Cześć 2.
Przez chwilę miałem już dość tej całej przygody i myślałem nawet na powrocie do 1.4, sprzedaniu auta i zakończeniu przygody z FSO. Głupota jednak wygrała nad rozsądkiem i stwierdziłem, że go zrobię... i będę modzić dalej bo jakieś pojebane hobby trzeba mieć
![:] :]](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/kwadr.gif)
Udało mi się kupić drugi silnik, troszkę młodszy 18K4KN30 - czyli 160KM z MG ZR 160. Jego stan też nie był najlepszy, widać było że poprzedni właściciel (właściciele) za często oleju to w nim nie zmieniali. Tłoki, pierścienie, zawory, głowica - wszystko zabite nagarem.


Ale to nie szkodzi, bo i tak bez względu na stan silnika planowałem jego całkowitą rozbiórkę i remont.









W ubiegłą sobotę nowy silnik został odpalony, zrobiłem delikatnie skromne ~170km nie przekraczając 4000rpm. Dociera się

Podsumowanie:
- Silnik VVC 160 2002r.
- Tłoki wymyte i wyskrobane z nagaru
- Nowe tuleje Goetze
- Nowe pierścienie Goetze
- Nowe panewki Glyco
- Głowica po sprawdzeniu, wymienione uszczelniacze, dotarte zawory, powiększone kanały ssące i wydechowe żeby zgrać z uszczelkami i kolektorami. Nie była planowana, po sprawdzeniu okazało się że jest prosta, odgniotów od uszczelki też nie miała
- Blok silnika splanowany, tuleje wystają książkowo około 10 setek
- Wał po polerce czopów
- Mechanizmy VVC z mojego poprzedniego silnika
- Nowe uszczelki i uszczelnienia mechanizmów VVC, ściągnięte z UK
- Nowe uszczelki, uszczelniacze
- Pompa oleju po modyfikacji również z mojego poprzedniego silnika
- Uszczelka starego typu wzmocniona Elring, śruby głowicy również Elring
- Nowy rozrząd
- Nowa pompa wody Airtex
- Nowe dolne koło rozrządu
- Nowy alternator 85A
- Nowe Oryginalne poduszki silnika
- Wisienka na torcie - wałek wydechowy po przeszlifowaniu w Rewarze. 10mm wzniosu, 271 stopni czasu otwarcia

Pierwsze odpalenie:
https://youtu.be/RO2cfUFKq4wI praca na ciepło:
https://youtu.be/IJASQzy80CANa dotarcie zalany wspaniałym polskim Lotosem 10W40, pierwsza zmiana lada moment po 200km, kolejna po 1000. Następnie docelowy olej, hamownia i strojenie