Autor Wątek: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania  (Przeczytany 17534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 13, 2018, 11:46:37 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Moim zdaniem trzeba - jak przyłożyłem stara i nowa do sobie to różnica była ok 4- 5mm na długość. Druga sprawa te śruby są strasznie długie i maja coś około 15-20 lat... Jak będziesz składał to  to 4 szt śrub lekko podszlifuj na końcu(ten stożek) o o koło 3mm  i wkręć od strony grodzi po 2 na stronę - podobno czasem jest kolizja z miska olejowa gdzieś tam na dole a skrócenie śruby na końcu na nić nie rzutuje
i tak wyciagne silnik z komory, wiec w sumie miche moge odkrecic i sprawdzic co sie na dole dzieje  i przy okazji ile brudu w misce sie zebralo

A do tego modelu nie występują czasem w różnych grubościach ? Chyba ze specjalnie dałeś cienką aby sprężanie podnieść :]
sa metalowe i azbestowe,
w opisie azbestowych jest podana grubosc 1.8mm , zmierzylem ze zgnieciona ma 1.2mm,
metalowa w opisie wlasciwie nie ma podanej grubosci, nowa zmierzylem i miala 0.8mm ,a zgnieciona dopiero zmierze,
kupilem w intercarsie, na zdjeciu byla azbestowa, a dostalem metalowa - nie wnikalem za bardzo, bo firma niby dobra, wiec powinno pasowac,
inna sprawa,ze juz kiedys glowica byla zdejmowana i nie wiem co z nia robili (chociaz na planowana nie wygladala),
sprezanie na praktycznie zimnym silniku wyszlo : trzy pierwsze gary 14.0 ,czwarty 15.0 - te nowe mierniki chyba wszystkie takie optymistyczne, musze OHVke zmierzyc :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 13, 2018, 13:05:31 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
orientujecie sie w cenach i dostepnosci czesci do K16 to podpowiedzcie co, gdzie i za ile mozna dostac - nie spieszy mi sie, aby na wiosne scierwo wyjechalo o wlasnych silach,
teraz kilka razy przymierze glowice bez uszczelki zanim podloze pod nia cos,co gniecie sie na 0.5mm :|

https://drive.google.com/file/d/1Qnvkynhxv-Fqa9Yf99UtjZvxBgfyABeZ/view

Moja tabelka z listą części do VVC, ceny z Marca - Czerwca tego roku. Większość części pasujących do wszystkich k-serii.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 14, 2018, 22:31:29 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Panewki nominał, czy coś zbierałeś ?

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 14, 2018, 22:48:12 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nominał, wał nie był ruszany.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 14, 2018, 23:45:01 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dzieki za wykaz, daje on ogolny poglad na ceny czesci i te sa nie wysokie w stosunku do konkurencji,
milo,ze symeringi walu sa standardowe, przez co kosztuja normalnie,
sprzeglo masz 200mm w tym wc ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 15, 2018, 08:51:06 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Tak, 200mm LUK.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 15, 2018, 18:09:12 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zdjalem glowice w Alfie, metalowa uszczelka zgniotla sie do  0.5-0.6mm, wszystkie tloki uderzaly o glowice,
zmierzylem,ze tloki wystaja w GMP 0.5-0.7mm ,a nawet 1.0mm,
pomylilem sie poprzednio, uszczelka azbestowa, ktora wczesniej wyjalem ma grubosc 1.7mm (to wyjeta z OHV ma 1.2mm),
kupilem nowa azbestowa na wyprzedazy, oryginal fiata, nabity napis ALTO - ta uszczelka ma 2.0mm grubosci,
nie wiem,co z tym silnikiem bylo robione wczesniej, dziwne,ze tloki wystaja, ale skoro oryginal ma 2.0mm ,zamienniki azbestowe 1.8mm (opis w sklepach) ,to prawdopodobnie Erling dal ciala produkujac metalowa uszczelke 0.8mm - ta uszczelka kosztuje 110pln i niszczy silnik,
kupa roboty przy wymianie (a wiec i kupa pieniedzy) i towar za ponad stowe - nie wiadomo co z tym robic, skladac reklamacje ? mysle,ze IC sie wypnie jak nie sama uszczelke, to na pewno na koszty robocizny o przyklepanych tlokach nie wspominajac,
mam nauczke na przyszlosc, zeby mierzyc takie bzdety kilka razy przed skreceniem

i dlatego odechcialo mis ie juz markowych uszczelek, skoro mam przerabiac fabryczne elementy,zeby pasowaly, to nie doplace nawet zlotowki do takiego goowna,
na pewno Erling jest u mnie skreslony i jezeli uslysze,ze ktos chwali to badziewie to obsram szyderczym smiechem delikwenta,

wracajac do roverka, to utwierdzilem sie w przekonaniu, ze musze kupic ta uszczelke z czerwonym silikonem za 55pln, bo dokladanie kasy do "ulepszonych" goowien kloci sie z zasada, ktora wyzej przyjalem,
powiedzcie roverkowcy co to za okucia uszczelki z przodu i z tylu , rozumiem ze te okucia wystaja poza blok i glowice, bo jakos nie widdze tego,by mialyby sie znalezc miedzy blokiem a glowica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 17, 2018, 07:23:57 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jeżeli chcesz założyć Ajuse za 55zł pod głowice to licz się z tym że pomimo nie uruchomienia silnika po złożeniu uszczelka ta już jest wydmuchana. Montuje Erlinga od 15 lat i innej nie zaloze
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 17, 2018, 14:49:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
zdjalem glowice w Alfie, metalowa uszczelka zgniotla sie do  0.5-0.6mm, wszystkie tloki uderzaly o glowice,
zmierzylem,ze tloki wystaja w GMP 0.5-0.7mm ,a nawet 1.0mm,
pomylilem sie poprzednio, uszczelka azbestowa, ktora wczesniej wyjalem ma grubosc 1.7mm (to wyjeta z OHV ma 1.2mm),
kupilem nowa azbestowa na wyprzedazy, oryginal fiata, nabity napis ALTO - ta uszczelka ma 2.0mm grubosci,
nie wiem,co z tym silnikiem bylo robione wczesniej, dziwne,ze tloki wystaja, ale skoro oryginal ma 2.0mm ,zamienniki azbestowe 1.8mm (opis w sklepach) ,to prawdopodobnie Erling dal ciala produkujac metalowa uszczelke 0.8mm - ta uszczelka kosztuje 110pln i niszczy silnik,
kupa roboty przy wymianie (a wiec i kupa pieniedzy) i towar za ponad stowe - nie wiadomo co z tym robic, skladac reklamacje ? mysle,ze IC sie wypnie jak nie sama uszczelke, to na pewno na koszty robocizny o przyklepanych tlokach nie wspominajac,
mam nauczke na przyszlosc, zeby mierzyc takie bzdety kilka razy przed skreceniem

i dlatego odechcialo mis ie juz markowych uszczelek, skoro mam przerabiac fabryczne elementy,zeby pasowaly, to nie doplace nawet zlotowki do takiego goowna,
na pewno Erling jest u mnie skreslony i jezeli uslysze,ze ktos chwali to badziewie to obsram szyderczym smiechem delikwenta,

wracajac do roverka, to utwierdzilem sie w przekonaniu, ze musze kupic ta uszczelke z czerwonym silikonem za 55pln, bo dokladanie kasy do "ulepszonych" goowien kloci sie z zasada, ktora wyzej przyjalem,
powiedzcie roverkowcy co to za okucia uszczelki z przodu i z tylu , rozumiem ze te okucia wystaja poza blok i glowice, bo jakos nie widdze tego,by mialyby sie znalezc miedzy blokiem a glowica

A jak sobie wyobrażasz taką uszczelkę bez okuć? Z elastomerem takiej grubości ściśniętym ze sporą siłą między dwoma metalowymi powierzchniami? Okucia się po to, żeby kontrolować zgniot elastomeru.
Dotnij z kartonu, będzie taniej.  :P Elring wzmocniony do K-Serii to chyba najlepszy wybór.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 21, 2018, 00:49:41 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeżeli chcesz założyć Ajuse za 55zł pod głowice to licz się z tym że pomimo nie uruchomienia silnika po złożeniu uszczelka ta już jest wydmuchana.
nie wiem o czym piszesz, pytalem o uszczelke BEARMACH za 55pln do K16 ,a nie Ajusa,
ale zebys nie byl stratny to zamowilem uszczelke HART za 40pln do Alfy, bo elring polegl na probie zrobienia uszczelki do tego silnika ,a oryginalnej troche mi szkoda zakladac


