Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 48152 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 16, 2005, 10:34:11 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Mrozek pisze:
Ale jeśli się upierasz, proszę bardzo - ssący opóŹniony a wydechowy przyspieszony o jeden ząbek (albo przestawiony tylko jeden wałek - dwóch nie trzeba od razu, można potestować i radzę zostawić w spokoju wydechowy bo kolektor się będzie nagrzewał na czerwono)

a Piotrek:
Moje poprzednie ustawienie - ssący normalnie, a wydech opóŹniony o jeden ząbek (koło przekręcone o jeden ząbek w lewo) pozwala na łatwą jazdę z niskimi obrotami, od 1500 rpm można spoko się kulać, kolektor się nie grzeje, a przy ok 3500 czuć pryjemne dociśnięcie do fotela

To jak w koncu mam ustawic? Wydech opóznic czy przyspieszyć ? Bo juz nie wiem

Widzę że konieczne jest sprostowanie.

Elwoodowi podałem przepis przefazowania rozrządu który ma "wzmocnić" dół silnika, czyli przenieść max moment w niższy zakres prędkości obrotowych silnika. Natomiast Piotrek dostał instrukcję odwrotną - majacą na celu przeniesienie momentu w górę i podniesienie mocy na wyższych prędkościach obrotowych. Czyli Piotrkowi się zadne kierunki nie popierdoliły - ma w swoim 2.0 ssacy przyspieszony a wydechowy opozniony. Wcześniej (przed zerwaniem paska) miał ssący zostawiony normalnie a tylko wydechowy opózniony, czyli bardziej soft, i przy okazji miało to poprawić warunki pracy kolektora wydechowego (bo na seryjnych ustawieniach jak sie da po garach to na piecyku mozna normalnie jajka sadzone smazyc). Teraz zachcialo mu sie pojsc na calosc i przefazowal walki maksymalnie mocno ile sie dalo (czyli rowniez przestawił i ssący) , bo pewnie zamarzylo mu sie pobic rekrod Vmax jaki swego czasu na A4 osiągnął SerU na takim właśnie ustawieniu, które wtedy w bandicie zastosowalem (215 km/h - ale byl to wyczyn tragiczny w skutkach - kto pamieta ten wie o co chodzi  :mrgreen: ).
Natomiast Elwood dostał instrukcje zgodznie ze swoim zyczeniem - czyli poprawa elastycznosci silnika na niskich obrotach. W wersji maksymalnie przefazowanej można opóŹnić ssący o 1 zabek (czyli obrócić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara) i przyspieszyć wydechowy również o 1 ząbek (obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Jednak zalecam zostawić w spokoju wałek wydechowy, dlatego, że przyspieszenie otwarcia zaworów wydechowych powoduje, że wydobywające się spaliny będą miały wyższą temperaturę. Przy seryjnym ustawieniu mają już nadto, więc proszę mi wierzyć na słowo, że nie warto nim w tą stronę grzebać. Więc zalecam tylko opóŹnić o 1 ząbek wałek ssący - zmniejszą się tzw. czasy przekrycia zaworów i odniesie to zamierzony skutek.

[ Dodano: 2005-01-16, 11:17 ]
Do Piotrka - Elwood jeszcze nie zrobił swapa, tylko robi przymiarkę. Miejmy nadzieję, że zostanie przy abimexie (cholercia - to ja mialem byc pierwszy  :cry: joke - trzymam mocno kciuki Elwood).
Jeszcze coś - do prowizorki z puszki po konserwie radzę ostroznie podejsc - czujnik polozenia walu musi byc solidnie i pewnie zamocowany, zeby sie nie dyndał przy pracujacym silniku bo moze sie zniszczyc jeśli zacznie się ocierać o wirujące koło pasowe. I szczelina musi byc wlasciwa - 0,6-0,7 mm bo inaczej d... Ale masz to ułatwienie, że nadaje się na niego miejsce do montażu po czujniku z digiplexa, więc w sumie częsciowo juz wspornik pod abimexowski czujnik już jest. Pamiętaj też że ten czujnik musi być w odpowiednim miejscu względem wału umieszczony (pod właściwym kątem od osi silnika) - ma to główne znaczenie dla kąta wyprzedzenia zapłonu. Dlatego dobrze przy okazji wykonać taki mechanizm wspornika, który pozwoli na niewielką korektę ustawienia położenia czujnika. Zanim przystąpisz do przekładki sprawdŹ stroboskopem kąt wyprzedzenia zaponu swojego obecnego 1.5 GLI, żebyś potem na taki sam kąt ustawił czujnik po zamontowaniu w dohc. Jakby 2.0 Źle pracowało na takim ustawieniu to zawsze będzie można położenie czujnika ustawić nieco inaczej niż w oryginalnym 1.5 GLI - dlatego też nie obawiam się żebyś musiał montować "zwykły" aparat zapłonowy (i szerze radzę zostać przy abimexowskim). Nie zapomnij też, że koło pasowe abimexa trzeba będzie w miejscu występowania nacieć trochę stoczyć (i nie przesadz, bo jak zbierzesz za duzo to naciecia zostana szczatkowe i moze byc za slaby impuls ma czujnik) bo inaczej się go nie założy na wał korbowy dohc (porównaj oba koła - wiem, że teraz raczej trudno Ci soebie wyobrazić o czym piszę).
Czujnik temperatury faktycznie powiniem pasować w argentowski trójnik, lub jak wcześniej pisałem - w głowicę (są dwa gwintowane miejsca na czujniki temperatury - więc do wyboru do koloru, jak komu wygodniej).
W kwestii wspomagania - rozumiem chęć jego posiadania - i tok rozumowania masz słuszny, tylko musisz mieć taką możliwość, żeby bieżnię zębatą równo odciąć od koła argentowskiego i potem ją równo dospawać do koła abimexowskiego (żeby nie było bicia). Względnie możesz spróbować na argentowskim wykonać nacięcia na fabrycznym zgrubieniu przy bieżni paska klinowego napędzającego pompę i alternator (uprzednio scinając dwa oryginalnie wystające dzyndzle) - tylko te nacięcia muszą być w analogicznie dokładnym kątowym rozstawieniu jak w kołku abimexa.
Pamiętaj też że jeśli będziesz chciał przespawać bieżnię ząbatą to musi się ona znajdować w jednej lini z kołem zębatym pompy wspomagania (jak pasek będzie przekoszony, to się szybko zerwie) , więc wymagane jest zachowanie tej samej odległości od małego koła rozrządu, dlatego najpierw stocz i doposuj koło abimexowskie do wału dohc, sprawdŹ czy na nim silnik będzie pracowal i dopiero potem kombinuj z dołożeniem bieŹni zębatej napędu wspomagania.
Jak wybierasz się po kolektor ssący do wersji gaŹnikowej to rozumiem, że będziesz myślał nad abim. Więc tylko przypomnę, żeby zamocować zespół TBI do takiego kolektora musisz wykonać odpowiednią przejścówkę, np. wykonaną z górnej części koletora polonezowskiego. Odciętą "szyjkę" (o empirycznie dobranej wyskości - uważaj żeby nie był za wysoki, bo maski nie zamkniesz) będziesz musiał przyspawać (potrzebny będzie spawacz aluminium i tokarz) do kawałka grubej na 0,5 cm blachy aluminiowej o kształcie podstawki pod gaŹnik, z odpowiednio wytoczonym otworem w środku - bo tylko w ten sposób będzie możliwe przykrecenie tego "zestawu" do gaŹnikowego kolektora dohc. Mam nadzieję, że brzmi to w miarę łopatologicznie  ;) .
Czekamy z niecierpliwością na wyniki swapu.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 16, 2005, 12:02:36 pm »

