Przedstawiam niżej moje wypociny na temat abimex w dohc czyli zrób to sam :cool: :
1)Kolektor dolotowy. Ja u siebie wykonałem przej?ciówkę gaznik-wtrysk z materiału izolacyjnego. Kolektor wtryskowy mocujemy do kolektora ga?nikowego za pomoc? 2 szpilek: jedna wkręcamy w oryginalny otwór po ga?niku a pod druga musimy wykonać otwór i nagwintować M8. Trzeba także kupić w sklepie szpilkę M8 i odci?ć 2 kawałki o około 3 cm dłuższe od oryginalnych szpilek z kolektora wtryskowego. Montuj?c przej?ciówkę musimy ods?dzić kolektor wtrysku na około 2cm(można wykorzystać zwykłe podstawki pod ga?nik) gdyż, jeżeli zamontujemy go bezpo?rednio to oczko cięgna gazu wypadnie bezpo?rednio w nadlewie z otworem w głowicy. Wiec sterowanie musi być nad tym nadlewem. Jest to także niezbędne żeby założyć puszkę od filtra tak żeby nie wadziła o głowiczkę. Z głowicy należy ?ci?ć wspomniany nadlew i dodatkowo spiłować taki prostok?tny występ na pokrywie głowiczki, który będzie wadził z pucha filtra i nie będzie mozna wcisn?ć tam potem przewodów zapłonowych z modułu. Obudowę tez trzeba przerobić tzn. wycinamy oryginalna odmę, która będzie teraz wadzić i zakładamy z drugiej strony zaraz przy wlocie powietrza. Ja wykorzystałem oryginalny przewód odmy od wersji wtryskowej i kawałek rurki o odpowiedniej ?rednicy. Do uszczelnienia wykorzystujemy normalne uszczelki od wtrysku i kilka przerobionych uszczelek od ga?nika w zależno?ci od ilo?ci zastosowanych przekładek.
2) instalacja elektryczna. Tutaj nie ma problemu rozpruwamy izolacje wi?zki i wyci?gamy przewody od czujnika przepustnicy, silniczka krokowego wtryskiwacza. Potem musimy przedłużyć kabel od czujnika temp, który będzie mocowany w trójniku na wyj?ciu z głowicy i musisz mięć trójnik od argenty. Możesz go spróbować zamocować w głowicy wtedy chyba kabel sięgnie, ale musisz dorobić redukcje, bo czujnik wtryskowy ma mniejsza ?rednicę niż ten w głowicy. Przy okazji proponuje przenie?ć czujnik podci?nienia i wyczy?cić moduł zapłonowy, aluminiowy radiator się utlenia i nie zapewnia dobrego styku, tak samo jak przewód do masy, który jest pod nim.. Kabel do czujnika na kole sięgnie spoko. Oryginalny rozdzielacz i pompę paliwa wywalamy i dajemy za?lepkę pompy od GLI a zaslepke rozdzielacza od wersji wtryskowej argenty. Ta od argenty jest specjalna, bo trzyma koło napędzaj?ce pompę oleju.
3)cięgno gazu Wykorzystujemy linkę do ga?nika od starego polda taka sama jak do ga?nika od dohc. Trzeba dorobić tylko nowa łapę. Wykorzystujemy normalna łapę od ga?nika, do której trzeba dospawać kawałek blaszki żeby była dłuższa następnie wyginamy tam gdzie jest ten pierwszy podłużny otwór i zaznaczmy sobie położenie otworów od tylniej pokrywy wałka rozrz?du. Odkręcamy nakrętki szpilki wykręcamy żab? i za pomoc? dłuższych ?rub dokrecamy pokrywkę wałka i nasza łapę do gazu. Linkę należy zwin?ć w kółko położyć od góry tak żeby nie pl?tała się po całej komorze, bo wtedy gaz ciężko chodzi. Potrzebna jest łapa w kształcie blachy mocowanej na głowice, a nie ta z wycinkiem koła.
