Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 55161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 04, 2005, 00:15:10 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
podobno ze skrzynia od poldka V, (...) sprzeglo tam jest z Lady jeszcze. Wszystko za 1000.

To by się zgadzało - prawdopodobnie do zł?czenia skrzynki z poloneza (dlaczego "podobno"? nie wiesz jak ona wygl?da?) wykorzystano kołnierz od łady, więc je?li tak to i koło zamachowe jest tam też z łady. Sprzęgło z łady jest takie samo jak w seryjnym polonezie, wiec na przyszło?ć (jak się zużyje) nie będziesz miał problemów  :cool: .
Cytuj (zaznaczone)
chlodnice lub przynajmniej wentylator elektryczny (i kombinowac z mocowaniami mojej lub wentyl przed chlodnice)

"Chłodnicowy" problem w DFie dotyczy tylko tych, które maj? oryginalnie silnik 115C i wentylatyor na sprzęgiełko. Można go rozwi?zać kupuj?c chłodnicę z elektrycznym wentylatorem od DFa z silnikiem poloneza (ma korek na dodatkowym kawałku rury i można j? upchn?ć głębiej we wzmocnienie czołowe) lub kupuj?c sam elektryczny wiatrak (jednak nie z poloneza ani z owego DFa) i zamontować go przed chłodnic? (tzn pomiędzy grilem a chłodnic?). Wiatrak polonezowski niestety nie będzie pasował (silnik elektryczny wentylatora jest za długi) ale doskonale nadawał się do wykorzystania wiatrak od Vectry (pierwszy model - nie "B")- pasował nawet idealnie, bez żadnych przeróbek, na polonezowski metalowy stelaż, do którego się przykręca kompletny wentylator (tzn. silnik el. z wiatrakiem). Jedynie łopatki wiatraka oplowskiego były za długie, ale plastik było banalnie łatwo ładnie przyci?ć zwykł? szlifierk? k?tow?. Cało?ć kończyła się dopasowaniem polonezowskiego stalarza wentylatora - jedno ramię, chyba, musiałem przedłużyć, i odpowiednio ponaginać zaczepy - żeby można było przerobiony stelaż przykręcić przed seryjn? DF-owsk? chłodnicę starego typu (tzn. chodzi o t? która "wspólpracowała" z wentylatorem na sprzęgiełko).
Dobra rada - je?li Twoja obecna chłodnica jest szczelna, to lepiej poszukaj samego wiatraka - juz wiesz od czego podejdzie. Do tego jeszcze polonezowski stelaż (na szrotach tego pelno - razem z polonezowskim wiatrakiem kupilem to za chyba 10 czy 20 zł) i zamontowanie wentylatora przed chłodnicę w DFie to o tyle dobry pomysł, że trochę więcej miejsca będzie na jakiekolwiek operacje przy silniku (choćby przy ustawieniu zapłonu, czy wymianie paska klinowego, nie mówi?c o rozrz?du, bo staje się to nie lada wyzwaniem). Bo trzeba Ci wiedzieć, że choć chłodnica z DFa 1.5 ME (silnik PN) pasuje przy silniku dohc, ale dosłownie na styk - pomiędzy wentlator a motor ciężko nawet płask? dłon wsun?ć. Przerabiałem ten temat i szczerze radzę - zamontuj wiatrak przed chłodnicę, ułatwi Ci to zycie na przyszło?ć.
A tak poza tym - co? mi się zdaje, że tarpanowska chłodnica będzie za szeroka i jej za żadne skarby nie zamontujesz w swoim aucie. Lepiej sobie j? odpu?ć, tym bardziej, że na dole ciekawie nie wygl?da.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 04, 2005, 13:19:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tutaj ja niestety Ci nie pomoge, poniewaz to mój pierwszy DOHC i swoj? wiedze opieram na tym co widze, i na doswiadczeniach kolegi który takie cudo ma w swoim 125p a jeszcze go nie rozbierałem. Nie wiem czy znasz ten link http://www.fsoautoklub.pl/?op=fvf&f=12, tam jest osobny w?tek pod tytułem swiat DOHC i powinienes znalesc tam odpowiedz na kilka swoich pytan, jest tam wiele w?tków wartych uwagi.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 04, 2005, 15:56:49 pm »

SerU#408

  • Gość
DooMinick jak go będziesz mial "na stole" to zdejmij pokrywki wałków rozrz?du i zobacz w jakim stanie s? wałki-czy nie maj? powycieranych krzywek i czy wszystkie krzywki s? takie same (powinny być w miarę ostre a nie półokr?głe). Szczególnie zwróć uwagę na wałek wydechowy bo to on najszybciej pada.

Przy sparwdzaniu panewek korbowodowych uważaj na ?ruby gdyż ciężko je odkrecić (musisz mieć klucz nasadowy z w?skimi ?ciankami). Jak powinny wygl?dac panewki...hmmm...mogę Ci powiedziec jak nie powinny wygl?dać :mrgreen: Nie mog? mieć skrzydełek jak moje, nie mog? mieć ubytków, musz? być w miarę równo wytarte, zwróć uwagę na zamki. Przy okazji jak masz suwmiarkę to zmierz ich grubo?ć-będziesz wiedział po którym szlifie jest wał :)

Nie zawadzi sprawdzić stanu docisku i sprzęgła, zdejmij kapturek od odmy i go dokładnie wyczy?ć i zobacz czy nie ma tam syfu. Najwięcej o historii silnika dowiesz się po zdjęciu ze smoka pompy oleju metalowej osłony sitka. Najczę?ciej goszcz? tam farfocle z silikonu, kawałki metalu z panewek i innych elementów silnika-tam rzadko który mechanik zagl?da  :?

Zmierz też luz osiowy wału korobwego szczelinomierzem-nie powinien być większy niż 0,15-0,20 mm. Obadaj stan kół rozrz?du i głównego koła rozrz?du-czy nie maj? wyrobionych bieżni po pasku-uskok na z?bkach kół jest wyra?nie wyczuwalny jak s? zużyte. Wywal od razu pasek rozrz?du i załóż nowy, przy okazji sprawdzaj?c stan napinacza-czy nie szumi i czy się dobrze obraca-każde przytcieranie czy chrobotanie na łożysku kwalifikuje napinacz do wymiany.

To chyba tyle-na razie nic więcej mi nie przyłazi do głowy. Jak co?, to jeszcze napiszę.

Aha! Sprawd? dokładnie numery silnika :) Czy 3 w liczbie 132 jest "k?towa"

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 04, 2005, 17:04:57 pm »

Piotrek_

  • Gość
napinacz, to najlepiej tez wymien bez wzgledu na stan. na dobra sprawe powinien byc wymieniany razem z paskiem po kazdych 60 tysiacach km

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 04, 2005, 18:07:58 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Pasek byl podobno z napinaczem 10 tys. temu robiony wraz z calym silnikiem. Posprawdzam to wszystko, co napisal SerU, swoja droga to dzieki za wszystkie informacje. Czy wiecie, czy powinienem cos robic z wtryskiem (czyszczenie wtryskiwaczy jakims spirytusem itp) czy wystarczy po prostu przejrzec i poczyscic przepustnice, przeplywomierz i styki wszystkie? No i co z ta glowica, bo nie wiem... Jutro udam sie do sklepu zapytac o czesci wszystkie. Uszczelke pod miche oczywiscie nowa dawac? Moze jakies inne uszczelki profilaktycznie powymieniac (z tych tanszych niestety, bo fundusze topnieja w zastraszajacym tempie :((().

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 04, 2005, 21:43:06 pm »

Mrozek#83

  • Gość
DooMinick - jedna ważna informacja co do owej skrzyni poloneza w tym dohc co kupujesz. Ponieważ z tre?ci aukcji wyczytałem, że silnik ze skrzyni? został wyjęty z ładym więc, dobrze podejrzewałem, że zastosowany został ładowski kołnierz, zamach i sprzęgło. Czepaim się jednak tego kołnierza - łady w znakomitej większo?ci maj? sprzęgło hydrauliczne, podobne jak stare DFy z silnikami 115C i 4-biegowymi skrzyniami z pionowym dr?żkiem. Twój egzemplarz, jak napisale?, ma skrzynię PN ze sko?nym dr?żkiem, więc sprzęgło jest na linkę... Rozumiesz do czego zmierzam - będziesz zmuszony zamontować cały mechanizm hydraulicznego sprzęgła (pompę, siłownik, pedał etc.). Istnieje możliwo?ć zamontowania linki w starym kołnierzu, ale trzeba kombinować - z innej strony jest bolec zaczepowy łapy sprzęgła i inna jest łapa - łapa nie jest problemem, podejdzie ze skrzynki polonezowskiej, jak? masz obecnie, ale ten bolec - jak pomy?lisz to powinienies sobie z tym poradzić, w każdym razie tylko uprzedzam, że będzie trochę zabawy.
Cytuj (zaznaczone)
(...) chlodnice od razu mowie ze mam w zarabistym stanie (chyba byla kiedys wymieniona). Mysle o przesunieciu jej do przodu w ta wneke i albo przemiescic wlew gdzie indziej, albo pozostawic ja bez wlewu i dopelniac tylko przez zbiornik wyrownawczy. Mozna tez wyciac w tej blasze co bylaby nad nia wneke na wlew i wzmocnic obok katownikiem (zdaje sobie sprawe, ze to element usztywniajacy woz z przodu).

Je?li zdecydowale? się dać wiatrak przed chłodnicę, to nic nie przerabiasz - jedynie na dole ten uchwyt mocuj?cy chłodnicę (w kształcie U) przesuwasz w stronę do silnika, s? tam fabryczne otwory - normalnie fiatowskie chłodnice były montowane pod lekkim skosem, przynajmniej ja na taki trafiłem, a ponieważ były dodatkowe, mniemam, że fabryczne otwory to przesun?łem mocowanie i ustawiłem chłodnice w pionie - co było konieczne, żeby się zmie?cił wentylator między chłodnicę a grill. Miejsca jest tam też niewiele, dlatego silnik wentylatora nie może być zbyt długi.
Cytuj (zaznaczone)
Przekonales mnie co do wiatraka z przodu i chyba tak zrobie. Na allegro sa wiatraki od SC/CC (nie wiem, czy beda wystarczajaco wydajne) oraz od Kadetta. Jest tez inna mozliwosc. Lezy mi smiglo samo od Scierki 2.0 DOHC (jedno z 2) i moglbym kupic jakis silnik i na nim to smiglo zasadzic. Doradz, co najlepiej (ustalilismy, ze zostawiam chlodnice fiatowska).

To od kadeta nie podejdzie - za długi silnik wentyalora. Natomist od SC - niestety nie wiem, nie widać wyra?nie (chociaż bardzo możliwe - nie ma innej metody jak organoleptyczne sprawdzenie :mrgreen: ). Podałem, Ci sprawdzon? i pewn?, bo przeze mnie zastosowan? informację, że pasuje po minimalnych przeróbkach wentylator od Vectry (skrócenie łopatek - oplowskie mocowanie wentylatora nie jest potrzebne, jest zreszt? całkowicie zbędne bo i tak jest za duże - wykorzystałem stelaż wenylatora polonezowskiego - mocowaniami na wentylator oplowski był idealny, tylko z ramionami troszkę pokombinowałem). Cały sukces polega na tym, żeby znale?ć taki wentylator i silnik do niego żeby się zmie?cił miiędzy chłodnic? a grilem. Przy montaży pamiętaj o odpowiednim poł?czeniu wiartaka, żeby we wła?ciw? stronę dmuchał (ma wiać zgodnie z pędem powietrza jad?cego samochodu; kierunek obrotów wentylatora zmienia się zamieniaj?c "+" i "-" na zł?czu elektrycznym kostki). O wydajno?ć się nie ma co martwić - każdy wentylator "chłodnicowy" będzie dawał radę.
Cytuj (zaznaczone)
Jeszcze jedno pytanie mi przyszlo na mysl... jak poznac, o ile glowica zostala juz splanowana, bo facet mowi, ze pare razy juz byla. Jakby mi kiedys wypadalo cos przy niej porobic (uszczelka czy dopieszczanie kolektorow i gniazd zaworowych) to jak sprawdzic, ile jeszcze moge bezpiecznie (bez wyraznego podniesienia stopnia sprezania) splanowac.

Niestety, nigdzie i nigdy nie znalazłem nominalnej wysoko?ci głowicy, więc stwierdzić to da się tylko po zdjeciu głowicy, kiedy można ocenić czy gniazda głowicy nie s? "li?nięte" - jak s? mocno to z planowaniem już sobie będzie można dać w przyszło?ci spokój. Ale tak po prawdzie - można przecież, w takiej mocno spalnowanej gowicy, zawsze zwiększyć pojemno?ć komór spalania przez delikatne podfrezowanie jej bocznych ?cianek (kształt komory nie jest okr?gły - raczje ma wyra?ny kształ owala i można j? trochę "poszerzyć") , więc - nie ma stracha, zawsze co? można zaradzić.
A głowicę warto przez zakupem zdj?ć, żeby się upewnić w jakim stanie s? cylindry, a skoro silnik ma 10 tys. po "remoncie" to nie powinien mieć żadnych progów.

Wtrysk - przy wtrysku nie ma co robić, poza sprawdzeniem stanu kabelków elektrycznych (czy nie s? naderwane) - no i zadbaj o to, żeby? dostał wszystko co do tego wtrysku jest potrzebne, żeby działało (wszystkie czujniki, oprzyrz?dowanie - komputer, dmuchomierz,  itp - wi?zkę i przeka?nik z wystaj?cymi z niego kablami do podł?czenia; jak wi?zka będzie bez przeka?nika - najczę?ciej s? podwójne - to będziesz mial problem i to raczej duży, bo nie jest to typowy przeka?nik).
Cytuj (zaznaczone)
Uszczelke pod miche oczywiscie nowa dawac?
No bez jaj - jak zdejmiesz miskę, to star? uszczelkę to sobie można na haczyk w garażu powiesić  :roll:
Jak silnik ma 10 tys. i jest dobrze złożony (na nowych uszczelkach) to powinien być jeszcze suchy i żadnych wymian bym nie planował.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 05, 2005, 18:59:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
No, dzisiaj w koncu wyjołem skrzynie i sam silnik(w dwie osoby), ale piorun ciezki, a był pozbawiony całego osprzetu oprócz kolektora wydechowego i pompy wspomagania. Przy okazji wyciołem cał? podłoge i pół przodu.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 16, 2005, 09:51:55 am »

ajk#1212

  • Gość
Silniczek juz jest dotarty. I wkoncu moglem sobie poszalec. :) Niestety sie odrobine rozczarowalem. Silnik powoli wkreca sie na obroty powyzej 3500. :( Najlepiej przyspiesza w przedziale 2500 - 3500. Musze jezdzic ekonomicznie :D Ale waznejsze jest to ze gorki nie robia na nim zadnego wrazenia.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 16, 2005, 11:29:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Tomek"
Silniczek juz jest dotarty. I wkoncu moglem sobie poszalec. :) Niestety sie odrobine rozczarowalem. Silnik powoli wkreca sie na obroty powyzej 3500. :( Najlepiej przyspiesza w przedziale 2500 - 3500. Musze jezdzic ekonomicznie :D Ale waznejsze jest to ze gorki nie robia na nim zadnego wrazenia.


Niestety 2.0 nie poszalejesz, bo on nie lubi obrotów powyzej 4000. Najlepiej pracuje w przedziale ok 1800 do 4000. Wiecej i tak nie ma potrzeby krecic bo ciagnie jak poje...ny.
Ja obecnie jestem na etapie poszukiwania nowego silniczka z dobrymi numerami, niestety cięzko cos znalesc do 1000zł w stanie dobrym. Jak dobrze pójdzie to w przyszym tygodniu bede miał juz nowe DOHC.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 17, 2005, 01:56:57 am »

Mrozek

  • Gość
A co zrobiłe? z tamtym silnikiem (z tymi bitymi numerami) ? Pó?cile? do jeleni? :mrgreen:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 17, 2005, 18:29:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie, pójdzie jako dawca częsci dla tego nowego :D i do eksperymentów(budowa i rozkrecanie ;) ). Na dzien dzisiejszy mam mozliwosc kupna 3 nowych DOHC z czego 2 z papierami. Tylko z skąd na to wszystko brac ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 18, 2005, 18:44:13 pm »

Patryk#153

  • Gość
Co do wspomagania 132 i kół na pasek klinowy:
ja mam w abimexie wpome od 132. koło na wale 3 biezniowe. a na pompe miałem załozone kółko z jakiejs innej pompy od wspomagania-nie wiem jakiej-niestety zgubiłem je(jezdziłem z odłaczonym pasku i sie odkreciło i posżło). udałem sie wtedy do tokarza z oryginalnym kołem zebatym z pompy(żeby taki sam był otwor mocowania) i kółkiem z alternatora polonezowskiego(zeby wiedział jak ma bieżnia wyglądac) i dotoczył mi kółko na pompe na pasek klinowy i jest ok. Wiec moze zamiast spawac koło na wał, abimexa z zebatym, kupic wystarczy 3bierzniowe(ja za nowe w sklepie dałem 58zł) lub dac do zrobienia tokarzowi 2bierzniowe i tak samo do zrobienia na pompe.(kosztowało mnie 20zł)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 18, 2005, 21:51:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mam pytanie :Jak zamocowana jest pompa i jak zrealizowałes naciąg paska ? Ja montuje do silnika dohc i pompe zostawiam w orginalnym miejscu.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 19, 2005, 19:18:08 pm »

Patryk#153

  • Gość
Pompa zamontowana jest na wsporniku zrobionym z blachy pod prawą(od przodu auta patrzac) łapę. Pasek  dobrany jest na wymiar i wsadzany na wzór łancucha w rowerze bez przerzutek. Wszystko bardzo dobrze się sprawuje.
Mimo oryginalnych nagwintowanych  otworów na pompe poloneza, zdecydowałem sie na to bo po pierwsze miałem je pod reką, a po drugie w razie zmiany na dohc mam juz wspomaganie(mam oryginalne koło i wspornik filtra do dohc.
Acha długosc paska u mnie w tej chwili wynosi 740, na starym kółku miałem chyba 715(to kazałem zrobic wieksze) . PRzekładnia oczywiście tez jest fiatowska.
W tym wątku zamiesciłem zdjecia-uwaga sa duze.
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2887&postdays=0&postorder=asc&start=15

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #114 dnia: Luty 27, 2005, 23:45:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W koncu nabyłem DOHC z dobrymi numerami 8) .Tym razem w wersji 1.8(132B1000) z orginalnym weberem. Zdecydowałem sie na niego poniewaz łatwiej bedzie do niego załozyc Abimexa, troche mniejsze OC i no i na moscie 41/10 po małym remoncie powinien rozłozyć nie jedno 2.0 ;). W tygodniu pewnie przełoze głowice, załoze pompe wspomagania z 2.0 i przy okazji rozkrece i przepatrze mój nowy nabytek.

Tutaj mam pytanie : z czego wzi?sc trójnik(lub2) do przewodów paliwowych ? Chodzi o to ze chwilowo chciałem załozyc gaznik i wykorzystac orginalna pompe od abimexa a ona daje za duze cisnienie i trzeba zrobic obejscie na gaznik. Myslałem zeby rozwiercic i przerobic trójnik od układu hamulcowego, no ale moze da sie wykorzystac jakis gotowy od czegos innego.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 22, 2005, 22:02:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Hmm... Jednak wstrzymam sie tydzien, bo w przyszły pi?tek bede miał mały zastrzyk gotówki, to zaczne zakładac abimexa. Rzeczywiscie szkoda pakowac juz kasy w tego rupiecia(ADF) złaszcza ze poszła w niego juz prawie stówka :mad: Szkoda ze nie da się załozyc tego wielopuktu, tak przynajmniej miałbym auto do dyspozycji :| Po zastanowieniu wykorzystam chyba orginalne koło od Argenty IE - mniej roboty z dopasowaniem i bez spawania. Zostało mi juz tylko praktycznie zrobic mocowanie czujnika i to koło, podstawke pod wtrysk wykonałem juz wczesniej :P PS Satyswakcje juz mam bo nie bardzo wiem jak niektórzy wkładaja silnik 2 tygodnie :shock:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 23, 2005, 01:10:05 am »

Mrozek#83

  • Gość
No to czekamy na to co przyniesie następny tyzdzień.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 06, 2005, 01:09:12 am »

Przemek#1844

  • Gość
Elwood, jednak z ciekawosci doczytalem do konca...

a zdradz mi jedna tajemnice - swiece & kable masz w dobrym stanie? bo takie objawy sa mi znajome ze zwyklego polda - i swieczki podzialaly jak reka odj?ł (ale ja sie moge mylic bo dohc to co najwyzej widzialem :cry: )

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 11, 2005, 00:16:41 am »

dawid

  • Gość
kable napewno ma dobre bo wyjęte były z mojego auta, jedyne co podejżewam to ga?nik bo takiego luzu na przepustnicy to ja jeszcze nie widzałem, wogule nie dało sie ustawić wolnych obrotów tak jak by gdzie? lewego powietrza dostawał.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 17, 2005, 21:47:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj zaniosłem koło do przetoczenia, no i wyszły niezłe klocki :mad:  Chciałem wykorzystac 3 biezniowe koło od argenty zeby miec naped do pompy wspomagania, ale okazało sie to niewykonlne.(tzn da sie ale wyjda takie koszta ze postanowiłem zrobic to inaczej) Na pocz?tku planowałem stoczyc koło w miejscu gdzie sa zęby do czujnika układu zapłonowego digiplex i napawac fragment koła pod nim(ma o 1 mm mniejsza srednice niz abimex) oraz wykonac nowe nacięcia względem miejsca gdzie jest klin na wale. Problem w tym ze napawane zeliwo obrabia sie bardzo cięzko i nikt nie chciał się tego podj?c. Nie wiem równiez czy czujnik sie zmiesci w tym miejscu i moze zajsc potrzeba"ruszenia" bierzni która normalnie napędza alternator i pompe płynu. Wówczas trzeba bedzie kombinowac z 2 bierznia i wykonac dystans do pompy wody(albo załozyc je odwrotnie, ale nie wiem czy sie tak da) a w przypadku alternatora trzeba zespawac ze soba 2 koła. Isnieja jeszcze dwie mozliwosci. Mozna stoczyc koło w tym miejscu i spróbowac nabic na gor?co lub umocowac za pomoca srub kr?zek ze stali z wykonanymi nacięciami, tylko trzeba go wówczas odpowiednio ustawic. Ma to tę zalete ze łatwiej wykonac w nim naciecia niz na samym kole. Powstaje jednak inny problem: nie mozna za bardzo zebrac bo nizej jest koło rozrz?du na wale i dodatkowo osłabi sie tym samym koło pasowe w tym miejscu. Druga opcja to spróbowac ten dystans zamocowac zamiast drugiej biezni klinowej(patrz?c od strony silnika) Analogicznie nalezy wtedy stoczyc i nabic kr?zek ze stali. Tutaj nie wiem jak zamocowac to koło, bo mi powiedzieli ze stali i zeliwa nie da sie razem pospawac(nie wiem czy to prawda czy mnie sciemnili) Zostaje wiec tylko chyba wcisk na gor?co. Z zwi?zku z czym postanowiłem przetoczyc orginalne koło od abimexa które ma tylko jedna bierznie :sad: . Za jakis czas moze uda mi sie upolowac takie z dwoma i kupie wtedy pompe od poldka na pasek klinowy a t? od argenty sprzedam. Ewentualnie moze uda się cos wymyslic tzn załozyc do pompy od fiata koło pasowe(od czego ???) i wykonac do tego jakis naci?g, cos jak wtedy gdy reguluje sie alternator. Wszelkie sugestie w tym temacie mile widziane(mam zamontowany wspornik filtra oleju z mocowaniem do pompy ale mam tez zwykły)
Dobra teraz długo oczekiwane porady odnosnie przekładki  ;)  :roll:
1) Instalacja elektryczna. Wszystkie kable na długosc siegn? do odpowiednich miejsc z wyjatkiem kabla czujnika cisnienia oleju. Trzeba tylko rozciac wiazki wyjac te potrzebne i zaizolowac reszte. Przewód do rozrusznika wziołem od malucha.
2) Alternator jezeli załozysz polski altek to potrzebujesz pasek o długosci 850. Ten od poloneza jest za długi a pasek od polkowego układu wspomagania za krótki(s? dwa typy 760 i 800 mm)
3) Rozrusznik s? dwa typy bosch i magneti. Lepszy chyba jest magneti bo posiada wieksza unifikacje z poldkiem, szczotki, tulejki elektromagnes pasuja od PN a bendix od łady. W boschu wszystko jest inne, tylejki nie pasuja a szczotki sa zgrzewane do takiej blachy i chyba razem z nia wymieniane. Ja u siebie mam rozrusznik od ritmo disel, pasuje po wycieciu czesci stojana i zeszlifowaniu czesci wienca.
4) Skrzynie łatwiej włozyc samemu jezeli wyci?gniesz poduszke spod łapy silnika od strony pompy hamulcowej
5) jezeli bawisz sie z wydechem dobrze jest lekko wklepac nadkole przy wydechu bo przechodzi jakis 1 cm od niego. Ja u siebie nie klepałem ale musiałem naginac rury na gor?co.
6) Jezeli montujesz gaznik w miejsce abimexa i chcesz zostawic pompe w baku to mozesz to zrobic tak : Na wyjsciu z pompy dajesz trójnik, do jednego konca dajesz metrowy przewód który podpinasz w miejsce odpowietrznika na rurze wlewowej a drugi podpinasz normalnie. Dalej za orginalny filtr paliwa od wtrysku podpinasz mechaniczna pompe od gaznika, gaznik i robisz powrót. Ma to tę zalete ze pompa z baku tłoczy tam gdzie ma mniejszy opór a pompa mechaniczna przez filtr ci?gnie tyle ile potrzeba. Ja wykorzystałem trójnik od urz?dzen pneumatycznych. Trzeba tylko wymienic uszczelki bo te orginalne do powietrza s? z papieru i przepuszczaja benzyne.

Auto na gazniku juz jezdzi- musiałem wyregulowac przepustnice, zatkac przewód od odmy i przysłonic częsc gardzieli. Pali elegancko, trzyma na postoju 85 stopni. Jedyny problem to taki ze łapie muła powyzej 3,5 tys(chyba jak sie otwiera 2 przepustnica) i troche go telepie jak jest zimny ale to chyba kwestia regulacji zapłonu. Abimex narazie bedzie chodził na zapłonie klasycznym tzn do momentu kiedy nie zaprogramuje pamieci kompa binem od wersji 1,6 z Vtechu który jest na naszej stronie. W czwartek odbieram koło wiec kolejna litania juz niedługo :mrgreen:  ;)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG