Dla wszystkich miłośników "odkurzaczy" taki ciekawy film znalazłem. Oczywiście, po angielsku.
https://www.youtube.com/watch?v=HBbHnTZb_EoPiękna sprawa, taki fabrycznie nowy silnik. Ktoś wie, czy żółtki jeszcze produkują te poprawione k serie? Na tych alibabach itp, to nawet widziałem kompletne głowice i inne rzeczy.
Ogólnie to ponoć już coraz ciężej z silnikami rovera, bo to jest ponoć masowo złomowane i niedługo ich "zabraknie". Z drugiej strony, tak czytając komentarze na jutubie, to jest dosyć dużo ludzi w UK, którzy ubóstwiają te silniki i cały czas je użytkują/remontują i nie zapowiada się na odwrócenie tego trendu.
Jeszcze takie coś. Procedura wymiany uszczelki pod głowicą według firmy Ajusa.
https://www.youtube.com/watch?v=HwDorrTsiwkTam dalej widać, że gość ładuje dosyć sporo "kitu" pomiędzy głowicą, a pokrywą wałków, ale pominąwszy to, to powinien chyba uszczelnić jeszcze powierzchnie miedzy otworami na świece itd. No i nie taką ilością silikonu. Do tego jest ten płynny specyfik, ale ja też dawałem silikon (renzosil) ale delikatnie, ledwo "pobieliłem" a nie tak, jak tu.
No i widzę wymiana magistrali olejowej na nowy typ.
Jak tak czytałem komentarze angoli pod filmami z budowy silników K, to ktoś tam pisał, że największy problem z uszczelkami, zaczął się w momencie wprowadzenia większych pojemności 1,6 i 1,8, bo przekonstruowano blok i osadzenie tulei, a nikt nie zrobił nic z uszczelkami, o których już było wiadomo, że jest z nimi problem. Tak samo kolektory ssące zaczęto robić plastikowe, żeby zmniejszyć koszty i ktoś tam pisał, ze lubiły się rozszczelniać na łączeniu z głowica, pomimo tej uszczelki gumowej.