Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'  (Przeczytany 39576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #260 dnia: Październik 09, 2018, 13:13:16 pm »
Ja jakiś miesiąc temu też wrzuciłem cały nowy wydech poza kolektorem z  tym że zamiast kata, dałem tłumik z caro i wiem że jak zacznie kiedyś się sypać ten tłumik to napewno wrócę do kata, według mnie z katem dużo lepszy jest dźwięk. Bez kata taki bardzo metaliczny dźwięk się zrobił. Więc doby wybór że zdecydowałeś się na kata. I też nie ma co wierzyć że z katem silnik jest słabszy, ja żadnej różnicy nie zauważyłem w osiągach.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1363
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #261 dnia: Październik 09, 2018, 14:52:41 pm »
Katalizator i jego pozostawienie jest jak najbardziej ok. Co do ostatniego tłumika widzę że też "tylko" Polmo Ostrów. Ciekawe czy jeszcze je produkują i czy nie zechcieliby w końcu prawidłowo giąć tej końcówki.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro full 1.6 16V 1996
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #262 dnia: Październik 09, 2018, 15:40:07 pm »
Ze trzy razy montowałem polmostrów i szczerze powiem ze to przejściowe rozwiązanie. Miałem już dosyć tłuczenia o podłogę i innych dziwnych rzeczy. Szukałem z pół roku Brodnicy z pierwszego montażu i jest bez porównania. Średnica oryginalnej rury środkowej tez jest większa. P.S. Kupię katalizator do 1.4 w dobrym stanie.
1.4 GLI 16V

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #263 dnia: Październik 09, 2018, 15:55:35 pm »
Akurat polmo ostrów to najlepsze co można aktualnie kupić.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #264 dnia: Październik 09, 2018, 16:57:44 pm »
Most również zalany Liqui Moly 85W90
Ale po co? 85W140 jest już sprawdzony w moście Poloneza i zasadniczo to ta lepkość lepiej sprawdza się w tego typu przekładniach. Nie ma się co oszukiwać, niektóre zalecenia fabryki są po prostu idiotyczne z dzisiejszego punktu widzenia i szkoda je kultywować na siłę.

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #265 dnia: Październik 10, 2018, 07:41:20 am »
Katalizator i jego pozostawienie jest jak najbardziej ok. Co do ostatniego tłumika widzę że też "tylko" Polmo Ostrów. Ciekawe czy jeszcze je produkują i czy nie zechcieliby w końcu prawidłowo giąć tej końcówki.
To prawda, końcówka wychodzi trochę w prawą stronę a poza tym elementy wydechu z Polmo Ostrów wydają się być dobrej jakości, zresztą chyba i tak nie mamy innego wyboru niż Polmo Ostrów

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1855
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #266 dnia: Październik 10, 2018, 11:39:50 am »
Most również zalany Liqui Moly 85W90
Ale po co? 85W140 jest już sprawdzony w moście Poloneza i zasadniczo to ta lepkość lepiej sprawdza się w tego typu przekładniach. Nie ma się co oszukiwać, niektóre zalecenia fabryki są po prostu idiotyczne z dzisiejszego punktu widzenia i szkoda je kultywować na siłę.

Zgadzam się, omawialiśmy to jakiś czas temu, z tym, że nie 85W140,a 75W140 wlałem u siebie. Fabryka swoje (tyle lat lejemy to samo, to po co zmieniać), a producenci oleju i gazety motoryzacyjne w latach 90-swoje, tyle, że ci drudzy mieli rację.

podobna sprawa była z luzami zaworowymi, dopiero po kilku (!) latach publikacji w gazetach zrobili to, co radzili mechanicy, rajdowcy i redaktorzy "auto techniki motoryzacyjnej" parę lat wcześniej - czyli zmniejszenia ich do 0,15mm, zamiast 0,20 i 0,25mm, na których silnik klekocze jak młockarnia.

. Co do "klikania" skrzyni, to nie kwestia oleju, tylko raczej zużycia samej skrzyni. Przecież parametry 75W90 i 85W90 są prawie identyczne po rozgrzaniu oleju w skrzyni, zasada ta sama, co przy silnikowym :). Po prostu lżej się wrzuca biegi i mniej męczy synchronizatory na zimnym silniku i w zimne dni, taka różnica.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #267 dnia: Październik 10, 2018, 14:06:41 pm »
Istotnie, 75W-140. Nie pamiętałem co u siebie zalałem, a jak dotarłem do zdjęcia na którym widniała butelka z owym olejem już nie było możliwości edycji posta. Tyle, że w przeciwieństwie do Ciebie poszedłem w bardziej budżetowy, choć raczej nie rażąco gorszy, produkt :P

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1943
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #268 dnia: Październik 11, 2018, 10:25:12 am »
Ciekawe spostrzeżenia, póki co jest wlane to co jest, ale przy kolejnej wymianie przekładniówek poważnie rozważę wlanie olejów o parametrach które podajecie :)

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 662
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #269 dnia: Październik 13, 2018, 01:24:27 am »
Też mam wydech Polmo końcowy w atu u mnie nie tyle co tłucze się co jest fabrycznie krzywy i nie da się prosto go zamontować na szczęście z strupka udało mi się odratować oryginalny wydech i będzie trzeba przespawać końcówkę do niego przed założeniem .
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1943
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #270 dnia: Marzec 24, 2019, 19:39:51 pm »
Sukcesywnie coś się przy Polonezie dzieje. Złożony został już w całości układ hamulcowy. Przednie zaciski zregenerowanie, pomalowane proszkowo, śrubki w złoty ocynk. Tył w całości na nowych czesciach, bębny pomalowane farbą żaroodporną. Układ zalany płynem DOT4 od K2.

We wnętrzu zamontowane są już głośniki 13cm, Tonsil SC 1131.

Nadeszła pora pobawić się z montażem orciari. Niektóre dokładki drzwi miały poobcinane gwinty. Udało się rozwiązać ten problem, poprzez ,,rozcięcie" plastiku opalarką, następnie usunięta została resztka starego gwintu. W jego miejsce weszła śruba, uprzednio odpowiednio zjechana na szlifierce żeby zmieściła się na miejsce. Potem rozcięcie w plastiku ,,zalane" plastikiem znowu. Wszystko trzyma się mocno i dobrze. Jestem zadowolony. Przed założeniem paneli na drzwi, same drzwi bardzo obficie wypryskałem Noxudolem 750. Przy okazji porównałem sobie dwa produkty Noxudolu do profili zamkniętych. Otóż Noxudol 750 jest gęstszy niż 700 i bardziej się nadaje do zabezpieczenia drzwi pod orciari. Noxudol 700 jest bardziej płynny i szybciej ściekał po lakierze, z kolei lepszą robotę zrobiłby w typowych profilach typu progi przykładowo. Blaszki mocujące dokładki do drzwi również zostały ocynkowane na złoto, i między blaszkę a drzwi przyklejony został kawałeczek folii bezbarwnej, żeby blaszka nie tarła o drzwi bezpośrednio.

Zmontowany został już układ paliwowy. Ponieważ mam złe zdanie na temat współczesnej produkcji zbiorników paliwa, jakiś czas temu kupiłem bardzo ładny, używany oryginalny zbiornik pochodzący z plusa GSi. Zbiornik przeszedł renowację, został wyczyszczony do gołej blachy, następnie potraktowany podkładem wytrawiającym, na to podkład pod lakier, na to czarny lakier. Wygląda bardzo ładnie i moim zdaniem cieszy oko :) W przyszłym roku kiedy będę konserwować spód, również go zakonserwuje. Oczywiście nowe wężyki i uszczelki. Dla kontrastu Dekiel pompy i pływaka pomalowane zostały na srebrno.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 19:51:26 pm wysłana przez Dawid91 »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1103
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #271 dnia: Marzec 24, 2019, 20:20:51 pm »
Miło popatrzeć.
Znalazłem jeszcze czujniki temp wody i powietrza jak chcesz.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1855
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #272 dnia: Marzec 24, 2019, 20:38:46 pm »
Elegancko zrobiony zbiornik. Mój rzemieślniczy, potraktowany sandersem, po ponad roku zaczął rdzewieć tylko tam, gdzie nie dotarłem sandersem :). Ale dobrze zrobiony oryginał z pewnością go przeżyje. Powodzenia w dalszych pracach  <spoko>

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L 1800 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #273 dnia: Marzec 25, 2019, 14:22:51 pm »
Znajomy zbiornik. :) Pod pasy koniecznie zastosuj jakąś gumę żeby nie wycierało lakieru na zbiorniku.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 929
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #274 dnia: Marzec 28, 2019, 19:05:18 pm »
A termokurcz na paski?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Czaroo#1879

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 672
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #275 dnia: Marzec 28, 2019, 19:47:40 pm »
A termokurcz na paski?
A myślisz o zwykłym czy o tym z wyższej półki z klejem?
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1943
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #276 dnia: Marzec 28, 2019, 22:46:53 pm »
Miło popatrzeć.
Znalazłem jeszcze czujniki temp wody i powietrza jak chcesz.
Co do części to się spiszemy, muszę najpierw go uruchomić to będę wiedział jak wszystko zniosło bardzo długi postój ;)


Dzięki za słowa uznania :)
Na pasy przykleiłem kawałki... mat wygłuszających które mi zostały :)
Liczę, że w kwietniu gotowy będzie układ chłodniczy i będę odpalał silnik :)


Offline bing17

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #277 dnia: Marzec 30, 2019, 16:39:04 pm »
Mega robota. Kiedy planujesz pierwszy wyjazd ?

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1943
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #278 dnia: Kwiecień 02, 2019, 19:01:19 pm »
W tym roku ;) Myślę, że jakoś w okolicach maja

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1943
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #279 dnia: Kwiecień 07, 2019, 20:22:38 pm »
Tym razem bez zdjęć, ale za to z dobrymi wiadomościami  <ok>

Polonez odpalił  <jupi> Mimo moich obaw, 6 lat stania nie zrobiło na silniku Rovera wrażenia. Silnik nie kopci, pracuje w miarę ładnie. Chociaż pojawił się problem, nie ma napięcia na pompie paliwa, trzeba było drugiego akumulatora w bagażniku dla pompy paliwa. Przekaźnik pompy jest ok, sprawdzałem na dwóch, a obydwa sprawdzone w aucie kolegi. Coś musi być na wiązce  <mysli> Wspomaganie działa, zalane Liqui Moly ATF Top Tec 1100, odpowietrzone :) Problem natomiast pojawił się z układem chłodzenia, płyn nie chce iść na nagrzewnice, nagrzewnica drożna, mimo to węże zimne.