Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 108579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #300 dnia: Sierpień 20, 2020, 17:27:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Btw: Gomulsky, na którym biegu Ty masz te 90 km/h i 3500 obr?
pewnie zapomnial zamontowac kol V biegu przy skladaniu skrzyni i cisnie na IV - to by sie zgadzalo ;>

most 3.9 to sa dlugie przelozenia, ale dla OHV (1.6 ,a nie V8 5.7 ;> ),
przy mocnym 1.8 to sa przelozenia stosunkowo krotkie, takie okolice skrzyni powerdrive (czyli tej krotkiej) w Kappie 2.0 i  Alfy 156 1.8 ,
a Polonez jest zdecydowanie lzejszy od Alfy , o Kappie nie wspominajac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #301 dnia: Sierpień 20, 2020, 22:04:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Generalnie między 4.3 i 4.1 ~250 obr./min. co przekłada się na ok. 7 km/h. Także na 5 biegu przy tych 100 km/h powinno być ~3250 obr./nim., no ale skrzynia nie dłubania, więc pokazuje to co dla 4.3.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #302 dnia: Sierpień 21, 2020, 01:35:56 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
KGB, ale też ten silnik ma duży zakres użytecznych obrotów, moment utrzymuje się praktycznie do końca. Ja osobiście preferuję konfigurację, gdy na IV da się zamknąć obrotomierz i na V jest jeszcze możliwość dalszego przyspieszania w jakim takim tempie. Podejrzewam, że powyżej 3.9 na V pozostanie, przy większych prędkościach, na tyle mały zapas siły napędowej, że przyspieszać dalej się nie da lub będzie bardzo ciężko.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #303 dnia: Sierpień 21, 2020, 07:18:28 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ale w V biegu właśnie o to chodzi, to jest nadbieg! Ma on zapewnić niższe zużycie paliwa przy utrzymaniu wyższej prędkość przelotowej, a nie do szybkie przyspieszanie. Z tego powodu często Vmax osiągany jest na np. na 4 bo 5 jest "za długa".

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #304 dnia: Sierpień 21, 2020, 10:00:31 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
W ohv z całą pewnością. Ale nie wrzucałem vvc z ukierunkowaniem na jazdę statyczną. To nie jest silnik do tego. Jak ktoś chce jeździć średnimi obrotami i mieć cicho  na trasie, to jest sporo innych silników z garbem momentu obrotowego w niższym zakresie, które sprawdzą się dużo lepiej.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #305 dnia: Sierpień 21, 2020, 17:36:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlatego napisalem, ze przy takim 1.8 przelozenia z mostem 3.9 to sa przelozenia krotkie, takie jak w autach nastawionych na dynamike,
V przestaje byc nadbiegiem, bo jest dluzsza od IV o ~25% ,a silnik ma momentu wiecej o ~40% i prawie dwa razy wiecej mocy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #306 dnia: Sierpień 24, 2020, 11:55:44 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Maciek, coraz szybsze się robi te twoje VVC  <spoko> Dotykając czerwonego pola miałeś około 215 km/h - ładnie, można jeszcze więcej pewnie  :d

A powiedz jak to znosi ten most, nie rozwył się szczególnie w porównaniu do tego jak było 1.4 ?
Wg. kalkulatora prędkości na moich kołach (195/45R16) powinno to być jakieś 211. Kątem oka widziałem na GPS przez chwilę 207, ale w historii trasy zapisany vmax to 202 ;> Wskazówka była w każdym razie poza skalą :P

Most znosi to jak na razie bardzo dobrze, zawsze trochę wył. Teraz słyszę go mniej ze względu na wygłuszenie podłogi bagażnika i głośniejszy wydech :d Dopóki nie upala się auta i nie lata bokiem to będzie żył ;)

Najwięcej restrykcji w tym silniku jest w sterowaniu...
Będziemy nad tym pracować :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #307 dnia: Sierpień 25, 2020, 00:16:29 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Eee na taki problem dobre audio i skrzynka w środku i nie słychać mostu ;-)
dlatego napisałem, ze przy takim 1.8 przełożenia z mostem 3.9 to są przełożenia krotkie

 <co> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> Stary nie rozśmieszaj mnie . Jeździłeś kiedyś nawet zwykłym 1.8 na moście 4.3 ? Ja tak miałem takie auto przez pół roku teraz silnik mam w ATU z niego ale mniejsza o to . 3.9 jest idealny przynajmniej pod zwykłe 1.8 . Co z  tego że 1.8 się super zbiera na takim 4.3 jak ruszając nim to jedynka prawie w ogóle nie istnieje depniesz gazu tak samo jak na 3.9 a on na pierwszym biegu jest już prawie na odcince ... 4.3  Wkręca się szybciej więc trzeba częściej wachlować skrzynią jak wariat . Mam w ATU ze zwykłym 1.8 oraz mostem 3.9 i bardzo kulturalnie się na nim jeździ na trasach jak i dynamicznie się nim da jechać po mieście nie zawalając drogi ;-) Co prawda minimalnie się gorzej zbiera względem 4.3 ale wolę jednak mniej wachlować biegami  na trasach spokojnie pod te 180  idzie mi wystarczy skoro i tak max polecisz te 140 na tasie żeby się nie wkurzać na nasze drogi  oraz spalanie  . Na pewno 3.9 nie Polecam pod 1.4 miałem i to była tragedia muł okropny i trzeba było go naprawdę do końca kręcić żeby jakoś się zebrał  ale jeśli ktoś ma zamiar robić swapa na 1.8 zwykłe albo jak to niektórzy mówią "WCeta" to zostawcie most w spokoju  od OHVKi ;) ewentualnie spróbować  dorwać 4.1 szerokie albo je wziąć i poszerzyć tak samo jak robili z fabrycznymi mostami 4.3 w Polonezach kombi Van ;-) .

V przestaje być nadbiegiem, bo jest dłuższa od IV o ~25% ,a silnik ma momentu więcej o ~40% i prawie dwa razy więcej mocy

Tak to nawet jest na fabrycznym 4.3 gdzie zwykłe 1.4 na 5 biegu jeszcze potrafi przyspieszyć a co dopiero wyższa pojemność ;-)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2020, 00:20:36 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #308 dnia: Sierpień 25, 2020, 00:24:32 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Tak to nawet jest na fabrycznym 4.3 gdzie zwykłe 1.4 na 5 biegu jeszcze potrafi przyspieszyć a co dopiero wyższa pojemność

Ale tak się właśnie dobiera przełożenia, przynajmniej taka jest tendencja.

Oczywiście, ja to bym przy 160KM i więcej chciał mieć 4,55, bo nie wiem na co komu w Polonezie ponad 100KM, jak nie po to żeby bokiem latać na rajdzie i osiągać prędkość maksymalną na odcinku kilkuset metrów. Dla mnie zabawka może mieć V-Max 140km/h, byle leciała 140km/h przed dohamowaniem do zakrętu no i jak na końcu odcinka nie ma pożaru wywołanego zapłonem klocków hamulcowych, to znaczy że jechałeś za wolno i hamowałeś za wcześnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #309 dnia: Sierpień 25, 2020, 21:55:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
  Stary nie rozśmieszaj mnie . Jeździłeś kiedyś nawet zwykłym 1.8 na moście 4.3 ? Ja tak miałem takie auto przez pół roku teraz silnik mam w ATU z niego ale mniejsza o to . 3.9 jest idealny przynajmniej pod zwykłe 1.8 .
po calym wywodzie widze,ze nie zrozumiales tego, co napisalem, wiec nie bede wchodzil w polemike tlumaczac po raz kolejny,
a 1.8 jezdzilem akurat wczoraj, ale nie wiem na jakich dokladnie przelozeniach - na pewno dosc krotkich, czyli adekwatnych do  mostu ~3.9
lekko sie powtorze, ale 3.9 jest krotki nadajacy sie do normalnej  jazdy, a 4.3 jest za krotki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #310 dnia: Wrzesień 23, 2020, 09:23:18 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Zmiany zmiany zmiany :) Jeśli auto jest sprawne to trzeba je popsuć żeby było co robić xD

VVC przeszło konwersję na wersję 160+ ;)


- Pokrywa zaworów wyszkiełkowana i pomalowana proszkowo
- Nowe cewki i przewody zapłonowe
- Wtryskiwacze po regeneracji
- Nowa sonda lambda
- Nowy filtr paliwa

Wiązka z MG ZR przerobiona pod poloneza z wyprowadzeniem złącza OBD do kabiny, a ECU przeszedł "delikatne" modyfikacje u Multec'a <cwaniak2>



W najbliższych dniach muszę uruchomić LPG, chociaż na początek spróbuję zobaczyć jak się będzie zachowywał przy tej samej mapie co była na 145 ;)

Oprócz tego operacja "Kwas" w opracowaniu ;p
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #311 dnia: Wrzesień 23, 2020, 11:07:27 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Super autko, aż miło spojrzeć.  Porządek pod maską wzorowy.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #312 dnia: Wrzesień 23, 2020, 14:04:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
https://www.youtube.com/watch?v=r33j_0GtZtc

Nawet cośtam mruczy. Brzmi pod obciążeniem bardzo rasowo. Jestem ciekaw tego kwasu... :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #313 dnia: Październik 22, 2020, 22:12:48 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W końcu wleciał cywilizowany wydech, można by rzec wisienka na torcie jeśli chodzi o ten projekt :d



Wykonany w FlyPerformance, kwasówka 2.25 cala, sportowy kat (euro 3), 2 tłumiki przelotowe. W środku cicho i przyjemnie, na zewnątrz wystarczająco ciekawie :D

https://i.imgur.com/G3na6vQ.mp4
https://i.imgur.com/CC2BRbT.mp4




Oprócz tego wrzuciłem nowy filtr powietrza K&N, póki jeszcze jest pogoda to trochę nim pojeżdżę a potem pod kocyk i zimowanie w garażu ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 24, 2020, 20:37:26 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Maćko mega  <ok>
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #315 dnia: Lipiec 05, 2021, 19:59:39 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dzień dobry :) Gruby updejt, trochę się wydarzyło od zeszłego roku. Podzielony na dwa posty, ze względu na dużą ilość zdjęć.

Część 1.

Jak niektórzy wiedzą, w listopadzie 2020 VVC zaliczył małą (w porównaniu do późniejszej) awarię w postaci jak początkowo myślałem HGFa. Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka jest w bardzo dobrym stanie, a problemem były luźne tuleje którymi płyn chłodniczy dostawał się do oleju. W ciągu zaledwie tygodnia postoju do oleju przedostało się około 0.5l płynu.



Silnik został wyciągnięty z auta i opcją minimum naprawiony - tuleje wklejone na nowo, tym razem na Hylomar jak zaleca fabryka. Towaru nie żałowałem. Głowica została oddana na serwis - sprawdzenie szczelności, planowanie, dotarcie zaworów i wymiana uszczelniaczy. Oprócz tego nowy rozrząd, śruby głowicy i uszczelki/uszczelniacze.



Ale niestety długo się nie nacieszyłem naprawionym silnikiem, po około 2500km od naprawy nastąpiła kolejna awaria, znacznie poważniejsza. Na własne życzenie, bo jak miałem silnik na stole to mogłem zainwestować i zmienić tłoki na te od 160tki. Krótko mówiąc - oszczędzanie wyszło bokiem. Pękła półka na tłoku 2giego cylindra.





Przyczyna? Nie bez powodu VVC 160 ma mocniejsze tłoki, a tutaj nie dość że silnik 145 posadziłem na osprzęcie od 160 to jeszcze było dołożone kilka stopni zapłonu - silnik na pewno miał ponad 160KM, bo zapierdalał konkretnie... konkretnie ale krótko ;] Jako ciekawostkę dodam, że mimo tej awarii dał radę jeszcze dokręcić się do odcięcia na 3cim biegu i dojechać do domu ~5km, także służył do końca ;p

A tak pracował godzinę przed wylotem spod maski: https://www.youtube.com/watch?v=sDhhJdFaVEY
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #316 dnia: Lipiec 05, 2021, 20:28:20 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Cześć 2.

Przez chwilę miałem już dość tej całej przygody i myślałem nawet na powrocie do 1.4, sprzedaniu auta i zakończeniu przygody z FSO. Głupota jednak wygrała nad rozsądkiem i stwierdziłem, że go zrobię... i będę modzić dalej bo jakieś pojebane hobby trzeba mieć <mysli> :]

Udało mi się kupić drugi silnik, troszkę młodszy 18K4KN30 - czyli 160KM z MG ZR 160. Jego stan też nie był najlepszy, widać było że poprzedni właściciel (właściciele) za często oleju to w nim nie zmieniali. Tłoki, pierścienie, zawory, głowica - wszystko zabite nagarem.




Ale to nie szkodzi, bo i tak bez względu na stan silnika planowałem jego całkowitą rozbiórkę i remont.
















W ubiegłą sobotę nowy silnik został odpalony, zrobiłem delikatnie skromne ~170km nie przekraczając 4000rpm. Dociera się ;)

Podsumowanie:
- Silnik VVC 160 2002r.
- Tłoki wymyte i wyskrobane z nagaru
- Nowe tuleje Goetze
- Nowe pierścienie Goetze
- Nowe panewki Glyco
- Głowica po sprawdzeniu, wymienione uszczelniacze, dotarte zawory, powiększone kanały ssące i wydechowe żeby zgrać z uszczelkami i kolektorami. Nie była planowana, po sprawdzeniu okazało się że jest prosta, odgniotów od uszczelki też nie miała
- Blok silnika splanowany, tuleje wystają książkowo około 10 setek
- Wał po polerce czopów
- Mechanizmy VVC z mojego poprzedniego silnika
- Nowe uszczelki i uszczelnienia mechanizmów VVC, ściągnięte z UK
- Nowe uszczelki, uszczelniacze
- Pompa oleju po modyfikacji również z mojego poprzedniego silnika
- Uszczelka starego typu wzmocniona Elring, śruby głowicy również Elring
- Nowy rozrząd
- Nowa pompa wody Airtex
- Nowe dolne koło rozrządu
- Nowy alternator 85A
- Nowe Oryginalne poduszki silnika
- Wisienka na torcie - wałek wydechowy po przeszlifowaniu w Rewarze. 10mm wzniosu, 271 stopni czasu otwarcia <cwaniak2>

Pierwsze odpalenie: https://youtu.be/RO2cfUFKq4w
I praca na ciepło: https://youtu.be/IJASQzy80CA


Na dotarcie zalany wspaniałym polskim Lotosem 10W40, pierwsza zmiana lada moment po 200km, kolejna po 1000. Następnie docelowy olej, hamownia i strojenie ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2021, 20:36:02 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #317 dnia: Lipiec 05, 2021, 20:36:14 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Super się ogląda zdjęcia i czyta takie opisy. W tym wypadku głupotą byłoby sprzedanie tego auta, tak dopracowane i dopieszczone egzemplarze w przyrodzie praktycznie nie występują. Co daje ten przeszlifowany wałek ? Na jakim oleju chcesz go eksploatować docelowo ?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #318 dnia: Lipiec 05, 2021, 20:53:41 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jaka jest różnica krzywki wydechowej względem oryginału? To jakiś sprawdzony patent czy przecierasz szlaki?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #319 dnia: Lipiec 05, 2021, 21:03:06 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Super się ogląda zdjęcia i czyta takie opisy. W tym wypadku głupotą byłoby sprzedanie tego auta, tak dopracowane i dopieszczone egzemplarze w przyrodzie praktycznie nie występują. Co daje ten przeszlifowany wałek ? Na jakim oleju chcesz go eksploatować docelowo ?
Dzięki ;)

Co daje wałek? To się dopiero okaże po wystrojeniu, w teorii powinno pęknąć 170KM przy rozsądnych obrotach a być może dzięki pozostałym modyfikacjom uda się zrobić 100 koni z litra :)

Silnik docelowo będzie zalany pełnym syntetykiem 10W40, co do marki jeszcze nie zdecydowałem.

Jaka jest różnica krzywki wydechowej względem oryginału? To jakiś sprawdzony patent czy przecierasz szlaki?
Oryginalny wałek ma 9.2mm wzniosu i z tego co pamiętam 252 stopnie. W UK dostępne są do VVC wałki Pipera o parametrach 9.8mm i 264 stopniach czasu otwarcia. Tutaj jest trochę ostrzej, zobaczymy co z tego wyjdzie. Multec robił już kilka takich ale wychodzi na to, że ja pierwszy odpaliłem silnik VVC na takim wałku ;) A przynajmniej pierwszy który się do tego publicznie przynaje :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM