Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 55189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #140 dnia: Czerwiec 16, 2005, 22:04:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzieki za wsparcie. Jeszcze sporo rzeczy zostało ale zblizam sie juz ku koncowi. Teraz pojawił sie inny problem - obroty sa na poziomie 500-600 zamiast 800. A na poczatku trzymał idealnie lepiej nawet niz w tym starym. Nie jest to problem ale jest to wkurzaj?ce :mad:. Teraz(narazie tylko mysle) zastanawiam sie nad silnikiem forda, moze by tez jakis wtrysk do poldoforda wstawic :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 20, 2005, 20:39:30 pm »

shonk

  • Gość
Witam wszystkich ! Tez ma mam zamiar tak jak Elwood pokombinowac z montazem  abimex w dohc i tu moje pytanie mam szkrzynie od argenty i ona o ile sie nie myle ma miejsce na czujnik polozenia walu - czy moge to wykozystac czy lepiej jednak zalozyc na kole pasowym z przodu silnika ?? Pozdr

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwiec 20, 2005, 22:00:56 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
moje pytanie mam szkrzynie od argenty i ona o ile sie nie myle ma miejsce na czujnik polozenia walu - czy moge to wykozystac

Do czego? Przy abimexie to miejsce nie przyda się na nic.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwiec 20, 2005, 22:09:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
:eek: Jak to sobie wyobrazasz ? Naciecia na czujniku sa rozmieszczone co 60 stopni i jest ich 6(czyli 360 stopni)+1. Koło musi byc oryginalne  poniewaz przy innej srednicy bedzie inna predkosc k?towa tzn czujnik zle odczyta obroty i połozenie GMP. Zreszta nie bardzo wiem jak to masz zamiar zamontowac w skrzyni bo 15 cm czujników nie widziałem :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 20, 2005, 22:36:23 pm »

Przemek#1844

  • Gość
dtobna poprawka - predkosc katowa nie zalezy od srenicy - [rad/s] to obwodowa zalezy [m/s]

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 22, 2005, 18:10:37 pm »

Boczek

  • Gość
Na życzenie Elwood,

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwiec 25, 2005, 21:09:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Garsc obiecanych fotek dla zainteresowanych 8)













Cytat: "Przemek#1844"
dtobna poprawka - predkosc katowa nie zalezy od srenicy - [rad/s] to obwodowa zalezy [m/s]


No własnie nie wiedziałem jak to okreslic  ;)
Boczek dzieki za wrzucenie foty.
Teraz mały komentaz do fotek :

1) sposób wykonania i zamocowania czujnika na kole pasowym z wykorzystaniem fragmentu  obudowy z 1,5 GLI.
2) Połozenie korpusu wtrysku wgledem kolektora jak widac jest troche skosnie, inaczej jedna z dziur wypada w kolektorze ssacym. Na głowicy obok ciegna sterowania przepustnica widac czarny silicon- miejsce gdzie wbiłem sie w kanał olejowy :cry: .
3)Widok przejsciówki z kolektora wtryskowego na gaznikowy(bedzie inny, ten mi sie nie podoba, ale spełnia swoj? role jak nalezy)
4) Widok przerobionej puszki powietrza, gdzie widac jak nalezy przeniesc odme.
5)Przerobiona łapa do gazu i sposób jej zamocowania
6) Widok na łape alternatora, która trzeba odsunac od bloku.
Znalazłem takze przyczyne zbyt małych obrotów : okazało sie ze jedna ze szpilek sie poluzowała i puszczała powietrze. Teraz jest juz ok. Przy okazji przypomniało mi sie ze jezeli mocujecie zwykły wspornik filtu oleju w dohc to trzeba zastosowac zamiennik filtru oleju który jest mniejszy tzn OC 310. Wtedy nie bedzie wadził. Mrozek pisał ze pasuje filtr od skody 120, ale ten to nie wiem od czego jest.

[ Dodano: 2005-07-02, 23:54 ]
No i pojawił sie pierwsze dwa ;)  zonki :mad:  Auto dławi sie przy ostrym depnieciu na 1 biegu tzn ruszam normalnie, wbijam gaz do dechy i jedzie git przy około 3800-4000 kangur i szarpniecie, pózniej odrazu wskakuje na 5 tys i jedzie dalej git do 6,5 tys i do 3 biegu(wiecej narazie nie sprawdzałem, bo nie mam gdzie). Podkreciłem troche mieszanke(chyba bo silnik zaczoł lepiej isc od niskich obrotów, a wczesniej zawsze jak robiłem przegl?d to diagnosta mówił ze ?p 1,5 ma za bogata mieszanke troche) ale jest tak samo wiec podejrzewam ze to wina zapłonu. Swita mi tez cos ze ktos kiedys na forum pisał ze ma w 1,6 GLE aparat zapłonowy od 1,5GLE i jest ok ale około 3500 łapie nagle muła, wiec podejrzewam zapłon. Kolejny problem to woda w wydechu :mad:  :cry:  silnik przegrzałem kilka razy i to dosc ostro wiec chyba czeka mnie wymiana uszczelki pod głowica.  Nie wiem, tylko czy musze to zrobic odrazu czy moge z tym pojezdzic troche i wtedy odrazu zainstaluje "wzmocniona" :mrgreen:  głowice 8v.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #147 dnia: Lipiec 14, 2005, 17:12:03 pm »

tzgzik

  • Gość
a czujnik polotzenia walu nieda sie podpiac pod zaplon??? :?:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #148 dnia: Lipiec 14, 2005, 17:15:12 pm »

tzgzik

  • Gość
jak ominac przerobke czujnika polorzenia walu :?:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #149 dnia: Lipiec 14, 2005, 21:11:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak czytam takie posty, to zaczyna kiełkowac mi mysl zeby przy obowiazkowej rejestracji na forum badac inteligencje zapisuj?cych sie :evil:  :?  :mad:  Człowieku jak zadajesz takie pytania to zapomnij o jakichkolwiek przekładkach i najpierw poczytaj jak działa wtrysk.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #150 dnia: Lipiec 14, 2005, 22:55:28 pm »

SerU#408

  • Gość
Ale macie fajnie, że Wam to je?dzi. Ja stan?łem obecnie w punkcie pod tytułem co do diaska zrobić z cholernym czujnikiem temepratury, który zwiera styki (ma całe dwa) po osi?gnięciu odpowiedniej temperatury. Boschowski ma za mał? ?rednicę gwintu i nie pasuje do głowicy DOHC-a  :twisted: Jeden z dohc-owych nadaje się do przeszczepu ale drugi już niestety nie  :mad: Cał? wi?zkę wtrysku już przerobiłem (trzeba było przedłużyć kable od wtyczek bo po obróceniu wtryskiwacza o 180 stopni zrobiły się za krótkie). Dorobiłem kabel do rozrusznika (oczywi?cie poszedł maluchowski :D), zamontowałem kolektor rurowy z GSi, dorobiłem/przerobiłem mocowanie alternatora, bo okazało się, że jego koło też nie jest w linii z kołem pasowym i jeszcze parę innych pierdół. Pojawił się podobny problem do tego ze swapu z poprzecznego DOHC-a na podłużny-koło pompy wody też oczywi?cie nie jest w linii z reszt? kół i czeka mnie dodatkowa robota.

I niech mi kto? wreszcie pokaże jak do licha podł?czyć ZF-owskie wspomaganie do bloku DOHC. Fotki please :mrgreen:

Jedno wiem na pewno: nigdy w życiu już nie będę się bawił w taki SWAP. Kolejny wtrysk będę już robił tylko w moim oturbionym 1.8  :roll:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #151 dnia: Wrzesień 13, 2005, 00:22:02 am »

zibbizibbi

  • Gość
Witam.

Jak widac dla chcacego nic trudnego :) Mam pytanie, co lepiej wlozyc do poldka ? 2.0 na oryginalnym wtrysku czy 2.0 na gazniku i podpiac abimexa ? Mysle ze abimex bedzie gorszy niz oryginalny wtrysk (analogowy) bo za duza roznica pojemnosci (1.6 - 2.0).

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #152 dnia: Wrzesień 13, 2005, 12:19:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak widac dla chcacego nic trudnego :) Mam pytanie, co lepiej wlozyc do poldka ? 2.0 na oryginalnym wtrysku czy 2.0 na gazniku i podpiac abimexa ?

Przeczytaj dokładnie cały temat, bedziesz wiedział ;)  Ja juz sie z wtryskiem le-jetronic nawalczyłem i mam dosyc, tutaj po prostu wsiadam i zapalam.


 Mysle ze abimex bedzie gorszy niz oryginalny wtrysk (analogowy) bo za duza roznica pojemnosci (1.6 - 2.0)

A jezdzisz czesto 2,0 na benzynie czy masz gaz ? Mała srednica przelotu abimexa zmiejsza moc maksymalna ale poprawia i tak juz duzy uciag 2,0 od dołu. Cos za cos. Silnik(mam na mysli swoje 1,8) pracuje równiutko nawet jezeli obroty sa rzedu 500 co raczej normalnie jest rzecza niemozliwa i nie telepie nim jak jest zimny.

Obecnie pracuje nad załozeniem instalacji gaznikowej od 1,6 GLE do swojego wynalazku. Fotorelacja juz wkrótce 8)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #153 dnia: Wrzesień 23, 2005, 22:43:26 pm »

Elwood niezalogowany

  • Gość
Juz wiem czemu mój abimex dławił sie kiedy nagrzał sie do temp 90 stopni - powodem była zbyt mała dawka paliwa, gdyz "podkreciłem" cisnienie wtrysku paliwa i jest git(teraz jezdzi tak samo jak przed załozeniem miksera do gazu :shock: ). Jest to bardzo proste, po odkreceniu 4 srub trzymajacych obudowe regulatora cisnienia paliwa wyjmujemy sprezyne i taki dziobek który opiera sie na sróbce która słuzy do regulacji cisnienia wtrysku przez fabryke. Poniewaz tej srubki za nic nie mogłem przekrecic wyciołem z blaszki 2 podkładki o ł?cznej grubosci 0,4 mm i podłozyłem je pod spezyne. Mozna tez pobawic sie ze standardowymi podkładkami ale one maja grubosc około 1,5 mm wiec wiec trzeba by to zeszlifowac , najlepiej na szlifierce elektromagnetycznej. Dodatkowo polecam wyjac bak i pompe paliwa. Ja wyjołem i przeraziłem sie iloscia syfu który sciagnołem ze smoka, oprócz tego wydłubałem mase opiłków z siatki.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 17, 2005, 22:57:24 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kilka dni temu jak wracałem z pracy cos zaczeło mi nawalac.Najprawdopodobniej przekreciłem panewke na 4 cylindrze  :mad: Okazało sie ze olej z miski wyparował, bo brakło skali na bagnecie a 2 tygodnie wvczesniej było ok pomiedzy min i max. Głowice juz zdjołem, silnik jest odkrecony i w poniedziałek wyciagam to padło i przywracam do stanu uzywalnosci. Ciekaw tylko jestem czy wydola na szlif :cry: Przy okazji wyszlifuje komore korbowa i wspawam przegrody w miske olejowa zeby olej nie uciekał spod smoka. Do tego polerka wszystkiego, docieranie zaworów i kilka innych rzeczy. Szkoda tylko ze na swieta zostałem bez auta  :evil: .Przy okazji niedługo zamieszcze errate odnosnie montazu abimexa w dohc -wyszł ona jaw kilka rzeczy które dobrze bedzie poprawic
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 19, 2005, 00:11:00 am »

Mrozek#83

  • Gość
Jak długo nie je?dziłe? z wal?c? panewka, to wyda spokojnie - nie takie rzeczy te wały znosz? (żeby? wiedział ile Seru dawał rade tak je?dzić  :roll: ) I sugeruję zmienić styl jazdy, bo z do?wiadczenia wiem, ze kaci panewek należ? do osobników wybitnych  ;)  :mrgreen: Naprawde warto nauczyć się je?dzić spokojnie i powstrzymywać chęci wykorzystania możliwo?ci silnika co rusz i chwilę.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 19, 2005, 00:33:11 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
łatwo powiedzieć heh
Ja się nauczyłem tyle co by nie dawać w palnik zanim nie bedzie 90 stopni i po gazowaniu nie gasić zaraz tylko niech spbie poklepie. No żywotno?c silników drastycznie wzrosła  :mrgreen:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 19, 2005, 00:48:22 am »

Kołcz_1906

  • Gość
A propos żywotno?ci silnika czy ma jakikolweik wpływ hamowanie silnikem???? boo ja tak robie rozpędzam się a jak mam hamować to puszczam gaz żeby nie zużywać klocków i tarcz i od kiedy nie mam ?rodkowego tłumika to taki fajny dzqwięk jest podczass hamowania.
Może zły temat wybrałem ale kolega Van poruszły emat żywotnoo?cisilnika to się doł?czyłem.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 19, 2005, 19:27:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak długo nie je?dziłe? z wal?c? panewka, to wyda spokojnie - nie takie rzeczy te wały znosz? (żeby? wiedział ile Seru dawał rade tak je?dzić  :roll: )

Jechałem powoli tzn nie przekraczałem 2 tys bez gwałtownych przyspieszen i przejechałem jakies 2,5 km  :?

 I sugeruję zmienić styl jazdy, bo z do?wiadczenia wiem, ze kaci panewek należ? do osobników wybitnych  ;)  :mrgreen: Naprawde warto nauczyć się je?dzić spokojnie i powstrzymywać chęci wykorzystania możliwo?ci silnika co rusz i chwilę.

Zebym jeszcze jezdził krecił i piłował to jestem w stanie to zrozumiec :?  Tymczasem silnik prawie w ogóle nie był krecony powyzej 4 tys, na zimnym starałem sie nie przekraczac 3 tys i zawsze zanim ruszyłem chodził na luzie przynajmniej 2 minuty zeby nasmarowac panewki i ogrzac wode grzejaca parownik, bo od jakiegos czasu jezdze tylko na gazie. To sa dobre silniki ale maja po 30 kilka lat i doskonale zdaje sobie sprawe ze trzeba o nie dbac zeby słuzyły dobrze(o to ze od czasu do czasu sie przycisnie zeby sprawdzic czy koniki sie nie ulotniły to inna sprawa :mrgreen:  :cool: ) Zreszta czy na jednej przepustnicy, na gazie i moscie 3,92 da sie szalec ? Według mnie nie bardzo no chyba ze df który jest lzejszy i z rokreconym kurkiem od ilosci mieszanki. Wine za ten stan rzeczy ponosi fakt ze chciałem kiedys przyoszczedzic i załozyłem głowice bez rozbiórki, jak sie teraz okazało razem ze wspomnieniem po uszczelniaczach zaworowych :|  :cry: co dało taki efekt jak dało. Po raz kolejny sprawdza sie teza ze te silniki działaja dobrze albo wcale i trzeba o nie dbac. no ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :D Poprawie głowice(juz wczesniej była troche podłubana) spanuje powierznie powierznie bloku i głowice, nowa uszczelka i nowe sruby od cromy co mam nanadzieje ze pozwoli mi zapomiec na dłuzszy czas o czyms takim jak zwalanie głowicy bo znowu wydmuchało uszczelke na 4 garku do kanału wodnego :twisted: Przy okazji wydaje mi sie ze znalazłem przyczyne strzału uszczelek w tym miejscu : to ze kanały sa blisko to jedna sprawa ale inna to ze stare sruby sie wyciagaja i to bardzo powinny miec 115 mm a moje miały ponad 117mm ! Niby co z tego jak wchodza do kanału wodnego- owszem ale tylko pierwsze 8 patrzac od przodu silnika ostatnie 2 sa nie przelotowe i mozna sobie dokrecac nawet na 100Nm i nic to nie da bo sruba sie zatrzyma w miejscu :lol: Nowe sruby kupiłem za 67zł firmy Glaser i na opakowaniu jest podane ze pasuja do : Regata 100S, Ritmo 100S pow 1985, Tipo 1.8 IE DGT pow 1990, Tempra 1.8IE/Croma 2.0IE, Croma2.0 IE Turbo pow 1986, Delta GT-Prisma 82-86, Prisma 1.6 IE/Thema 2.0 IE, Delta 1.6 IE pow 1988, Delta HF 1.6 IE Turbo 1984 :) ,Thama 2.0 IE Turbo pow 1985, moze komus przyda sie ten spis w razie gdyby sprzedawca sie upierał ze"nie ma" takich srub. Aha i potzrebna jest do nich specjalna nasadka która była niedawno w promocyjnej cenie do dostania :mrgreen:  Do tego wszystkiego oczywiscie szlif wału, przy okazji wywazenie wszystkiego i pare innych poprawek który przygotuje ten silnik pod 2 gazniki(które niedawno zakupiłem i mam nadzieje ze domnie dotra :)  )
W garazu juz czeka 2 głowica do zrobie nia na cacy, do planowania jest chyba z 1,5 mm jeszcze, pochodzi z 1983 roku(czyli pewnie bede musiał wymienic gniazda zaworowe zeby jezdzic na gazie :? ) obecna pochodzi z argenty ale został jej jeden lub 2 szlify zanim dojdzie do gniazda zaworowego :twisted: Nowe zawory kosztuja ssace 20 zł szt a wydechowe 22 i sa te te o lepszym kształcie grzybka a nie zwykłe i o srednicy 43,7. Ale prawde mówiac to korci mnie jak bede miałtroche kasy zeby zabawic sie w Crofta który instaluje ssace 49 mm, mi na poczatek wystarczy jakies 45-47 :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 21, 2005, 17:16:03 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Nowe sruby kupiłem za 67zł firmy Glaser i na opakowaniu jest podane ze pasuja do : Regata 100S, Ritmo 100S pow 1985, Tipo 1.8 IE DGT pow 1990, Tempra 1.8IE/Croma 2.0IE, Croma2.0 IE Turbo pow 1986, Delta GT-Prisma 82-86, Prisma 1.6 IE/Thema 2.0 IE, Delta 1.6 IE pow 1988, Delta HF 1.6 IE Turbo 1984 :) ,Thama 2.0 IE Turbo pow 1985, moze komus przyda sie ten spis w razie gdyby sprzedawca sie upierał ze"nie ma" takich srub. Aha i potzrebna jest do nich specjalna nasadka która była niedawno w promocyjnej cenie do dostania :mrgreen:  

Ano były  8)