4)koło na wał korbowy. Najpierw musimy przetoczyć koło tak żeby je zamontować na wał. Polecam przy tym także lizn?ć je na tokarce od strony ?ruby i zastosować ?rubę wału od 2,0 na klucz 38 lub dorobić dodatkowo nakrętkę z gwintem wpuszczanym tez na 38. Problem polega na tym ze koło na klinie kotwi się tylko na około 5 mm wiec trzeba je mocno przykręcić i ważne jest żeby nakrętka łapała jak najwięcej gwintu. Koło na racie od strony paska rozrz?du należy spiłować pilnikiem lub zrobić fazę na tokarce i wyszlifować drobnym papierem żeby przypadkiem nie darło nam paska rozrz?du. Potem ustawiamy koło tak żeby klin na wale był pionowo(podkre?lam ze chodzi o klin na wale a nie o kreskę na kole abimexa, która jest lekko przesunięta i tez jest przy klinie). Przy takim ustawieniu patrz?c od przodu silnika po lewej stronie mamy nacięcie na kole odchylone od pionu o 60 stopni. Dokładnie na nad tym nacięciem musi wypa?ć magnes czujnika. Zanim opisze jak wykonać wspornik napisze, co jeszcze was czeka. Najpierw musicie wykonać dystans do koła od pompy wody: koło od abiego ma bieżnie trochę dalej od silnika wiec trzeba je ods?dzić. Dłuższe ?ruby i parę podkładek załatwi? sprawę. Potem należy przerobić łapę od altka. Koło od abimexa ma mniejsza srednice od oryginalnego i dodatkowo czujnik wypada akurat w ?migle alternatora tak wiec musimy odsadzić alternator żeby móc naci?gn?ć pasek i zamocować czujnik. Należy w tym celu mieć dłuższa ?rubę i kilka podkładek albo tulejkę i nagi?ć łapę na gor?co, ponieważ po odsadzenie utwór do zamocowania górnej ?ruby pójdzie o około 1 cm do góry. Następnie należy lekko podpiłować blok albo dać tez podkładki na wirnik alternatora żeby ustawić koło w jednej linii z wałem i pompa wody
5 Wspornik. Wykorzystujemy fragment oryginalnej obudowy czujnika i kawałek blachy 2mm grubo?ci, która wyginamy w kształcie litery L i mocujemy do pokrywy wału. Wystarczy wykorzystać 2 ?ruby wspornik będzie wystarczaj?co sztywny. Podczas mocowania czujnika wciskamy go w tuleje na maksa i mocujemy tak żeby dotykał koła. Potem bierzemy dłuższa ?rubkę z gwintem na całej długo?ci i 3 nakrętki. W kolejno?ci id?: łeb ?ruby 1 nakrętka ucho wspornika 2 nakrętka i 3 nakrętka. Ustawiamy szczelinę powietrzna 0,6 mm i kontrujemy wspornik czujnika i obudowę i dodatkowo zabezpieczmy ?ruby farba żeby się nie odkręciły.
Wkrótce postaram się wrzucić zdjęcia wszystkich wyżej opisanych rzeczy.
Na wyniki testów musicie jeszcze poczekać ponieważ w sobotę i niedziele prawdopodobnie ide do pracy

, a musze jeszcze zrobić now? przejsciówkę bo stara mi się nie podoba i dławi trochę przelot, wymienić chłodnice na nowa i odkamienić układ bo trzyma mi w miescie ponad 100 i spróbować wymienić chip na 1,6 jak nie zadziała to z powrotem wstawię oryginalny. Dodatkowo mam do wymiany wałek posredni na wersje bezkolizyjna

. Ogólnie silnik ma niezłego kopa, kreci się bardzo dobrze, a powyzej 3 ,5 tys to już w ogóle jest masakra. Co dziwnijsze silnik bez problemu dokręciłem do 6,5 :shock: tys a odcięcie powinno być przy około 6 tys. Dół jest troche słaby bo rozrz?d przestawiony na moc ale spoko da się jechac od około 2,2 tys- elastycznosć wtrysku i mała srednica przelotu robi? swoje. Jeżeli cos nie jest jasne to pisać. Ps. Teraz za nic nie zamienie się na 2,0 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: