Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 167256 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 30, 2007, 19:28:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że hamulce już działają to mogę podzielić się spostrzeżeniami.

Układ zbudowany jest z następujących elementów:
- zwrotnice LUCAS
- piasty z pierwszych polonezów (okazało się że sądwa rodzaje piast rózniące siętylko położeniem płaszczyzny mocowania koła w LUCASIE jest to 28mm od czoła piasty a w starszym typie 31mm)
- zaciski (tłoczki 48mm), jarzma, tarcze (257x20x40) oraz klocki z fiata TIPO/Tempra 2,0ie (czy coś takiego)
- podkładki 3mm między jarzmo a płytę mocującą zacisk hamulcowy. 3mm przy zastosowaniu piasty starej (31mm) a przy zastosowaniu piasty LUCASowskiej potrzeba już 6mm bo koło jest dalej od płyty mocującej zacisk i zwrotnicy o właśnie 3mm.

Wrażenia. Dużo lepiej się hamuje. Mniejsza siła większa precyzja no i wielokrotnie wytracanie prędkości 140-100 nie robi większego wrażenia na hamplach. Van, czaroo i ktoś jeszcze siedział w wydmuszce podczas jazdy testowej w czerniewicach. Gdzieś na tylnym zagłówku mam odciski czyjejś szczęki jak w centrum czerniewic zjechałem ze 100 niemal do 0 z przyjemnym popiskiwaniem opon na asfalcie. czaroo nawet nagrał filmik i podobno już gdzieś krąży.

Koszt to
- 130zł zaciski, jarzma, tarcze i klocki do testowania (do zimy starczą ;))
- 20zł za zestawy regenerazyjne tłoczków (oczywiście do poloneza :d)
- 30zł za zwrotnice LUCASA (bo w borku stare hample były i potrzebowałem płyt)
- 30zł za zestaw zacisków LUCASa bo potrzebowałem pozyskać jeden tłoczek 48mm
Łącznie nieco ponad 200zł

Jeszcze tylko jakieś 200-250zł za nowe tarcze i klocki i hample mam na tip top na kilka lat  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 02, 2007, 20:11:09 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No to chyba będę następny , właśnie zakupiłem jarzmo na próbę od jakiegos fiata tempra czy tipo i faktycznie wszystko siada idealnie. Ja użyję tarcz z cromy 2.0 - mam taką 1 sztukę - z początkowych pomiarów wyszło że trzeba zfrezować płytę mocującą jarzmo o ok 2-2.5 mm co nie powinno osłabić płyty (w fiacie od którego odkręcałem jarzmo zwrotnica jest cieńsza niż płyta od lucasa !!!)
Jak wszystko złoże to podzielę się fotkami i wrażeniami.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 03, 2007, 08:06:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
tarcz z cromy 2.0

Mogą być jak najbardziej niemniej jednak ja wybraŁem tipo z dwuch względów:
1. miaem tarcze i klocki na których zożyŁem caŁy zestaw i starczą jeszcze na jakiś 1000-2000km
2. tarcze z tipo są bardziej popularne i stosowane w wielu modelach fiata i lancii do dziś (jak się nie mylę).

A jeszcze jedno z czego to ty będziesz miaŁ zaciski?? pasuje toto do fiata i jaki ma tŁoczek??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 03, 2007, 08:29:21 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
zaciski mam z renaulta megane - zaciski idealnie podchodzą pod jarzma fiatowskie - tłoczek 48 - mam 2 takie w idealnym stanie. Mam też z cromy zaciski ale brak tłoczków (stare były tak zgnite że trafiły na złom). Tam są tłoczki 54mm - ale musisałbym pokombinować z inną pompą na serwo lucasa ......

Z tarczami to w sumie żaden problem bo to kwestia osadzenia zacisków...... Jak się uprę to i będą z tempry :P

Z pomiarów wyszło faktycznie że trzeba zebrać jakieś 5mm z płyt od lucasa - na razie tak zrobię albo dam seryjny dystans miedzy piastę a tarczę - (ten który fabrycznie przychodzi między tarczę a koło) pod warunkiem że to wszystko będzie dobrze pasować bo nie chcę się zabić.....

Największe moje zdziwienie - klocki do tipo-tempry pasują od : cromy , argenty ....
Są niewielkie różnice ale wchodzą w jarzmo bez problemu - wg moich wstępnych oględzin to największą powierzchnię mają te z cromy 2.0 , póżniej argenta i tipo.
Tipo różni się od argenty tym że ma dodadkowe nacięcie w środku klocka, czego argenta i croma nie posiada.

06.08
Dziś dokupiłem drugie jarzmo z zaciskiem od jakiejś - ALFY 146 lub 7 - okazuje się że wszystkie włochy mają takie same jarzma !!!! Nawet podchodzi na rozstaw zacisk od alfy 164 - z jego masywności i wielkości klocków wynikała że chyba był na tarcze 280 - wg wstępnych przymiarów wynikałoby że faktycznie takie hample powinny siedzieć na truckowskich płytach lucasa !!
Jak narazie zaciski z jarzmami kosztowały mnie ok 45 zł - bez tarcz.
Teraz czeka mnie decyzja - tracze z cromy i szlifowanie płyt czy podkładki i tarcze z tempry.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 23, 2007, 08:23:26 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No chwilowo temat stoi odłogiem bo kończę (się przy okazji 8) ) temat z DOHC - zostało mi kilka pierdół ale pogoda , temperatura otoczenia, brak czasu i inne warunki są niesprzyjające......
Jedyne co udało mi się wyczaić - pompy na lucasa siadają od .... nissana - mam pompę od micry - jest identiko jak od poldka tylko krótsza - teraz okazyjnie bym nabył od ... terrano - myślę że taka spokojnie uciągnie 2 x 54 i 2 x 48.
Bo jak się bawić to już tak żeby więcej przy tym nie grzebać. Na razie mam od argenty hample na pompie lucasa - po prostu to hamuje a nie zwalnia, co nie znaczy że nie mogłoby być lepiej ...
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 29, 2007, 21:04:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Taka mała fotka jak to u mnie wygląda "od wewnątrz" koła. Jak widać  14 calach mieści się prawie na styk:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 31, 2007, 13:46:54 pm »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "święty"
Teraz pownno pójść z górki - trzeba dorobić dystanse , kupić śruby,płyn i montować:)
te tarcze to pasują ale przez matową szybę !!!
masz tendencje samobójcze ??? dystanse ,podkładki pod tarczę i piastę ?
wysokość tarczy marea jest w każdej wersji ~ 40mm a fiata/pn ma ~ 51mm podkładka  10 mm  ??? lepiej wytocz nową piastę ,albo daj tarcze od Cromy tylko trzeba podtoczyć osadzenie na piaście lub samą tarczę wewnątrz osadzenia -ponieważ
croma ma φ 59mm a poldek φ 62mm ale tarcza jest wysoka 51mm i w zależności od modelu ma do 20/22mm grubości !
zacznij robotę - i w trakcie Ci wyjdzie co potrzeba aby jak naj mniej patentami sztukować
masz do dyspozycji wtedy 2 wysokości piast std/lucas i katalog np Mikoda , EMF i po pomiarach dowiesz CO BY pasiło ,
widziałem taką manianę u kolegi -do ładu nie dało się dojść z tarczą -piastą i podkładką !
trzepało koło i wpadało w wibracje po jednym lekkim najechaniu na krawężnik ! ....
pomijam że wypchniesz felgę poza strefę centrująca piasty ....

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 31, 2007, 16:06:53 pm »

Fistasz

  • Gość
OLO,  Bez przesady nic złego sie nie stanie z hamulcami jesli uzyjesz odpowiednich materiałów i techniki obróbki. Podkładka pod jarzmo nie zmienia w zaden sposób bezpieczenstwa. Dystans na piaste to juz cos innego ale dobrze wytoczony tez musi trzymac.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 31, 2007, 16:39:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "OLO35"
"Podkładkę by dać...", "Dystans by wytoczyć..."
Ludzie. Hamulce odpowiadają za wasze życie. Na cholere komu duza tarcza i cenzura zacisk skoro wszystko trzyma sie na jakis podkładkach czy badziewnych dystansikach.
Ja już wolę mieć 100% seryjnie pasujące rozwiazanie (truck czy łada) a nie wydumki typu tył u Bociana.
Im prostsze tym pewniejsze!


Zgadzam się. Poza tym w razie wypadku, rzeczoznawca może sprawdzić takie rzeczy i wtedy co :?:  :!: Mogą być problemy, a po co.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 31, 2007, 17:13:00 pm »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "Fistasz"
ale dobrze wytoczony tez musi trzymac
mhmmm ! gromnicę !
p.s.
tarcze fiat
tak więc kolego 46mm ale bez metalowego dystansu (w tarczach 257mm go NIE MA)
dystans ma 5mm co daje wypadkową 51mm -patrz tarcza od 132
poczytaj ,pomyśl - czy masz jeszcze coś w życiu do zrobienia- a nie na łapu capu mam hample od mareji a to haple są systemu ATE - a nie lucas !
a niech Cię ręka boska broni od mocowania przednich hampli przez pośednią płytkę ,,bocian system" :
1. w razie przeglądu bez znajomości klapa - żaden diagnosta bez aberracji wzroku tego nie ,,podbije' bo nadstawia karku !
2 . w razie wypadku z ofiarami (death) zabiera policja wóz -
a . ubezpieczyciel OC sceduje na CIEBIE (poczytaj warunki polisy ! )wszelkie roszczenia ustawowe i cywilne.
b.przed sądem zostaniesz spokojnie uznany za współwinnego , nawet jeśli wina na jezdni nie była Twoja ! wystarczy opinia biegłego że hample były ,,amatorsko modyfikiwane bez stosownych badań i homologacji '-tak ! tak ! Twoje wtrącenie elementu WYMAGA homologacji - wykpiłbyś się spoko gdy byś miał  trucko-lucasy ,albo od 132 , czy argenty gdzie wszystkie elementy są wykonane FABRYCZNIE !!! i nie noszą znamion chałupnictwa i są z ,,rodziny konstrukcji'  
po prostu jest na to jakaś homologacja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 31, 2007, 17:24:33 pm »

Fistasz

  • Gość
co do przeglądów i rzeczoznawcy to wszystko zalezy cz sie znaja i czypoznają ze to nieoryginalna czesc. ale niech bedzie i wasza racja. Ja chcetnie bym zaryzykował mocniejsze hamulce z przodu

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 31, 2007, 17:33:50 pm »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "Fistasz"
Ja chcetnie bym zaryzykował mocniejsze hamulce z przodu
to Zrób to ! ale z głową  np na bazie trucka zwrotnic i tarcz oraz zacisków cromy (54mm lucas !) tak aby wszystko było wykonane z części fabrycznych (nikt nie dojdzie dopasowania piast do tarcz cromy !) jeśli dasz podkładki  to tylko okrągłe - też pod śruby mocujące jarzmo aby ustalić położenie względem tarczy to też jest ..jak fabryka'
ps w mym poldku jest tak :
przednie hample argenta mk 2 (lucas 54mm/tarcze 257/12mm gr.  )
serwo  także argenta -pompa hamulca -powinna być 22,22mm argenta ,ale że zatarła się
z braku laku jest regata/ritmo 20,64mm (no bo 19,05 to cieniutko - pedał delikatny ostro łapie ale skok jest aż do podłogi ! )
tył w tej proporcji jest bez korektora 38mm vs 54 mm !
i mam koncepcję tarcz 251mm (132) z tyłu ale to co zrobię na musi wyglądać jak fabryka (płyta kotwiczna zacisków i mocowania łożyska półosi - a nie ,,bocian system")
bo to że zadziała- wiadomo ale ma wyglądać z bliska na oryginał !!!
a wentyle to są tylko odporniejsze temicznie ! to da się odczuć po kolejnych szybkich depnięciach 5/6razy do 0 z 100 w ciągu 3 minut  
masz zamiar ze 140 do 0 3 x co  minuty depnąć ???
dobry kierowca  na drodze dobre hample to ma , a nie intensywnie używa
sama wentylacja jest bardzo potrzebna -tak! gdy ktoś ma 0 : 1 styl gaz hample !

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 31, 2007, 17:48:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Automatic, "kur*" czytaj uwzanie co napisalem - chce zrobic to tak jak bocian , tacze tipo,tempra - na płytach z lucasa, zaciskach z tempry i piastach starego typu - wg tego co pisze Bocian to potrzeba tylko podkładek 3mm między płytę lucasa a zacisk - który po oglądnięciu to trzyma się na powierzchni o promieniu ok 1.5 cm z każdej strony , zobacz sobie jak jest wykonana płyta lucasa więc podkładka tutaj nic nie zmieni drastycznie.
Zresztą tutaj jest kit do tarcz do alft i też są podkładki ....

http://www.alfaholics.com/racing_and_competition/performance_and_racing_parts/brakes/document_196_127.php

Czy tutaj gdzie nie dość że są adaptery na oryginalne płyty to jeszcze podkładki pod tarcze.. i jakoś to jeździ...

http://www.firebreathingfiats.com/Contribute/tech/Tarox124Spiderbigbrakeconversion.htm


A co do podkładek pod tarcze czy inne druciarstwo to na zachodzie robią wcale nie lepsze i jakoś jeżdżą
np zobaczcie jak płta jest zrobiona oraz jaka jest cienka tuż przy śrubie:

http://www.turbo124.com/forum/viewtopic.php?t=2905&postdays=0&postorder=asc&start=105

Więc wcale patent bociana nie jest taki zły, ja nic nie wspomniałem żeby dawać dystanse pomiędzy piastę a tarczę - to była sugestia jedynie w przypdaku cromy...
I jeszcze jedno - ja tym nie jeżdżę na codzień tylko mam na upalanie....
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 31, 2007, 18:06:01 pm »

-Automatic-

  • Gość
tu  

qźwa jest dorobiona nowa płyta a nie łacznik aby tylne hample poszły do tyłu a płyta stara b.system tak jak dobrze to wykonać na maszynach i pomalować piecowo - to kto nie wie nic nie powie !!!tak jest jak trzeba ta płyta ma 5-7mm grubości!

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 31, 2007, 18:11:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ale do tego elementu każdy się może tak samo doczepić jak do podkładek pod zaciskiem , które też można wykonać profi i nie musi być ich widać wcale....bo mogą być identyczne jak te nadlewy na płycie co odsuwają zacisk.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 31, 2007, 18:43:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma co sie nastawiac na bieglych,przebieglych i bezradnych
w tym kraju jak chca cie udoopic to i tak to zrobia ,nawet jak bedziesz mial wszystko seryjne,legalne i oplacone
wiec to zaden argument

JA mam zamiar sfrezowac wypusty w oryginalnym mocowaniu i dac plytke przedluzajaca i bedzie dobrze
myslalem o dorabianiu calej plytki jak ta blyszczaca ,ale jest to bardziej pracochlonne i po co mi to skoro seria ma 10mm grubosci i wypustka kolejne 10mm ,wiec biegly musialby byc bardzo ograniczony by stwierdzic ,ze plytka grubosci 10mm przykrecona do plytki 10mm , trzymajaca jazmo ,nie wytrzyma tego "ciezaru" ,zwlaszcza ,ze sie nie urwala ,nie skrecila i nie wyparowala
wyglad tez bedzie to mialo calkiem zgrabny i bez porownania z innym pojazdem tego samego typu roznica nie bedzie zauwazalna

JA montuje u siebie tarcze lite fi276 z alfy 166 i troche sie wrobilem ,ze nie sprawdzilem rozstawu srub ,a raczej nie pomyslalem ,ze bedzie inny niz w alfie 156
bede mial plytke przedluzajaca ,bede mial podkladki i bede mial dystans wytoczony ze starych tarcz
i w tej konfiguracji obawiam sie jednego - bicia na piascie ,z blahego powodu ,a mianowicie wujek nie wywircil mi otworow w tarczach z ich naprzeciwleglymi odpowiednikami w celu wywazenia ,a zamiana mocowania z 5 otworow na 4 otwory wprowadza sila rzeczy pewne niewyrownowazenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 01, 2007, 09:47:33 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja mam kumpla co ma zrobiony jeszcze lapszy numer - ma przewiercone tarcze , piasty , dystanse w mitsubishi carisma żeby zmienić rozstaw śrub i jeździ na tym już chyba pół roku i wszystko jest w porządku. Nie panikujcie bo widziałem już tarcze które miały otwory jak ser szwajcarski - nie żebym był zwolennikiem czegoś takiego ale jak to ktoś dobrze zrbi to powinno wytrzymać - zauważcie że tam jako tako nie ma sił ścinających - koło trzyma się poprzez tarczę na piaście na sile nacisku a nie momencie ścinającym śrub.
Podobnie jest podczas mocowania zacisku na do płyty - jeśli śruby są dobrze dokręcone to wszystko działa na momencie skręcającym płytę a nie ścinającym śruby. Dlatego szacuję że podkładka 3 mm w tym miejscu i o ile będzie dobrze dopasowana to nic nie wniesie - ja jak coś to zrobię to na kątowniku tak żeby kątownik trzymał się z jednej strony o płytę.

Podobnie jeśli chodzi o całe hamulce to najsłabszym elementem tego całego układu jest - opona....
A tak wracając do tematu to w fiacie z którego wykręcałem tarcze zacisk jest mocowany na 2 śrubach a zwrotnica jak miała tam 1cm grubości to było dobrze - całe śruby mocujące może miały 1.5 - 2 cm długości.
"jest ryzyko , jest zabawa"

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 01, 2007, 11:22:58 am »

rafalb

  • Gość
z innej beczki , apropo tarcz wentylowanych

w oplach senatorach A2 3.0 montowane były zaciski ATE 2 tłoczkowe pod tarcze wentylowaną czyli takie jak w poldkach 2000 z OBR , takie coś występowało też w fordzie granadzie 2.8

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 02, 2007, 14:14:40 pm »

piaty

  • Gość
Witam

Jeżeli macie system lucasa, to według mnie najlepsze hamulce jakie można założyć na przód to tarcze wentylowane 257 mm i zaciski z bravo, siena, marea i inne. Potrzebne są tarcze, klocki, zaciski z jażmami a także dłuższe śruby ok 40 mm gwintu Fi 10 mm skok gwintu to chyba 1.25 najlepiej o wartości 10.9.  W celu ich adaptacji potrzebne są 3 przeróbki:

1. Felga 14 " i jeżeli felga jest z trucka dystans pomiędzy felge a tarcze (standardowy
   polonezowski)
2. Stare jażmo z zacisku lucasa które trzeba wsunąć między nowe jażmo a zwrotnice.      
   Ten element trzeba przerobić u tokarza musi mieć 5 mm grubości i otwory powiększone
   do 10 mm.
3. W celu późniejszej łatwiejszej obsługi hamulców po przykręceniu jażma z dystansem
   (stare jażmo) do zwrotnicy musimy wykonać 2 otwory przez dystans i zwrotnice np fi 6 i
   nagwintować otwór w dystansie (stare jażmo) skręcamy śrubkami dzięki czemu
   będziemy mogli ustalić odpowiednią pozycję otworów co skróci czasy wymiany tarcz
   hamulcowych.

Przewód elastyczny do zacisku pasuje bez problemów. Wymienć trzeba koniecznie płyn hamulcowy na conajmniej dot4.
Zestaw jest w 100 % bezpieczny i skuteczny. Uwaga na te hamulce, po mocniejszym naciśnięciu na pedał przód ma olbrzymią siłę hamowania. Polecam przeróbkę z zastosowaniem tylnych hamulców z trucka bębny z 203 mm na 250, i dużo większe okładziny ich długość i szerokość. Absolutnie odradzam wycinanie korektora siły hamowania. Jak się uda to niedługo dołącze zdjęcia.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 01, 2008, 09:54:00 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mnie też czeka swap hampli - tyle że zestaw jak u bociana - tarcze tempra , piasty starego typu, jarzma lucas , zaciski z Renault Megane na 48 mm tłoczkach - podkładki typowe ok 2.5-3 mm grubości.
U mnie dojdzie wymiana płyt bo mam z argenty więc znowu swapowanie na lucasa - kurde chyba to już będzie 3 swap hampli w tym aucie - najpierw łada, potem argenta , teraz wentyle.... - jedyne co bym jeszcze wsadził to tarcze 284 , płyty z trucka i zaciski z alfy ale to znowu to samo  :roll:
"jest ryzyko , jest zabawa"