Jeżeli chcesz założyć Ajuse za 55zł pod głowice to licz się z tym że pomimo nie uruchomienia silnika po złożeniu uszczelka ta już jest wydmuchana.
nie wiem o czym piszesz, pytalem o uszczelke BEARMACH za 55pln do K16 ,a nie Ajusa,
ale zebys nie byl stratny to zamowilem uszczelke HART za 40pln do Alfy, bo elring polegl na probie zrobienia uszczelki do tego silnika ,a oryginalnej troche mi szkoda zakladac
A jak sobie wyobrażasz taką uszczelkę bez okuć? Z elastomerem takiej grubości ściśniętym ze sporą siłą między dwoma metalowymi powierzchniami? Okucia się po to, żeby kontrolować zgniot elastomeru.
pytam o okucia na brzegach uszczelki,
skoro glowica w tym silniku trzyma sie na silikonie, to wyobrazam sobie, ze okucia na brzegach uszczelki moga tylko zaszkodzic - skoro cylindry maja wystawac 0.1mm ponad plaszczyzne bloku, to takie okucie uszczelki musi byc maks. 0.1mm grubsze niz okucie uszczelnienia kompresyjnego po zgnieceniu
a co, jezeli cylindry beda wystawaly o 0.05mm ? wtedy glowica oprze sie na brzegach uszczelki i 6 srub dokreconych momentem ~70Nm wygnie glowice próbując docisnac ja do cylindrow w celu uszczelnienia (bezskutecznie),
po tej operacji glowica pozostanie krzywa,
tak wiec widze to tak, ze uszczelka ma sie opierac elementami metalowymi tylko na cylindrach, bo cala reszta i tak opiera sie na silikonie, co ma zapewnic szczelnosc dla plynow plynacych w tym silniku,
jest to zalozenie konstrukcyjne delikatnie glupie, ale tak to zrobili (z tym silikonem) ,a pozniej naszlo ich na cienka blache zamiast silikonu, ale to te czernone sciezki sa punktem wyjsciowym rowazan,
nie widze miedzianego pierscienia uszczelniajacego kanal olejowy i to jest juz naprawdę glupie, a co ciekawe nie widze go w zadnej uszczelce
Dotnij z kartonu, będzie taniej. Elring wzmocniony do K-Serii to chyba najlepszy wybór.
zaryzykuje stwierdzenie, ze nie tylko bedzie taniej, ale gdy uzyje kartonu po soku z biedronki, to wyjdzie z tego lepsza uszczelka niz wyprodukowana przez elringa
elring N kosztuje ~250pln
zwykla blacha elringa kosztuje ~100pln,
podobnie jak srebrna blacha z czerwonym silikonem, czyli elring wygladajacy identycznie jak ten BEARMACH za 55pln,
problem nie polega na 40pln doplaty do elringa, tylko na czyms zupelnie innym - juz mam elringa z blachy za 70pln, ktory mam nadzieje nie zniszczyl mi silnika, ale to sie jeszcze okaze za jakis czas,
to jest problem wlasciwy, czyli nie wydam kolejny raz kasy na uszczelke firmy, ktora nie potrafi zrobisz uszczelki do innego silnika - uszczelke za ktora zaplacilem, a ktora zostala wykonana zle lub zle zadeklarowano jej zgodnosc z silnikiem,
w zwiazku z tym mam w ..uj niepotrzebnej roboty i dodatkowo jest duze ryzyko uszkodzenia silnika,
nie jestem frajerem, zeby kolejny raz pakowac swoja kase tej badziewnej firmie, ktora miala byc taka swietna, a okazala sie gorsza od mototechniki, bo przeguby rzemieslnicze przynajmniej pasuja na swoje miejsce,
dodatkowo znalazlem notatke z nazwa uszczelki, ktora zakladalem do Trucka,
nie pamietalem, czy byl to goetze czy elring - teraz juz wiem, ze to elring ,a zalozylem ja bo byla najgorzej wykonana,
morpak jest o klase wyzej ,nawet totalny noname jest lepiej wykonany ,tylko ma zakucia odwrotnie ,bo miedzianymi wstawkami w strone glowicy, co jest bledem,
elring mial je z dobrej srtony ,tak jak kazdy morpak i wiekszosc nonamow
skoro juz wiadomo,ze nie kupie elringa, to w takim razie w czym moze byc gorszy BEARMACH od identycznie wygladajacego elringa, skoro glowny skladnik tych uszczelek to silikon ?