Piotrek_

  • Gość
no i wszystko jasne ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 16, 2005, 13:51:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do Piotrka :Nie wiem jak ciągnie na wyzszych obrotach, bo po przesiadce ze styranego 1.5 to kazde 2.0 jakie by nie było to zasuwa bez porównania lepiej. No i na razie nie wkrecałem go powyzej 4000obr/min. Mam za to porównanie do podkreconego 1.8 i tamten w górnym przedziele predkosci grzał lepiej.
Spawanie i cięcie tego koła Abimexa to zlece warsztatom szkolnym do których w swoim czasie uczeszczałem(mam tam kilku znajomych).Przetoczą koło i przy okazji kaze im pogłęmbić orginalne nacięcie około 2-3 mm, bo jak będzie więcej to chyba nie zaszkodzi ? Pózniej jak 2.0 odpali zaniose im oba koła, powiem o co biega i jaką ma miec szerokosc, przetną koło piłą elektryczna, wyszlifują oba na szlifierce elektromagnetycznej i pospawają.
Układ zapłonowy jak najbardziej chciałbym bezrozdzielaczowy, odpadają problemy z ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu, dobór spęzynek i tego typu rzeczy. Po prostu dwie dwubiegunowe cewki zapłonowe. Jako ciekawostke w tym miejscu podam ze w swoim 1.5 stosuje zwykłe swiece Iskra, wymieniam co 15 tysięcy, czyszcze co 5 tysięcy. Swiece mają ustawioną przerwe 1.1mm(wiecej sie nie da bo elektroda jest juz za bardzo wygięta) zamiast zalecanych 0.8 mm a dodatkowo elektroda dolna ma zaokrąglone pilnikiem ranty(co jeszcze dodatkowo utrudnia jej przeskok ale iskra jest wtedy lepsza) i nigdy nie miałem problemów z zapłonem.  Przewodów nie wymieniałem tylko czysciłem.Ze sprawdzeniem kąta wyprzedzenia zapłonu nie ma problemy bo w GLI mam znaki ale nie wiem jak to jest w wersji DOHC na boschu(nie zwróciłem uwagi)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2005, 15:59:13 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Przetoczą koło i przy okazji kaze im pogłębić orginalne nacięcie około 2-3 mm, bo jak będzie więcej to chyba nie zaszkodzi ?

Również tak myślę.
Cytuj (zaznaczone)
Ze sprawdzeniem kąta wyprzedzenia zapłonu nie ma problemy bo w GLI mam znaki ale nie wiem jak to jest w wersji DOHC na boschu(nie zwróciłem uwagi)

Również są znaki - na tej plastikowej osłonie rozrządu, napewno je zobaczysz.
Nie zapomnij o tym:
Cytuj (zaznaczone)
żeby zamocować zespół TBI do takiego kolektora musisz wykonać odpowiednią przejścówkę, np. wykonaną z górnej części koletora polonezowskiego. Odciętą "szyjkę" (o empirycznie dobranej wyskości - uważaj żeby nie był za wysoki, bo maski nie zamkniesz) będziesz musiał przyspawać (potrzebny będzie spawacz aluminium i tokarz) do kawałka grubej na 0,5 cm blachy aluminiowej o kształcie podstawki pod gaŹnik, z odpowiednio wytoczonym otworem w środku - bo tylko w ten sposób będzie możliwe przykrecenie tego "zestawu" do gaŹnikowego kolektora dohc.

Jak to widzisz w swoich możliwościach? Czy masz jakiś inny pomysł?

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 16, 2005, 18:45:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Teraz nie wiem. W poniedziałek kiedy kupie kolektor na gaznik, odkręce wtrysk, obejrze co i jak, pojade na te warsztaty dowiedziec się  czy podejmą się czegoś takiego i koszt tych przeróbek to bede wiedział na czym stoje. Osobiscie nie ciołbym kolektora wtryskowego, bo ciezko taki dostac, tylko spróbował dosztukować przejsciówke o grubosci ok 1cm wykonaną z jakiegos plastra stali lub kawałka odlewu aluminiowego o podobnej grubosci, moze na tych warsztatach będą cos takiego miec, na razie nie wiem bo całego wtrysku nigdy nie odkręcałem poniewaz nie było takiej potrzeby. Dobra teraz same dobre wiadomosci Mrozek :
Odwiedziłem supermarket i poczytałem ksiązke o oplu kadecie E. Otóz  co do tego silnika 2.0 opla to lipa, były takie ale na innym wtrysku(Motronic), ale istnieje silnik o oznaczeniu  C18NZ o pojemnosci 1796cm szesc. i jest zasilany takim samym wtryskiem jak ten w 1.5/1.6 GLI !!! Ten sam zespół wtryskiwacza, pompa w baku, nawet kody błędów takie same jak w poldzie(porównałem z ksiązką od poldka która lezała obok :D ) i identyczne wtyczki, schematów nie miałem czasu porównac ale to chyba to samo. Były jeszcze wersje 1.3, 1.4, 1,6 i wszystkie mają w oznaczeniu NZ. Silnik ten jest bardzo podobny do fiatowskiego 1.8, srednica cylindra tez 84 z groszami a skok 70 cos.
Wiec róznica pojemnosci wynosi tylko 1995-1796=199cm szesc. czyli o niebo lepiej niz początkowe 514. No i charakterystyka zapłonu na pewno tez lepsza do 2.0 wiec odpadają kombinacje z rozdzielaczem.Czytałem gdzies ze FSO montowała te wtryski od kadeta najpierw tylko na eksport do Holandi a pożniej dopiero na rynek krajowy i nie dawało mi to spokoju. Teraz mniej dobra wiadomosc dla tych co mają katalizatory : Wtrysk ten w kadecie montowano do wrzesnia 1990 wiec nie ma on sondy lambda(całe szczęscie 8) ) a tylko recyrkulacje spalin. W poniedziałek dowiem się tez cos więcej na temat tego kadeta i ceny tego komputera od niego u handlarzy.
A i przy okazji w kadecie montowano tez BOSCHA LE nazywanego tam L3-Jetronic lub L-Jetronic trzeciej generacji, wiec jezeli ktos ma LE to moze sobie kupic ksiązke do kadeta albo zrobic od jakiegos znajomego skany, i wtedy ma wszysko opisane po polsku
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 17, 2005, 00:39:08 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Wiec róznica pojemnosci wynosi tylko 1995-1796=199cm szesc. czyli o niebo lepiej niz pocz?tkowe 514. No i charakterystyka zapłonu na pewno tez lepsza do 2.0 wiec odpadaj? kombinacje z rozdzielaczem

Nie byłbym taki pewnien - o ile mnie pamięć nie myli to kadety miały aparat rodzielaczowy. Oczywi?cie nie wyklucza to że te komputery nie będ? sterować polonezowskim DIS-em, ale głowy nie dam.
Co? mi sie obija o głowę, że kto? testował kompy od Opli w podlku - zdaje się że Kowal albo Zort - więc do nich uderz. Ze swojej strony nic pewnego nie powiem na ten temat . Oczywi?cie poza faktem, który jest mi i Tobie już znany - ze wtryski opla i poloneza maj? ze sob? bardzo dużo wspólnego.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 17, 2005, 10:30:48 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kowal napisz cos wiecej o tej zamianie. Z jakiego kadeta do jakiego poldka(pewnie Twój CF, ale wole się upewnić), czy to była wersja z s?d? czy nie itp. Rozumiem ze komputer kadeta bez problemu steruje zapłonem polonezowskim i da rade na tym normalnie jezdzić ?[/code]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 17, 2005, 10:46:52 am »

Piotrek_

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Teraz nie wiem. W poniedziałek kiedy kupie kolektor na gaznik, odkręce wtrysk, obejrze co i jak, pojade na te warsztaty dowiedziec się  czy podejm? się czego? takiego i koszt tych przeróbek to bede wiedział na czym stoje. Osobiscie nie ciołbym kolektora wtryskowego, bo ciezko taki dostac, tylko spróbował dosztukować przejsciówke o grubosci ok 1cm wykonan? z jakiegos plastra stali lub kawałka odlewu aluminiowego o podobnej grubosci, moze na tych warsztatach będ? cos takiego miec, na razie nie wiem bo całego wtrysku nigdy nie odkręcałem poniewaz nie było takiej potrzeby.


Mi też to wczoraj przyszło do głowy, ale Mroziu u?wiadomił mi, że TBI i puszka filtra będ? w tym przypadku za nisko i filtr się nie zmie?ci obok silnika.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 17, 2005, 13:16:15 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Piotrek - pisałem o tym w tym w?tku, ale moj? odpowied? i następuj?c? po niej wypowied? Elwooda kto? usun?ł.
Do modów - kto? z Was tu nierozs?dnie majstruje. Sorry, nie wiem kto, ale ten kto? z szanownych modów się na moda nie nadaje, skoro kasuje dosc istotne szczegóły takiej jak ta dyskusji. :x

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2005, 14:29:38 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Seru pewnie chodziło ci o ten silnik i rze?be filtra powietrza ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 17, 2005, 15:54:24 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Poltec jest moim bratem ;) To jest nasze wsólne autko ;) Silnik został przerzucony do drugiej furki razem z wszystkimi fajnym rzeczami, takimi jak: wspomaganie kierownicy, heble od argenty, elektrycznymi szybkami itp.
Wszystko w miare pasowało bez problemu. Troche zdenerwowałem się jak niechciał zapalić po 1,5 tygodnia pracy całymi dniami ale dzięki telefonicznej pomocy Sergiusza udało się znale?ć przyczynę w postaci uszkodzonego czujnika położenia wału przy kole pasowym. Nie chciałem już go naprawiać (było już wcze?niej naprawiane) więc kupiłem nowy. 95zł i silnik zapalił! :D:D:D
Mam teraz delikatny problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku. Samochód odpala bez problemu lecz obroty s? rzedu 400 - 500 obrotów na min. Nie wiesz co może być przyczyn?? Jak się nagrzeje jest w poż?dku.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 17, 2005, 19:11:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj kupiłem kolektor dolotowy pod gaznik(40zeta. Za cał? głowice+dolot, bez wydechu krzyczeli 200).Zrobiłem tez dalsze rozeznanie co do tego kadeta, rozrz?d SOHC srednica 84,8 skok 79,5, zapłon z rozdzielaczem napędzany od wałka rozrz?du. Niestety ksi?zka któr? dysponowałem nie miała schematów elektrycznych a i rysunki s? tylko pogl?dowe, jedynie co dobrze widac to cały korpus wtryskiwacza rozebrany na częsci i opisany. A i wtrysk ten montowano do wrzesnia 1991 a nie jak poprzednio napisałem 1990. Spytałem sie tez o cene tego komputera do kadeta 1.8i -300 zetów, wiec jeszcze całkiem znosnie. Musze jeszcze zdobyc schemat elektryki do kadeta, a jezeli mi sie nie uda, to w niedziele pojade na giełde samochodow? i poszukam tego modelu, wtedu obadam zaplon i reszte.
Mrozek, piszesz ze TBI i obudowa filtru nie zmiesci sie do silnika bo będ? za nisko. Gaznik poloneza ma 11,5cm wysokosci, puszki na filtr takie same(pomijam inny kształt otworu i przesłone, któr? zreszta wywaliłem), wiec skoro pod maske poldka wchodzi DOHC 2.0 z gaznikiem i obudow? filtra  od poldka to abimex tez sie zmiesci bo ma ok 9,5 cm wysokosci. To ze bedzie za nisko w DOHC to akurat nie szkodzi, kiedy przejsciówka będzie wyzsza łatwiej będzie wyprofilować przejscie z wtrysku na kolektor, bez gwałtownych uskoków kanału ss?cego, ewentualnie jak ktos będzie chciał miec krótsza przejsciówke to wpomóc sie moze standardowymi podkładkami pod gaznik, lub pospawac stary kolektor według Twojego pomysłu, zreszta jak jest mixer(jak? ma wysokosc do silników na wtrysku, wie ktos ?) do gazu to powinno byc ok. Tutaj mam mał? prosbe: do pomiarów potrzebuje wysokosc tego miejsca w polonezie 2.0 na kolektorze dohc gdzie jest montowany gaznik wględem jakiegos stałego punktu nadwozia, np tej belki na której opiera się chłodnica, wtedy będe mógł dopiero policzyc dokładn? jej wysokosć.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 18, 2005, 00:23:01 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Mam teraz delikatny problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku. Samochód odpala bez problemu lecz obroty s? rzedu 400 - 500 obrotów na min. Nie wiesz co może być przyczyn?? Jak się nagrzeje jest w poż?dku.

uszkodzona która? z poniższych pierdółek lub niesprawne poł?czenie eleketryczne (lu?ny naderwany kabelek):
- czujnik temperatury steruj?cy suwakiem powietrza dodatkowego (ten w trójniku przed głowic?; rezystancja przy temperaturze: 0 st. - 4,8-6,6 kOm; 20 st. - 2,2-2,4 kOm; 40 st. - 1-1,4 kOm; 80 st. - 270-380 Om; 100 st. - ok. 200 Om; najłatwiej i najszybciej sprawdzic czujnik na zimnym silniku i po jego rozgrzaniu)
- suwak powietrza dodatkowego (sprawny suwak jak jest zimny to ma widoczn? szczelinę, jak jest gor?cy - zamknięt?; prawidłowy opór na stykach: 40-75 Om)

albo przyczyn? s?:
- nieszczlno?ci w układzie ss?cym - sprawd? szczególnie rurę między kolektorem a dmuchomierzem, pamiętam że nie był? rewelacyjna (w paru miejscach popękana i na szybko zostało to zalatwione ta?m? izolacyjn? ale Wojtkowi kazali?my to wymienić, bo długo to nie mogło wytrzymać) ; pamiętam, że nieszczlne też było serwo w tym poldku (nie pamiętam czy Wojtek je wymienił - chyba że zostawili?cie swoje obecne, co do którego jeste?cie pewni że jest napewno szczelne) ; ogolnie sprawd?cie cały układ ss?cy pod k?tem występowania nieszczlno?ci bo ten wtrysk jest na nie szczególnie wrażliwy
- nie ustawiony (lub ?le ustawiony) skład mieszanki - na analizator moi drodzy, bo wtrysku na ucho się nie ustawia.

[ Dodano: 2005-01-18, 00:44 ]
Cytuj (zaznaczone)
Spytałem sie tez o cene tego komputera do kadeta 1.8i -300 zetów, wiec jeszcze całkiem znosnie

Jak dla mnie to całkiem drogo. We Wrocku my?lę że u wyj?tkowego Żyda taki komp da się wyrwać za najwyżej stówę.
Silnik 1.8 OHC o jkiam piszesz był też montowany w vectrach - również z wtryskiem abimexa. Piszę o tym dlatego, że kadetów 1.8 tak dużo nie ma i predzej się znajdzie komp od vectry o ile jest taki sam (kwestia sondy - niestety nie znam większych szczegółów). Osobi?cie upierałbym się spróbować na oryginalnym poldkowskim kompie - i tak dawkuje on aż nadto. Dla porównania model GLI przy stałej prędko?ci 90 km/h pije 6,9-7,0 l/100 km, przy 120 km/h 9,1-9,4 l/100 km (w zależno?ci od wersji - 1,5/1,6 z kat czy bez) a taki wersja GSI (z dokładniejszym dawkowaniem mieszanki, bo na 4 wtryskiwacze) odpowiednio 5,8 l/100 i 7,5 l/100 km. Co chyba na co? wskazuje. Naprawdę narazie niepotrzebnie nie wydawaj forsy.
Cytuj (zaznaczone)
Gaznik poloneza ma 11,5cm wysokosci, puszki na filtr takie same(pomijam inny kształt otworu i przesłone, któr? zreszta wywaliłem), wiec skoro pod maske poldka wchodzi DOHC 2.0 z gaznikiem i obudow? filtra od poldka to abimex tez sie zmiesci bo ma ok 9,5 cm

Nie mierzyłem tak dokładnie ale na moje oko abimex jest jakie? dwa razy niższy od ga?nika, napewno nie jest to 2 cm - wystarczało mi spojrzeć i porównać wysoko?ci  kolektora ga?nikowego i abimexowskiego (polonezowskiego). Ale nie będę sie kłocił - jak wyjdzie na Twoje to tym lepiej dla Ciebie.
Poza tym na ga?niku PN (który jest niższy od oryginalnego Webera) puszka pasuje dosłownie na styk.

[ Dodano: 2005-01-18, 00:48 ]
I nie chodzi o to że koliduje z mask?, ale z głowiczk?.
Wystarczy, że tak dopasujesz TBI do kolektora, żeby odległo?ć między puszk? a głowiczk? był? jak najmniejsza..

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 18, 2005, 08:21:40 am »

SerU#408

  • Gość
Heh :) Tak patrzę na ta fotkę Waszego Poldka i widzę, że wszystko przełozyli?cie dokładnie tak samo jak my?my to zamontowali w wojtkowym Poldku :D

Nawet moduł jest w tym samym miejscu (nie widzę tylko pompki paliwa przy zbiorniku wyrównawczym) :mrgreen: Dobra robota Panowie :D

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 18, 2005, 11:57:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mrozek pisze :

I nie chodzi o to że koliduje z mask?, ale z głowiczk?.
Wystarczy, że tak dopasujesz TBI do kolektora, żeby odległo?ć między puszk? a głowiczk? był? jak najmniejsza..

Tutaj rzeczywiscie sie nie dogalismy, ale chodzi mi dokładnie o to samo : zostawic bezpieczny przeswit pomiedzy mask? i głowiczka, a wysokosc "wyregulowac" za pomoc? przejsciówki.
Kompa od kadeta czy vectry 1.8 na razie oczywiscie nie kupuje, tylko powalcze z tym co mam. Chce sie przygotować na kazd? ewentualnosc i miec jakies zabezpieczenie i rozezananie w temacie gdyby w razie cos nie spasiło jak trzeba i kombinowac wtedy na chybił trafił. Ogólnie mam zamiar to zrobic tak zeby maksymalnie wykorzystac osprzęt polonezowski, b?dz tez z innych marek, a jak najmniej samoróbek i kombinowanych częsci
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 18, 2005, 14:26:33 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Dzieki, dzieki Seru ;) Pamiętasz jak dzwoniłem do ciebie w sprawie pompki paliwa? Jednak ta co chcialem kupic byla z jednopunktu. Ale jeszcze tego samego dnia znalazłem tak? od GSI. I tym samym pompka powędrowała do baku ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 19, 2005, 03:17:41 am »

zort#135

  • Gość
Kompa do abimexa we Wrocławiu nie kupisz taniej niż 100 zł. Wiem, bo szukałem do?ć długo jak mój się zepsuł. W  końcu zapłaciłem 100 zł do wersji z katem. Gdzie indziej chcieli 150, a za wersję bez kata 100.

Pasuj? spokojnie kompy z kadeta i vectry. Dobrze Mroziu piszesz! Też kiedy? przekładałem, ale nie wiem od jakiej wersji i działało.

Ja chciałem zamontować do 2.0 abimexa, ale nie mam silnika jak dot?d, a teraz je?li kupię, to zamontuję wielopunkt... Chociaż jeszcze się zobaczy...

Kto ma jakie? 2.0 z papierami TANIO ??????

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 21, 2005, 12:37:19 pm »

ajk#1212

  • Gość
Dzisiaj 2.0 z wtryskiem poloneza poraz pierwszy zagadało. Jeszcze trzeba kilka rzeczy zrobic i bedzie mozna jezdzic. :) Jak wszystko dobrze pojdzie to pojawie sie nim na zlocie w Toruniu w niedziele 23.01. A jak nie to napewno na nastepnym zlocie kujawsko pomorskim. :) Pozdrawiam

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 21, 2005, 17:30:20 pm »

Mrozek#83

  • Gość
O szczegóły prosimy, zwłaszcza techniczne :yes:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 21, 2005, 18:32:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Od poniedziałku biore się do roboty, bo auto moge juz rozebrac i zrobic t? przejsciówke, dzisiaj byłem na trzech złomach w poszukiwaniu materiału, no ale dzien wczesniej wywiezli całe aluminium do huty:( i z blach maj? najwyzej tablice rejestracyjne :smile:. Teraz kołuje klucz nasadowy 38 do odkrecenia koła od wału argenty.No i mam nadzieje ze pogoda sie poprawi...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG