Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 124977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #300 dnia: Sierpień 10, 2010, 23:13:50 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Gandziorz"
) dlaczego obrotek nie chodzi jak powinien?
Rozumiem ze sygnal dla obrotka wychodzi z kompa. jak tak to podlacz voltomierz pod kabel od obrotomierza na zakresie 20 V(drugi koniec do masy) i dodaj gazu ,jezeli na wolnych masz np 1,5 V przy 3 tys 3,5 V, a im wyzsze obroty to napiecie wieksze, wtedy obrotomierz jest sterowany napieciowo, a nie impulsowa jak polonezowski  i nie bedzie dzialal -musisz przelozyc obrotomierz od czegos innego.  Ewentualnie jak jest cewka zaplonowa z rozdzielaczem to wziosc sygnal bezposrednio z niej a nie z komputera

[ Dodano: 2010-08-10, 23:01 ]
Aha jest normalna cewka, podlacz na probe pod 2 zacisk cewki obrotek, obrotomierz z bocha na pewno na 100 % bedzie dzialal z normalna cewka na module

Podłączenie obrotomierza:
http://img245.imageshack.us/img245/6864/beztytuucxq.jpg

Zaznaczenie na czerwono, tam już idzie kabelek obrotomierza PN, Y33 to cewka.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #301 dnia: Sierpień 10, 2010, 23:23:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wedlug schematu jest ok, i tak powinien dzialac, jakie sa dokladnie objawy ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #302 dnia: Sierpień 11, 2010, 00:59:51 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Ile szerszy od serii na stronę jest most, który masz, jakiej szerokości chcesz dać te felgi?
LOW & SLOW

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #303 dnia: Sierpień 11, 2010, 01:33:24 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Szukaj felg od przednionapędówki, z jak największym ET. Nie pamiętam jaki jest rozstaw volvo, ale może znajdzie się coś w minimalnie różnym, co można skorygować śrubami pływającymi. zdr

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #304 dnia: Sierpień 11, 2010, 10:26:54 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Gandziorz"
) dlaczego obrotek nie chodzi jak powinien?
Rozumiem ze sygnal dla obrotka wychodzi z kompa. jak tak to podlacz voltomierz pod kabel od obrotomierza na zakresie 20 V(drugi koniec do masy) i dodaj gazu ,jezeli na wolnych masz np 1,5 V przy 3 tys 3,5 V, a im wyzsze obroty to napiecie wieksze, wtedy obrotomierz jest sterowany napieciowo, a nie impulsowa jak polonezowski  i nie bedzie dzialal -musisz przelozyc obrotomierz od czegos innego.  Ewentualnie jak jest cewka zaplonowa z rozdzielaczem to wziosc sygnal bezposrednio z niej a nie z komputera

[ Dodano: 2010-08-10, 23:01 ]
Aha jest normalna cewka, podlacz na probe pod 2 zacisk cewki obrotek, obrotomierz z bocha na pewno na 100 % bedzie dzialal z normalna cewka na module


nalezy sprostowac ze miernikiem nie zmierzysz tego tak jak opisujesz. Podpinajac miernik pod sygnał częstotliwości otrzymasz wartosci napięcia "sredniego" i to też nie dokonca. Taki pomiar należy przeprowadzić oscyloskopem aby zidentyfikować rodzaj sterowania (napieciowy/czestotliwosciowy)

wg zalaczonego wyzej schematu wszystko powinno dzialac. obrotek masz z ohv czy rovera? roverowy musi dzialac

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #305 dnia: Sierpień 11, 2010, 21:59:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gandziorz, ET40 albo wieksze. u mnie zawias szerszy o 12cm jak nie lepiej i przy ET42 jest na styk :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #306 dnia: Sierpień 11, 2010, 22:33:24 pm »

Zak

  • Gość
Pablo 92,  mam nadzieję ze nie podłączyłeś minusa cewki do masy? bo nie jest to samo

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #307 dnia: Sierpień 11, 2010, 22:35:03 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "mlodyolek#1934"
Gandziorz, ET40 albo wieksze. u mnie zawias szerszy o 12cm jak nie lepiej i przy ET42 jest na styk :D

Niby tylny most ma 136cm.
Dane felg:
Producent: ENZO
Model: 101 DARK
Rozstaw śrub: 5x108
Wysokość felgi: 15 cali
Szerokość felgi: 6,5 cala
ET: 42

Rozumiem że na tył podejdą bez problemu?

Opony tył: 225/60/15 będą dobre?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #308 dnia: Sierpień 11, 2010, 22:35:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "snikers"
nalezy sprostowac ze miernikiem nie zmierzysz tego tak jak opisujesz. Podpinajac miernik pod sygnał częstotliwości otrzymasz wartosci napięcia "sredniego" i to też nie dokonca. Taki pomiar należy przeprowadzić oscyloskopem aby zidentyfikować rodzaj sterowania (napieciowy/czestotliwosciowy)

wg zalaczonego wyzej schematu wszystko powinno dzialac. obrotek masz z ohv czy rovera? roverowy musi dzialac
Nie pisze o impulsach z cewki ktore dadza jakies wypelnienie i zwiazku z tym jakas wartosc usredniona napiecia ktora zmierzysz jako tako miernikiem, tylko pisze o wyjsciu z kompa sterujacego silnikiem ktore daje sygnal napieciowy zalezny od obrotow
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #309 dnia: Sierpień 11, 2010, 22:55:18 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytat: "Zak"
Pablo 92,  mam nadzieję ze nie podłączyłeś minusa cewki do masy? bo nie jest to samo


nie  :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=8GxlyQbAh-U
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #310 dnia: Sierpień 11, 2010, 23:10:24 pm »

Zak

  • Gość
Pablo 92, to "zagadanie" to był tylko incydent? jaką pompę paliwa założyłeś? (albo już problem rozwiązany?)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #311 dnia: Sierpień 11, 2010, 23:11:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Gandziorz"
Kod:
Producent:     ENZO
Model:     101 DARK
Rozstaw śrub:     5x108
Wysokość felgi:     15 cali
Szerokość felgi:     6,5 cala
ET:     42


Rozumiem że na tył podejdą bez problemu?

Opony tył: 225/60/15 będą dobre?
 opony 225 sa za szerokie. 205 spokojnie dadza rade. przeciez ten silnik nie ma 1000Nm. a profil dalbym 55 zamiast 60. Za to ET jest odpowiednie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #312 dnia: Sierpień 11, 2010, 23:52:21 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytat: "Zak"
Pablo 92, to "zagadanie" to był tylko incydent? jaką pompę paliwa założyłeś? (albo już problem rozwiązany?)


Zapalił na chwile i tyle ;) nie ma jeszcze chłodzenia i układ paliwowy nie zrobiony wiec nie ma co odpalac na dłużej. Pompa jest 3 barowa z vectry 2.0
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #313 dnia: Sierpień 12, 2010, 06:46:49 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "snikers"
nalezy sprostowac ze miernikiem nie zmierzysz tego tak jak opisujesz. Podpinajac miernik pod sygnał częstotliwości otrzymasz wartosci napięcia "sredniego" i to też nie dokonca. Taki pomiar należy przeprowadzić oscyloskopem aby zidentyfikować rodzaj sterowania (napieciowy/czestotliwosciowy)

wg zalaczonego wyzej schematu wszystko powinno dzialac. obrotek masz z ohv czy rovera? roverowy musi dzialac
Nie pisze o impulsach z cewki ktore dadza jakies wypelnienie i zwiazku z tym jakas wartosc usredniona napiecia ktora zmierzysz jako tako miernikiem, tylko pisze o wyjsciu z kompa sterujacego silnikiem ktore daje sygnal napieciowy zalezny od obrotow

wiem ze piszesz o wyjsciu z kompa, tylko czy zawsze w oplu jest to sygnal napieciowy?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #314 dnia: Sierpień 12, 2010, 20:41:53 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Cytat: "Gandziorz"
Opony tył: 225/60/15 będą dobre?


Rozmiar jak z dostawczaka  :P

max profil 55 przy szerokości 205 ale to już balony lepiej 50
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #315 dnia: Sierpień 13, 2010, 14:29:55 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
W ogóle to strasznie wąskie te felgi, nie będzie to wyglądać, ja bym widział z tyłu coś szerszego i elegancki naciąg, i wygląda i łatwiej boka postawić :)
LOW & SLOW

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #316 dnia: Sierpień 13, 2010, 21:10:21 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
gandzior zacząłes pierwszy a skonczyłeś ostatni :P Dawaj dawaj chłopie bo mój juz tez lata ;)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #317 dnia: Sierpień 13, 2010, 21:12:32 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To pochwal się ktoś jak to lata :D jestem ciekaw :P jakiś filmik bym zobaczył, tylko jak macie kręcić kalkulatorem to lepiej w ogóle ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #318 dnia: Sierpień 13, 2010, 21:47:16 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
gandzior zacząłes pierwszy a skonczyłeś ostatni :P Dawaj dawaj chłopie bo mój juz tez lata ;)

Wyjadę może później ale i tak was przegionię chłoposzki :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #319 dnia: Sierpień 13, 2010, 22:20:21 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Rafał#1951, jutro bedzie filmik jak sobie siedzenia wsadze :D

Cytat: "Gandziorz"
Wyjadę może później ale i tak was przegionię chłoposzki :D


fantazje masz :D do zimy przelatam na ne a zimą upgrade xe + niespodzianka :P
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar