Autor Wątek: Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE  (Przeczytany 36312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 17, 2009, 09:46:34 am »

polofix

  • Gość
lapa i lozysko oporowe jest to samo.nie wiem jak bedzie u ciebie z linka sprzegla.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 17, 2009, 18:33:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "polofix"
nie wiem jak bedzie u ciebie z linka sprzegla.
Jest inna(dłuższa) niż w normalnym 1.6
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 18, 2009, 15:03:52 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
linka sprzegla bedzie pasic z ohv ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 18, 2009, 20:18:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
linka sprzegla bedzie pasic z ohv ;)

bo poza długością nie różnią się niczym. Jednak na oryginalnej sprzęgło działa nieco lżej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 18, 2009, 20:19:30 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "Bocian_s#313"
bo poza długością nie różnią się niczym.

No iii... GIT :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 19, 2009, 11:33:19 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Maxiu#1935"
Cytat: "Bocian_s#313"
bo poza długością nie różnią się niczym.

No iii... GIT :mrgreen:


Przypomnij mi sie przed jakimś spotem, mam w piwnicy linke sprzęgła z Rovera, prawie nieużywaną.
Nie powinna być zamienna z OHV, bo jest naprawde sporo dłuższa, nie tyle chodzi mi o całość, co o długośc częsci "roboczej".

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 19, 2009, 14:46:59 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
ja tam roznicy nie widze, jezdzilem na obu rodzajach linek, a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 08, 2010, 20:15:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Odsmażę kotleta, i podopne sie :) Moze sie i to komuś przyda :)

Tak samo jak kolega Maxiu#1935, mam wąskie Caro. Mam w nim zalozony silnik 1.5 z Duzego Fiata (115c). Pojawil sie w okolicy u mnie "dawca", czyli kompletne Caro 1.4. Doszedlem do wniosku ze przerzucam silnik do mnie :)

I tak, mam w planach przecucic silnik, skrzynie biegów, i most na szeroki.

I takie wskazówki od Wasm gdybym mogl prosic, czytalem ten temat ale szczerze powiedziawszy nie znalazlem tego czego szukałem... (moze nie umiem czytać?)

1. Musze przespawyac lapy pod poduszki silnika? Czy pasuje P&P?
2. Mam starą instalacje, i moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega przelozenie tego kompa itp? Szczerze mnie to troche przeraza, nigdy tego nie robilem, czy musze wybebeszać deche rozdzielcza?
3. Chce zamontowac bak od tego rovera. Czyli tam jest pompka w baku. Wczesniej mialem mechaniczna, w silniku... I teraz pytanie, kable mam pociagnac do tylu, + i - i podpiac, zeby sie wlaczalo przy przekreceniu kluczyka? Aha i czy moge rurke (węzyk gumowy) dac przez cala dlugosc auta? Od tylu az do przodu, bo te metalowe przewody wywalilem...
4. I jak jest z tym stabilizatorem? Do wąskiej zawiechy trzeba go skracac?

gdy czego nie bede wiedzial  bede jeszcze pisal. Prosilbym o odpowiedzi  :wink:
Z góry dziękuje

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 08, 2010, 20:51:37 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytuj (zaznaczone)
1. Musze przespawyac lapy pod poduszki silnika? Czy pasuje P&P?

Jeżeli cięcie i spawanie nie sprawia ci problemu to P&P.
Cytat: "FaZi"
2. Mam starą instalacje, i moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega przelozenie tego kompa itp? Szczerze mnie to troche przeraza, nigdy tego nie robilem, czy musze wybebeszać deche rozdzielcza?

wiązka elektryczna silnika zaczyna się od złącza 13-krotnego (w miejscu, gdzie OHV ma akumulator), oprócz tego idą jeszcze 3 przewody od altka, w jeden to lampka ładowania, a pozostałe 2 idą do rozruchacza. Do połączenia swojej wiązki z ohv masz: stały plus, masę, + po stacyjce, pompa paliwa i dodatkowo np. przenieść przewód od lampki ładowania, skrócić przewody od cewki zapłonowej, lampka ciśnienia oleju.
Cytat: "FaZi"
3. Chce zamontowac bak od tego rovera. Czyli tam jest pompka w baku. Wczesniej mialem mechaniczna, w silniku... I teraz pytanie, kable mam pociagnac do tylu, + i - i podpiac, zeby sie wlaczalo przy przekreceniu kluczyka? Aha i czy moge rurke (węzyk gumowy) dac przez cala dlugosc auta? Od tylu az do przodu, bo te metalowe przewody wywalilem...

Ja zakładam oryginalne tak jak dawali, stalowe, można zastąpić odpowiednim wężem, ale pamiętaj, że pompa wali 4 bary. + zasilania idze z tego pudełeczka z poda kompa, a - z pod lampy np.
Cytat: "FaZi"
4. I jak jest z tym stabilizatorem? Do wąskiej zawiechy trzeba go skracac?

Trzeba go dogiąc, szczegóły zna Bocian_s#313, skrócić się raczej nie da
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:21:35 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
no + i - tylko.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:33:23 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
a wskaznik paliwa i rezerwa? To skad?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:45:42 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
a co teraz nie masz wskaźnika paliwa i rezerwy? Bak jest taki sam tylko ma "dziurę" i pompę.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:49:26 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no nie wiem jak tam mam :D musze popatrzec, ale dobra.

A Ty Maxiu#1935 juz zeswapowałes?

Moze macie jakies fotki ktore by mi pomogły? ;)  tej elektryki nie ogarniam...

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:09:19 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jeszcze mi zostało klika bzdetów do skompletowania i po maturze zaczynam.

Cytat: "FaZi"
tej elektryki nie ogarniam...

Widziałeś na oczy schemat elektryczny od roverka w morawskim? odpinasz wszytko po kolei z silnika, odpinasz złącze 13 krotne, wyciągasz silnik z dawcy, wkładasz do siebie, mocujesz niezbędne elementy (komp i przekaźniki silnika), upierd.... wtyczkę od tego złącza 130 krotnego i patrzysz na schemat kto jest kto :mrgreen:  i podłączasz po instalacje, czyli podpinasz się przez bezpiecznik pod aku, masa do budy, przewód od pompy puszczasz przez auto do tyłu do baku, przewód sterujący cewkę puszczasz pod deska rozdzielczą, przekładasz przewód od lampki ładowania i oleju na drugą stronę, skracasz przewody od cewki zapłonowej i od temp silnika. koniec
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:11:56 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
Widziałeś na oczy schemat elektryczny od roverka w morawskim?
no wlasnie nie? A masz takie cos? Bardzo by mi to ulatwiło :)

co to jest to zlacze 13 krotne?

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:17:11 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
japier..... uduszę..... kup se książkę.
Cytat: "FaZi"
co to jest to zlacze 13 krotne?

że jest sobie kosteczka i w niej jest 13 miejsc na przewodziki.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:20:06 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
http://img199.imageshack.us/img199/9129/schematrover.png
tu jest ten schemat, kolega Multec podal w innym temacie.

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 08, 2010, 22:22:21 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
na zielono i niebiesko - przewody które trzeba dorobić
czerwony - przewody których ma nie być po danej stronie silnika lub mają być skrócone
czarny - te które zostają
mam nadzieję, że się przyda i że jest czytelne


[ Dodano: 13 Kwi 2010 18:37 ]

W tym miejscu na czerwono powinno być coś jeszcze przykręcone w poldoroverze?
Gdzie w okolicach zielonego miejsca jest tulejka w łapie silnika, czy przez tą przelotkę/ tulejkę ma być przełożona linka od sprzęgła?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 13, 2010, 22:13:42 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
up
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - K16 zamiast OHV, Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 13, 2010, 22:58:57 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "Maxiu#1935"
czy przez tą przelotkę/ tulejkę ma być przełożona linka od sprzęgła?
tak
w czerwonym punkcie chyba się nic nie przykręca... przynajmniej ja nic tam nie mam.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery