie bedzie, tzn. blacha poszycia slupka, bo pod spodem masz prog, ktory mogl zardzewiec i wzmocnienie wewnetrzne idace do miejsca na podnosnik,
jezeli wywalasz miejsca na podnosnik, to nawiaz sie blacha podlogi do tego wzmocnienia, ale samego slupka nie ruszaj,
w razie potrzeby mozna wymienic poszycie progu i prog wewnetrzny, ale bez ruszania samego slupka,

chociaz na zdjeciu prog wyglada calkiem spoko, tylko masz rdze na wierzchu przy laczeniu blach slupka i progu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 15, 2020, 00:17:33 am »
Dokładnie.
Chodzi o sam dół słupka- przylgnię do progu.
Jak to doczyszczę i wytrawię to będzie porowate.
Nie chce tego szpachlować...
Ewentualnie może to cyną wygładzę tak na piko bello pod podkład.

Zamówiłem całe progi wraz z wzmocnieniami.
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże... :-)

Próg wygląda spoko... tylko wygląda.
Obstukany zaliczył dziurki od spodu...
Wzmocnienie wewnętrzne /tyle ile dojrzałem przez dziury/ jest rude z ubytkami na krawędziach więc wsadzę nowe.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2020, 00:22:23 am wysłana przez bodzioklb »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 15, 2020, 00:36:46 am »
Prawa strona jest o niebo lepsza.
Skończy się chyba jedynie wstawką poszycia zewnętrznego i dolnej części łącznika błotnika


Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 865
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 15, 2020, 02:23:14 am »
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże...

Nie zakładaj nie ma sensu przez to badziewie tylko potrafi wyrdzewieć dziurwa w podłodze w przyszłości .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 15, 2020, 09:49:10 am »
Uchwyty na lewarek również - ale czy założę te uchwyty to się okaże...

Nie zakładaj nie ma sensu przez to badziewie tylko potrafi wyrdzewieć dziurwa w podłodze w przyszłości .

Ale to takie idealne miejsce na korki od szampana...

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 15, 2020, 14:12:47 pm »
Szampana bedziesz mógł wypić za 30 lat jak Polonez przezyje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 15, 2020, 14:15:29 pm »
Szampana bedziesz mógł wypić za 30 lat jak Polonez przezyje


Polonez jak polonez... Gorzej ze mną :-D

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 30, 2020, 15:32:07 pm »
Jak już wspomniałem w innym wątku...
Zostałem posiadaczem kolejnego Poloneza Kombi 1.6 GSi z LPG w kolorze 92U :-)



Zatem wiosna będzie pracowita


Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 865
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 31, 2020, 02:09:24 am »
To się nazywa choroba :D Na pierwszym nie skończysz uwierz ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 31, 2020, 13:24:19 pm »
To się nazywa choroba :D Na pierwszym nie skończysz uwierz ;-)

Nic nie bój.
Lubię siedzieć w garażu i robić auta.
Już nie jedno uratowałem od huty czy wyremontowałem.
To takie hobby które przynosi niemałe zyski....

I tak po cichu powiem że w planie mam na wiosnę z ruszeniem z budową domu. Działka jest duża i docelowo stanie przy domu warsztat z kilkoma garażami i wiata na moje auta...

Więc tak jak piszesz- na pierwszym nie skończę... będzie zapewne jeszcze kilka sztuk.

Jednego PN Kombi sobie napewno zostawię.
I z czasem pewnie wpadnie też 125 1.5ME oraz 126 Cabrio

« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2020, 13:28:31 pm wysłana przez bodzioklb »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 31, 2020, 13:46:58 pm »
Z racji tego że od dawna siedzę w Volvo jest pomysł by zmotać coś na wzór fiata 125 pickup...
Nie polonez truck tylko kombi zrobić na kształt pickup i wsadzić do niego napompowany redblock...
No ale to dopiero za dłuższy czas...
Trzeba najpierw na ten projekt zarobić

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 865
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 31, 2020, 18:42:01 pm »
Z trucka łatwiej w latach 90tych latał turck zrobiony na Pickupa z 2 litrowym silnikiem fiata



https://www.youtube.com/watch?v=lcLpq5XFLXM

Ja bym w nim osobiście dał tylko tylny zderzak i zmienił lampy z tyłu na coś starszego tak to jak dla mnie idealny poldek w pickupie jaki powinien z fabryki wyjechać .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3464
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 31, 2020, 21:04:19 pm »
Najłatwiej to Belle na Plusie.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 31, 2020, 21:45:58 pm »
Najłatwiej to Belle na Plusie.

Bella... już niektórzy szukają naiwnego i sprzedają skrócone jako pick up

Jak myślę  o takim stylizowanym na 125 czyli żadnych plastików- całe boki z blachy

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12736
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 12, 2021, 18:11:03 pm »
Nie polonez truck tylko kombi zrobić na kształt pickup i wsadzić do niego napompowany redblock...
szczerze mowiac to slaby pomysl,
szkoda redbloka do auta typu pickup, bo powstanie mutant o duzej mocy i uposledzonych wlasciwosciach jezdnych,
uposledzonych, bo z  lekkim tylem i marna sztywnoscia skretna, gdy zaczniesz rzezbic pickupa na aucie osobowym,
do takiej wersji nadwoziowej najlepszy jest Truck i przy okazji masz gotowa kabine, gotowa rame do ktorej mozesz zamocowac most z resorami (albo i innym resorowaniem) na dowolnym  rozstawie osi,
oczywiscie wciaz szkoda wtedy pakowac redblok do dostawczaka, skoro mozna go wlozyc do osobowki,

kombi to ja widze w stylu volvo, chyba nawet takie posiadasz, czyli udajace terenowke,
podwyzszasz kombiaka na zawieszeniu, tak konkretnie, moze nawet wyzej niz siedzi truck,
czyli tak :
osobowka (C+) na seryjnych 185/70/13 ma przeswit do oslony miski olejowej 12cm
truck ROY na 175/80/14  jest wyzszy o 6cm  (przeswit 18cm)
kombiak posadzony na 195/65/15 na przeswicie 20cm to bylby ciekawy pojazd - co prawda na szerokim zawiasie zrobic przeswit trucka lub wiecej to nie takie hop-siup, ale na pewno wykonalne,
do tego zderzaki z minusa (lepszy kat natarcia ;) ) i odpowiednie malowanie/oklejenie bokow auta ponizej listew,

i V70 XC wyglada jak podróba produktu z FSO, a XC70 jak marna kontynuacja podróby ;p   
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5874
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Kombi 1.6 GSI z roku milenijnego
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 13, 2021, 21:37:50 pm »
Popieram. Po pierwsze po ucięciu dachu nie masz sztywności Trucka, po drugie lekki tył w mocnym aucie tylnonapędowym to będzie powodować trudności z przyspieszaniem i bardzo nerwowe i nieharmonijne zachowanie się auta w poślizgu.

Nie wiem czemu u nas taka moda żeby kopiować amerykańskie wynalazki, które w dodatku wypadają z drogi jeszcze szybciej niż Mustang, choć to trudne do wyobrażenia. Kombiaka jak już to lepiej by było zrobić na sleepara, albo tak jak mówi KGB- na crossovera, zwłaszcza że czegoś takiego jeszcze nikt nie zrobił. Przy okazji można by się zastanowić nad swapem kompletnego układu napędowego z Łady Nivy. Dali radę do 125p, to do Poloneza powinno być nawet łatwiej. A silnik Łady jest całkiem dobry, jakby go dobrze zrobić na jakiejś małej turbinie pompującej z dołu to byłby bardzo fajny samochód do jazdy w lekkim terenie i dobrze sobie radził we współczesnym ruchu. Albo może dałoby się jakoś pożenić skrzynię łady z dzwonem i wałkiem z Poldrovera i posadzić tam K16 1.8.

Na bazę do auta sportowego z mocnym redblockiemn najlepsze jest Caro lub Atu bo rozkład mas ma prawie idealny, w Caro sama tylna szyba nawet z najmniejszym spoilerem już dociska tył do nawierzchni przy dużych prędkościach, więc dokładając do mostu prostowód Watta można by tym autem pewnie się czuć nawet przy prędkościach rzędu 220km/h, gdzie w pickupie tego efektu by nie było a lekki tył jeszcze bardziej by pogarszał sprawę. W Atu z kolei można łatwo w razie potrzeby dopasować jakieś skrzydło.
Osobiście wkładając taki silnik albo bym robił Caro z długim przełożeniem i ustawiał je na tor wyścigowy, albo zrobił replikę Poloneza 2000Turbo 5d, bo urzeźbienie konkretnej mocy na silniku Fiata 132 to koszty w Polsce raczej nie do przeskoczenia i nikt tego nie zrobi, a na Redblocku pewnie można w sensownych pieniądzach dojść do tych 260KM, i nawet jeśli nie używać tego auta w rajdach, to można by przynajmniej parę przyspieszeń zrobić żeby pokazać jak to musiało jeździć, bo tego auta praktycznie nie ma nawet na nagraniach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E