Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 55177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 17, 2005, 22:45:39 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Dodam że posiadam w swoim poldku rozrusznik boscha i bendix też pasuje pomałych poprawkach z łady :D Poza tym rozrusznik boscha jest dużo mniejszy od magneti

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 18, 2005, 02:40:37 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Zostaje wiec tylko chyba wcisk na gor?co. Z zwi?zku z czym postanowiłem przetoczyc orginalne koło od abimexa które ma tylko jedna bierznie

I takie też wydało mi się jedyne sensowne wyj?cie. Przeróbka koła argentowskiego pod abimexa to chora rze?ba.
Cytuj (zaznaczone)
Za jakis czas moze uda mi sie upolowac takie z dwoma i kupie wtedy pompe od poldka na pasek klinowy a t? od argenty sprzedam. Ewentualnie moze uda się cos wymyslic tzn załozyc do pompy od fiata koło pasowe(od czego ???) i wykonac do tego jakis naci?g, cos jak wtedy gdy reguluje sie alternator. Wszelkie sugestie w tym temacie mile widziane(mam zamontowany wspornik filtra oleju z mocowaniem do pompy ale mam tez zwykły)

Może koło pasowe od malucha (nie pamiętam czy alternatora czy te na wale) - chodzi mi o te co sklada się z dwóch oddzielnych "talerzyków". Pamiętam, że sposób "regulacji" naci?gu paska w malczanie był bardzo prostacki, ale był.
My?lę, że lepiej dać sobie spokój z konstruowaniem wymy?lnego systemu naci?gu paska i po prostu znale?ć jakie? klinowe koło pasowe (lub wykorzystać klinowe z pompy wodnej PNa) , zamocować na pompie wspomagania zamiast oryginalnej zębatej i empirycznie dobrać długo?ć paska, na tyle odpowiedni?, żeby pasek się nie ?lizgał i jadnocze?nie nie był naci?gnięty za mocno.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 19, 2005, 21:43:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Patenty od kaszla odpadaja, ani to dobre ani skuteczne. Jak mam tak kombinowac to juz wole tej wspomy nie zakładac. Osobiscie myslałem zeby pod (lub do) przykrecic kawałek blachy. Pompa ma 3 sruby wiec jedna zostaje na swoim miejscu a 2 po wytrasowaniu w blasze zakoli słuza jako naci?g paska. Lepsze niz kombinowanie z tymi podkładkami, i roboty az tak duzo nie ma.Moze da rade zastosowac jakis napinacz do paska klinowego.

Dzisiaj odebrałem koło i ogólnie jest git ale jutro musze zaniesc je jeszcze raz do drobnej korekty.(za duzo stoczyli i magnesik czujnika wystaje około 1 mm poza obrys naciec ale to jest do zrobienia, wystarczy podebrac 1-1,5 ze scianki bierzni a lepiej zeby klin był zakotwiony na jak najwiekszej szerokosci koła) Z tych samych powodów zastosowałem srube wału od 2,0 która ma srednice 38mm(1,8 ma 30), dodatkowo ma dłuzszy gwint, a ja jeszcze od 2 strony kazałem zebrac 3 mm i gwint łapie praktycznie na całej szerokosci. Podczas zakładania koła okazało sie ze wchodzi na styk.(koło wałka posredniego) Pózniej wyszło ze ma mniejsza srednice niz koło od 1,8 i pasek 850 jest ciut za długi. Antidotium okazało sie podłozenie pod łape kilku podkładek zeby odsunac altek od bloku, co i tak bedzie wskazane zeby zwiekszyc odległosc smigła od czujnika. Tutaj mam pytanie : czy w wersji 1,8 da rade zamontowac alternator tak jak w 2,0 IE ??? Czy przy gaznikowym kolektorze i nizszym bloku da rade go wsadzic, sam nie sprawdzałem bo mam rozdzielacz w bloku i nie wiem czy dałbym rade dojsc potem z zapłonem do ładu, a zastanawiam sie czy go tam nie załozyc, ale zeby to zrobic to znowu bedzie rzezba zeby dorobic łape. Obudowe czujnika abimexa wykorzystałem od 1,5 tzn wyciołem z niej kawałek z czujnikiem dzieki czemu bedzie łatwiej to wszystko jakos umocowac i odpada problem z regulacja szczeliny. Jezeli jutro odbiore to koło o przyzwoitej godzinie to pokombinuje z zamocowaniami fragmentu obudowy z czujnikiem wału
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #123 dnia: Maj 20, 2005, 00:47:01 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Tutaj mam pytanie : czy w wersji 1,8 da rade zamontowac alternator tak jak w 2,0 IE ???

Niestety - oryginalna argentowska łapa alternatora jest przykręcana do wtryskowego kolektora ss?cego, ga?nikowy za? nie ma miejsca i otworu do jej przykręcenia. Zostaj? kombinacje - nie dumałem nad tym, bo nigdy nie mialem takiej potrzeby.
Cytuj (zaznaczone)
Czy przy gaznikowym kolektorze i nizszym bloku da rade go wsadzic

Niższy kadłub nie powinien być problemem. Natomiast co do kolektora - jak napisałem wyżej.
Cytuj (zaznaczone)
sam nie sprawdzałem bo mam rozdzielacz w bloku i nie wiem czy dałbym rade dojsc potem z zapłonem do ładu

Niestety musisz się zdecydować co chcesz mieć z tej strony silnika - albo zapłon rozdzielaczowy w bloku, albo alteranator - na oba te elementy nie ma szans. Btw - dlaczego koniecznie chcesz zostawić rozdzielacz? Ja bym polecał wykorzystać zapłon abimexowski.
Cytuj (zaznaczone)
Obudowe czujnika abimexa wykorzystałem od 1,5 tzn wyciołem z niej kawałek z czujnikiem dzieki czemu bedzie łatwiej to wszystko jakos umocowac i odpada problem z regulacja szczeliny. Jezeli jutro odbiore to koło o przyzwoitej godzinie to pokombinuje z zamocowaniami fragmentu obudowy z czujnikiem wału

Jak to zrobisz - je?li masz możliwo?ci - cyknij fotki i je wstaw lub mi prze?lij. Mi się jako? to nie widzi, choć chcialem pój?c t? sam? drog? (z tym "kawałkiem") , ale wydaje mi się, że mocowanie czujnika będę musiał od podstaw dorobić.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #124 dnia: Maj 22, 2005, 02:11:24 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mrozek#83 napisał :Niestety musisz się zdecydować co chcesz mieć z tej strony silnika - albo zapłon rozdzielaczowy w bloku, albo alteranator - na oba te elementy nie ma szans. Btw - dlaczego koniecznie chcesz zostawić rozdzielacz? Ja bym polecał wykorzystać zapłon abimexowski.

Napisałem pare postów wyzej ze zapłon rozdzielaczowy jest tylko narazie :roll: . Jak tylko przeprogramuje kompa bedzie orginalny, choc zostawie zdublowana instalacje zapłonowa w razie gdyby zapłon abimexa powiedział bye bye. Wtedy wyci?gam kable z bagaznika i w 2 minuty jest sprawny a dodatkowa cewka i rozdzielacz pod maska nie zajmuja duzo miejsca. Nie wiem tylko czy przerabiac rozdzielacz w bloku na elektroniczny zapłon poldkowy którego nie mam, czy zastosowac zapłon elektroniczny ze 132 do którego mam nieuzywany moduł i brakuje mi tylko rozdzielacza na głowiczke, a własciwie samych bebechów. Sprawdziłem tez czujnik temperatury i nie pasuje on do otworu w głowicy(ma za mału gwint) ale za to idealnie pasuje do trójnika wyjscia wody z głowicy od wtryskowej duemilii. Niestety podczas podpasowywania kolektora wtryskowego zrobiłem dziure w głowicy a dokładniej w kanale olejowym :mad:  :mad:  :cry: Za bardzo sciołem ta nadlewke z otworem przy gazniku, wypada ona dokładnie w miejscu ucha sterujacego przepustnica i przeszkadza w załozeniu linki sterujacej, trzeba albo ja usunac w miare mozliwosci albo podniesc cały kolektor ale wtedy nie wiem czy filtr powietrza sie zmiesci. Jutro sprawdze i napisze. Koło bede miał dopiero w tygodniu :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #125 dnia: Maj 22, 2005, 15:55:35 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Napisałem pare postów wyzej ze zapłon rozdzielaczowy jest tylko narazie  . Jak tylko przeprogramuje kompa bedzie orginalny

My?lę ze nie trzeba go przeprogramowywać - charakterystyki zapłonów silników ga?nikowych 1.6 poloneza s? identyczne z wykresami dot. silników dohc. Poza tym od dawna stosuję polonezowskie aparaty (elektroniczne) do silników dohc i spisuj? się w nich ?wietnie (maj? dodatkowo jeszcze jedn? fajn? rzecz jakiej brakuje oryginalnym - regulator podci?nieiowy; przydaje sie się w gwałtownych wdepnięciach pedału gazu). Zmierzam do tego, że zapisana w pamięci komputera mapa zapłonu będzie całkiem odpowiednia do Twojego silnika. Ewentualn? minimaln? korektę można sobie dokonać przemieszczj?c czujnik położenia wału. I tak dobrze jest wykonać taki wspornik mocowania czujnika z możliwo?ci? regulacji położenia, żeby móc ów czujnik idalnie nastawić.
Cytuj (zaznaczone)
choc zostawie zdublowana instalacje zapłonowa w razie gdyby zapłon abimexa powiedział bye bye. Wtedy wyci?gam kable z bagaznika i w 2 minuty jest sprawny a dodatkowa cewka i rozdzielacz pod maska nie zajmuja duzo miejsca.

Bardzo dobry pomysł. Popieram.
Cytuj (zaznaczone)
Nie wiem tylko czy przerabiac rozdzielacz w bloku na elektroniczny zapłon poldkowy którego nie mam, czy zastosowac zapłon elektroniczny ze 132 do którego mam nieuzywany moduł i brakuje mi tylko rozdzielacza na głowiczke, a własciwie samych bebechów.

Rozumiem, że sam mechanizm napędu (wałek z zębatk?) do aparatu montowanewgo w głowiczę już masz. Je?li tak - to zamontuj nań elektroniczny aparat polonezowski (da się to zrobić, po niewielkich przeróbkach). Moduł możesz wykorzystać ten od 132 który masz. Sam aparat do PNa można kupić na szrotach za 30-50 zł.
Cytuj (zaznaczone)
Niestety podczas podpasowywania kolektora wtryskowego zrobiłem dziure w głowicy a dokładniej w kanale olejowym    Za bardzo sciołem ta nadlewke z otworem przy gazniku (...)

Ojoj  :?  Będziesz spawał? Uważaj z tym nadmiernym używaniem flexa  ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #126 dnia: Maj 23, 2005, 00:50:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mrozek#83 napisał :
 My?lę ze nie trzeba go przeprogramowywać - charakterystyki zapłonów silników ga?nikowych 1.6 poloneza s? identyczne z wykresami dot. silników dohc. Poza tym od dawna stosuję polonezowskie aparaty (elektroniczne) do silników dohc i spisuj? się w nich ?wietnie (maj? dodatkowo jeszcze jedn? fajn? rzecz jakiej brakuje oryginalnym - regulator podci?nieiowy; przydaje sie się w gwałtownych wdepnięciach pedału gazu). Zmierzam do tego, że zapisana w pamięci komputera mapa zapłonu będzie całkiem odpowiednia do Twojego silnika. Ewentualn? minimaln? korektę można sobie dokonać przemieszczj?c czujnik położenia wału. I tak dobrze jest wykonać taki wspornik mocowania czujnika z możliwo?ci? regulacji położenia, żeby móc ów czujnik idalnie nastawić.

Niestety mam ta rzadsza wersje wtrysku czyli 1,5 GLI, wspornik oczywiscie tez postaram sie tak dorobic aby mozliwosci takiej regulacji były. Odnosnie ustawienia pocz?tkowego k?ta wyprzedzenia zapłonu to wykorzystam w tym celu oprogramowanie diagnostyczne do abimexa które jest dostępne w sieci i wyswietla ten parametr. Z ustawieniem pocz?tkowym czujnika tez nie bedzie problemu tzn ustawiamy koło klinem na wale w pionie i po załozeniu koła jedno z naciec jest dokładnie nad klinem, czujnik ustawiamy na pierwszym nacieciu z lewej strony patrzac od przodu silnika. Jest to około 60 stopni odchylenia od pionu.


Rozumiem, że sam mechanizm napędu (wałek z zębatk?) do aparatu montowanewgo w głowiczę już masz. Je?li tak - to zamontuj nań elektroniczny aparat polonezowski (da się to zrobić, po niewielkich przeróbkach). Moduł możesz wykorzystać ten od 132 który masz. Sam aparat do PNa można kupić na szrotach za 30-50 zł.
Mam obudowe z zebatka od diglexa, ta z samym palcem.

Ojoj  :?  Będziesz spawał? Uważaj z tym nadmiernym używaniem flexa  ;)

Spokojnie tragedi nie ma az takiej, narazie zalepie to chyba czarnym silikonem i  powinno wytrzymac do czasu regulacji zaworów i wtedy wymienie głowiczke i odrazu uszczelki pod nimi bo cieknie z nich :mad: Cały silnik mam suchy(jak narazie) tylko tam sie poci skubaniec. A moze jak skołuje jakies grubsze fundusze to odrazu nowa "wzmocniona" głowice zapodam :P  Zreszta flex i młot udarowy to moje ulubione narzedzia :mrgreen: Niedługo doł?czy do nich spawarka, bo mam kumpla który uwielbia spawac :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #127 dnia: Maj 23, 2005, 17:26:39 pm »

Mrozek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Niestety mam ta rzadsza wersje wtrysku czyli 1,5 GLI

Olej to. Zapewniam Cię, że pomiędzy 1.5 GLI a 1.6 GLI nie było specjalnej różnicy je?li chodzi o mapę zapłonu. I znam poldki 1.6 GLI, w których jak padły silniki to wymieniano je na 1.5 i ?migały w najlepsze. W drug? stronę też nie ma problemów.
Dlaczego o tym piszę - ponieważ chciałe? pewnie przeprogramować kompa wg. tego pliku V-Techu daj?cego +5 KM. Jak mnie pamiec nie myli, kto? to zrobił na silniku seryjnym i auto nie chciało w ogóle jechać, więc całkiem możliwe że cos z tym plikiem jest nie tak. Po prostu, tylko o tym nadmieniam, żeby? się nie zdziwił, że silnik Ci nie zagada, i żeby? nie my?lał, że to wina niedopasowania układu wtryskowego abimexa do 1.8 - bo raczej będzie to wina tego softu. Dlatego zalecam najpierw uruchomić silnik bez modyfikacji komputera, i zobaczyć jak będzie banglał. Dopiero wtedy ewentualnie my?le? o kombinacjach z wymian? ko?ci.
Cytuj (zaznaczone)
Z ustawieniem pocz?tkowym czujnika tez nie bedzie problemu tzn ustawiamy koło klinem na wale w pionie i po załozeniu koła jedno z naciec jest dokładnie nad klinem, czujnik ustawiamy na pierwszym nacieciu z lewej strony patrzac od przodu silnika. Jest to około 60 stopni odchylenia od pionu.

Pamiętaj, że tu w grę wchodz? milimetrowe różnice - nie ustawiaj czujnika na oko, bo oko ludzkie za dokładne nie jest. Je?li już to na stroboskop. Sprawdzenie przeprowadż na silniku rozgrzanym (na zimnym k?t wyprzedzenia zapłonu jest korygowany). Oczywi?cie musisz mieć informację o k?cie wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach silnika seryjnego. W ksi?żkach chyba jej nie ma, więc my?lę, że będę musiał sprawdzić i Ci podać, bo mniemam, że przed swapem k?ta na motorze seryjnym nie sprawdziłe?  8) . Program diagnostyczny tej informacji Ci nie poda, bo wszelkie dane jakie pokazuje s? zależne od fabrycznego położenia czujnika wału, a jak już wiesz, w seryjnym rozw?zaniu nie ma najmniejszej możliwo?ci zmiany położenia czujnika czy regulacji (poza szczelin?).
Cytuj (zaznaczone)
Mam obudowe z zebatka od diglexa, ta z samym palcem.

Wła?nie tyle wystarczy. W aparacie PN skracasz wałek i podstawę aparatu, któr? mocujesz na wcisk do przerobionego aparatu digipleksa (trzeba usun?ć górna czę?ć do której przykręca się kopułkę) , dorabiasz odpowiedni? tulejkę i przewiercasz oba wałki (oryginalny i pn) i mocujesz na stalowy sworzeń. Podstawa aparatu (górna odcięta czę?ć - tzn. po odcięciu dolnej tulejki ustajaj?cej) , kopułka i wszystkie bebechy s? wówczas z poldka. Czaisz baze?  ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #128 dnia: Maj 24, 2005, 00:33:24 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ksi?zka podaje ze pocz?tkowy k?t wyprzedzenia zapłonu jest taki sam dla wtrysku i gaznika i wynosi 5+2 dla 1500 i 10+1 dla 1600. Szczelina powietrzna ma wynosic 0,6-0,7 mm. Odnosnie tego pliku z v_techu, załoze temat na forum i moze znajdzie sie ktos kto to testowałi bedzie wiadomo jak sprawa wygl?da. W ostatecznosci jak zajdzie taka potrzeba do testów bede miał komputer od 1600(nie wiem tylko czy jest z sonda lambda czy nie :()
Problem jest taki z nie posiadam lampy stroboskopowej(spróbuje skołowac albo moze sam zrobie nie jest to takie trudne :)), zreszta narazie i tak nie bedzie az tak potrzebny skoro zapłon bedzie niezalezny. Tutaj mam prosbe : Mrozek jezeli mozesz to ustaw znak na kołe w abimexa w pionie, wtedy znak do ustawiania zapłonu znajdzie sie gdzies pomiedzy znakami 5 a 10 stopni na obudowie i sprawdz czy odchylenie czujnika od pionu to napewno 60 stopni(do osi symetri magnesika w czujniku) bo jak patrzyłem to jest to chyba ciut więcej a ja juz nie mam jak tego zobaczyc. Z przerabianiem układu zapłonowego to teraz nie bardzo czaje co i jak ale jak obydwa aparaty bede miał w reku to z tym opisem co zapodałes dam sobie rade.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 06, 2005, 22:39:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj dorobiłem mocowanie czujnika i kolektora wtrysku. Jutro ostanie poprawki i bede odpalał. Trzymac kciuki :twisted: PS GDZIE JEST MODERATOR :?:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:06:18 pm »

Przemek#1844

  • Gość
to usunac przy okazji:

truje dupe tam gdzie go nie trza...

no mam nadzieje ze udowodnisz ze sie da 2.0 abimexa odpalic...

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:22:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Przemek#1844"


no mam nadzieje ze udowodnisz ze sie da 2.0 abimexa odpalic...


Nie 2,0 tylko 1,8 ;) A i przypomniało mi sie ze jak jechałem na tym gazniku co mam to dym ciagnał sie  za mna ostro. Nie jeden dwusuw by sie zdziwił :roll:

[ Dodano: 2005-06-10, 23:08 ]
No, oswiadczam ze pierwszy 1,8 DOHC na abimexie juz istnieje i jezdzi. Wymaga jeszcze regulacji i wymiany paru rzeczy(przewody zapłonowe) ale jest git. Zapalił od pierwszego razu jak tylko pompa podała benzyne. Na razie nie wiem jak jezdzi(predkosciomierz niedziała) ale jak jechałem z powrotem do domu i skrecałem równo z taryfa(merc) i przywaliłem w pedał na prostej to taryfiarz sie tak dziwnie patrzył na swiatłach :roll: . Dzwiek silnika tez jest bardzo przyjemny i kazdy pozna ze to nie jest seryjny 1,5. Jak wyreguluje wszystko i podokanczam napisze obszernijsza relacje co i jak przerobic zeby było git.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwiec 12, 2005, 14:35:24 pm »

Mrozek no loged

  • Gość
I tym oto sposobem zostałem z tyłu  :cry:  ;)  :roll: Na poważne: moje najserdeczniejsze gratulacje. Jak masz możliwo?ć to porób co dokładniejsze fotki. Czekamy na relację.
ps. Czyli do zDOHCowania został jeszcze GSI  :lol:  8)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwiec 12, 2005, 19:42:12 pm »

tymon86

  • Gość
DOHC GSI byloby troche mocniejsze raczej od Abimexa  :roll:  Orientuje sie ktos moze jaka przyblizona moc moze miec taki 1,8DOHC Abimex ??

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwiec 12, 2005, 22:52:33 pm »

Mrozek#83

  • Gość
W czarodzieja i jasnowidza nie ma się co bawić. Fakt faktem, że na wielopunkcie silnik będzie mocnieszy. Tylko, że traci się to na znaczeniu je?li porównać auta wyposażone w LPG - wtedy GSI dużo traci na osi?gach jakie ma na benzynie. I trzeba sobie z tego zdawać sprawę, że w przypadku zasilania LPG zabawa w "z GLI na GSI" jest niewarta ?wieczki.
Zreszt? - obecnie ciekawi mnie jak spisuje się abimex w dohc i to co napisze Elwood.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 12, 2005, 23:05:37 pm »

tymon86

  • Gość
Tez bardzo jestem ciekaw co napisze Elwood bo sam mam abimexa tylko ze 1,6 a moja ohv`ka ma juz 125kkm na karku wiec sam biore pod uwage DOHC Abimex :roll: Nie mam lpg i nie mialem pojecia o tym ze na lpg GSI jest slabszy bo wogole sie nie znam na instalacjach gazowych. Sorry za OT, czekam na szersza relacje Elwooda

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 15, 2005, 15:49:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przedstawiam niżej moje wypociny na temat abimex w dohc czyli zrób to sam :cool:  :

1)Kolektor dolotowy. Ja u siebie wykonałem przej?ciówkę gaznik-wtrysk z materiału izolacyjnego. Kolektor wtryskowy mocujemy do kolektora ga?nikowego za pomoc? 2 szpilek: jedna wkręcamy w oryginalny otwór po ga?niku a pod druga musimy wykonać otwór i nagwintować M8. Trzeba także kupić w sklepie szpilkę M8 i odci?ć 2 kawałki o około 3 cm dłuższe od oryginalnych szpilek z kolektora wtryskowego. Montuj?c przej?ciówkę musimy ods?dzić kolektor wtrysku na około 2cm(można wykorzystać zwykłe podstawki pod ga?nik) gdyż, jeżeli zamontujemy go bezpo?rednio to oczko cięgna gazu wypadnie bezpo?rednio w nadlewie z otworem w głowicy. Wiec sterowanie musi być nad tym nadlewem. Jest to także niezbędne żeby założyć puszkę od filtra tak żeby nie wadziła o głowiczkę. Z głowicy należy ?ci?ć wspomniany nadlew i dodatkowo spiłować taki prostok?tny występ na pokrywie głowiczki, który będzie wadził z pucha filtra i  nie będzie mozna wcisn?ć tam potem przewodów zapłonowych z modułu. Obudowę tez trzeba przerobić tzn. wycinamy oryginalna odmę, która będzie teraz wadzić i zakładamy z drugiej strony zaraz przy wlocie powietrza. Ja wykorzystałem oryginalny przewód odmy od wersji wtryskowej i kawałek rurki o odpowiedniej ?rednicy. Do uszczelnienia wykorzystujemy normalne uszczelki od wtrysku i kilka przerobionych uszczelek od ga?nika w zależno?ci od ilo?ci zastosowanych przekładek.
2) instalacja elektryczna. Tutaj nie ma problemu rozpruwamy izolacje wi?zki i wyci?gamy przewody od czujnika przepustnicy, silniczka krokowego wtryskiwacza. Potem musimy przedłużyć kabel od czujnika temp, który będzie mocowany w trójniku na wyj?ciu z głowicy i musisz mięć trójnik od argenty. Możesz go spróbować zamocować w głowicy wtedy chyba kabel sięgnie, ale musisz dorobić redukcje, bo czujnik wtryskowy ma mniejsza ?rednicę niż ten w głowicy. Przy okazji proponuje przenie?ć czujnik podci?nienia i wyczy?cić moduł zapłonowy, aluminiowy radiator się utlenia i nie zapewnia dobrego styku, tak samo jak przewód do masy, który jest pod nim.. Kabel do czujnika na kole sięgnie spoko. Oryginalny rozdzielacz i pompę paliwa wywalamy i dajemy za?lepkę pompy od GLI  a zaslepke rozdzielacza od wersji wtryskowej argenty. Ta od argenty jest specjalna, bo trzyma koło napędzaj?ce pompę oleju.
3)cięgno gazu Wykorzystujemy linkę do ga?nika od starego polda taka sama jak do ga?nika od dohc. Trzeba dorobić tylko nowa łapę. Wykorzystujemy normalna łapę od ga?nika, do której trzeba dospawać kawałek blaszki żeby była dłuższa następnie wyginamy tam gdzie jest ten pierwszy podłużny otwór i zaznaczmy sobie położenie otworów od tylniej pokrywy wałka rozrz?du. Odkręcamy nakrętki szpilki wykręcamy żab? i za pomoc? dłuższych ?rub dokrecamy pokrywkę wałka i nasza łapę do gazu. Linkę należy zwin?ć w kółko położyć od góry tak żeby nie pl?tała się po całej komorze, bo wtedy gaz ciężko chodzi. Potrzebna jest łapa w kształcie blachy mocowanej na głowice, a nie ta z wycinkiem koła.
4)koło na wał korbowy. Najpierw musimy przetoczyć koło tak żeby je zamontować na wał. Polecam przy tym także lizn?ć je na tokarce od strony ?ruby i zastosować ?rubę wału od 2,0 na klucz 38 lub dorobić dodatkowo nakrętkę z gwintem wpuszczanym tez na 38. Problem polega na tym ze koło na klinie kotwi się tylko na około 5 mm wiec trzeba je mocno przykręcić i ważne jest żeby nakrętka łapała jak najwięcej gwintu. Koło na racie od strony paska rozrz?du należy spiłować pilnikiem lub zrobić fazę na tokarce i wyszlifować drobnym papierem żeby przypadkiem nie darło nam paska rozrz?du. Potem ustawiamy koło tak żeby klin na wale był pionowo(podkre?lam ze chodzi o klin na wale a nie o kreskę na kole abimexa, która jest lekko przesunięta i tez jest przy klinie). Przy takim ustawieniu patrz?c od przodu silnika po lewej stronie mamy nacięcie na kole odchylone od pionu o 60 stopni. Dokładnie na nad tym nacięciem musi wypa?ć magnes czujnika. Zanim opisze jak wykonać wspornik napisze, co jeszcze was czeka. Najpierw musicie wykonać dystans do koła od pompy wody: koło od abiego ma bieżnie trochę dalej od silnika wiec trzeba je ods?dzić. Dłuższe ?ruby i parę podkładek załatwi? sprawę. Potem należy przerobić łapę od altka. Koło od abimexa ma mniejsza srednice od oryginalnego i dodatkowo czujnik wypada akurat w ?migle alternatora tak wiec musimy odsadzić alternator żeby móc naci?gn?ć pasek i zamocować czujnik. Należy w tym celu mieć dłuższa ?rubę i kilka podkładek albo tulejkę i nagi?ć łapę na gor?co, ponieważ po odsadzenie utwór do zamocowania górnej ?ruby pójdzie o około 1 cm do góry. Następnie należy lekko podpiłować blok albo dać tez podkładki na wirnik alternatora żeby ustawić koło w jednej linii z wałem i pompa wody
5 Wspornik. Wykorzystujemy fragment oryginalnej obudowy czujnika i kawałek blachy 2mm grubo?ci, która wyginamy w kształcie litery L i mocujemy do pokrywy wału. Wystarczy wykorzystać 2 ?ruby wspornik będzie wystarczaj?co sztywny. Podczas mocowania czujnika wciskamy go w tuleje na maksa i mocujemy tak żeby dotykał koła. Potem bierzemy dłuższa ?rubkę z gwintem na całej długo?ci i 3 nakrętki. W kolejno?ci id?: łeb ?ruby 1 nakrętka ucho wspornika 2 nakrętka i 3 nakrętka. Ustawiamy szczelinę powietrzna 0,6 mm i kontrujemy wspornik czujnika i obudowę i dodatkowo zabezpieczmy ?ruby farba żeby się nie odkręciły.
Wkrótce postaram się wrzucić zdjęcia wszystkich wyżej opisanych rzeczy.
Na wyniki testów musicie jeszcze poczekać ponieważ w sobotę i niedziele prawdopodobnie ide do pracy :| , a musze jeszcze zrobić now? przejsciówkę bo stara mi się nie podoba i dławi trochę przelot, wymienić chłodnice na nowa i odkamienić układ bo trzyma mi w miescie ponad 100 i spróbować wymienić chip na 1,6 jak nie zadziała to z powrotem wstawię oryginalny. Dodatkowo mam do wymiany wałek posredni na wersje bezkolizyjna ;) . Ogólnie silnik ma niezłego kopa, kreci się bardzo dobrze, a powyzej 3 ,5 tys to już w ogóle jest masakra. Co dziwnijsze silnik bez problemu dokręciłem do 6,5  :shock: tys a odcięcie powinno być przy około 6 tys. Dół jest troche słaby bo rozrz?d przestawiony na moc ale spoko da się jechac od około 2,2 tys- elastycznosć wtrysku i mała  srednica przelotu robi? swoje. Jeżeli cos nie jest jasne to pisać. Ps. Teraz za nic nie zamienie się na 2,0 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 15, 2005, 16:45:03 pm »

Woj-o#772

  • Gość
no wła?nie najbardziej mnie ta elastyczno?ć z niskich obrotów interesuje, bo międzi 1.6 ga?nik a 1.6 abimex jest spora różnica na dole (na górze też ale na korzy?ć już ga?nika :> ). I jeżeli takowoż by było przy 1.8/2.0 to już byłby silnik dla mnie idealny (oprócz jakie? malutkiej 4 litrowej V8 :D).

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 15, 2005, 22:40:44 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Przedstawiam niżej moje wypociny na temat abimex w dohc czyli zrób to sam :cool:  :

(...) Jeżeli cos nie jest jasne to pisać. Ps. Teraz za nic nie zamienie się na 2,0 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Ja tam wszystko rozumiem  :mrgreen: . I na 2.0 też bym się już nie zamienił - od chwili kiedy się przejechałem PNem 1.8 dohc (a miałem porównanie, bo wcze?niej przez krótki czas smigałem 2.0). Elwood - jeszcze raz gratulacje. Dokończ dzieła i smigaj na pohybel wszystkim, którzy nie wierzyli, że taki mariaż jest możliwy.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #139 dnia: Czerwiec 15, 2005, 23:48:42 pm »

Przemek#1844

  • Gość
GRATULUJE - kawal dobrej roboty! niech Ci sluzy...