Autor Wątek: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji  (Przeczytany 32750 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 15, 2011, 14:15:16 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Wtrącę swoje  zdanie  <mysli>.Akcja  pożyteczna,ale  z góry zdana na fiasko. Za długo żyję żeby, wierzyć,że uzdrowią TRUPA.Nie jest to w interesie rządzącego lobby.Mogę dać wiele przykładów w tej kwestii,chociażby rodzima cukrownia LUBLIN,którą rozpalcerowano na drobne kawałki,a która przynosiła zyski,na dodatego mocno zmodernizowana,za grube pieniądze.Rozwalili ją dokumentnie,zostało tylko puste pole,i parę drobnych zabudowań.I pytanie.??? kto na tym zyskał.?????????? Na pewno nie podatnicy,i CI co zostali wywaleni na bruk!!!!!!!!!!!!,bez środków do życia.Tak więc, życzę powodzenia,może wam młodym,to się uda  <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 15, 2011, 15:39:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6727
  • Płeć: Mężczyzna
Polskiego auta w FSO nigdy nie produkowano

Właśnie wykazałeś się nieznajomością historii kilku samochodów z Polonezem na czele. W 100% polskie nie były, ale na litość boską która firma projektuje auta bez kooperacji z innymi firmami? Pomijam już nawet to że cała idea samochodu tego typu powstała w Polsce ,polecam film pt POLONEZ w którym Jan Krzysztof Meisner mówi co w 61 roku opublikował w "Stile Industria" które wszyscy konstruktorzy i projektanci we Włoszech czytali.

Tego typu akcję trzeba by było skierować chyba raczej do producentów - "tanio oddam: fabrykę + pracowników pod produkcję czegokolwiek byle się kręciło i jechało...

Gadam o tym od trzech stron ale najwyraźniej nie chciało ci się przeczytać
wiem że to się nie uda

Co się nie uda? 70% założeń naszej akcji jest łatwych do zrealizowania i po raptem dwóch dniach zaczyna pomalutku działać

FSO płaci obecnie za zaniedbania i ukręcanie wielu ciekawych projektów, niechęć ich realizowania zarówno za czasów poprzedniego ustroju

Wróć do pierwszej strony tematu

uważaj żeby zaraz nie podbili do Ciebie za próbę nalotu na wiejską:D w tuskolandii nie ma wolności słowa przecież.

Taa, a co drugi na ulicy to agent z karabinem co pilnuje żebyś poszedł do pracy jak za PRLu  :]

Polacy wolą i zawsze woleli produkty "zachodnie" - to nic że dziś wiele z nich powstaje w chinach, tajlandii czy innym mozambiku - ważne by "znaczek" producenta był znany i uznany, nawet jeśli z jakości ostał się już tylko ten znaczek i dobra opinia sprzed lat.

Nie dla wszystkich tak jest. Naprawdę trudno jest mi ostatnio trafić na tego typu opinie, choć oczywiście istnieją. A też np. facet który robił u mnie podłogę w domu powiedział że ostatnio kilka razy zaproponował klientom bardzo dobre chińskie płytki w ramach cięcia kosztów i spotkał się z odmową bo "wszystkie materiały muszą być polskie, ja popieram nasz przemysł"


Wszystko rozbija się o naszą mentalność

Lada chwila wszyscy stracą entuzjazm przez twój defetyzm i faktycznie nic się nie uda

Fabryki się nie uratuje ale pamięć o niej być może tak, i warto to robić w lepszy sposób niż obecnie.

A co ja do cholery usiłuję zrobić?

Za długo żyję żeby, wierzyć,że uzdrowią TRUPA.Nie jest to w interesie rządzącego lobby.Mogę dać wiele przykładów w tej kwestii,chociażby rodzima cukrownia LUBLIN,którą rozpalcerowano na drobne kawałki,a która przynosiła zyski,na dodatego mocno zmodernizowana,za grube pieniądze.Rozwalili ją dokumentnie,zostało tylko puste pole,i parę drobnych zabudowań.I pytanie.??? kto na tym zyskał

A co TY zrobiłeś żeby to powstrzymać skoro widziałeś co się dzieje?

Akcja  pożyteczna,ale  z góry zdana na fiasko

Cel akcji jest tak skonstruowany że nie może być skazany na fiasko. Po zaledwie dwóch dniach uważam że cel został już w 10% zrealizowany bo ktokolwiek już się coś dowiedział dzięki naszej aktywności.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 15:46:02 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 15, 2011, 16:06:08 pm »

EmpTy212

  • Gość
A może gdyby uznać fabrykę za zabytek ? To wtedy nie mają prawa wyburzyć ale też fabryka nie mogłaby pewnie funkcjonować jako fabryka ale bardziej jako muzeum do zwiedzania.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 15, 2011, 16:25:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6727
  • Płeć: Mężczyzna
A może gdyby uznać fabrykę za zabytek ? To wtedy nie mają prawa wyburzyć ale też fabryka nie mogłaby pewnie funkcjonować jako fabryka ale bardziej jako muzeum do zwiedzania.

Fabryka co oczywiste zabytkiem nie jest i być nie może. Nawet opuszczonej od lat narzędziowni nie można za takowy uznać bo nie ma walorów. Pomysł typowo z kosmosu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 15, 2011, 17:59:41 pm »

mn87

  • Gość
Witam wszystkich, dopiero się zalogowałem, ale forum przeglądam juz od dobrych kilku lat. Klubowicze z  MojaCeed.pl zostali juz poinformowani o akcji, a zaraz dowiedzą się na Civicklub.pl. Pozdrawiam

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 15, 2011, 18:11:19 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Kolego... przecież Twój Plus to nic innego jak lekko zmodernizowana składanka Fiata 125, Fiata 1300 z nadwoziem prawie Lancii oraz innych włoskich koncepcji, co tam było wcześniej? ach... fiat 125p (oraz kilka innych fiatów) a wcześniej Pabieda M20, oj przepraszam - Warszawa M20, i tyle... Te auta stanowiły trzon FSO od lat 50tych po koniec XX wieku (i koniec FSO) celowo nie wspomniałem o pierwotnie produkowanej tam Syrenie bo poczciwa Skarpeta była naszą konstrukcją, jeśli miałeś na myśli Warsy i inne prototypy - owszem, był nasze ale pozostały tylko prototypami, nie wiem czy wiesz ale niektórzy w skrócie FSO dopatrują się rozwinięcia w Fabrykę Słodkich Obietnic.
Odbiegam od tematu... nieważne.
Kolego - nie traktuj mojego zdania (mogę ja mieć - prawda?) jak atak na Twoją osobę, zresztą w historii PTK (a tak się składa że jestem z klubem od samego początku, gdy wielu obecnych członków nie miało jeszcze karty rowerowej nie mówiąc o prawku) były już podobne akcje - ostania chyba ze dwa lata temu - wszystkie kończył się mniej więcej tam gdzie się zaczynały.
Kończę moją przydługą wypowiedź i szczerze życzę powodzenia, serio - odszczekam moje podejście jeśli cokolwiek z całej koncepcji wypali.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 15, 2011, 18:26:49 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2999
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
http://nk.pl/#profile/18458422

Nie chce podawać bezpośredniego konta, ale tędy można dotrzeć do innego pracownika FSO, wystarczy być spostrzegawczym. :P

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 15, 2011, 18:38:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6727
  • Płeć: Mężczyzna
z nadwoziem prawie Lancii

To jest mit powielany od lat. Polonez jako projekt nie miał z Lancią nic wspólnego.

Nadwozie wymyślił Meisner, pomysł powielił zespół konstrukcyjny E.S.V. ,później FSO podpisało kontrakt z Fiatem na zaprojektowanie nowego samochodu na bazie E.S.V. i wysłało w tym celu do Włoch swojego projektanta i inżynierów. Założenia konstrukcyjne Poloneza idealnie pasowały do polskich wymagań bo my określiliśmy pewne wymogi względem projektu ,a Lancia to zupełnie inne auto.


a wcześniej Pabieda M20, oj przepraszam - Warszawa M20

W której po paru latach silnik przeszedł takie zmiany zmienił się w ogóle typ rozrządu.

jak atak na Twoją osobę

Ja tego nie traktuję jako ataku na moją osobę tylko atak na akcję który może rozsiać negatywne nastroje i ukręcić wszystkiemu łeb.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 15, 2011, 18:50:44 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Nie wiem jak to ubrać w słowa, ale może akcja zbierania podpisów, w obronie fabryki (coś jak rodzice przeciwni posyłaniu dzieciaków do szkół w wieku 6 lat), lub (tylko mnie nie wyśmiejcie) projekt obywatelskiej ustawy który w chwili upadłości polskich zasłużonych marek( w tym FSO) w których państwo ma jakiś udział, dawała by transze pieniężną na odbicie się od dna czy coś takiego. Pomysłów mam milion a każdy głupszy od poprzedniego :)

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:19:37 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Nadwozie wymyślił Meisner, pomysł powielił zespół konstrukcyjny E.S.V. ,później FSO podpisało kontrakt z Fiatem na zaprojektowanie nowego samochodu na bazie E.S.V. i wysłało w tym celu do Włoch swojego projektanta i inżynierów. Założenia konstrukcyjne Poloneza idealnie pasowały do polskich wymagań bo my określiliśmy pewne wymogi względem projektu ,a Lancia to zupełnie inne auto.

Otóż to. A teza, że Polonez to nic innego jak Fiat 137 wynika z tego, że w tamtym czasie, tj. I poł. lat 70-tych prasa motoryzacyjna (w tym Auto Motor und Sport) opublikowała spy-shoty Poldka, myśląc że to właśnie nowy Fiat 137.

Alien ma rację, że FSO tak naprawdę cały czas korzystała z czyjegoś zaplecza, z wyjątkiem Syreny. Sytuacja zmieniłaby się diametralnie w momencie startu produkcji Warsa... Choć też nie dowiemy się, jaka byłaby jego wówczas jakość (bo jak to ocenić?).

Nagłośnić sprawę można. Nic w sumie nie tracimy.

Nie wiem jak to ubrać w słowa, ale może akcja zbierania podpisów, w obronie fabryki (coś jak rodzice przeciwni posyłaniu dzieciaków do szkół w wieku 6 lat), lub (tylko mnie nie wyśmiejcie) projekt obywatelskiej ustawy który w chwili upadłości polskich zasłużonych marek( w tym FSO) w których państwo ma jakiś udział, dawała by transze pieniężną na odbicie się od dna czy coś takiego.

Słusznie zwrócono mi uwagę, że to nie są miliony złotych czy euro. Kwota na odbicie się od dna i rozruch produkcji (bo taka jest podstawowa dzialalność fabryk) sięga miliardów, nie milionów... Niech państwo tylko zredukuje podatki i wtedy latwiej o chętnych na inwestycję. Lakiernia, spawarnia, tłocznia, kadra - jest. "tylko i aż" potrzeba linii produkcyjnych... Samo zlokalizowanie poddostawców i przekazanie im potrzebnej dokumentacji do wytwarzania części też trwa... Miał być Nissan, ale podejrzewam, że to była bujda. Teoretycznie byłoby to możliwe, bo zamierzają w Anglii ulokować produkcję Leaf'a, więc Note, Juke i Qashqai mieliby mniej mocy produkcyjnych... Micre przerzucili dlatego do Tajlandii. A do nas? Note'a, który sprzedaje się raczej słabo? Jeśli patrzymy już na koncern Nissan-Renault, to jedyna możliwość byłaby w produkcji którejś Dacii. Tylko na to potrzeba naprawdę niskich kosztów produkcji...
Dowód? Fabryka w Pitesti nie wyrabia (produkuje przecież pięć modeli: sedana, MCV, pickup, van i Dustera), a kolejny model - coś a'la Kangoo - ma być produkowae w... Maroko.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:43:36 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
ja proponuję ze swojej strony, aby każdy kto ma negatywne podejście do tej akcji aby NIE WYPOWIADAŁ SIĘ W OGÓLE I ZOSTAWIŁ MYŚLI SAM DLA SIEBIE. Wolność słowa ok, ale ludzie pomyślcie trochę. W naszym durnym narodzie zawsze znajdzie się ktoś kto MUSI albo utrudnić robienie czegoś pożytecznego albo spi....ić całą sprawę dokumentnie bo uważa że to i tak nic nie da. Oczywiście lepiej tak mówić i siedzieć z założonymi nogami przed komputerem/TV niż troszkę się wysilić.
Może nasz trud będzie daremny, a może jednak coś nam się uda zdziałać. Bierzecie przykłady innych fabryk, że upadały, ale wróżkami nie jesteście więc przyszłości nie znacie.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:53:34 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
a proponuję ze swojej strony, aby każdy kto ma negatywne podejście do tej akcji aby NIE WYPOWIADAŁ SIĘ W OGÓLE I ZOSTAWIŁ MYŚLI SAM DLA SIEBIE. Wolność słowa ok, ale ludzie pomyślcie trochę. W naszym durnym narodzie zawsze znajdzie się ktoś kto MUSI albo utrudnić robienie czegoś pożytecznego albo spi....ić całą sprawę dokumentnie bo uważa że to i tak nic nie da. Oczywiście lepiej tak mówić i siedzieć z założonymi nogami przed komputerem/TV niż troszkę się wysilić.
Może nasz trud będzie daremny, a może jednak coś nam się uda zdziałać. Bierzecie przykłady innych fabryk, że upadały, ale wróżkami nie jesteście więc przyszłości nie znacie.
Święte słowa, jak ktoś ma negatywne nastawienie dla naszej akcji, niech zostawi je dla siebie, a nie obniża nam tu morale ewentualne rozliczenie nastąpi jak zakończymy akcję.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:04:32 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
a mi, po przeczytaniu posta kogoś tam z głupimi pomysłami, wpadł do głowy pewien pomysł który już raz sukces odniósł :-)

Przed fabryką postawmy krzyż i koczujmy pod nim dzień i noc przez dwa miesiące  <lol2> :d ]:->

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:40:18 pm »

unu

  • Gość
Dla małego ułatwienia zamieszczam kontakt do mediów. Dobrze by było aby dostali przynajmniej kilka/kilkanaście maili, bo jeden zapewne nie zrobi na nich wrażenia.

zkrajewska@zw.com.pl - Życie Warszawy
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/0,0.html - Stołeczna (tam po lewej stronie w jest "przeslij nam informacje)
http://kontakt24.tvn.pl/dodaj,artykul.html - Kontakt 24, TVNu 24
teleexpress@tvp.pl - teleexpress
panorama@tvp.pl - panorama
wiadomosci@tvp.pl - wiadomości
http://www.tvnwarszawa.pl/archiwum/kontakt.html - TVN Warszawa (trzeba kliknąć w 'miejski reporter')
listy@se.com.pl - superexpres
http://www.fakt.pl/kontakt/ - Fakt
http://www.wprost.pl/kontakt/ - wprost

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 16, 2011, 00:56:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6727
  • Płeć: Mężczyzna
jakiś udział, dawała by transze pieniężną na odbicie się od dna czy coś takiego

Primo to niezgodne z prawem europejskim, secundo że po wprowadzeniu takiego przepisu wszystkie państwowe firmy upadałyby co 5 minut.

Choć też nie dowiemy się, jaka byłaby jego wówczas jakość (bo jak to ocenić?)

Nijaka bo produkcja Poloneza pobiła wszelkie rekordy ,a jakiś ćwok postanowił się zemścić za to że nie pozwolili mu kraść i chlać i go wywalili więc podpalił główny magazyn części i trzeba było w niedziele pracować żeby się z produkcją wyrobić, na morale dobrze to nie wpłynęło. Wars nigdy nie miał wejść do produkcji bo nie było na to pieniędzy, dyrektor Pietrzak wypowiedział się kiedyś że zlecił jego zaprojektowanie tylko dlatego że się wkurzył na dziennikarzy którzy jechali po FSO jak po łysej kobyle.

Dla małego ułatwienia zamieszczam kontakt do mediów

Dobry pomysł, jutro tzn. dziś zaczynam pisać. Przygotuję także suplement do naszego tekstu na forach bo widzę że jest potrzebny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 16, 2011, 00:59:28 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja to bym przed FSO postawił krzyż........

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 16, 2011, 01:06:42 am »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Ja to bym przed FSO postawił krzyż........
I ma to szanse zadzialac, chociaz mogli by to plagiatem nazwac...
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 16, 2011, 01:17:57 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
to zamiast krzyż to wielki znaczek FSO ;) żeby nie było plagiatu
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 16, 2011, 01:50:53 am »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
prawie jak krojc :D
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #99 dnia: Wrzesień 16, 2011, 14:27:19 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Kolejna propozycja:



2:



A to tak na szybko:

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2011, 15:09:20 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/