Autor Wątek: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..  (Przeczytany 445041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1700 dnia: Maj 26, 2025, 18:40:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6748
  • Płeć: Mężczyzna
Może trafił na orangutana który dawał mu w palnik na zimnym.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1701 dnia: Maj 26, 2025, 20:16:02 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5326
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Oglądałeś film? Gościu mierzył wał i korbowody i stwierdził, że prawdopodobnie błędnie wykonany, z nieprawidłowymi wymiarami na jednym czopie i korbowodzie. Stwierdził, że nie byłoby w tym nic dziwnego, bo trafili raz nowy wał do bmw, prosto z aso, który był od razu krzywy.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1702 dnia: Maj 26, 2025, 21:05:49 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2225
Po zalaniu silnika słoną wodą to mogło sie stać wszystko. Trzeba pomierzyć sprawny silnik i zobaczyć czy wały są źle obrobione.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1703 dnia: Maj 27, 2025, 15:25:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6748
  • Płeć: Mężczyzna
Wierzyłbym w błąd montażowy, zwłaszcza Chińczyków i Turków którzy te auta marek premium w dzisiejszych czasach składają. Ale średnio mi się widzi żeby błąd popełniła komputerowo sterowana obrabiarka. Moje podejrzenia idą w tę stronę, że Hamburger próbował tym jeździć podczas powodzi i zassało wodę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1704 dnia: Maj 28, 2025, 13:08:30 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Dziwi mnie tylko, że jeśli to bład przy obróbce wału na etapie produkcji, że czop jest za wąski- to i tak przejechać autem 40 000km bez wcześniejszych przygód to dopiero ciekawostka przyrodnicza. A raczej wody bym za to nie winił. chyba że o czymś nie wiem ..... <mysli> <mysli>

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1705 dnia: Maj 28, 2025, 21:54:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5326
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
przejechać autem 40 000km bez wcześniejszych przygód to dopiero ciekawostka przyrodnicza
Dopisało ci się jedno zero. Auto przejechało 4 000 km!
Pomijając to, co się tu stało, to współczesne części silnikowe, pozostawiają wiele do życzenia. Jeden na jutubie pokazywał nową dwumasę, która była rozklekotana gorzej, niż stara. A do tego, to jest wszystko tak zaprojektowane, żeby jak najszybciej się rozleciało, pomimo jak najlepszej i najuczciwszej obsługi. Mówił mi ostatnio znajomy, że w którychś tam silnikach (nie pamiętam już) zacierają sie wałki rozrządu przy określonym przebiegu, bo producent umieścił w kanałach olejowych malutkie siteczka/filterki, które zatykają się gdy silnik i olej zasyfi się już powoli sadzą itd. To samo na zasilaniu turbiny, gdzie idzie olej do smarowania. Efekt? Zatarta turbina. Dziureczki w tych sikach są na tyle małe, że po czasie zwyczajnie się zatykają. I niech ktoś powie, że to nie jest celowe działanie.
I teraz ciekawostka. Podobny filterek, znajduje się w silnikach Andoria rodziny 4C90, dokładnie, w nasadzie głowicy, która dociska wałek rozrządu do głowicy. Jest tam, ponieważ idzie tam kanał olejowy, który prowadzi olej do natrysku na dźwigienki zaworów i krzywki wałka. Są tam małe dziurki, którymi olej tryska na krzywki. Ojej jest, jaki jest, ludzie zbytnio o to nie dbali, a i tak nie słyszałem, żeby komuś się to zatkało. Cuda? Po prostu dziurki są na tyle duże, że by tyko zatrzymywać większe drobinki, które mogłyby zatkać otworki od smarowania.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1706 dnia: Maj 29, 2025, 08:51:55 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Dopisało ci się jedno zero. Auto przejechało 4 000 km!
Pomijając to, co się tu stało, to współczesne części silnikowe, pozostawiają wiele do życzenia. Jeden na jutubie pokazywał nową dwumasę, która była rozklekotana gorzej, niż stara. A do tego, to jest wszystko tak zaprojektowane, żeby jak najszybciej się rozleciało, pomimo jak najlepszej i najuczciwszej obsługi. Mówił mi ostatnio znajomy, że w którychś tam silnikach (nie pamiętam już) zacierają sie wałki rozrządu przy określonym przebiegu, bo producent umieścił w kanałach olejowych malutkie siteczka/filterki, które zatykają się gdy silnik i olej zasyfi się już powoli sadzą itd. To samo na zasilaniu turbiny, gdzie idzie olej do smarowania. Efekt? Zatarta turbina. Dziureczki w tych sikach są na tyle małe, że po czasie zwyczajnie się zatykają. I niech ktoś powie, że to nie jest celowe działanie.

No fakt, za jedno zero przepraszam, wiek i ślepota robi swoje....
A z tymi sitkami w magistrali olejowej jest coś na rzeczy. Miałem ix35 (hyundai) w dieselu 2,0 i tam faktycznie przed turbo było gówniane sitko, przy okazji jakiegoś grzebania przy turbo wywaliłem to cholerstwo, bo bałem się że się zatka i turbina padnie całkiem. We fiatach tipo tych kilu letnich Tjet- ach też jest śruba z sitkiem. i użytkownicy bardziej ogarnięci co jakiś czas ją wymieniają, bo się sitko rozsypuje, a co za tym idzie, to się można domyśleć....

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1707 dnia: Maj 29, 2025, 09:35:13 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1799
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Co.do turbiny - sitko czy restryktor? Bo to tez istotne, przy zbyt duzym przeplywie oleju tez jest lipa bo uszczelnienia turbiny nie wyrabiaja. Pamietam jak sam u siebie dorabialem taki restryktor (lutownica i male wiertlo) bo nie mialem fabrycznego przewodu i byl zbyt duzy przeplyw.

Ale sitka to pikus przy herezji jaka jest regulacja (obnizanie) cisnienia oleju w nowszych VAG-ach na niskich obrotach, dopiero zaprogramowana awaria.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2025, 09:37:26 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1708 dnia: Maj 29, 2025, 09:58:45 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Byśta zmieniały oleje na czas a nie jak jest w instrukcji serwisowej to i sitek nie trzeba wyrzucać. O właściwym oleju nie wspomnę. Bo przecież olej to olej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1709 dnia: Maj 29, 2025, 14:01:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6748
  • Płeć: Mężczyzna
Z innych wbudowanych awarii, jest pompa z elektryczną przesłoną ograniczającą przepływ. Pomysł sam w sobie niby dobry, bo przyspiesza nagrzanie silnika. Tylko że to się psuje i może przegrzać silnik.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1710 dnia: Maj 29, 2025, 14:56:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Psuje się bo zbyt rzadko zmieniany jest płyn a po drugie do tych pomp zaleca się stosować płyn G13
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1711 dnia: Maj 29, 2025, 15:47:27 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89

Byśta zmieniały oleje na czas a nie jak jest w instrukcji serwisowej to i sitek nie trzeba wyrzucać. O właściwym oleju nie wspomnę. Bo przecież olej to olej
 No właśnie oleje w moim IX-e i we fiatach ludzie piszą że zmieniają oleje częściej niż zaleca producent, a i tak "ch*"nia z grzybnią wychodzi przez te sitka.
Jeszcze odniosę się do pasta po wyżej. W pompie Ixa i w Tipo nie ma restryktorów tylko są zwykłe sitka małe okrągłe z wkładem jakimś teflonowym czy kij wie z jakim. We fiacie Tjest jest kompletna śruba przy turbo, którą zaleca się okresowo wymieniać. takie nie potrzebne generowanie kosztów dla właściciela....

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1712 dnia: Maj 29, 2025, 16:16:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6748
  • Płeć: Mężczyzna
Psuje się bo zbyt rzadko zmieniany jest płyn a po drugie do tych pomp zaleca się stosować płyn G13

Na G13 jak najbardziej. Producent nie przewiduje interwału wymiany płynu. Kolejnym problemem są woreczki z silikatem w zbiorniku które pękają i blokują nagrzewnicę oraz chłodnicę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1713 dnia: Maj 29, 2025, 17:02:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Woreczki pękają gdy są zalane płynem G12 lub też G12+ czy też G12++. Silikat to  nic innego niż środek "smarny" do płynu G12 który to nie jest tłusty i nie smaruje. A G11  z kolei jest tłusty i spisuje się świetnie w tych nowych wymysłach motoryzacyjnych ale nikt o tym nie mówi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1714 dnia: Maj 30, 2025, 23:53:47 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Chyba masz za dużo TV w domu
Taaa pierdolenie o tv, zreszta kto teraz ogląda tv, oprócz jakichś mega starych emerytów?.
Ogarniają mechanike bo muszą. Dojdą do choćby naszego poziomu rozwoju (o ile mentalność oblężonej twierdzy i jakiś zakapior z kgb im pozwoli), to skończy się lepienie gruzów, zgłębianie tajników inżynierii, czy poprawianie fabryki, żeby jego 16 letnie auto na które musiał odkładać, lepiej jeździło. Zacznie się wtedy to co u nas, czyli warsztaty zasrane "konkretnymi furami" jebiącymi się na potęge i wybieranie robót z których jest pieniądz.
Czy naprawdę myślisz, że jakiś bogaty rusek bawi się w pisanie tutoriali? Oni są na etapie grzebania, które było u nas w latach 90 tych i wczesnych 00, z tym że wtedy mało kto u nas miał internet, aby opisywać swoje mody.
I nie neguje tego co robią, bo sam jestem hobbystą i mi się to podoba, zresztą sam jakieś informacje do k-serii znajdywałem na ruskich/ukraińskich stronach, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1715 dnia: Maj 31, 2025, 09:09:49 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
..........
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2025, 09:13:54 am wysłana przez jacek2 »

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1716 dnia: Maj 31, 2025, 09:12:09 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Taaa pierdolenie o tv, zreszta kto teraz ogląda tv, oprócz jakichś mega starych emerytów?.
Ogarniają mechanike bo muszą. Dojdą do choćby naszego poziomu rozwoju (o ile mentalność oblężonej twierdzy i jakiś zakapior z kgb im pozwoli), to skończy się lepienie gruzów, zgłębianie tajników inżynierii, czy poprawianie fabryki, żeby jego 16 letnie auto na które musiał odkładać, lepiej jeździło. Zacznie się wtedy to co u nas, czyli warsztaty zasrane "konkretnymi furami" jebiącymi się na potęge i wybieranie robót z których jest pieniądz.
Czy naprawdę myślisz, że jakiś bogaty rusek bawi się w pisanie tutoriali? Oni są na etapie grzebania, które było u nas w latach 90 tych i wczesnych 00, z tym że wtedy mało kto u nas miał internet, aby opisywać swoje mody.
I nie neguje tego co robią, bo sam jestem hobbystą i mi się to podoba, zresztą sam jakieś informacje do k-serii znajdywałem na ruskich/ukraińskich stronach, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości


Bardzo mi się podoba ten post, jakby ktoś moje myśli przelał na papier. A z telewizją to prawda. Osobiście nawet na nią z żoną czasu nie mamy, a poza tym zdrowszy człowiek jest jak tego codziennego pierdolenia nie słyszy....