Podoba mi się Twoje dedukowanie KGB:), tylko musisz wziąść pod uwagę że Molibden jest bardzo mały jego ziarna (,molekuły ) sa bardzo drobne iloąś w mikronach jest podana w linkach ta informacja nie pamiętam teraz, przenika przez filtr papierwowy) i dzieki tej mikroskopijnej wielkosci wnika w każda ryse i pora, w silniku, pierścienie tego nie zgarną jedynie sie po nim prześlizną.
Należy pamiętać ze w celu trzymania filmu gładz cylindra jest Honowana (posiada rysy po sinusoidzie jakgdyby), a tłoki też są porowate (pozostałość po toczeniu w celi nie przylegania całą powierzchnią i trzymania oleju)
Panewki natomiast są wylane stopen "cynowym z twardymi wtrąceniami" pomiedzy którymi trzyma sie olej.
Działa to tak, w początkowej fazie olej jest nośnikiem i rozprowadza zawiesine po silniku, Która trafia do wszystkich częsci a proszek osadza sie w rysach i porach. częsci nie ocieraja sie między sobą tylko slizgają po ziarenkach Molibdenu a szczeline miedzy częsciami dodatkowo wypełnia olej, Tłok-Cylinder.
Proszek osadza sie w Panewkach (wbija sie w cyne bo pochłania ona twardsze wtrącenia) i tam miedzy nimi powstaje dodatkowo film olejowy pod cisnieniem.
Dzieki swej małej gradacji jest go bardzo ciezko usunac, niewiem czy pobrudziłes sobie kiedyś nim rece nie zetrzesz tego szmatką, cierzko domyć mydłem, pasta pomaga
, jest tak drobny ze wnika w pory woreczka foliowego i go ciezko zetrzeć, to jest na prawdę mikroskopijny, i znikomej wagi.
Dodatkowo tłumacząc to trochę inaczej, i bardziej obrazowo- to tak jak z ziemią i ludzmi lub księżycem,
Dzięki temu ze ziemia posiada dużą mase przyciąga ludzi i księżyc trzymając nas na powierzchni a Księżyc na orbicie. Podobnie z Dwusiarczkiem, jest tak drobny ze tłok dla niego to jak ziemia dla nas, dlatego przylega do każdej powierzchni ciężko go zetrzeć. A poniewarz ma bardzo mały współczynnik tarcia to je zmniejsza na współpracujacych ze sobą a wypełnionymi nim częśćiach.
Przykład namacalny spalanie w tdi na biegu jałowym, na zagrzanym silniku 0,7-,08l/h po wsypaniu proszku i rozprowadzeniu 0,6-0,7 nigdy wczesniej nie spadało do 0,6l/h