Autor Wątek: TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?  (Przeczytany 35832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 30, 2006, 21:36:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest na rysunku  :lol:
JA go widze i to bynajmniej nie oczami wyobrazni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 30, 2006, 21:49:25 pm »

Russell

  • Gość
no dobra, dobra, no jest. moze.... :mrgreen:   ale mogł dac morawki jedn? laske  z numerkiem więcej i wołami napisac USZCZELNIACZ :twisted:

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 31, 2006, 01:11:56 am »

Marcin Tczew

  • Gość
skowron słuchaj ... miałem taki problem z moim poldkiem ale to z własnej głupoty ponieważ zmieniałem łozysko podporowe wału napedowego no i jak sie orientujesz trzebabyło rozłożyć ten wał w połowie i stała sie pipka ponieważ nie zaznaczyłem sobie ustawienia wału i przeciwwagi rozlokowałem inaczej Poldas wnet wystartował przy 60km/h a Tobie radzę : zaciagnij ręczny , wrzuć bieg , wkulnij sie pod brykie i poszarp wałem , sprawdz łozysko podporowe stan przegubu elastycznego to ten tuż za skrzynia biegów i w miare możliwo?ci obejrzyj krzyżaki , oceń ich stan i czy s? rozmieszczone symetrycznie i czy maj? w gniazdach zabezpieczenia , takie cienkie pir?cienie seegiera jak cos bedzie nie tak to mówię Ci wyczyjesz to , tam nie może byc żadnych luzów ani skrzywień wszystko powinno być sztywne i symetryczne pozdrawiam :)

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 03, 2006, 17:08:36 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Senn-owi wal wywazali wlasnie razem i to na samochodzie !!
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 04, 2006, 19:53:51 pm »

sgrzegorz

  • Gość
podkleiłem się ponieważ mam problem z odkręceniem korka wlewu oleju do mostu.
Podstawowe pytanie:
- CZY NA NIM JEST NORMALNY GWINT?(zakręcamy zgodnie ze wskazówkami zegara a odkręcamy odwrotnie?)
Odkręciłem dekiel i wymieniłem uszczelke, ale teraz mnie mogę odkręcić korka żeby wlać olej.
Próbowałem wszystkieego:
przejechałem go druciank? zapu?ciłem wd-40, popukałem młotkiem i kręciłem(a wła?ciwie to tylko się przystawiałem bo korek ani drgnie).
a może to nie ten korek? ;)

pomocy...

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 04, 2006, 20:20:40 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wlewowy jest po lewej (kolo walu). spustowy po prawej (najnizszy korek).
nie pamietam dokladnie (wiec nie na 100%), ale odkrecamy chyba zgodnie ze wskazowkami zegara, a zakrecamy odwrotnie.
to ja, byly Marcin#839

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 04, 2006, 20:32:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z tego co pamietam to korek od oleju ma normalny gwint ,czyli odkrecamy przeciwnie do zegara
na rysunku zaznaczyles dobry korek

za to nie pamietam jaki gwint ma sruba na walku atakujacym  :(
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 04, 2006, 21:21:38 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
odkreca sie napewno w lewo
trzeba zaltwic sobie dobry klucz ampulowy i przedluzke
z przedluzka tylko jeknie strzyknie i pojdzie :)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 05, 2006, 13:06:15 pm »

sgrzegorz

  • Gość
Ok wielkie dzięki za odzew i pomoc. Już jestem po wymianie oleju. Korek odkręciłem kluczem nasadowym(17) ze wspomaganiem 1/2 metrowej rury. Marcin#839, tak jak napisał AndrewS#100, korek odkręca się w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara. U mnie był mały problem, bo kto? przy ostatniej wymianie oleju nasmarował korek silikonem do temperatur(chyba). W każdym razie czym? czerwonym, twardym jak kamień. Za nic nie mogłem tego cholerstwa zedrzeć z korka, więc kupiłem nowy korek (5,17 pln.) Weszło mi ok. 1,3l oleju(hipol 15f -11pln. za litr),czyli przepisowo. Zakręciłem korek i jazda. Różnica jest słyszalna. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki. :P

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 05, 2006, 13:23:03 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a niech to  :mrgreen:
Sam mialem kiedys problem z odkreceniem tego koreczka, walilem (baaa, napierdzielalem hehe) mlotkiem w imbusa i nic, potem sie kapnalem, ze zakrecam korek, a nie odkrecam  :roll:  :roll:  :roll: Dlugiej rury nie mialem (hmm, dziwne to brzmi :mrgreen: ), ale na szczescie wystarczyl mlotek i duzy zaaamach (w sensie wymach) :mrgreen: i za ktoryms tam razem korek puscil
to ja, byly Marcin#839

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:29:29 am »

hirsh

  • Gość
Mam pytanie...

Wczoraj wymienialem podpore wału w poldku ale po skręceniu zapomnialem zalozyc gumowych nakładek i przy 40 km/h mam masaż pleców bo poldek wpada w wibracje.

Czy to przez brak tych podkładek czy moze inna przyczyna, ?le wyważony wał albo krzyżak do wymiany ??

Czekam na Wasze opinie...

Pozdrawiam...

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 14, 2006, 13:51:18 pm »

Waldekk111#1864

  • Gość
mialem tak w zielonym jak czujesz walenie  w podlodze to wał napewno nie brak gumowych podkladek  ale one do tego sloz? aby nie przenosly sie na bude wybracje  wiec napewno przydaj? sie  proponuje odwiedzic warsztat wywazaj?cy wały np Wałcar w ż?bkach Warszawa

[ Dodano: 2006-04-14, 13:52 ]
ale z częstochowy jest troszke km :-)

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 14, 2006, 23:12:55 pm »

ajk#1212

  • Gość
a teraz ja mam pare pytan :mrgreen: otoz chce wymienic patrzac po kolei od strony skrzynii: podpore walu, krzyzak, krzyzak, simering na walku w dyfrze. teraz pytanie w jakiej kolejnosci to najlepiej zrobic? co jeszcze wypadalo by wymienic, jakies lozyska? i o co chodzi z tym walkiem atakujacym, trzeba tam tez cos wymieniac? na co mam tez zwrocic uwage przy tym wszystkim? dzieki
aha jak zabrac sie do wymiany tego simeringa? wystarczy odkrecic wal i zdjac ten kawalek z kolniezem poprostu do przodu i zejdzie? 8)

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 25, 2006, 16:44:56 pm »

TXC

  • Gość
Witam!
Mam takie jedno maly pytanko odnosnie wymiany uszczelniacza na walku atakujacym.
Czy po odkreceniu sruby i zdjecie koncowki nie pozmienia sie naciag lozysk? Bardzo prosze o odpowiedz bo nie nadazam z dolewaniem oleju i tylko ta jedna kwestia powstrzymuje mnie od wymiany tego uszczelniacza.
Pozdrowki.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 25, 2006, 18:46:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "TXC"
Witam!
Mam takie jedno maly pytanko odnosnie wymiany uszczelniacza na walku atakujacym.
Czy po odkreceniu sruby i zdjecie koncowki nie pozmienia sie naciag lozysk? Bardzo prosze o odpowiedz bo nie nadazam z dolewaniem oleju i tylko ta jedna kwestia powstrzymuje mnie od wymiany tego uszczelniacza.
Pozdrowki.

naciag zmieni sie tylko na czas remontu
po skreceniu naciag wroci do poprzednich wartosci ,bo ustawiany jest na plytkach dociskanych kolnierzem (a kolnierza nie wcisniesz glebiej bo opiera sie o powierzchnie czolowa walka atakujacego)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 25, 2006, 22:39:14 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
niestety kolego KGB ale sie mylisz

odpowiednie zrodla pisza mniej wiecej tak
po odkreceniu nakretki powinno sie wymienic tulejke dystansowa pomiedzy lozyskami,  ktora ulega wtedy rozprezeniu,  ponowne jej scisniecie moze nie zagwarantowac odpowiedniego naciagu lozysk stozkowych
ale jest to pracochlonne i dosc trudne wiec nie robi sie tego,
i teraz aby nie spowodowac zablokowania lub przegrzania lozysk, nie nalezy jej dokrecac do oporu, a  w trakcie jej dokreca kontrolowac reka czy walek ma mozliwosc swobodnego obracania sie w ramach luzu przekladni glownej, po stwierdzeniu pierwszego oporu w obracaniu sie walka nalezy przerwac dokrecanie nakretki  

to tyle  :smile:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 26, 2006, 01:19:21 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co to za zrodla
i czy te zrodla kiedykolwiek zmienialy symering na walku atakujacym :lol:
bo te zrodla chyba nie widzialy jak wyglada polaczenie walka z kolnierzem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 26, 2006, 01:56:56 am »

Zak

  • Gość
Cytat: "KGB"
co to za zrodla
i czy te zrodla kiedykolwiek zmienialy symering na walku atakujacym :lol:
bo te zrodla chyba nie widzialy jak wyglada polaczenie walka z kolnierzem


Te ?ródła wiedz? co pisz?! Bo to ?ródła fabryczne! :lol:
Je?li nie jarzysz o co chodzi to zajrzyj do ksi?żki na odpowiedni temat!

Cytuj (zaznaczone)
naciag zmieni sie tylko na czas remontu
po skreceniu naciag wroci do poprzednich wartosci ,bo ustawiany jest na plytkach dociskanych kolnierzem (a kolnierza nie wcisniesz glebiej bo opiera sie o powierzchnie czolowa walka atakujacego)


jakie płytki? o czym ty tu piszesz?
rolę dystansu odpowiadaj?cego za naci?g łożysk stożkowych spełnia "tuleja rozprężna" która jest pomiędzy łożyskami jak już napisał AndrewS#100
A kołnierz możesz tak dokręcić że zablokujesz albo nawet uszkodzisz łożyska bo on może wej?ć głębiej z racji zapasu regulacyjnego do naci?gu tych łożysk! 8)

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 26, 2006, 07:42:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zasada jest taka. jak odkręcasz to licz obroty potem przy dokręcaniu wkręć na tyle samo aby nakrętka wróciła na swoje miejsce. Jak będziesz miał fart to wszystko pozostanie po staremu. Nie licz?c nieprzeciekaj?cego uszczelniacza.

Tak BTW KGB zaczynam się bać je?dzić do ciebie na naprawy  ;) .

PS. Mój szwagier je?dzi łoplem i brał mu 1l oleju na 1000km. Odstawił do mechanika a po tygodniu napraw silnik bierze mu ze 2l/1000. To ja podzięuję  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 26, 2006, 07:52:45 am »

russell n/z

  • Gość
to jeste?cie wszyscy o krok przedemn? bo ja za chiny ludowe nie mogłem odkręcic tej nakrętki.  pozatym jako? kiepsko mi szło zablokowanie wałka, by sie nie kręcił. własciwie to był największy problem, z którym sobie nie poradziłem, wiec olej dalej jak głupi cieknie z mostu....