A jak sobie wyobrażasz taką uszczelkę bez okuć? Z elastomerem takiej grubości ściśniętym ze sporą siłą między dwoma metalowymi powierzchniami? Okucia się po to, żeby kontrolować zgniot elastomeru.
pytam o okucia na brzegach uszczelki,
skoro glowica w tym silniku trzyma sie na silikonie, to wyobrazam sobie, ze okucia na brzegach uszczelki moga tylko zaszkodzic - skoro cylindry maja wystawac 0.1mm ponad plaszczyzne bloku, to takie okucie uszczelki musi byc maks. 0.1mm grubsze niz okucie uszczelnienia kompresyjnego po zgnieceniu !!
a co, jezeli cylindry beda wystawaly o 0.05mm ? wtedy glowica oprze sie na brzegach uszczelki i 6 srub dokreconych momentem ~70Nm wygnie glowice próbując docisnac ja do cylindrow w celu uszczelnienia (bezskutecznie),
po tej operacji glowica pozostanie krzywa,

tak wiec widze to tak, ze uszczelka ma sie opierac elementami metalowymi tylko na cylindrach, bo cala reszta i tak opiera sie na silikonie, co ma zapewnic szczelnosc dla plynow plynacych w tym silniku,
jest to zalozenie konstrukcyjne delikatnie glupie, ale tak to zrobili (z tym silikonem) ,a pozniej naszlo ich na cienka blache zamiast silikonu, ale to te czernone sciezki sa punktem wyjsciowym rowazan,
nie widze miedzianego pierscienia uszczelniajacego kanal olejowy i to jest juz naprawdę glupie, a co ciekawe nie widze go w zadnej uszczelce

Dotnij z kartonu, będzie taniej.  :P Elring wzmocniony do K-Serii to chyba najlepszy wybór.
zaryzykuje stwierdzenie, ze nie tylko bedzie taniej, ale gdy uzyje kartonu po soku z biedronki, to wyjdzie z tego lepsza uszczelka niz wyprodukowana przez elringa ;]
elring N kosztuje ~250pln
zwykla blacha elringa kosztuje ~100pln,
podobnie jak srebrna blacha z czerwonym silikonem, czyli elring wygladajacy identycznie jak ten BEARMACH za 55pln,
problem nie polega na 40pln doplaty do elringa, tylko na czyms zupelnie innym - juz mam elringa z blachy za 70pln, ktory mam nadzieje nie zniszczyl mi silnika, ale to sie jeszcze okaze za jakis czas,
to jest problem wlasciwy, czyli nie wydam kolejny raz kasy na uszczelke firmy, ktora nie potrafi zrobisz uszczelki do innego silnika - uszczelke za ktora zaplacilem, a ktora zostala wykonana zle lub zle zadeklarowano jej zgodnosc z silnikiem,
w zwiazku z tym mam w ..uj niepotrzebnej roboty i dodatkowo jest duze ryzyko uszkodzenia silnika,
nie jestem frajerem, zeby kolejny raz pakowac swoja kase tej badziewnej firmie, ktora miala byc taka swietna, a okazala sie gorsza od mototechniki, bo przeguby rzemieslnicze przynajmniej pasuja na swoje miejsce,
dodatkowo znalazlem notatke z nazwa uszczelki, ktora zakladalem do Trucka,
nie pamietalem, czy byl to goetze czy elring - teraz juz wiem, ze to elring ,a zalozylem ja bo byla najgorzej wykonana,
morpak jest o klase wyzej ,nawet totalny noname jest lepiej wykonany ,tylko ma zakucia odwrotnie ,bo miedzianymi wstawkami w strone glowicy, co jest bledem,
elring mial je z dobrej srtony ,tak jak kazdy morpak i wiekszosc nonamow

skoro juz wiadomo,ze nie kupie elringa, to w takim razie w czym moze byc gorszy BEARMACH od identycznie wygladajacego elringa, skoro glowny skladnik tych uszczelek to silikon ?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2018, 01:02:55 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.