Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 70430 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #240 dnia: Kwiecień 17, 2023, 00:06:48 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jak mnie pamięć nie myli to już przy -0,5 zwoja wahacze opierają się odboje. A jeszcze jak się zrobi moda z rozsunięciem i podniesieniem wahaczy to już wgl. nawet na odboju obciętym na zero jest ciasno - wypadałoby wtedy całkiem przekonstruować mocowanie odboju żeby pracowało to poprawnie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #241 dnia: Kwiecień 17, 2023, 00:16:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przy wycięciu jednego zwoju bez innych modyfikacji prawie się opiera na odbojach. Są milimetry luzu dosłownie. Mam wrażenie że FSO olało progresywne sprężyny bo odbój przenoszący obciążenie z kielichów na podłużnice miał to wd. nich robić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #242 dnia: Kwiecień 17, 2023, 07:30:07 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
nie wiem czego sie spodziewales po wycieciu co najmniej jednego zwoju - ile dokladnie ciachnales sprezyny ?
Co najmniej cudów ;), a ciachnąłem -2 zwoje.

Dzięki za info, że nawet przy -1 zwoju już się opiera. Wygląda kozacko, ale przy braku pracy zawieszenia to porażka. Wiem, że można ciachać odboje, ale na razie wracam do seryjnej sprężyny.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #243 dnia: Kwiecień 17, 2023, 10:40:40 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wygląda kozacko

Polemizowałbym :P Jakoś nigdy nie byłem fanem. Poza tym, w kraju, gdzie odpowiednie zawieszenie na jakość dróg to żuk/wołga, gleba to robienie z auta kaleki. Na szczęście, głupia moda p.t gleba+murzyńska felga mija, bo nadszedł ten czas, kiedy ludzie odwracają tą konwersję.

Rozebrałem sprzęgło w moim iżu jupiterze. Okazało się fabryczne... Łańcuch dwurzędowy sprzęgła, CCCP, poddał się, jest rozciągnięty solidnie. Muszę go wymienić, może warto gdzieś zapytać o dorobienie? Ktoś przerabiał temat dorabiania łańcuchów?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2023, 10:52:11 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #244 dnia: Kwiecień 17, 2023, 12:43:34 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jak mnie pamięć nie myli to już przy -0,5 zwoja wahacze opierają się odboje. A jeszcze jak się zrobi moda z rozsunięciem i podniesieniem wahaczy to już wgl. nawet na odboju obciętym na zero jest ciasno - wypadałoby wtedy całkiem przekonstruować mocowanie odboju żeby pracowało to poprawnie.
To ja mam coś zjebane w swoim zawiasie albo odboje w PN są tak miękkie, że nie odczuwam tego że auto na nich siedzi. Z przodu mam urwane 2 zwoje na seryjnej sprężynie, jest niżej ale nadal jeździ mi się przyjemnie, plomby z zębów nie wypadają a plastiki nie trzeszczą :P W moim odczuciu twardość zawiasu jest bardzo zbliżona do mojego dupowozu - Laguna 3 GT, która to seryjnie ma obniżone zawieszenie -35mm.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #245 dnia: Kwiecień 17, 2023, 15:15:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co najmniej cudów ;), a ciachnąłem -2 zwoje.
to masz combo, bo przy -2 wahacze siedza na odbojach, opony wystaja poza rant blotnika, wiec nie mozesz ciac odbojow, bo opony beda ciete przez blotnik,
same odboje i tak najlepiej skrocic, bo nawet przy seryjnym zawiasie mocno ograniczaja ugiecie, ale ciecie sprezyn wiecej niz 1 zwoj nie ma sensu, bo juz przy -1 jezdzi sie na odboju i wtedy nalezy je skrocic, albo same sie wykrusza,
warto przypomniec, ze cala srezyna ma 10 zwojow (wlasciwie 9.5 zwoja)

odboje w PN są tak miękkie, że nie odczuwam tego że auto na nich siedzi
a kiedy ostatnio sprawdzales, czy jeszcze tam sa ;>
druga sprawa, ze mowa o Wrocławiu, przejezdzalem tam jakies 15lat temu i slyszalem, ze do dzis praktycznie nic sie nie zmienilo,
Wrocław to taka Łódź zachodu  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #246 dnia: Kwiecień 17, 2023, 18:35:14 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jak mnie pamięć nie myli to już przy -0,5 zwoja wahacze opierają się odboje. A jeszcze jak się zrobi moda z rozsunięciem i podniesieniem wahaczy to już wgl. nawet na odboju obciętym na zero jest ciasno - wypadałoby wtedy całkiem przekonstruować mocowanie odboju żeby pracowało to poprawnie.
To ja mam coś zjebane w swoim zawiasie albo odboje w PN są tak miękkie, że nie odczuwam tego że auto na nich siedzi. Z przodu mam urwane 2 zwoje na seryjnej sprężynie, jest niżej ale nadal jeździ mi się przyjemnie, plomby z zębów nie wypadają a plastiki nie trzeszczą :P W moim odczuciu twardość zawiasu jest bardzo zbliżona do mojego dupowozu - Laguna 3 GT, która to seryjnie ma obniżone zawieszenie -35mm.

Ciekawe, u siebie jak ciachnąłem tak sprężyny (-2) to siadł aż tak:



Odbój ucięty na zero plus podniesione i rozsunięte dolne wahacze dały efekt uderzania ich w mocowanie odboju, nijak to nie pracowało. W sumie przy seryjnych mocowaniach wahacza też by się jedno o drugi obijało, tylko pod innym kątem. Po przerobieniu na -1,25. też nie było za kolorowo ale jakoś amortyzator z Pajero to uspokoił.

IMHO fajna opcją jest założyć oponę o jeden profil wyższą, od razu ładnie wypełnia nadkole i nie trzeba tak mocno schodzić z obniżaniem jak przy kołach z deskorolki jak u mnie. No i w przypadku dystansów można się obejść bez przerabiania błotników na flary/delta look coby nie pociąć opon na dobiciu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2023, 18:41:32 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #247 dnia: Kwiecień 17, 2023, 19:30:43 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wybudziłem Poloneza ze snu zimowego :) Subaru umyłem i wstawiłem do garażu na miejsce Poloneza. W kolejny poniedziałek zaczynam cykl prac przy Subaru, celem zrobienia w nim wszystkiego co zrobienia wymaga: delikatne poprawki blacharsko lakiernicze, kompleksowa konserwacja antykorozyjna, usunięcie problemów związanych z mechaniką, dokładnie w tej kolejności. W czasie gdy Subaru będzie się robić, Polonez będzie robił za auto na co dzień :)

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2023, 19:46:33 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #248 dnia: Kwiecień 17, 2023, 20:06:27 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ciekawe, u siebie jak ciachnąłem tak sprężyny (-2) to siadł aż tak:
No to u mnie wygląda to tak:

Koło 195/45R16. Z tyłu obniżające kolumienki (te średniej wysokości, chyba -35/40mm).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #249 dnia: Kwiecień 17, 2023, 20:32:19 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Kiszę dalej ATU w garażu brak czasu i nawet ostatnio chęci na cokolwiek żeby samemu przy tym grzebać. Albo dziadziałem przez te 10 lat albo jakaś deprecha mnie chwyta :E . Od Multeca dostałem instalacje pod Memsa 3 wraz z dłubiącym sterownikiem , Kolektor ssący od VVC przerobiony już dawno leży wypadało by zrobić zawieszenie w tym pudle i poliuretan zamówić
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #250 dnia: Kwiecień 17, 2023, 21:08:00 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No to u mnie wygląda to tak:

Koło 195/45R16. Z tyłu obniżające kolumienki (te średniej wysokości, chyba -35/40mm).
I jak się tym jeździ?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #251 dnia: Kwiecień 17, 2023, 22:54:13 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
I jak się tym jeździ?
Tak jak napisałem wcześniej, jeśli chodzi o twardość zawieszenia to jest porównywalne do mojego dupowozu - Laguna 3 GT. Jeśli chodzi o prześwit - jest ok, w 2 osoby nie zawadzam katalizatorem o progi zwalniające. W kwestii prowadzenia - nie podpiera się lusterkami w zakrętach, jest stabilny i przewidywalny, dobry setup na jazdę po ekspresówkach i autostradach. Chociaż na wiejskich drogach też daję radę, mam taki odcinek specjalny w rodzinnych stronach mojej narzeczonej i na tych dziurawych, krętych i wyboistych drogach jedzie mi się zdecydowanie lepiej Polonezem niż Laguną :] Trzeba tylko uważać (trzymać mocno kierownicę) na większych podłużnych koleinach, ale to każdy kto zakładał do Poloneza większe koło niż seryjny balon wie o czym mówię ;)

A w temacie dziurawych dróg, to faktycznie wspomniany tu wcześniej Wrocław zdecydowanie nie sprzyja obniżonym autom. Byłem w zeszłym roku 2 razy i to jakiś nieśmieszny żart jest jak drogi tam wyglądają...
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #252 dnia: Kwiecień 18, 2023, 08:22:49 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
wiec nie mozesz ciac odbojow, bo opony beda ciete przez blotnik,

Wziąłem to pod uwagę, wiec na razie wracam do seryjnej sprężyny, a jak wpadną inne koła z większym ET to będę myślał nad ewentualnym obcięciem jednego zwoju. Z przodu aktualnie jest et30 + dystans 10mm.

Na ułożenie zawieszenia ma pewnie spory wpływ na jakich drogach wcześniej jeździł samochód i ile ma nalatane. W moim buda (i zawieszenie) tak pod 250-300 tyś będzie, ale pewności nie mam, bo liczniki dwa razy zmienianie były.

Btw. Macfly, obciąłem po równo zwojów i auto stoi normalnie :).

Wrocław to taka Łódź zachodu 
Wrocław chciałbym być Antwerpią wschodu, a tak jak mówisz jest co najwyżej Łodzią zachodu w kwestii dróg i ogólnej komunikacji po mieście. (to tak odnośnie stref czystego transportu, gdzie argumentują, że argumentują, ze podobnej wielkości miasto Antwerpia doradza Wrocławiowi jak wytępić stare auta z miasta).

Wczoraj zmieniłem kółka na letnie w Volvo - ale mi się podobają te Merciusy - jak kiedyś wpadnie most z volvo 240 do poloneza to pójdą do poloneza ;)
Poza tym szybkie mycie.


No i znów rozbieranie Poloneza - tym razem rozrząd, niestety pokonała mnie śruba na kole pasowym, więc temat pozostaje rozgrzebany na dzisiaj.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #253 dnia: Kwiecień 18, 2023, 09:21:36 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Muszę przyznać, że ten alukołpak do Volvo ma w sobie urok. Też mam takie do 960 i jest to naprawdę pasujące, choć sama felga jest bardzo skromna.

EDIT: przyjrzałem się tym felgom i nie jestem pewien czy to takie same. Zdjęcie nie moje, ale takie właśnie mam felgi do 960tki.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2023, 09:26:45 am wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #254 dnia: Kwiecień 18, 2023, 10:04:04 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Ty masz model Andromeda


a moje to Mercius - de fakto dedykowane z tego co wiem pod Volvo 960, ale co ciekawe wszystko pasuje chociaż 850 to przód napęd, a 960 tył.


Btw. ale kosmiczne nazwy ;)

Z wolwowskich kółek podają mi się perfo/columba, ale jak potrzebowałem szybko kupić jakieś alufelgi na lato to nikt ładnych nie miał akurat.

Polonez też miał ładne wzory alufelg według mnie. Problemem dla mnie jest to, że są to tylko 13, a ostatnio miałem ponownie okazje się przejechać 13stakami na balonach i-ło-matko-bosko w zakręcie myślałem, że mi opona spadnie  <lol2>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #255 dnia: Kwiecień 18, 2023, 11:23:17 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No faktycznie, teraz dobrze widać różnice we wzorze.

Ogólnie to 960 polift od 1995r i 850/s70/v70 mają identyczne parametry felg. Ze swoich obeserwacji do tych modeli podejdzie też felga z peżota 605.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #256 dnia: Kwiecień 18, 2023, 12:14:21 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Co prawda zrobiłem nie dzisiaj, ale że mi się nie chciało wczoraj pisać , to robię to dzisiaj.
Po blisko półrocznym okresie nabierania wartości urzędowej do A+ X20SED wpadły w końcu obniżone kolumienki resora od FTG (te najniższe) i oryginalne, mało wypracowane resory. Wraz z oryginalnymi kolumienkami wyleciały też pióra główne resorów od Śnieżka. Wyjątkowo podła jakościowo partia mi trafiła, nie dość że przesunięty otwór pod śrubę ustalajcącą ślizg resora (konieczne przerabianie drążków reakcyjnych itp.), to jeszcze taka sztywność taśmy stalowej, że tył siedział nisko jak teraz po zmianie kolumienek. Pióro po obciążeniu masą samochodu, gdyby nie oryginalne pióro pomocnicze to by się wygięło w drugą stronę, a tak to było wygięte w pałąk tylko poza zasięgiem pióra pomocniczego. Komfort resorowania żaden, byle większa nierówność i pracowały odboje. Rok takiej jazdy i 10 tys, km. już wystarczy (przy jeździe na rondach nie było nawet specjalnie czuć że mam stabilizator tylnej osi, a tylna oś przy przekazywaniu momentu obrotowego na asfalt na niższych biegach podskaiwała jak piłka). Teraz wróciłem do przyjemnej elastyczności tylnego zawieszenia. Wraz z amorkami od Volvo 240 uzyskałem pracę tylnego zawieszenia przypominającą swą charakterystyką zawieszenie Kombi (wcześniej na amorkach z 960 miałem Trucka).
Następny krok jaki chciałbym zrobić w zawieszeniu, to wymienić przednie sprężyny na oryginały (obecnie są od trucka -1 zw) i przetestować amortyzatory od Nivy. Zanim wrzucę nivę, zamontuje jeszcze raz amory od Pajero, ale sądzę że nadal będzie za sztywno. Po zakończonych testach zestaw amorków pajero/960 pójdzie zapewne na sprzedaż.

ps. wymiar od podłoża do nadkola ~62 cm.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2023, 12:16:17 pm wysłana przez ceva »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #257 dnia: Kwiecień 18, 2023, 13:48:43 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #258 dnia: Kwiecień 18, 2023, 14:08:42 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Btw. Macfly, obciąłem po równo zwojów i auto stoi normalnie .
Ciekawe to co prawisz bo jaką oryginalna szesnachę nie mieliśmy to była przechylona jak były po równo zwoje chlastane .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #259 dnia: Kwiecień 18, 2023, 23:20:06 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dziwne ja mam tez obciete sprezyny i prosto stoi, a słyszałem legendy o przechylonych roverach