Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 41759 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #420 dnia: Sierpień 09, 2024, 19:22:45 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Trwałość tylnych plusowych klamek, zdecydowanie podnosi uczciwe smarowanie zamka drzwi (no i oczywiście prawidłowa regulacja rygli zamków). Smar zmniejsza opory jakie muszą pokonać elementy klamek, podnosząc tym samym ich żywotność. W moim A+ nadal są oryginalne klamki mimo 230tys. km. przebiegu. 

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #421 dnia: Sierpień 09, 2024, 21:07:29 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Klamki zostały źle zaprojektowane. Natomiast tworzywo użyte jest niby spoko.

No niestety zauważyłem że u mnie się ukruszył plastik w centralnej części klamki, a zamki wszystko lekko działa i nic nie pręży.
Dobra szybkie pytanie- jaką uszczelkę zastosować aby nie kapało z korka spustu w misce? Korek ala śruba w środku ( klucz 22) otwór na imbus czyli drugi typ
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #422 dnia: Sierpień 09, 2024, 22:18:49 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
jaką uszczelkę zastosować aby nie kapało z korka spustu w misce? Korek ala śruba w środku ( klucz 22) otwór na imbus czyli drugi typ
Na przestrzeni lat eksploatacji Plusów, jako uszczelki korka stosowałem co popadło, czyli uszczelki z miedzi (z obróbką cieplną i bez), z amelinium, te "dmuchane" a nawet fibrowe, o dziwo wszystkie spełniały swoją rolę...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #423 dnia: Sierpień 09, 2024, 23:29:02 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
miedziana puchata 14mm z tego co pamiętam.
z reszty mi się zawsze nieco pociło. Klucz 21 ten sam co do świec.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #424 dnia: Sierpień 09, 2024, 23:45:43 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
miedziana puchata 14mm z tego co pamiętam.
z reszty mi się zawsze nieco pociło. Klucz 21 ten sam co do świec.

Dzięki musze jutro coś pokombinować bo kapie i mi się to nie podoba.
Niestety klamka powiedziała żegnam. Ech okazało sie że pękła nie dość że na mocowaniu które polikowałem to na tym wypuście co jest puszczona ośka.
A więc szukam klamki prawy tył 74E, możę się komus ostała , może być walnięte mocowania to coś pokombinuję. Mi zostały tylko przody z zapasu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #425 dnia: Sierpień 10, 2024, 00:05:31 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Dokonałem oględzin zniszczeń, no cóż nie będzie łatwo, ale spróbuję go naprawić.
Przednie słupki oberwały, ale poniżej się trzyma.




Po starej szybie widać jak mocno dach się przekosił


Słupek środkowy z prawej strony wszedł trochę do środka, widać jak zmieniły się szpary



Lewy środkowy słupek jest wypchnięty na zewnątrz i niestety trochę przekoszony, lewa strona dachu ujechała minimalnie w tył

Zgięło drążek kierowniczy

Widać z tej strony naprężenia, prawa strona jest ok. W tym miejscu skrobałem rdzę i spawałem kiedyś łatkę więc metal był osłabiony

Przez to tylna klapa jest teraz krzywo


Dla porównania prawa strona

No i sam dach








Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #426 dnia: Sierpień 10, 2024, 09:52:14 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Naprawdę nie zazdroszczę. Będzie ciężko, ale próbuj. No i weź też pod uwagę, że na prawym słupku A, jest nabity VIN, żeby później nie było jaj.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #427 dnia: Sierpień 10, 2024, 12:38:12 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Osobiście nie bawił bym się w cudowanie i prostowanie. Poszukał bym drugiej budy i zrobił z dwóch jednego. Konstrukcja dachu ruszona, słupki, widać naprężenia na progach ,podczas kolejnego wypadku złoży się jak zamek z kart. Nie próbował bym reanimować tego w warunkach domowych.
W temacie ogarnąłem klamkę, jest dobrze, udało się pospawać plastik i wszystko trzyma. Korek spustowy z uszczelką znalazłem nowy.
Teraz jest sucho i nie ma kapię. Sobota udana w naprawy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2024, 12:46:10 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #428 dnia: Sierpień 10, 2024, 13:03:53 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ciapate nie takie nadwozia prostują jak tu https://www.youtube.com/watch?v=1a9XqhRKuys , lub tutaj https://www.youtube.com/shorts/7STy0H1QNZ0, także głowa do góry będzie dobrze.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #429 dnia: Sierpień 10, 2024, 13:18:25 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
No i weź też pod uwagę, że na prawym słupku A, jest nabity VIN, żeby później nie było jaj.
Myślę że nikt oprócz mnie nie będzie tam zaglądał :)

Prostować będę tylko wstępnie żeby słupki wróciły na swoje miejsce tak żebym miał punkt wyjścia do odcięcia dachu. Mniej więcej chcę to zrobić tak jak tu https://youtu.be/MAl5V2_jji0?feature=shared&t=616
Osobiście nie bawił bym się w cudowanie i prostowanie. Poszukał bym drugiej budy i zrobił z dwóch jednego

To jest plan awaryjny jeśli coś pójdzie nie tak.


Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #430 dnia: Sierpień 10, 2024, 13:35:47 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ciapate nie takie nadwozia prostują jak tu https://www.youtube.com/watch?v=1a9XqhRKuys , lub tutaj https://www.youtube.com/shorts/7STy0H1QNZ0, także głowa do góry będzie dobrze.

W Afryce i Pakistan style jest inna kultura techniczna, wiec tam takie rzeźby są na porządku dziennym.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #431 dnia: Sierpień 10, 2024, 14:54:51 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
wiec tam takie rzeźby są na porządku dziennym.
Bez przesady, u nas też ostro kroją auta i to za gruby hajs:
https://www.youtube.com/watch?v=X5JiPSCnvbc

Myślę że nikt oprócz mnie nie będzie tam zaglądał :)
Myślę, że poza naszym naczelnym forumowym diagnostą, 99,9% innych nie będzie wiedziało o istnieniu tego numeru. BTW. jak mnie pamięć nie myli tam jest tylko nr skorupy, a nie cały VIN.

Roboty jest ale myślę, że do zrobienia. Najpierw go ponaciągaj, żeby zlikwidować przekoszenie i jako tako przekątne się zgadzały. Dopiero później rozwiercaj i tnij.

Mniej więcej chcę to zrobić tak jak tu https://youtu.be/MAl5V2_jji0?feature=shared&t=616
Nie podoba mi się to cięcie słupków w pól, sugerowałbym lecenie po zgrzewach i wyjmowanie większych elementów (płat dachu, później jego rama i dalej w dół) - będziesz miał później pewniejsze połączenie szczególnie, że słupek składa się z kilku warstw których nijak nie pospawasz.

Roboty dużo, ale trzymam kciuki ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2024, 15:04:15 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #432 dnia: Sierpień 10, 2024, 15:02:13 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Bez przesady, u nas też ostro kroją auta i to za gruby hajs:
https://www.youtube.com/watch?v=X5JiPSCnvbc

Fakt zapomniałem o tym gościu, magik jak też  taki rusek co tez ostro rzeźbił zachodnie sprzęty.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #433 dnia: Sierpień 10, 2024, 16:13:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Swego czasu takie akcje to dla mnie chleb powszedni. Ja bym się jednak na spokojnie zastanowił czy to naprawdę jest sens naprawiać tego PNa. Nie to żebym zniechęcał ale wpierw zrób sobie cyrkiel blacharski i sprawdź czy podłużnice się nie ruszyly
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #434 dnia: Sierpień 10, 2024, 20:25:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Bez przesady, u nas też ostro kroją auta i to za gruby hajs:
https://www.youtube.com/watch?v=X5JiPSCnvbc
Słowo klucz: za gruby hajs. Takie drogie samochody opłaca się robić, bo jest na tym dobre przebicie.
Ostatnio znany i lubiany przez wszystkich Łysy z M4K, nagrał film w jakieś tam firmie zajmującej się blacharką, lakiernictwem, naprawami powypadkowymi itp i tam gość dość szczegółowo tłumaczył technologię naprawy różnych uszkodzeń, z punktu widzenia przywrócenia fabrycznej wytrzymałości danego elementu, by jak tu piszecie, auto przy następnym dzwonie nie złożyło się jak harmonijka, tylko by przeniosło siły tak samo, jak w fabrycznie nowym aucie. Ogólnie gadał, że da się zrobić wszystko, ale nie wszystko się opłaca.
https://www.youtube.com/watch?v=9PbgrsoT3pA
Problem z polonezem jest taki, że nowego nie kupimy, inny sprawny, jeszcze możemy, ale za chwilę będzie tak, że trzeba będzie ratować co jest. W tym konkretnym przypadku, sam miałbym dylemat, co robić i pewnie gdybym nie miał możliwości kupna innego, sprawnego, to pewnie skończyłoby się na kupieniu całkiem innego, bardziej współczesnego auta.
BTW. jak mnie pamięć nie myli tam jest tylko nr skorupy, a nie cały VIN.
Aż chyba jutro sprawdzę, bo odkręcić nakładkę słupka, to jest dwie minuty roboty. Nie przyglądałem się temu dokładnie, ale numer jakiś jest.
Nie podoba mi się to cięcie słupków w pól, sugerowałbym lecenie po zgrzewach i wyjmowanie większych elementów (płat dachu, później jego rama i dalej w dół) - będziesz miał później pewniejsze połączenie szczególnie, że słupek składa się z kilku warstw których nijak nie pospawasz.
No to w dzisiejszych furach, to dopiero jest problem. ten gość tam na filmie opowiadał o tym, że auta potrafią być składane z kilku rożnych rodzajów stali itp, i nie da się tego łączyć ze sobą metodą spawania, bo to jakieś spawy laserowe, czy tam coś. Polonez kolegi, to pikuś. Również trzymam kciuki, żeby go jakoś odratował, bo szkoda go.
jak też  taki rusek co tez ostro rzeźbił zachodnie sprzęty.
Pewnie o nim mówisz? Nadal wrzuca filmy, więc nadal działa w temacie. https://www.youtube.com/@tussik01/videos
Ale to też, biorąc pod uwagę to, co gada ten gość z filmu Łysego, to nieco patologia, takie prostowanie, naciąganie itd. jeśli nie spełni to już odpowiednich funkcji pochłaniania energii podczas wypadku itd. Kiedyś tak naprawiali masowo szroty z Niemiec itp, a teraz ponoć te amerykańskie rozbitki. Ma być tanio, ładnie dla oka i byle zysk był.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #435 dnia: Sierpień 10, 2024, 20:47:31 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Aż chyba jutro sprawdzę, bo odkręcić nakładkę słupka, to jest dwie minuty roboty. Nie przyglądałem się temu dokładnie, ale numer jakiś jest.
Sprawdziłem, jest tylko końcówka vinu, w moim przypadki -WW131897, chociaż nie wiem co to zmienia. Skończyłem czyścić wnętrze z piachu i odłamków szkła. Wyjąłem fotele i zacząłem go trochę prostować.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #436 dnia: Sierpień 16, 2024, 22:00:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Niedawno spostrzegłem się, że w lalunie pękła mi jedna tylna sprężyna. Dziś wymieniłem komplet. Wziąłem najtańsze jakie tylko były w sklepie, ciekawe jak długo wytrzymają. Poprzednie dały radę 6 lat.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2024, 22:01:56 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #437 dnia: Sierpień 16, 2024, 22:59:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W poldku wymieniłem oleje w skrzyni i moście. Tym razem wziąłem oleje sprawdzone na testach, czyli specol hipospec 75W90 GL-5 i takiż sam tylko 75W140 do mostu + sam dodałem sobie MOS2 do nich. Kupiłem ten sproszkowany z allegro, fajnie się wymieszał z docelowym olejem.

Co mnie cieszy, że tyle lat temu uszczelniany most, a po 50kkm zlałem tyle oleju z mostu co powinno w nim być, i żadnych wycieków. No i kilometry lecą, a most i skrzynia zdrowe i ciche :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #438 dnia: Sierpień 22, 2024, 22:43:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wczoraj co prawda ale opłaciłem kolejny haracz za to że, mnie stać na Poloneza, w postaci 351zł, nie zmiennie od 3 lat ta sama kwota. Nawet Mafia ubezpieczeniowa zaczyna pobierać regularne kwoty a nie to co te szmaty na stacjach ;)  co obiekt to inne ceny.

Do tego podpiąłem prąd pod maską i zrobiłem mała rundę po pobliskim kwadratowym rejonie tak aby tarcze się trochę z rdzy oczyscily
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #439 dnia: Sierpień 23, 2024, 10:36:16 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
W kombi umarł (co najmniej) jeden cylinder. Strzela w wydech jak porypany, pewnie wałek nierządu powiedział nara. Także kusi mnie swap na 1,8 z Atu :) Ale póki Atu wisi w ogłoszeniach, to się wstrzymam.

Wczoraj w Lalunie poprawiłem mocowanie ogranicznika otwarcia drzwi. Od kiedy kupiłem ten samochód to drzwi kierowcy otwierały się w akompaniamencie  "strzału" sprężyny ogranicznika. Teraz dziwnie się czuję jak otwieram drzwi i jest cisza :)

A kilka dni temu przez zupełny przypadek kupiłem sobie CEE'Da 1 z 2009 r. w kombi z LPG. Mankament taki, że z padniętym silnikiem. Na moje to prawdopodonie padła pompa oleju. Teraz dylemat życia, rzeźbić w kupie z nadzieją, że będzie ok. Czy jednak zainwestować w nowy-używany silnik + części podwyższonego ryzyka (rozrząd+pompa oleju)? <mysli>

Jakby ktoś potrzebował pewnego wozidła, to Laluna na dniach też idzie na handel.