Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 33462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #460 dnia: Wrzesień 01, 2024, 16:43:38 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 520
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Pytam, ponieważ 18letnia Mazda zaczyna chyba wygrywać ze mną, a właściwie rdza wygrywa-nie żeby mnie to dziwiło, ale wolałbym jeszcze poczekać trochę  <rotfl2> Wstępnie jako następne rozważałem właśnie coś z Francji, niemniej ciekawi mnie blacharkach w koreańcach-właśnie takich typu Ceed czy i30 1 generacji.Chociaż znając życie zanim zmienię, to jeszcze sporo czasu minie xD

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #461 dnia: Wrzesień 01, 2024, 20:40:24 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2149
dzisiaj robiłem ceeda 2011 i już miał nalot rdzy na progach. O dziwo wyglądało jak by weszła z zewnątrz.
Robiłem w niej też opaski zbiornika
A w I30 2012 szaleje korozja na wszystkim co jest malowane na czarno. Wózki, wahacze.
Niestety

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #462 dnia: Wrzesień 01, 2024, 21:23:22 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Pytam, ponieważ 18letnia Mazda zaczyna chyba wygrywać ze mną, a właściwie rdza wygrywa-nie żeby mnie to dziwiło, ale wolałbym jeszcze poczekać trochę
Jak ci wytrzymało 18 lat, to chyba jest bardzo dobry wynik, jak na tę markę, bo ponoć nowe po trzech latach potrafią mieć sito, zamiast podłogi, nie wspominając o innych rzeczach. To chyba to auto było konserwowane ile się da, skoro tyle wytrzymało. A może kiedyś były trochę lepsze?
dzisiaj robiłem ceeda 2011 i już miał nalot rdzy na progach. O dziwo wyglądało jak by weszła z zewnątrz.
Robiłem w niej też opaski zbiornika
A w I30 2012 szaleje korozja na wszystkim co jest malowane na czarno. Wózki, wahacze.
Niestety
Czyli jednak im nowsze te skośnookie, tym gorsze. I pomyśleć, że kiedyś na polonezy narzekano, ale też się nie dziwię, bo widywałem prawie nowe plusy z purchlami pod lakierem. Ewidentne ktoś coś spierdolił, bo to jest nie do pomyślenia. W tych żółtkach chyba się dzieje podobnie. To są nawet niebrzydkie auta, szczególnie te nowe mazdy takie całkiem fajne, nie gorzej od niemców wyglądają, ale ta rdza...
To jest w ogóle kwestia gównianej powłoki lakierniczej, przygotowania podłoża, czy jakości materiałów? Konserwacja takiego auta prosto z salonu pomaga, czy może jednak rdza wyłazi sama z siebie spod spodu?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #463 dnia: Wrzesień 01, 2024, 21:58:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jeżeli chodzi o zakup auta w wieku 15+ to rozważam tylko francuzy. Oczywiście tylko z silnikami benzynowymi.
Pod względem odporności odporności na korozję wszystkie Ople, Fiaty, Fordy, VW nie dorastają im do pięt.

Akurat Fiat z roczników +2008 to i tak duży przeskok jakościowy na plus jeżeli chodzi o antykorozję względem wcześniejszych modeli z przełomu wieków, trzeba im to oddać :p

Ja akurat z tych roczników to najbardziej lubię pod względem antykorozji to lubię Volva. Wiadomo każda jaskółka swój ogon chwali ale trochę tych aut pooglądałem i nie wiem jak oni to zrobili ale jak auto nie było wcześniej przystankiem autobusowym albo utopione w jakiejś powodzi to tam problem korozji nie istnieje. Mój gruzik ma 23 lata, a z tematów korozyjnych to tylko jedno nieistotne ognisko na łączeniu blach tylnego błotnika. Od spodu jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Ostatnio na złomie widziałem rozbitą 850. Z ciekawości zajrzałem pod spód, a tam podłoga jak dzwon, można by spokojnie jeździć jeszcze 20 lat.
Szkoda tylko, że później zostali przejęci i poszła unifikacja, już mechanicznie jest o wiele gorzej na jakości.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2024, 22:00:09 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #464 dnia: Wrzesień 01, 2024, 22:27:38 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2149
To jest w ogóle kwestia gównianej powłoki lakierniczej, przygotowania podłoża, czy jakości materiałów? Konserwacja takiego auta prosto z salonu pomaga, czy może jednak rdza wyłazi sama z siebie spod spodu?
Okolice 2000 roku to był dopiero dramat w korei. Po 2004 już było widać znacznie lepszą jakość. Niestety ta jakość zakończyła się na możliwościach japonii.
Mam też Sorento 2006 . Było kupione w Holandii i albo właściciel albo ASO pokryło ramę i podłogę czymś miękkim, ropopochodnym i czarnym. Z całego auta zjadło tylko jedno nadkole i wszystkie osłony i wsporniki zderzaków. Z czego osłona chłodnicy była tak zjedzona, że nie mogłem się nadziwić. A podłoga i rama jak dzwon, gdzie wszystkie inne równolatki też maja zjedzone progi , mosty itd.
Mam też Opirusa z 2004 ale już kupionego w Niemczech. Ja po sprowadzeniu do PL 8 lat temu całego zabezpieczyłem. Mimo to poleciały mi właśnie końcówki progów w miejscu podnoszenia na lewarku. A stosowałem Mike Sander i miało być mega...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #465 dnia: Wrzesień 03, 2024, 10:55:21 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a ja niechcący do stajni dokupiłem od kolegi Punto II 1,3jtd żeby mieć taczkę do jazdy zimą.

A Coupeta za to robi ostanio obciach i mocno przymula, kiedyś taki objaw dały zapchane wtryski więc zmieniłem filtr,  wymontowałem wtryski a tu wszystko ok. Więc czas na kable i świece bo zmieniane  nie pamiętam ile lat temu, ale daaawno :-) Co aktualnie warto  kupić do zwykłego  roverka 1,4 ?   Mówię o świece+kopułka+kable
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #466 dnia: Wrzesień 03, 2024, 13:00:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3782
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Palec EPS 1.428.029R
Kopułka EPS 1.328.093
Świece NGK BKR6E (Bez dopisku -11, bo maja złą przerwe)
Przewody zapłonowe np. NGK Rc-RV413
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #467 dnia: Wrzesień 03, 2024, 16:48:01 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1191
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A ja ostatnio spotkałem pod marketem w mojej mieścinie Caro Plusa GSI z 2000 roku, kolor błękit nieba w stanie idealnym blacharsko. Pogadałem z gostkiem co robił, a on mówi, że nic , auto ma 130 tyś km, bo tylko ze 5 tyś rocznie robi, oleje na czas , do silnika 5W40 chyba Valoline, nie zauważyłem żadnej rudej na karoserii , ani purchelka, a nie był malowany, tak twierdził właściciel, bo ma go od nowości z salonu. A tylko obudowa termostatu się rozszczelniła i wymienił uszczelkę i termostat. A i niedługo będzie widoczny w Warszawie, bo zięć ma go przejąć. Także nasze wyroby dbane , też potrafią się dobrze trzymać.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #468 dnia: Wrzesień 05, 2024, 11:30:56 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Zakończyłem walke z Lancią, docieranie na wkrętarce przyniosło oczekiwane efekty i testy szczelności były zadowalające, tzn albo zupełnie sucho albo lekko się sączyło.
Okazało się, że jeszcze jeden zawór na cyl 2 był minimalnie krzywy - dopiero we wkrętarce ujawnił swoją wadę.

Samochód złożony i odpalony, na razie małe testy czy wszystko ok ale tfu tfu nie ujawniają się żadne niedoróbki. Niech to już jeździ spokojnie  :jezyk2:

Teraz czas się wziąć za Atu i inne auta żeby coś pchnąć do zimy do przodu.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #469 dnia: Wrzesień 08, 2024, 22:39:02 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3152
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Oddałem kijankę na pranie wnętrza. Myślę, że efekt adekwatny do ceny. Czyli nie śmierdzi już fajkami + patrzenie na fotele nie przyprawia o odruch wymiotny, ale nic poza tym. Chyba mi chłop odkleił podsufitkę, choć szczerze mówiąc nie pamiętem czy już wisiała, czy nie.

Założyłem Kijance hak. Zmieniłem też śruby regulacyjne tylnego zawieszenia.

WSKą objechałem na przegląd. ~160 km w rok z czego 12 km  na przegląd :)

W kombi dorobiłem nowy przewód podciśnienia do sterowania nawiewami, ale nie poprawiło to pracy silnika :/

Dalej szukam kupca na lalunę...