Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #180 dnia: Grudzień 28, 2007, 13:31:32 pm »

Smar

  • Gość
Wywaliłem z chłodnicy te plastikowe łapy, a na dole  trochę powiększyłem otwór montarzowy w podłużnicy, ten przez który jest dostęp do śruby mocującej przednie ramię górnego  wahacza. Chłodnica pasuje tam z niewielkim luzem - otwór stanowi teraz jej dolny uchwyt. Spokojnie, spokojnie - wycięcie w podłużnicy nie jest dużo większe niż to co było i zrobione z głową (nacinałem blachę i ją zaginałem w kołnierz wokół otworu)więc nie osłabia jej to raczej. Górne mocowania chłodnicy i blachy z wiatrakami dorabiałem z płaskownika. Nie ma problemu z zamykaniem maski, nic jej nie dotyka.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #181 dnia: Grudzień 28, 2007, 13:35:13 pm »

Fistasz

  • Gość
dzisiaj to obadam jak ona tam pasuje. Bo nei chce wywalac kolejnych drobnych na kupno szerokiej chłodnicy od polda

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #182 dnia: Grudzień 28, 2007, 14:14:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli pasuje to moze z mojego dawcy tez wezme :)   Dzisiaj bylem obadac materiał  :)  Sierra 2,0 IS niestety wersja na Niemcy, odprezony o mocy 100 Km  :evil:  Na liczniku 173 tys ale w papierach 1,6 wiec wymiana byla. Silnik suchy za 500zł mam cały silnik z osprzetem oprócz kompa i przepływki. Moze gosciu dorzuci ta chlodnice w gratisie  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #183 dnia: Grudzień 28, 2007, 16:03:18 pm »

Fistasz

  • Gość
jeszcze nei zdarzylem tej mojej przymierzyc ale dzien jest długi i jesli tylko sie uda to bedzi cudownie :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #184 dnia: Grudzień 28, 2007, 16:21:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
Na kolektor który masz pasuje z przeróbkami, na inny który mozna kupic(weber forda) bez problemu. Z gaznika wyciaga sie zwezki wiec tylko LPG :wink:


ja rozwiercałem otwory w gaźniku, aha ja jeżdżę czasem na benzynie i da się jechać - mam wyjętą drugą zwężkę, co trochę utrudnia jazdę, ale da się dotoczyć do stacji z LPG, z odpalaniem w zimę też problemów nie ma, a na gazie lata bajka :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #185 dnia: Grudzień 28, 2007, 20:32:22 pm »

Fistasz

  • Gość
Przykrecalem dzisiaj kolektor wydechowy i ukrecilem szpilke  :evil:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #186 dnia: Grudzień 29, 2007, 00:11:10 am »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, brat ma odprężona sierkę 100KM - nie powiem żeby sie w tym muła czuło, mam nawet wrażenie że wkręcana wysoko lepiej idzie niż mój poldoford

Smar, poldoford jak mój (też był L-108 czyli platyna) - ja mam nr 444

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #187 dnia: Grudzień 29, 2007, 22:26:45 pm »

Fistasz

  • Gość
Smar, jaki masz czujnik załaczaniaa wentylatora w tej chłodnicy?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #188 dnia: Grudzień 30, 2007, 02:17:24 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Elwood#1887, brat ma odprężona sierkę 100KM - nie powiem żeby sie w tym muła czuło, mam nawet wrażenie że wkręcana wysoko lepiej idzie niż mój poldoford
100Km ma na wtrysku, jak wywale to i załoze gaznik to bedzie mniej  :evil: Idzie "lepiej" gdyz odprezone silniki maja nizej moment obrotowy. Po doprezeniu moment wzrasta ale przesuwa sie wyzej. Zreszta ten silnik ma tylko jezdzic w miare szybko i bez problemow. W miedzyczasie przygotuje cos mocnijszego  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #189 dnia: Grudzień 30, 2007, 11:54:19 am »

Smar

  • Gość
Czujnik jest polonezowski, zamontowany w wężu gumowym dolnym w ten sposób: wąż jest przecięty, wstawiony miedziany trójnik taki z redukcją tego bocznego wyjścia że jest mniejsze (wszystko ze sklepu wod-kan :) ) i w to wkręcony czujnik. Można też dorwać gdzieś wąż od sierry diesel w ktrórej czujnik montowany jest w wężu już przez fabrykę.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #190 dnia: Grudzień 30, 2007, 12:00:53 pm »

Fistasz

  • Gość
juz myslałem zeby nawiercici dziure w chłodnicy, nagwintowac i tam wkrecic. A pamietasz jakie wymiary miał ten trójnik? zebym wiedział o co sie pytac w sklepie pozniej :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #191 dnia: Grudzień 30, 2007, 14:05:27 pm »

Smar

  • Gość
Ta najmniejsza odnoga ma 22mm a ta duża średnica to nie pamiętam - ciut mniejsza niż średnica rury, pewnie około 40mm.


W tą odnogę żeby wkręcić czujnik mam wsadzony taki dzyndzel który dorobił mi tokarz, bo gwint stosowany w hydraulice jest inny... koszt wszystkiego dwa lata temu to 50 zł w tym tokarz 30zł.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #192 dnia: Grudzień 31, 2007, 14:54:22 pm »

e_gregor

  • Gość
Elwood, była też sierka z identycznym silnikiem jak w poldzie ale odprężony,, czyli gaźnik ze sterownikiem ESC II - 100KM. Nie pamiętam jakie oznaczenie kodowe ma brachol... chyb NE5?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #193 dnia: Grudzień 31, 2007, 15:06:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mój pochodzic bedze od wtryskowej wersji 100 Km -konkretnie N4B  :)  Co do innych oznaczen byly tez :NA1 NA NE NE1 NRD NET NRB NR2 N3A NE5 NEJ N4B N4A NES -w zaleznosci od tego czy gaznik czy wtrysk ,odprezony czy nie. Generalnie róznilo sie to najczesciej stopniem sprezania -slabsze wersje byly odprezone pod tansze niskooktanowe paliwo ,komputery mialy tez niewielkie róznice np odciecie zaplonu o 500 obr wyzej itp w zaleznosci od kraju. Pierwsza litera kodu oznacza zawsze pojemnosc :
N- 2.0
R -1,8
L- 1,6
W Polsce w sierrach najczesciej spotyka sie 100 KM sprowadzone z Niemiec, rzadkoscia sa 115 KM. W scorpio ohc zawsze miało 115 Km. Wersje wtryskowe mozna rozpoznac po komputerze w wersji 100Km sa wszystkie bolce w wersji 115KM brakuje okolo 17 pinów. Wersja 100Km ma tez zawsze sonde  i recyrkulacje spalin oraz odpowietrzenie spod korka na pokrywie zaworów.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #194 dnia: Grudzień 31, 2007, 15:38:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no to mój jest jakiśdziwny :) , bo mój to nawet modułu zapłonowego nie miał, tylko aparat z gruszką od granady/tauniaka :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 03, 2008, 09:46:27 am »

Fistasz

  • Gość
Dobra chłopacy. Mechanike mamy praktycznie juz wytłumaczoną wiec przejdzmy teraz do elektryki :D Potrzebuje wszystko co z tym związane czyli jak polaczyc instalke Poldka z instalacja silnika Forda. Najpierw chciałbym wiedziec jak podlączyc alternator. W Polonezie regulator był poza alternatorem, a przy Sierre miałem wbudowany.Teraz pytanie jak to polaczyc zeby działało?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 03, 2008, 19:54:13 pm »

Smar

  • Gość
Muszę zobaczyć jak jest u mnie, ale jak wkładaliśmy dohc do poldka to również miał alternator z regulatorem napięcia i podpieliśmy to tak: te grube kable pod nakrętkę wszystkie, oprócz tego czerwonego co idzie właśnie do regulatora. Jeden mały cienki, czarny do kontrolki podpinasz na wystający pin. Tyle. Nie było w tym specjalnej filozofii. Najwięcej roboty z elektryką będziesz miał przy podpinaniu kontrolki temp. i jeśli się na to zdecydujesz, przy module do gaźnika/zapłonu (tylko przy weberze isc)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 03, 2008, 21:13:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pod srube podłanczasz 3 przewody : plus instalacji, plus akumulatora i ewentualnie plus z modulu sterujacego gaznikiem 2v- isc. Pod druga koncówke podpinasz kabelek idacy do kontrolki ładowania na desce rozdzielczej i wszystko

Podłaczenie modulu sterujacego gaznikiem  i zaplonem tez jest latwe choc zeby to rozgrysc na podstawie niekompletnej wiazki spedzilem pol dnia  :)  Patrząc od strony wtyczki do modulu wiazka rozgalezia sie na dwa:  pierwsza idzie do gaznika, kolektora dolotowego i rozdzielacza zapłonu -wtyczki sa inne wiec nie ma sensu tego opisywac. Druga jest do podpiecia reszty po kolei masz :
- podwójny czerwony z oczkiem + cewki zaplonowej(+ najprawdopodobniej plus po stacyjce)
- zielony- drugi zacisk cewki plus obrotomierz z instalacji
-dlugi(najczesciej) podwójny: gruby bialy + cienki niebieskobiały do alternatora
- pozniej sa wyprowadzone 4 przewody podlaczasz tylko podwójny brazowo bialy -masa
Pozostale trzy przewody sa nie podlaczone i powinny byc odizolowane(najprawdopodobniej)

1)Kable do pinów 23 i 11 opisane jako Octane Adjust. Chyba jakas opcja przestawiająca zapłon ?  Sa to przewody brazowoniebieski i brazowoczerwony. Najprawdopodobniej zwiera je sie ze soba.
2) Kabel do pinu 22 opisany jako Idle Adjust (wewnatrz modułu biegnie do procesora) Ma kolor niebieskobialy.
U mnie te piny sadząc po nalocie jaki na nich był nie byly nigdy uzytkowane, czy sa podpiete gdzies w fordzie ?

Dodatkowo wtyczka ma ma dwa puste miejsca do pinow, ale piny sa :
9 - w Haynes na schemacie jest wyprowadzony tylko w wersji 2,0 ale nie ma zadnego opisu. Po rozebraniu modulu okazalo sie ze dochodzi do elementów mocy (diody, tranzystory) sa obok elementow odpowiedzialnych za sterowanie cewka zaplonowa i grzalka w kolektorze dolotowym
21- nie ma go na zadnym schemacie, idzie praktycznie bezposrednio do nozki najwiekszego ukladu scalonego w module do którego idzie równiez pin 22

Instalacja w caro do podpiecia : ciemnoniebieski + po stacyjce, brazowobialy obrotomierz.
Cewka zaplonowa moze byc od poloneza z modulem.
Z doswiadczen kolegi AJK#1212 wynika ze na róznych modulach róznie zachowuje sie silnik wiec warto poprobowac z kilkoma. Niestety niewiadomo czy winika to z róznic pomiedzy modulami(maja rózne numery) czy raczej z ich wieku  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 04, 2008, 07:43:14 am »

Fistasz

  • Gość
Ja mam wyjetą kompletna intalacje od sierry wiec mam wszystkie kabelki. Bede próbował tyo jhakos popodłaczac, chyba nic nie spale :D
 
Cytuj (zaznaczone)
Pod srube podłanczasz 3 przewody : plus instalacji, plus akumulatora i ewentualnie plus z modulu sterujacego gaznikiem 2v- isc. Pod druga koncówke podpinasz kabelek idacy do kontrolki ładowania na desce rozdzielczej i wszystko

Tykle ze tu jest jedna sróba i 3 wtyki, wchodziła na nie taka wtyczka ale niestety kable tuz przy nie ja sa poobrywane wiec trzaba bedzie na krótko laczyc.

PS. Ty masz ten chemat elektryczny od kolegów z sierrafan?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 04, 2008, 11:30:23 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG