Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 41443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #440 dnia: Sierpień 23, 2024, 15:47:28 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
rozebrać i zobaczyć co i jak

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #441 dnia: Sierpień 23, 2024, 23:21:23 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wczoraj skończyłem montaż przedniego zawieszenia. nowe wahacze górne i dolne, nowa belka, nowe drążki reakcyjne + gumy, nowe tulejki i łączniki stabilizatora, wszystkie sworznie nowe. śruby 10.9 i nakrętki też nowe. sprężyny wypiaskowane i pomalowane. amortyzatory Kayaba.  dziś z synem odkręciliśmy silnik i skrzynię biegów, jutro montaż "kwadrata" wraz ze skrzynią z Fiata 132. wcześniej z wielką pomocą żony wsadziłem most napędowy z fiata 132 przerobiony pod resory. weszły amortyzatory gazowe MM. kilka dni temu kupiłem nową grzechotkę firmy Jonnesway z teleskopową rękojeścią bo stara rosyjska grzechotka po 50 latach pracy w trakcie której dostała setki razy młotkiem, wyzionęła ducha. ciekawostką jest że w Polonezie 1996 r były jeszcze w górnych wahaczach nitowane sworznie bez luzów. wahacze przerdzewiały na wskroś, belka także. śruby dolnych wahaczy przecinałem szlifierką bo scaliły się z tulejami silentbloków. wszystkie prace wykonane na glebie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2024, 23:23:17 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #442 dnia: Sierpień 26, 2024, 09:53:13 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Kupa roboty Włodku! Oby bez przeszkód do końca prac  <spoko>

Ja z Marcaro walczymy z głowicą w lancii. Zawór się zgiął (sam! przysięgam!) i trzeba było zdjąć czapke.





Kupione nowe dwa, ale przy okazji robimy wymianę uszczelniaczy zaworowych i docieranie wszystkich.

Był pomysł zakładać głowice jak jest bez oddawnia do liźniecia ale w jednym miejscu jest podejrzany wyciek boryga jakby. Samochód się nie gotował ani żadnych objawów nie miał, oprócz tego zę za pompą wspomy było mokro. Ale tam jest rura wodna do chłodnicy, metalowa włożona na wcisk w pompę wody i jak ją wyjąłem to nie wygląda zbyt szczelnie więc niby namierzony wyciek, ale może warto ją liznąc tak czy siak.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #443 dnia: Sierpień 26, 2024, 11:13:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Panowie spotkał się ktoś kiedyś z rozrzadami MV Parts? Domyślam się, że chinol, ale czy jakosc tez chinol czy cos lepiej?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #444 dnia: Sierpień 28, 2024, 14:46:37 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Był pomysł zakładać głowice jak jest bez oddawnia do liźniecia ale w jednym miejscu jest podejrzany wyciek boryga jakby. Samochód się nie gotował ani żadnych objawów nie miał, oprócz tego zę za pompą wspomy było mokro. Ale tam jest rura wodna do chłodnicy, metalowa włożona na wcisk w pompę wody i jak ją wyjąłem to nie wygląda zbyt szczelnie więc niby namierzony wyciek, ale może warto ją liznąc tak czy siak.

Odebrałem do szlifierza i faktycznie nie było kolorowo, lekki banan był i zdjął 0,23 więc sporo więcej niż normalne pięć setek.
Pytanie czy nie dopręże tego silnika zbytnio fabryczne CR to 10.2 wg
https://www.auto-data.net/en/lancia-y-840-1.2-16v-86hp-4976
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2024, 14:48:34 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #445 dnia: Sierpień 28, 2024, 15:45:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przy sprawnym układzie zapłonowym uważam, że problemów nie będzie. Zawory szczelne?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #446 dnia: Sierpień 28, 2024, 16:41:03 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Podocierane wszystkie w tym dwa nowe. Na oględzinach nie były wypalone z wżerami czy innymi uszkodzeniami. Jeszcze test szczelności dzis zrobimy.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #447 dnia: Sierpień 28, 2024, 16:55:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Myślę, że śmiało bez obaw można montować te glowice
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #448 dnia: Sierpień 28, 2024, 16:58:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Był pomysł zakładać głowice jak jest bez oddawnia do liźniecia ale w jednym miejscu jest podejrzany wyciek boryga jakby. Samochód się nie gotował ani żadnych objawów nie miał, oprócz tego zę za pompą wspomy było mokro. Ale tam jest rura wodna do chłodnicy, metalowa włożona na wcisk w pompę wody i jak ją wyjąłem to nie wygląda zbyt szczelnie więc niby namierzony wyciek, ale może warto ją liznąc tak czy siak.

Odebrałem do szlifierza i faktycznie nie było kolorowo, lekki banan był i zdjął 0,23 więc sporo więcej niż normalne pięć setek.
Pytanie czy nie dopręże tego silnika zbytnio fabryczne CR to 10.2 wg
https://www.auto-data.net/en/lancia-y-840-1.2-16v-86hp-4976
nie martw sie o to czy doprezysz, tylko o to, zeby zawory nie dotykaly tlokow!!
jak byla zalozona uszczelka, blacha ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #449 dnia: Sierpień 29, 2024, 11:53:24 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ee nawet jak rozrząd był przestawiony o 90st to się nie spotykały przy kręceniu kluczem. Spotkały się dopiero po odpaleniu.

Zrobilismy test i nie są szczelne - po wlaniu benzynki do kanały były wycieki zaworami, ssace to tak połowa (same stare nowe szczelne), a wydechowy praktycznie kazdy coś cieknie.

Teraz pytanie co złego robimy docierając zawory?

Używałem takiej ręcznej przyssawki do zaworu z patykiem i pocierałem jak przy rozpalaniu ogniska. Kilka razy ta prodecura i na przylgni zaworu robił się widoczny matowy pasek. I tak został zrobiny kazdy zawór. Ale cieknie.

Teraz patrzyłem na jakieś tutoriale
https://www.youtube.com/watch?v=FfqSWYUqngk
tutaj gość robi home edition wkrętarka

Nie wiem czy to dobrze - może coś podpowiecie. Intuicja mówi żeby kręcić raz w prawo raz w lewo czego akurat w tym filmiku nie było powiedziane.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #450 dnia: Sierpień 29, 2024, 12:17:09 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Używałem takiej ręcznej przyssawki do zaworu z patykiem i pocierałem jak przy rozpalaniu ogniska.
Z tym sobie daj spokój bo będziesz dwa tygodnie siedział nad tym i Ci łapy odpadną :p Patent z wiertarką i wężykiem gumowym spoko, też stosowałem kilka razy i się sprawdza. Oczywiście obroty prawo-lewo na zmianę. Pasek po docieraniu jaki szeroki wyszedł? - przy dużej szerokości jest problem z uszczelnieniem.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #451 dnia: Sierpień 29, 2024, 16:42:09 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Też robiłem wiertarką i zawsze było dobrze. Jakiej pasty użyłeś ? Ja używałem takiej w tubce w 3 gradacjach https://motor-x.pl/pasta-zaworowa-012-zestaw-3-szt,p.html

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #452 dnia: Sierpień 29, 2024, 22:34:54 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Drugi tydzień urlopu został strawiony nad Kijanką. Wygląda na to, że chłop od którego ją odkupiłem musiał serwisować ten samochód u jakiegoś wyjątkowego dyletanta.

Wbrew informacją z ogłoszenia, silnik w tym samochodzie jest w całkiem znośnej kondycji - jak na samochód importowany z Włoch. Natomiast padnięty okazał się rozrząd, wytrzymał ponad 180k km, dodatkowo padła jedna cewka zapłonowa. A najpewniejszą przyczyną padnięcia cewki było to, że świece zapłonowe miały +/- 4 mm przerwy między elektrodami. Jakby tego było mało w zawiasie na nierównościach pojawiają się dość mocne stuki. Widać, że ktoś szukał przyczyny takiego stanu rzeczy, ale bez skutecznie. Śmiem tak twierdzić, gdyż wymienione są wszystkie łączniki stabów, a nawet przekładnia kierownicza. Moim zdaniem na 99% winne są wahacze, którymi reguluje się zbieżność osi tylnej - też mają przeguby kulowe.

Na ten moment, silnik złożony na tak chińskim rozrządzie, że nawet chinol nie chciał się na nim podpisać <lol> Ciekawe, ile wytrzyma  <mysli> Jutro zamawiam cewkę + wahacze i myślę, że od strony technicznej wstępne odgruzowanie można będzie uznać za zakończone.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #453 dnia: Sierpień 30, 2024, 10:11:45 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Pasek po docieraniu jaki szeroki wyszedł?

No właśnie jest dość szeroki tak 1-2mm i wychodzi równomiernie matowy szary.

Co zrobić żeby go zwęzyć? kręcić aż do skutku? Nie rozwale w ten sposób gniazd?

Wczoraj testy z inną pastą, na 8 wydechowych w 6 pomogło, ale nie jest idealnie ale 2 to się lały ciurkiem wręcz, chyba gorzej niż wcześniej.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2024, 10:13:24 am wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #454 dnia: Sierpień 30, 2024, 10:38:54 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jak chcesz zmniejszyć przylgnie to musisz dać gniazda do zabielenia.
ale bez szlifowania albo wymiany zaworów to nie ma sensu. Dawno tego nie robiłem, ale przy dzisiejszej cenie robocizny mogą być tańsze zawory od szlifowania ich.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #455 dnia: Sierpień 30, 2024, 10:59:26 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czasem się zdarzy że jakiś paproch wpadnie na przylgnie i też będzie nieszczelność
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #456 dnia: Wrzesień 01, 2024, 12:34:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Kijanka prawie ogarnięta.
Wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy i w wysprzęgliku. Zmieniłem też wahacze, o których pisałem w poprzednim poście. Tak jak podejrzewałem, to one były przeczyną stuków, jednak nie tak jak przypuszczałem tj. przeguby kulowe w stanie jakby wczoraj wyjechały z fabryki. Natomiast stukał lewy wahacz, gdyż z jakiegoś powodu tuleja metalowo gumowa przesuwała się względem śruby ustalającej zbieżność koła, przez co powstał luz i stuki właśnie. Także jeszcze muszę dokupić 2 śruby do regulacji zbieżności + ustawić zbieżność i wtedy będzie git. Zostanie jeszcze ogarnięcie wnętrza, gdyż syf nieziemski, a do tego smród fajek...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #457 dnia: Wrzesień 01, 2024, 13:45:56 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Jak się taki 15 letni Cee'd pod względem korozji prezentuje?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #458 dnia: Wrzesień 01, 2024, 14:35:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jeżeli chodzi o zakup auta w wieku 15+ to rozważam tylko francuzy. Oczywiście tylko z silnikami benzynowymi.
Pod względem odporności odporności na korozję wszystkie Ople, Fiaty, Fordy, VW nie dorastają im do pięt.

Tak wiem, zaraz odezwie się ktoś z tekstem że znajomy miał 12 letniego Peugeota albo Renault i był cały przegnity. Ale to odosobniony przypadek. Na pewno w przypadku aut francuskich skala problemów z korozją jest dużo mniejsza niż wśród samochodów z innych krajów.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #459 dnia: Wrzesień 01, 2024, 14:59:29 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jak się taki 15 letni Cee'd pod względem korozji prezentuje?
Auto z Włoch,  także blacha bdb. Myślę, że jak to przed zimą zakonserwuję, a są takie szanse, to spokojnie pojeżdżę co najmniej 5 lat nie myśląc o blasze.

Brat ostatnio kupił ceeda z 2016 r. od początku  PL i od spodu całkiem spoko choć delikatne naloty rudej tu i tam zaczęła się pojawiać.

Jeżeli chodzi o zakup auta w wieku 15+ to rozważam tylko francuzy.
Dokładnie tak, bardzo niedoceniane samochody a jeżdżą i wyglądają dużo fajniej niż np. Bmki/VAGi, którymi podnieca się większość społeczeństwa.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2024, 15:01:49 pm wysłana przez Gomulsky »