Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 8738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 19, 2017, 18:21:34 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 490
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Lesor, wydaje mi się że rozpisałem bardzo dokładnie co, gdzie i z czym. Masz seryjne zawieszenie? Montuj KYB. Masz obniżone? Montuj T4+e30. Po co dalej wałkować ten temat?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 19, 2017, 20:24:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6072
  • Płeć: Mężczyzna
...chyba, że załatwisz tego Bilsteina na przód do Poloneza, - B4, ma się rozumieć.

Mogę załatwić nowe Krosno- jak będzie dostateczna ilość zamówień.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 23, 2021, 18:19:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1801
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały odkop :P

Planuję zakup nowych amortyzatorów do ATU. Czytając temat zdecydowałem na przód z Mitsubishi Pajero 2 i tył z Volvo 940. Może ktoś zweryfikować czy to dokładnie te i niewielkim nakładem pracy uda się je zaadoptować do Poloneza? 

Przód: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-przod-mitsubishi-pajero-ii-2-8-3-0-v6-10075166452
Tył: https://allegro.pl/oferta/kayaba-kyb-amortyzator-tyl-volvo-740-760-82-94-sed-10528957185
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 23, 2021, 18:35:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3633
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L / Caro L-122 1.6 16V
Skośnych z tyłu nie testowałem, ale przody z Pajero pasują pod warunkiem, że wprasujesz dolną tuleje z Poloneza, uprzednio powiększając otwór do 30mm. Oprócz tego, trzeba nieco powiększyć otwór pod poduszką amortyzatora z racji sporych osłon tłoczyska.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 23, 2021, 19:39:58 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 527
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6 i FSO atuśmyspierdolili 1.4 elpidżi
Mam na zbyciu nowe monroe gazowe na tył pod skośne mocowania,jeszcze w pudełkach. 170zł/komplet

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 24, 2021, 16:53:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2797
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & E430'98 & S90'97
Mogę potwierdzić,że te przednie co podesłałeś montowałem. Kiedyś kupiłem SACHSa to były tak grube że nawet bez osłon się nie mieściły od góry. I chyba też sachs miał tak grubą lage mocującą w poduszce, że otwór w poduszce poloneza trzeba było rozwiercać.

No i wstyd się przyznać, jeżdzę bez osłon tłoczyska. Szukałem jakiś gumowych do założenia ale nic ciekawego nie wpadło w ręce. Jakby ktoś miał coś do polecenia chętnie poznam szczegóły!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 24, 2021, 17:24:39 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1322
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler
I chyba też sachs miał tak grubą lage mocującą w poduszce, że otwór w poduszce poloneza trzeba było rozwiercać.
Tylko, że tu jest i tak najmniejszy problem. U siebie zauważyłem, że ta poduszka w seryjnym wykonaniu bardzo mocno pracuje przy twardszych amortyzatorach i raczej długo nie pożyje. Najlepsze byłoby przerobienie ich tak jak w foto poniżej i zastosować oryginalne gumy górnego mocowania z Pajero
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 15, 2021, 05:05:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6072
  • Płeć: Mężczyzna
Oby to działało, bo autor auta z tego zdjęcia to również autor najgorszej gangreny pod względem jak ten Polonez jeździ.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 26, 2021, 18:18:54 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1801
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory przód:
Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)

Modyfikacje:
- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm
- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)
- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075



Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza.


Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.


Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam <spoko>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 26, 2021, 19:57:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 28, 2021, 09:19:42 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 645
    • C+2050 + GT2871 + EMU
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Za krótki w rozciągnięciu amortyzator powoduje odrywanie koła w zakręcie, miałem tak na amorach t4 z przodu i sprężynach skróconych o 1 zwój. Nic przyjemnego.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 29, 2021, 13:16:05 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1801
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Na ściśniętym amortyzatorze, różnice są bardzo podobne jak na rozciągniętym, zdjęcia niestety nie mam.

U siebie mam dodatkowo obniżone auto, z przodu -2 zwoje na seryjnej sprężynie, a z tyłu krótsze kolumienki i trochę zmęczone już resory 2 piórowe, które swoją drogą mam w planie delikatnie zmodyfikować bo jest za nisko i wydech wali o most jak ktoś siądzie z tyłu.


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 29, 2021, 14:40:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na ściśniętym amortyzatorze, różnice są bardzo podobne jak na rozciągniętym, zdjęcia niestety nie mam.
dobrze,ze sprawdziles, zdjecie trudno wykonac bez pomocy drugiej osoby, bo gazowke trzeba scisnac i trzymac,
po prostu wazne, by przy dobieraniu amora sprawdzic oba wymiary

Za krótki w rozciągnięciu amortyzator powoduje odrywanie koła w zakręcie, miałem tak na amorach t4 z przodu i sprężynach skróconych o 1 zwój. Nic przyjemnego.
nie wiem, kto wymyslil, ze T4 beda pasowaly,
przeciez on jest tak krotki w rozciagnieciu, ze nie da sie go przykrecic na fabrycznej sprezynie, wiec skoku zawieszanie w dol praktycznie nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 31, 2021, 02:22:44 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6072
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem, kto wymyslil, ze T4 beda pasowaly,
przeciez on jest tak krotki w rozciagnieciu, ze nie da sie go przykrecic na fabrycznej sprezynie, wiec skoku zawieszanie w dol praktycznie nie ma

Jeden z waszych od lat nieudzielających się kolegów z forum. Niestety ten mit o T4 funkcjonuje, i praktycznie każdy Polonez ze zmienianymi amortyzatorami spoza PTK ma T4 z przodu.
Sam mówiłem wiele razy na przestrzeni lat, że go nie będzie działać, to tylko był hejt na mnie od nieudzielających się już kolegów od taczek szurających podwoziem po jezdni.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E