Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 170027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #240 dnia: Luty 21, 2018, 20:46:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez Ty nie potrafisz czytac, o rozumieniu tekstu juz nie wspomne :
napisalem, ze pompa hamulcowa nie wymaga zmiany, a nie "hamulce"
w swoim jezdzilem na wymienionych "hamulcach" .gdy Ty popylales rowerkiem trojkolowym, wiec z czym do ludzi,
teoretyzuj sobie dalej o teoretyzowaniu - powodzenia w uczeniu sie na swoich bledach, zapewne nawet ich nie dostrzeżesz  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #241 dnia: Luty 21, 2018, 20:51:37 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
tym zgnitym plusem ktory juz w 2010 ledwo zyl ? :) czlowieku od czasu jak pierwszy raz sie zalogowalem na tym forum czytam tylko Twoje teorie z ktorych wiele nie wynika oprocz siania defetyzmu :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #242 dnia: Luty 22, 2018, 15:16:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tym zgnitym plusem ktory juz w 2010 ledwo zyl ?
tak, taki byl zgnily i ledwo zyjacy,ze zyje do dzis, przez co przezyl twojego wypucowanego różowego Atu,
ale temat jest o hamulcach, wiec w 2010 to juz kilka dobrych lat jedzil na przerobionych hamulcach - przerobke wykonalem sam, zmierzylem i policzylem gdzie i jakie wymiary trzeba uzyskac, bo to nie byla przerobka jak prawie wszystkie w temacie, czyli :
-"pasuja zaciski z fiata xxx to zaloz na zwrotnice z trucka i tarcze 284"
- "co jednak tarcze sa za duze, aaaaa no tak bo te zaciskie to pasuja prawie, tylko trzeba wypilowac z zacisku 2mm ,zeby tarcza weszla"
do mojej przerobki uzylem tokarki, frezarki, wiertarki stolowej a nawet gilotyny i spawarki gazowej,
po wykonaniu nie musialem stosowac zadnych poprawek ani podkladek regulacyjnych, wiec obliczenia okazaly sie prawidlowe


czlowieku od czasu jak pierwszy raz sie zalogowalem na tym forum czytam tylko Twoje teorie z ktorych wiele nie wynika oprocz siania defetyzmu
wybrales sobie zbyt trudne slowo i zastosowales je nieprawidlowo - ono dotyczy ogolnopojetej psychiki, a nie techniki (czyli spraw policzalnych)
to ze nie potrafisz czegos policzyc nie sprawi,ze wynik bedzie zalezal od stopnia twojego optymizmu !!
pewne rzeczy mozna, a nawet nalezy policzyc, zeby przewidziec skutek - nie tkwimy w epoce kamienia lupanego, wymyslono i SKONSTRUOWANO juz znacznie bardziej skomplikowane rzeczy niz koło,
wielu ludzi posiadlo tajemne umiejetnosci konstruowania potrzebnych im rzeczy, wiec nie wszystko trzeba macac, wachac i lizac, zeby wiedziec co sie z tym wiąże,
nie musisz tego umiec, ale nie próbuj tego negowac, bo jedyne sie osmieszysz - nic innego z tego nie wyniknie

co do defetyzmu, to wytlumacze, dlaczego nieprawidlowo sie na niego powolales,
przykladem bedzie twoj różowy Atu z 1.8 turbo sterowanym programowalnym uniwersalnym komputerem,
deklarowalem,ze sam osobiscie wystroisz silnik i bedzie rwal asfalt, peknie dwiescie kucy na poczatek,
twoje OSOBISTE STROJENIE polegalo na tym,ze pojechales dwa czy trzy razy do kolesia strojacego takie wynalzki i zostawiles u niego ponad tysiaka pln, a efekt byl niezbyt zadowalajacy,
postanowiles wiec pozbyc sie dowodow swojej dyletancji i różowego Atu juz nie ma,

defetyzmem byloby, gdybym stwierdzil wtedy, ze nie poradzisz sobie z wystrojeniem silnika (chociaz z perspektywy czasu byloby to raczej proroctwo),
albo gdybym stwierdzil, ze nie da sie tego silnika wystroic (co byloby bzdurą) ,ale tylko wtedy, gdybym kompletnie sie na tym nie znal i bazowal na swoich odczuciach,
a ze jednak jakos sobie radze w temacie, to po prostu musialbym klamac,
w kazdym razie zadno z tych stwierdzen nie padlo z mojej strony, wiec ani nie klamalem, ani tez sialem defetyzmu,
nie robie tego tez teraz w tym temacie, a jedynie podaje fakty, cos co da sie policzyc i to bardzo latwo, bo srednica tloczka i zacisku to raptem dwie zmienne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #243 dnia: Luty 22, 2018, 16:33:54 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
KGB  ma rację. układ pompka hamulcowa- zacisk hamulca to przekładnia hydrauliczna, działa identycznie jak podnośnik hydrauliczny. im mniejsza jest średnica cylindra pompki w stosunku do średnicy tłoczka zacisku tym większa jest przekładnia. dlatego pompując płyn tłoczkiem o małej średnicy do cylindra o średnicy dużo większej jesteś w stanie podnieść samochód.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #244 dnia: Luty 22, 2018, 17:12:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
deklarowalem
tu mialo byc : deklarowales
brak mozliwosci edycji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #245 dnia: Luty 22, 2018, 18:21:52 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
nie wiem o jakim rozowym atu piszesz ale nigdy nie mialem takiego auta :) u mnie caly zestaw na zwrotnicy z trucka siadl bez problemu bez zadnego pilowania czy szlifowania zacisku. nie mowilem o wymianie samej pompy tylko pompy z serwem i wtedy efekt bedzie lepszy niz na tym zestawie ktory fabrycznie zamontowany jest w polonezie. ciesze sie ze uzywasz podstawowych metod do przerabiania auta takich jak wiertarka stolowa czy tokarka. czlowieku kazdy kto podchodzi do tematu modyfikacji auta powaznie nie podnieca sie uzywaniem takich narzedzi przy modyfikacjach :) co do defetyzmu to chodzi mi ogolnie o Twoj sposob wypowiedzi w wielu tematach nie tylko w tym konkretnym :) co do zasady z podnosnikiem to oczywiscie ale ma tez znaczenie ile plynu przepompujesz zeby osiagnac konkretny efekt. zwlaszcza ze fabrycznie do zaciskow 284 w fiatach jest pompa o srednicy 22,2 wiec nie widze mozliwosci zeby taki fabryczny zestaw podkreslam jeszcze raz, ze z odpowiednim serwem dzialal gorzej niz to co jest w polonezie :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #246 dnia: Luty 22, 2018, 21:12:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
u mnie caly zestaw na zwrotnicy z trucka siadl bez problemu bez zadnego pilowania czy szlifowania zacisku.
zaciski Lucas z roznych fiatow z tarczami 284mm nie wchodza bez pilowania,
za to zaciski Bendix z Alfy 156 podobno wchodza bez problemow, jednak Brysiek pisal,ze trzeba rozwiercic otwory mocujace na fi12 ,bo sruby mocujace to M12 (fabrycznie w Polonezie Lucas to M10)
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-lewy-przod-alfa-romeo-156-2-0-ts-i6995055465.html (musze wyczyscic zaciski w alfie,bo zadnych napisow na nich nie widac)
ciesze sie ze uzywasz podstawowych metod do przerabiania auta takich jak wiertarka stolowa czy tokarka. czlowieku kazdy kto podchodzi do tematu modyfikacji auta powaznie nie podnieca sie uzywaniem takich narzedzi przy modyfikacjach
a gdzie niby dostrzegles podniecenie ? po prostu napisalem, czego uzylem PRAKTYCZNIE, bo akurat wtedy mialem takie mozliwosci (dzis juz ich nie mam, za wszystko musialbym placic krocie),
a roznica jest taka, ze nawet w tym temacie malo kogo obchodza przerobki w takim stopniu, zdecydowana wiekszosc chce czegos, co pasuje p&p ,ostatecznie pojdzie z uzyciem diaxa i wiertarki spod pachy,
sam sie jakos nie pochwaliles, czym rozwiercales otwory z fi10 na fi12, palcem tego raczej nie zrobiles, a wiertarka reczna zadnej chwaly nie przniesie,
w sumie nawet nie napisales o rozwieracaniu otworow, a zaciski z Alfy 156 tego wymagaja i skoro w Lybrze beda takie same, to : albo tez wymagaja srub M12,
albo wyjatkowo maja M10 o czym wypada wspomniec, zeby inni wiedzieli


zwlaszcza ze fabrycznie do zaciskow 284 w fiatach jest pompa o srednicy 22,2 wiec nie widze mozliwosci zeby taki fabryczny zestaw podkreslam jeszcze raz, ze z odpowiednim serwem dzialal gorzej niz to co jest w polonezie
gorzej niz w jakim Polonezie ? przeciez PN fabrycznie ma pompe z tloczkiem 22.22mm  w Lucasie ,doprawiona serwem 24cm,
chcesz zalozyc wieksze serwo, a gdzie go zmiescisz ?
do wymiany pompy i serwa na Lucasa wypadaloby zmienic zestaw pedalow na lucasowe,
przy rozwazaniu zestawu pompa-serwo dochodzi jeszcze dzwignia na pedalach,
rezultat jest taki, ze Bendix (19mm i 16cm) rozni sie niewiele od Lucasa (22mm i 24cm) o czym organoleptycznie przekonalem sie jezdzac waskim 1.5GLI po wymianie serwa na nowe,

a co do fiatow z tarczami 284mm, to nie namierzylem zadnego bez ABSu, a kazdy wazyl wiecej od PN i to tez jest pewna wskazowka przy doborze hamulcow
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 21:14:41 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #247 dnia: Luty 23, 2018, 19:47:11 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
niewazne, zeby nie robic offtopu to powiem tylko tyle ze zaciski pasowaly na zwrotnice z trucka miedzy tarcze a piaste poszedl 5 mm dystans taki jak pod felge ale stoczony zeby wszedl w tarcze i rozwiercilem otwory w zwrotnicach z 10 na 12. tak zrobilem to reczna wiertarka bo to zadna filozofia rozwiercanie otworu z 10 na 12 :) nastepnym krokiem bedzie wymiana serwa i pompy na takie jak byly fabrycznie przy tych zaciskach i wtedy zobaczymy jaki bedzie efekt.
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #248 dnia: Marzec 10, 2018, 00:45:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ktora pompe hamulcowa na "takie zaciski" chcesz zastosowac ?
z Kappy 23.8 mm z dwoma wyjsciami,
z Alfy 22.2 mm z dwoma wyjsciami,
czy z Alfy 20.6 mm z czterema wyjsciami
dwa wyjscia z pompy wystarcza, przeciez masz tylko dwa przednie kola ;]
https://www.czesciauto24.pl/alfa-romeo/156-932/15619/10126/pompa_hamulcowa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #249 dnia: Marzec 11, 2018, 00:37:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
kgb pomyliłeś Przemków  <lol>

To jest Przemoo mieszkający na bielanach a nie w WWLu  :jezyk2: Miał kiedyś białe Caro rovera 1.8
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #250 dnia: Marzec 11, 2018, 23:47:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak, przy tak wyszukanych nickach mozna je pomylic, zwlaszcza przy tym zroznicowaniu parku maszynowego - juz chyba wiecej jest 1.8 niz 1.4 ;]
moj brat ma na imie Przemek, ale jakos nigdy nie wpadl na pomysl, by tworzyc nick od imienia

łorewer, dzisiaj do Kappy zagladalem i serwo nie wyglada na jakies wyraznie wieksze niz 24cm ,zmierzyc nie mam jak,bo reki tam sie nie wlozy,
ale czekam na finisz i najlepiej z pomiarami na sciezce oraz oczywiscie na ten smuteczek ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #251 dnia: Marzec 12, 2018, 19:59:21 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
oczywiscie smuteczek :D narazie hamuje dobrze wiec nic nie robie, serwo na pewno wrzuce jakies wieksze bo wiem ze potencjal w tych hamulcach jest :D 1,8 juz dawno nie ma tamto bylo 6 lat temu :D teraz bedzie cos fajniejszego :P
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #252 dnia: Marzec 27, 2018, 20:33:02 pm »

Offline mak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Rover, Kant i dwa Yugo
Szybkie pytanie: do zacisków z Palio na tarczę 257mm przewody elastyczne pasują oryginalne Polonez Lucas? Czy dłuższe? (Truck?)

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #253 dnia: Marzec 27, 2018, 21:30:19 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Dłuższe. Krótsze "pasują" - załamują się dość mocno na maksymalnym skręcie.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #254 dnia: Marzec 27, 2018, 22:15:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja zostawilem stare przewody,ale na wymiane kupilem truckowe, jakbym kiedys musial wymienic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #255 dnia: Marzec 28, 2018, 10:27:14 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Przemooo Ty tę pompę z alfy montowałeś na serwo do lucas-owych hebli w poldku? Piszesz, że hamuje dobrze. Możesz dokładniej opisać to "dobrze"?
Ja wcisnąłem tą pompę na serwo z bendixa, ale jeszcze tego nie poskładałem do kupy i się zastanawiam czy ta pompa na nieoryginalnym serwie będzie robić robotę.
Teoretycznie powinien taki zestaw robić dobrą robotę bo polonez jest 200kg lżejszy od alfy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2018, 10:31:45 am wysłana przez w0mbat »

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #256 dnia: Marzec 28, 2018, 14:07:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez on jeszcze zadnej pompy nie zmontowal, a rodzaje pomp wypisalem wyzej, kazda z nich posadzona na serwo Bendixa bedzie miala gorsza skutecznosc nic polonezowa bendixowa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #257 dnia: Marzec 28, 2018, 18:41:20 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
kazda z nich posadzona na serwo Bendixa bedzie miala gorsza skutecznosc nic polonezowa bendixowa
Wytłumacz dlaczego

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #258 dnia: Marzec 28, 2018, 18:44:30 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
bo on tak mowi i juz ! ale tak calkiem serio to najpierw serwo bede wrzucal a potem ewentualne kombinacje z pompa :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #259 dnia: Marzec 28, 2018, 20:53:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kazda z nich posadzona na serwo Bendixa bedzie miala gorsza skutecznosc nic polonezowa bendixowa
Wytłumacz dlaczego
bo kazda z nich ma wieksza srednice niz seryjna z Bendixa (19.5mm), czyli masz mniejsze przelozenie hydrauliczne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.