Autor Wątek: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E  (Przeczytany 44294 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 11, 2014, 17:56:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widac ktore kolko sie zatrzymuje,gdy pasek piszczy,
najszybciej ,to kolko na alternatorze bedzie piszczalo paskiem, bo ma najmniejsza srednice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 11, 2014, 18:29:04 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Mi również wydaje się, że to alternator. Swoją drogą, ten 100A z Alfy kupiłeś Denso czy Magneti Marelli? Sam już od dłuższego czasu się nad tym zastanawiam, który będzie mniej problemowy, bo opinie o Magneti Marelli są różne. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 11, 2014, 18:37:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mi również wydaje się, że to alternator. Swoją drogą, ten 100A z Alfy kupiłeś Denso czy Magneti Marelli? Sam już od dłuższego czasu się nad tym zastanawiam, który będzie mniej problemowy, bo opinie o Magneti Marelli są różne. ;)
Bosch :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 11, 2014, 18:53:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale przy przebiegu 50kkm to problemem jest stary pasek ,a nie alternator lub pompa,
dopiero przy dwa razy wiekszym przebiegu kolko alternantora zaczyna byc wkurzajace i trzeba zalozyc dobry pasek
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 11, 2014, 22:06:01 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ale przy przebiegu 50kkm to problemem jest stary pasek ,a nie alternator lub pompa,
dopiero przy dwa razy wiekszym przebiegu kolko alternantora zaczyna byc wkurzajace i trzeba zalozyc dobry pasek
Ale problem ślizgającego się paska występuje tylko przy zimnym silniku. I znacznie daje o sobie znać na mrozie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 12, 2014, 22:24:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zregenerowany alternator 100A powinien rozwiązać problemy ze słabym ładowaniem. Fabryczny Elmot niestety powędruje na złom. Jeszcze tylko zmienić koło pasowe i w przyszłym tygodniu wpada pod maskę.

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 18, 2014, 18:55:10 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wczoraj z pomocą kolegi OZIO pod maskę Boscha wpadł alternator zregenerowany w zeszłym tygodniu.

Efekt: 14.4V bez obciążenia, 14.2V pod max obciążeniem.

Co najważniejsze, to alternator powodował ślizganie się paska klinowego, a nie pompa wody.

Z czego nie jestem zadowolony... Mimo tak świetnego ładowania, mimo tego, że alternator jest 100A, to nadal po wciśnięciu pedału hamulca przygasają delikatnie zegary. Chyba im doprowadzę dodatkowe zasilanie po swojemu, bo mnie to denerwuje.

Na przyszły tydzień umówiłem się do blacharza, pora zrobić ten błotnik, może przy okazji polakieruje mi spojler w kolor budy :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 18, 2014, 19:24:54 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Z czego nie jestem zadowolony... Mimo tak świetnego ładowania, mimo tego, że alternator jest 100A, to nadal po wciśnięciu pedału hamulca przygasają delikatnie zegary. Chyba im doprowadzę dodatkowe zasilanie po swojemu, bo mnie to denerwuje.

Bo to wina złej instalacji, a nie słabego alternatora :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 18, 2014, 19:26:52 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nawet jakbyś zainstalował reaktor jądrowy, to i tak by przygasały :d

Też mnie to denerwuje i rozważam cały czas nad rekonstrukcją wiązki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 18, 2014, 19:36:01 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nawet jakbyś zainstalował reaktor jądrowy, to i tak by przygasały :d

Też mnie to denerwuje i rozważam cały czas nad rekonstrukcją wiązki.
Nie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 18, 2014, 20:23:28 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
ja mam pod b+ przewod do aku i jest oke tkzw bypass czy cos.  konkret ca i jest 14,4 non  stop
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 19, 2014, 11:39:18 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?
Nie mam przed sobą schematu wiązki, ale wydaje mi się że to nie rozwiąże sprawy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 19, 2014, 11:48:23 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?
Nie mam przed sobą schematu wiązki, ale wydaje mi się że to nie rozwiąże sprawy.
A jak to uzasadnisz :)

Hmm... a może przeróbka na ledowe podświetlenie dałaby efekt, że nic nie będzie przygasać ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 19, 2014, 11:56:07 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A jak to uzasadnisz :)
Do wnętrza idzie zasilanie chyba jednym przewodem (wnioskuję po poldoroverze, kostka przy aku ma niby dwa piny ale chyba później wszystko schodzi się w jeden przewód), z którego napędzane są wszystkie układy, co z tego że np. do świateł są przekaźniki jak czerpią zasilanie z tej samej wiązki?

Zauważ że co byś nie robił, każde dodatkowe obciążenie powoduje przygaśnięcie kontrolek, światła, dmuchawa, kierunkowskaz, wsteczny, stop, nawet lampka sufitowa :d

Cytuj (zaznaczone)
Hmm... a może przeróbka na ledowe podświetlenie dałaby efekt, że nic nie będzie przygasać ?

Miałem przez pewien okres podświetlenie zegarów na LEDach. Nadal przygasały ale znacznie mniej, zauważalne tylko w nocy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 19, 2014, 15:22:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja to uzasadnię tak, że mam pociągnięty przewód 6mm2 do głównego rozgałęzienia zasilania w wiązce i szczerze mówiąc guano to dało. Zdaje się, że wszystko co powoduje przygasanie wisi na jednym bezpieczniku i tutaj trzeba zaingerować...
A i dodatkowy plus/masa do mikroprocka też nic nie daje - też u siebie mam zrobione.
Roverowa kostka przy aku ma dwa piny - jeden z przewodem 2,5mm2 to do zasilania wiązki silnika, a 4mm2 do zasilania reszty.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 19, 2014, 17:57:54 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Miałem przez pewien okres podświetlenie zegarów na LEDach. Nadal przygasały ale znacznie mniej, zauważalne tylko w nocy

Przy moim oświetleniu LED nadal przygasa tak samo jak na żarówkach
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 22, 2014, 20:25:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dziś na Atuwkę wpadła owiewka na maskę :) pociągnięte zostały przewody co centralnego zamka i dokończyłem montaż elektryki szyb. Pozostało zamontować podłokietnik z Kombi na prawe drzwi i założyć schowek...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 23, 2014, 11:03:34 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
front mi się podoba <spoko>

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 23, 2014, 12:48:55 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
jak dla mnie za dużo tego wszystkiego z przodu, dokładka zderzaka  trąca agrotjunami  <uoee>
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 23, 2014, 13:11:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dokladka jakas odstajaca zbytnio , w Lagunie to sie jednak ladnie ze zderzakiem zlewa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.