Autor Wątek: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014  (Przeczytany 403242 razy)

0 użytkowników i 23 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1980 dnia: Grudzień 30, 2014, 12:43:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Kupione i zmontowane 4 nowe opony do volviacza (w końcu), ale urwał się tłumik przy katalizatorze...
Nowe świece w hondzie, w polonezie coś się grzebie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1981 dnia: Grudzień 31, 2014, 01:08:26 am »

Offline korzen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
  • http://www.remonty-pruszkow.pl
    • Polonez Truck ST 1.6 '98r ; Polonez Truck Roy 1.6 '98r po swapie na 1.8D ; Polonez Truck ST 1.6 '92; Polonez Truck DC 1.9 92/00; Daewoo Lanos 1.5 8v '98
    • korzeń & korzeń strona główna
Wymieniłem w royu kółko,  w 106 opony. Krótki jakoś dziwnie nie chce palić. W końcu zapala i potem chodzi ładnie, ale nie chce.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1982 dnia: Grudzień 31, 2014, 18:11:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Po kilku miesiącach stania zreanimowaliśmy ze Szwagrem Hyunadaia.

Rozsypała się pompa wody w wakacje i auto stało, postanowiliśmy załatwić sprawę w starym roku ;)
Nowa pompa wody, pasek rozrządu i napinacz.
Nieco ponad trzy godziny i auto po postoju trwającym ponad cztery miesiące zagadało od pierwszego.
na koniec jeszcze czyszczenie świec i chodzi równo jak ta lala :)
Zostało zalać płyn chłodniczy i ogień na tłoki :)

Mondeo gotowe do wyjazdu 4 stycznia :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1983 dnia: Styczeń 02, 2015, 19:31:54 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1947
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Śnieg stopniał, temperatura na plusie to też wyciągnąłem swojego gada z garażu i umyłem dokładnie, śnieg był przez tydzień a soli nasypali jak na cały miesiąc... :] W poniedziałek wycieczka na stacje diagnostyczną bo przegląd wychodzi :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1984 dnia: Styczeń 02, 2015, 21:15:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A ja zdemontowałem górną część kolektora ssącego... wrócił do właściciela. Fiacik VVC odpalił po 3 miesiącach stania od strzała, jedynie aku założyliśmy z zielonego. :) Mój kolektor się powoli szykuje, a w międzyczasie może podmienię pokrywkę wałków na czarną + uszczelnienie bo się obrzygał z tyłu silnika z niej.
Jednak tylny młynek VVC muszę wymienić, bo Fiacik o wiele ładniej chodzi na wolnych obrotach od mojego. :/
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1985 dnia: Styczeń 02, 2015, 21:34:24 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Zdjąłem drzwi pasażera w Atu, wyjąłem podkładki regulacyjne z zawiasów, ponieważ lała mi się woda na podłogę podczas deszczu, teraz są lekko głębiej niż błotnik ,ale dociska jak trzeba do uszczelki.
A do Fiaciora ,,strugam" kolumienki na półkę, pod głośnik 135mm.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1986 dnia: Styczeń 02, 2015, 21:35:12 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja nic w swoim prawie nie robiłem, uzupełniłem płyny, jutro wyjazd do Austrii na Rajd Jänner :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1987 dnia: Styczeń 02, 2015, 23:00:35 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Zoltano jakaś zorganizowana aukcja, gdzie bazujesz, mam 80km na miejsce ale samemu się nie chce.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1988 dnia: Styczeń 03, 2015, 17:28:47 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Tosiek przeszedł dzisiaj przegląd śpiewająco. Diagnosta nie miał najmniejszych zastrzeżeń. Jeszcze do 20-go OC załatwić i rok spokoju.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1989 dnia: Styczeń 04, 2015, 00:20:00 am »

Offline mlody

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. L98 1.8Gli 16v/kombi 00r. 92u 1.6gli 16v/2xE30 Touring 93r. 1.8IS
To tak z trzech dni w nowy rok poldek został kompleksowo wysprzątany i odwiedził myjnie ,dzień poźniej dorobiłem/stworzyłem  oświetlenie schowka  taki bajer a co :) a dziś a właściwie wczoraj to dokupiłem do mojego radyjka kabel aux troszkę go dotankowałem i  trochę go przegoniłem
Cytat: Fasola
Co tam groki, el lusterka, szyby, grzane dupy, wspomaganie itd itd je*ać, EL w Vinie się liczy

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1990 dnia: Styczeń 04, 2015, 01:06:48 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
A do Fiaciora ,,strugam" kolumienki na półkę, pod głośnik 135mm.
Jeśli nie planujesz/masz dziur w półce (Fiata) to mam wrażenie że pod tak (względnie :) ) duży głośnik będzie to ciut za mała objętość by to poprawnie zagrało... :/ Choć nie wiem po prawdzie jakie tam "wymagania" mają te głośniki i czy w ogóle "mają szansę" gdziekolwiek przyzwoicie zagrać... Że tak powiem - z wyglądu ze zdjęcia nie spodziewał bym się po nich "efektu łał" ;-) Mniejsza z tym; sprawdź wychylenie membrany - jeśli jest dość duże i chodzi lekko to prawdopodobnie budki będą przymałe.
Tak czy inaczej, jak już, to polecał bym zrobić tą obudowę na całą szerokość i długość półki fiatowskiej (by wykorzystać jak największą jej powierzchnię) jako szeroką, płaską skrzynkę, wspólną dla obu głośników; w razie czego możesz ograniczyć pojemność - wstawić w środku przegródki. Obijasz to materiałem podobnym do tapicerki ("zapożyczając" go np. z innego Fiata/Poloneza :p ) i wygląda wtedy nawet fabrycznie. Swoją droga -  tworząc takie cuś od zera, warto by zrobić pod głośniki 165, ale pewnie akurat masz 130..

Tymczasem ja odwiedziłem dziś szrot na Strażackiej (szczegóły TU) i że stało kilka Polonezwów (łał pełen szał! XD) wytargałem parę przydatnych drobiazgów - m.in. ładny czarny fabryczny dywanik z logo (niestety był tylko jeden...). Rozważałem też listwy progowe starszego typu, co mi się bardziej podobają (tj. te chyba "przed MR93"?), ale jedna była trochę uszkodzona, i ogólnie to chyba rzemiosło bo z żywicy a nie plastyku - co nie? (ale ani 1 ni 2 spostrzeżenie nie obniżyło ceny...  <rotfl2>)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 01:20:27 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1991 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:25:36 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Juz 2015 rok ;)

Ja u siebie musiałem na szybko znaleźć i wymienić opony...

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1992 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:55:43 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Tak czy inaczej, jak już, to polecał bym zrobić tą obudowę na całą szerokość i długość półki fiatowskiej
Zobaczymy, nie musi być idealnie, ale teraz mam trzeszczałki a-la prl, a muzyka przy tych mostach potrzebna :).Obecne audio jest w zasadzie dla podtrzymania klimatu, bo lepiej go nie włączać :P. Jak nie wypalą te kolumienki to zrobie z płyty całą nową półkę i w nią wsadzę głośniki bo fabrycznej szkoda psuć. A są takie małe, żeby trzymały klimat właśnie :). Jeszcze radio będę musiał zmienić do tego.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1993 dnia: Styczeń 04, 2015, 17:20:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Naprawilem czarnucha.

Wysłane z mojego Lenovo A830

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1994 dnia: Styczeń 04, 2015, 17:57:53 pm »

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
do szerszenia wpadły: pomarańczowe kierunkowskazy, niepopękana blenda oraz wszystkie żaróweczki powypalane zmieniłem, Niedziela zaliczona do udanych  :-) jeszcze trochę jest do ogarnięcia ale pomału do przodu ;-)



« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 18:00:08 pm wysłana przez Maciek BP »

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1995 dnia: Styczeń 05, 2015, 11:01:47 am »

Offline korzen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
  • http://www.remonty-pruszkow.pl
    • Polonez Truck ST 1.6 '98r ; Polonez Truck Roy 1.6 '98r po swapie na 1.8D ; Polonez Truck ST 1.6 '92; Polonez Truck DC 1.9 92/00; Daewoo Lanos 1.5 8v '98
    • korzeń & korzeń strona główna
A do Fiaciora ,,strugam" kolumienki na półkę, pod głośnik 135mm.
Jeśli nie planujesz/masz dziur w półce (Fiata) to mam wrażenie że pod tak (względnie :) ) duży głośnik będzie to ciut za mała objętość by to poprawnie zagrało... :/ Choć nie wiem po prawdzie jakie tam "wymagania" mają te głośniki i czy w ogóle "mają szansę" gdziekolwiek przyzwoicie zagrać... Że tak powiem - z wyglądu ze zdjęcia nie spodziewał bym się po nich "efektu łał" ;-) Mniejsza z tym; sprawdź wychylenie membrany - jeśli jest dość duże i chodzi lekko to prawdopodobnie budki będą przymałe.
Tak czy inaczej, jak już, to polecał bym zrobić tą obudowę na całą szerokość i długość półki fiatowskiej (by wykorzystać jak największą jej powierzchnię) jako szeroką, płaską skrzynkę, wspólną dla obu głośników; w razie czego możesz ograniczyć pojemność - wstawić w środku przegródki. Obijasz to materiałem podobnym do tapicerki ("zapożyczając" go np. z innego Fiata/Poloneza :p ) i wygląda wtedy nawet fabrycznie. Swoją droga -  tworząc takie cuś od zera, warto by zrobić pod głośniki 165, ale pewnie akurat masz 130..

Tymczasem ja odwiedziłem dziś szrot na Strażackiej (szczegóły TU) i że stało kilka Polonezwów (łał pełen szał! XD) wytargałem parę przydatnych drobiazgów - m.in. ładny czarny fabryczny dywanik z logo (niestety był tylko jeden...). Rozważałem też listwy progowe starszego typu, co mi się bardziej podobają (tj. te chyba "przed MR93"?), ale jedna była trochę uszkodzona, i ogólnie to chyba rzemiosło bo z żywicy a nie plastyku - co nie? (ale ani 1 ni 2 spostrzeżenie nie obniżyło ceny...  <rotfl2>)


Z głośnikami i obudowami jest tak, że im większa objętość, tym mniejsza skuteczność, ale szersze pasmo przenoszenia.  W malutkich nie tłumionych kolumnach typu bass-reflex będzie najgłośniej,  ale bez basu i zniekształcone jak sto....

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1996 dnia: Styczeń 05, 2015, 12:12:44 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Coś w tym stylu, ale... w ten sposób będzie grał tylko "ciut" lepiej niż rzucony luzem na tej półce :P 
Obudowa wielkości opakowania w którym producent spakował głośnik do sklepu (w tym wypadku średnio-niskotonowy) będzie dobra tylko w przypadku zupełnego obcięcia mu niskich tonów (czyli potrzebna poważniejsza zwrotnica albo możliwość takiego ustawienia dsp w radiu) :)
Ale wtedy otrzymamy tu tylko taki sobie głośnik średniotonowy (+ wbudowany ekhm...  "tweeter"), co bez np. normalnie zamontowanych głośników z przodu i/lub bez dodatkowego małego subwoofera nada się tylko do nie zagłośnego słuchania wiadomości o korkach na drodze, ewentualnie radia Maryja :P
Jeśli ma to dać choć trochę (przynajmniej wysokiego) "basu" albo przynajmniej nie pierdzieć i charczeć, deformując pozostałe przenoszone częstotliwości budka musi być nawet "na oko" ciut większa (i wtedy poeksperymentować z jej wytłumieniem i wersją otwartą/zamknięta,  choć i tak do ideału daleeeko będzie).
Przykładem są wszelkie takie plastikowe "kolumienki" na półkę z lat '70-'90 (zbliżona kubatura jak tu) - popatrz jakiej wielkości był największy montowany tam głośnik (5~8, max. może 10cm) i jak to grało...
Należy dodać że typowe radia wtedy nie usiłowały napierać w głośniki praktycznie w ogóle niskim i średnim basem - bo ani sama konstrukcja (pasmo przenoszenia wzmacniacza/tunera/głowicy) ani dostępny materiał audio takiego raczej za wiele nie przewidywał (sama muzyka nieco inna, a szkoła masteringu już zupełnie, samo radio też - nie tak jak teraz, że podbite wszystko do granic, że nawet głos prezentera "dudni", a dynamiki - zero) już o loudnessie w radiu czy podbiciu basu i innych "cyfrowych polepszaczach dźwięku" nie wspominając... Ale to już za daleka wycieczka odbiegająca od pierwotnego tematu  ;p

PS: czy którykolwiek DF ma przewidziane jakieś "fabryczne" miejsca/dziury w półce na tylne głośniki w ogóle? Chyba nie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 12:42:54 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1997 dnia: Styczeń 05, 2015, 13:28:06 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1947
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
ATU było dzisiaj na przeglądzie, wynik oczywiście pozytywny :) Ostatnie zabiegi z ręcznym zaowocowały tym, że jest jakieś 15% mocniejszy od roboczego :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1998 dnia: Styczeń 05, 2015, 14:58:26 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tak naprawdę o jakości ręcznego  decyduje grubość bębna jak i okładziny na szczekach, nawet wzorowe ustawienie nie daje efektu w postaci blokowania kół na asfalcie gdy bęnben jest już zużyty i  okładziny podjechanie. Czuć to nawet po naciśnięciu hamulca że pedał idzie minimalnie niżej i nie jest tak twardy.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1999 dnia: Styczeń 05, 2015, 16:30:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wymiana silnika wielkimi krokami. Jeszcze sprzegło i ogien :D na chwile przed wyjsciem starego silnika pobawilem sie nowym zakupem czyli stroboskopem ;D ustawilem sobie zapłon... ludzie jak ten abimex zapierdala :D:D:D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)