Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55267 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 11, 2007, 15:05:30 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 11, 2007, 15:12:49 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
Mozna tez w misce olejowej zainstalowac zwykla grzalke 230V z termostatem od termy i mysle ze to wystarczy.


gdzies czytalem, ze miejscowe znaczne podgrzewanie oleju(wystepuje wtedy przypalanie) przez taka grzalke jest dla niego szkodliwe
jesli ciagnik to tam jeszcze pol biedy, mozna tez czesciej olej  zmieniac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 11, 2007, 15:24:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Fistasz napisał prawdopodobnie o ciągniku T25, tam była chyba właśnie grzałka w misce.

Stosowane jest jednak częściej podgrzanie płynu.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 12, 2007, 10:03:00 am »

Fistasz

  • Gość
Nie T25 tylko Zetor 7011.
Ogrzewanie płynu jest tez bardziej oszczedne energretycznie. Ogrzejesz sobie tylko parownik chwilke przed i chwilke po zapaleniu silnika. Wtedy wszystkobedzie cacy

[ Dodano: 2007-10-29, 08:48 ]
ile moze kosztowac skrócenie wału?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 08, 2007, 21:12:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wracajac do tematu forda ohc w poldzie  :)  to orientuje sie ktos czy da rade zalozyc standardowy kolektor wtryskowy od forda i zamknie sie maska ? Ten dolot jest niestety strasznie wielki   :|  W ogole silnik jest wielki i bardzo ciezki - we 3 ledwo ledwo zesmy go taszczyli a sporo rzeczy bylo odkreconych. Kompletny wazy cos koło 160Kg podobno

Skrócenie walu nie wiem ile moze kosztowac- do tej pory jedyny wał który przerabialem robiłem sam
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 08, 2007, 21:27:57 pm »

Fistasz

  • Gość
przerabiałes sam ?  Nie wiem jak z kolektorem, chociaz boje sie ze moze byc z nim problem. Myslalem juz czy nie dalo by sie go troche wyprostowac i skrócic kanały na 3 i 4 cylinder. Wtedy byłby ustawiony bardziej w poziomie.
160kg sam silnik? Silnik poldka wraz ze skrzynia (bez altka, rozrusznika, gaznika, aparatu zaplonowego i oleju :) ) wazy ~140kg

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 09, 2007, 00:21:34 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Fistasz, sama głowica pinto waży ze 25 kg a gdzie reszta.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 09, 2007, 10:04:19 am »

Fistasz

  • Gość
i powiedzcie jeszcze w do poldfordów byly standardowe spręzyny? przeciez przy takiej wadze silnika to bede mial piekna glebe z przodu :P

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 09, 2007, 13:24:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Będziesz miał glebensa, tak jak ja :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 09, 2007, 16:23:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A pomyśleć że gołego rovera jak się wqrwię to sam podniosę  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 09, 2007, 18:03:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Rzuciłem dzis okiem na moj nowy nabytek  :)  Posiada numer 137. No ale do rzeczy  -porównałem miske z poldoforda z miska od sierry -obydwie maja ta sama wysokosc +/-1mm. Wyprowadzenie wody z pompy wody jest tak samo jak ohv -dorobiono rure z uchwytem pod dolna srube 3 kanału kolektora wydechowego -w orginale w sierrach jest długi waz gumowy mocowany na blaszce przykreconej do kolektora wydechowego .Wał z poldoforda mierzac od poczatku do podpory gumowej ma 27cm orginał z 1,6 ohv 52,5 mm. Łapy w tym silniku sa naprawde pancerne -te z dohc fiata czy ohv wygladaja przy nich bardzo licho. Najciekawszym wymyslem polskiej mysli technicznej jest jednak dwururka  :mrgreen:  Jest to kawałek fordowskiej dwururki ucietej zaraz za flansza do kolektora i dospawanym trójnikiem z dlugiej dwururki starego typu od borewicza  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 09, 2007, 18:33:54 pm »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, kupiłeś poldoforda?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 09, 2007, 19:11:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Elwood#1887, kupiłeś poldoforda?


TAK  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Konkretnie kupiłem prawie cały zestaw do przeróbki na poldoforda. Brakuje mi tylko konsolki srodkowej i tego pojemniczka który montuje sie w miejsce dziury po seryjnym drazku  :evil:  :evil:  :evil:  
Jezeli uda mi sie zdobyc down pipe do mojej turbosprezarki to bedzie git  :)  Załozenie turbo do tego zeliwniaka jest bajecznie proste -prosta krawedz glowicy przy wydechu, glowica jest waska i wysoka w przeciwienstwie do dohc która jest bardzo rozbudowana  i niska a kolektor jest po skosie. Otwór spustowy w bloku pod olej przewidziała fabryka  :D  a waz olejowy który kupiłem do fiata  i okazał sie zbyt krótki do pinto pasuje idealnie na długosc. Idzie zima wiec bedzie trzeba cos porzezbic  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 09, 2007, 19:33:51 pm »

e_gregor

  • Gość
2.0 turbo... wow!!! Kurna, jak przetrzesz szlaki to i ja może pomyślę. A jak chcesz rozwiązać zasialnie? Draw-through z seryjnym gaźnikiem czy coś innego? LPG czy benzyna? Ja bym chciał poldoforda trzymać w oryginale... ale zawsze oryginalne kolektory można schowac do piwnicy i przerabiać inne cześci :)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 09, 2007, 20:06:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
"Guru" DOHC przesiada się na OHC  :lol:  :lol:  :lol:

Się porobiło.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 09, 2007, 20:16:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pomysł uturbienia poczciwego pinto chodzi po mojej głowie już od wiosny. Z tym, że ja myślę osobiście nad większą rzeźbą. Tzn. zgodnie z biblią toymana z forum sierrafan, opartej o książkę "How to powerune ford pinto ohc engines". Czyli do rzeczy, po kupnie drugiego silnika, powiększenie pojemności do 2,1 l - montaż tłoków od 2.8, narysk na denka tłoków - pompa od cossiego - EFI, turbo i oczywiście dokładna obróbka głowicy. Zasilanie głównie muchozol.Zbieranie części mam zamiar zacząć od przyszłęgo roku.

To tyle z teorii :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 09, 2007, 21:27:53 pm »

Fistasz

  • Gość
tłoki od 2.9 mają zaglebienie w denku wiec są lepsze pod turbo. L:epiej odprezają silnik.

Elwood, lapy są naprawde mocne , co z tego skoro poduszki sie rozsypują.  ja chyba nie bede uzywal tej przerobionej dwururki( to chyba są przerobione "portki" a nie dwururka) tylko pod flansze do kolektora fordowskiego wspawam moja odpowiednio docieta dwururke. Zauwazyles ze miska jest w jednym miejscu zgrzewana z swego rodzaju falcem a troszke ponizej jest spawana? wygląda jak złozona z 3 czesci. A i łapa pod skrzynie jest chyba przykrecana na 4 sróby, tzn są 4 otwory.

Co do turbo to ja bym wolał kompresor, chociazby od mercedesa. Odpada wtedy problem z wpinaniem sie w system olejowy. Wtedy kolektor EFI i Blos powinno to zagrac. nie trzeba wtedy modzic w mapach wtrysku. a ponoc to nie łatwe na tych komputerach.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 09, 2007, 22:29:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tłoki od 2.8 wysarczą, te zagłębienia w tych o 2.9 nic nie zmieniają.
Turbina jest lepsza i tańsza od kompresora (od 250 zł turbiny) z merca - widziałeś ceny kompresorów z merca :?:  :shock: . Fakt, że przy turbinie jest rzeźba, ale efekt lepszy.
W kwesti sprężania to na uparłego można uturbiać seryjny motor (nawet do 0,6 bara na stockowych częściach). Niskie sprężanie w serii plus dołożenie odprężających tłoków od 2.8 daję tyle ile trzeba. Warto zapodać pompę od cossiego tak jak napisałem wyżej, bo mamy wtedy natrysk oleju na denko tłoka i można już myśleć o 1 barze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 09, 2007, 23:59:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
tłoki od 2.9 mają zaglebienie w denku wiec są lepsze pod turbo. L:epiej odprezają silnik.

W zupelnosci wystarczaja tloki od 2,8- sa nizsze niz orginaly i schodza 2mm ponizej krawedzi bloku. Stopien sprezania mozna takze regulowac glowica -od 1600 ma 38cm3 a od 2000 50cm3 ,ponadto mozna zebrac material z krawedzi komory spalania i upodobnic ja do ksztaltu kuli. Tloki od 2,8 sa tez łatwiej dostepne i tansze niz te od 2,9


Cytat: "Fistasz"
Co do turbo to ja bym wolał kompresor, chociazby od mercedesa. Odpada wtedy problem z wpinaniem sie w system olejowy.


Wejdz na alegro i zobacz ceny i wielkosc tych kompresorów :|  Nie wejdzie to za chiny pod maske. Kompresor tez wymaga smarowania wiec olej tez trzeba podpiac

Poduszki mozna dac od fiata argenty - wytrzymaja i sa wyzsze. Ewentualnie opel omega
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 10, 2007, 14:57:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elwood#1887, dość optymalna do niedoładowanego byłaby głowica ohc 1800 lub wspomniana przez Ciebie 1600. Ale wtedy to raczej bez turbo, tylko obrobienie kolektorów, poprawienie głowicy, odelżenie koła zamachowego o 30-40% wagi. Wtedy można bezstresowo bujać się na codzień. Ewentualnie do tego można dorzucić przepustnicę od EFI i mikser od EFI i mamy wtedy jedną przepustnicę 53 mm (według pomysłu toymana ze sierrafan) i wtedy to wymiata (według autora przeróbki-sama przepustnica od EFI daje udrożnienie układu dolotowego). Wadą patentu jest jazda tylko na LPG. Aby latało na PB trza podpiąć kompa, pompę elektryczną i wiele innych g$#@#$enek.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja