Autor Wątek: Przewod plusowy akumulatora  (Przeczytany 5557 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 22, 2020, 23:47:15 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
W moim tak wygląda
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2020, 23:49:52 pm wysłana przez maniek1 »

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 23, 2020, 06:13:40 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Maniek1 dziękuję za zdjęcia. Wszystko fajnie A gdzie w do kabla vw wpioles się do cewki bo tego na foto nie ma chyba

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 23, 2020, 06:51:01 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Maniek1 dziękuję za zdjęcia. Wszystko fajnie A gdzie w do kabla vw wpioles się do cewki bo tego na foto nie ma chyba


tak jak pisałem dałem osobny przewód na 50tke, (środkowe zdjęcie) cienki czerwony przewód od cewki rozrusznika łączy się z przewodem wychodzącym z instalacji który steruje rozrusznikiem ,czarna z białą osłona wsuwek w zaczepie który trzyma instalację idącą w dół komory silnika.

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 23, 2020, 12:28:41 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG

Ja zaciskam kilka razy i obracam. Za lepszą trzeba już zapłacić kilkaset złotych, a do zrobienia właśnie paru takich przewodów rocznie nie potrzeba mi lepszej.


Dobrze, że xmaniekx się wypowiedział, bo wygląd tego narzędzia sugeruje, iż można wykonać nim tę robotę znacznie mniejszym nakładem pracy, niż szczypczykami za kilka(naście) złotych - przy których jednak trzeba mieć trochę sprawności manualnej i wyczucia...

Szczypczykami to sobie można przewodziki w chińskim radiu zaciskać, a nie 35mm2 przewód spawalniczy... nawet w imadle nie zaciśniesz takiego kabla porządnie, żeby przy dłużej sile nie "wyskoczył", żeby jakoś wyglądał i całym przekrojem przewodu stykał się z żyłą. Ja nie narzekam, zarobiłem kilkanaście przewodów, od 10mm2 do 50mm2, są zagniecione dookoła, jakoś wyglądają, i trzymają się porządnie, jak na tak tanią zaciskarkę.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 24, 2020, 17:59:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
A to przepraszam; mnie chodziło bardziej o zarabianie przewodów pod wsuwki. Autor tematu rzeczywiście miał na myśli gruby przewód. ;/

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 26, 2020, 10:07:18 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie zastanawiam się nad zamontowaniem  przekaźnika do układu rozrusznika. Jak wyczytałem szczatkowe informację potrzeba przekaźnik 541 40a. Zgadza się? Jaki przekrój kabla wykonawczego? Czy 2.5mm2 starczy? Pomiedzy akumulatorem A przekaznikiem  i przekaznikiem a automatem rozrusznika?

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 26, 2020, 13:13:35 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nie wiem jaki pobór prądu ma bendiks rozrusznika, ale 2,5mm2 linka w zupełności wystarczy. Będziesz miał kłopot zacisnąć na niej konektorek do przekaźnika bo one standardowo obsługują przekroje do 1,5mm2

OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 26, 2020, 13:48:02 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zastanawiać się nie ma nad czym, bo to podstawowa modyfikacja w tym aucie (w innych ze starą instalacją zresztą czasem też), trzeba montować :P.

2,5mm2 wystarczy na plusowy 30 i 87, na sterowanie cewki (85 i 86) wystarczy 1,5mm2.

Tomasz#1969 Zależy jaki konektor, ja mam takie grube stalowe, chyba marki Erko, jak fabryczne - spokojnie dają radę przy 2,5mm2, ale są też takie na czwórkę. Tylko ja używam zaciskarki, do małych konektorów też - zawija je tak, że końcówki do zaciskania wbijają się w izolację, mniej więcej wyglądają tak jak fabrycznie zaciśnięte konektory.

Potem tylko dokupić kostkę pod pod przekaźnik, można nawet fabryczną, i dołączyć do istniejących przekaźników.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2020, 13:51:40 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 26, 2020, 14:26:49 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Konektory są do 2.5mm2. Właśnie podstawkę kupię jak fabryczna. Już jedna tak mam od przekaźnika wiatraka chłodnicy. Wygląda na fabryczne rozwiązanie.   Kabel sterowania przekaznikiem.to będzie ten który idzie obecnie do automatu rozrusznika

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 28, 2020, 18:42:56 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie do podłączenia przekaźnika do rozrusznika to przekaźnik 541 30 czy 40 A?

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 28, 2020, 20:42:33 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Aaa  Jeszcze  jedno.   Gdzieś na forum ktoś ma jakiś schemat podłączenia przekaźnika do rozrusznika?

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 28, 2020, 20:47:27 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 28, 2020, 20:58:47 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Czytałem te wszystkie tematy. Brakuje mi konkretnwgo: czy może być przekaźnik 541 30 a czy szukać jakiegoś 40a ? Co pod które nóżki podłączyć? Bo trafiły mi sprzeczne informację

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 28, 2020, 21:47:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No a pomyśl: czy automat rozrusznika zużyje ponad 30A? Nie, bierze znacznie mniej, także wsadzaj 541 30a (pewnie stary elmot, skoro 30a?), nóżki 86 i 85 sterowanie, czyli np. 86 masa, 85 przewód idący ze stacyjki, 30 - +12v z akumulatora, 87 - przewód idący do automatu rozrusznika. Więcej nie podłączasz.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2020, 04:56:21 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Trzeba po prostu podać napięcie na obwód 85-86, żeby zamknąć obwód 30-87.
Przekaźnik nie musi być koniecznie 541; może być np. 561. Wtedy, jak ktoś pisał w którymś wątku, możesz podpiąć pod 87a jakiś odbiornik, który nie przygasa na czas uruchomienia rozrusznika, a chcesz, żeby przygasał.

Odp: Przewod plusowy akumulatora
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 30, 2020, 21:40:41 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Dziękuję wszystkim za pomoc przekaznik założony. Wymianie kleme którą jest nową ale gnie  się bardzo olowiana na inną.