Autor Wątek: Plus połowiczne ogrzewanie  (Przeczytany 16449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Plus połowiczne ogrzewanie
« dnia: Styczeń 07, 2017, 23:18:51 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siema temat był wiele pewnie razy poruszany ale zaczęło mnie to wk*rwiać . Jak kupiłem auto nawiew grzał jak porąbany teraz coś mu się spipcyło . Od strony kierowcy nawala gorące powietrze a  od strony pasażera zimne tak samo nawiew na szybę . Co w tym podciśnieniowym ustrojstwie mogło się spipcyć ? Kostka za radiem białą nie wpadnięta (patent na wkręta co rozpycha plastik i nie wypada ) .  Kula podciśnieniowa pod maską czy coś innnego ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2017, 11:15:55 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 554
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Popatrz czy wszystkie klapki się otwierają/zamykają. Spróbuj odłączyć przewody z kuli i połączyć ze sobą. Zobacz czy pod dywanikami nie jest mokro. Sprawdz to wszystko, jeśli nic nie pomoże to pewnie nagrzewnica.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2017, 11:22:45 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
W jaki sposób kolega ma sprawdzic działanie klapek skoro cała puszka nagrzewnicy jest zabudowana pod deską? ;-|
Jeżeli nie domagała by nagrzewnica to również i po stronie kierowcy nie było by ciepłego powietrza.
Ewidentnie kolega ma problem z obudową nagrzewnicy. Albo spróchniały przewody podciśnieniowe, albo membrany siłowników. W każdym razie do wyjęcia i prześwietlenia.
Zauważcie jedną rzecz: każda modyfikacja wprowadzona przez Daewoo powoduje problemy z eksploatacją auta. Klamki, nagrzewnica, cieniutkie wzmocnienia przednie, wtrysk bosza etc... To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2017, 12:42:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
Rzeczywiście widać to chociażby po trwałości zaworków nagrzewnic, chociaż tyle, że w późniejszej wersji wyleciał pod maskę to przynajmniej łatwo było go wymiebić...
Pasy przednie w minusach też pękały, w prawdzie znacznie rzadziej jak w plusie ale też. A sama minusowa nagrzewmica też średnio dawała radę... Pamiętam jak się w caro przerzuciłem się z czarnej skrzynki na calsonica, "dwa różne światy, jak ferrari i fiaty".
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2017, 12:47:56 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2017, 14:10:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
akurat ogrzewanie ,jezeli nie bylo ruszone przez Polaka Mietka w garazu to dziala jak trzeba,
gorzej jak juz ktos tam lapy wsadzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2017, 16:24:13 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Zobacz czy pod dywanikami nie jest mokro
To na pewno nie nagrzewnica szczelna

Popatrz czy wszystkie klapki się otwierają/zamykają.

Jak to sprawdzić ?  Muszę rozbierać to ustrojstwo pod schowkiem z prawej strony ?  Jak tak to jak ?  W Plastikowych rurach powyruszały mi się pianki ale przed założeniem deski po lakierniku okleiłem je takimi paskami włochatymi na około jak się daje u dołu do drzwi domowych żeby nie było przedmuchu  i odpaliłem nawiew żeby to sprawdzić było wszystko szczelne . Przekręcając nawiew z zimnego na ciepłe słychać takie jak by "łup" ciche czyli rozumiem że klapka się przymyka tylko dlaczego wieje tylko na połowę ciepłym ? Nie domyka się ta klapa czy jak ?

Zauważcie jedną rzecz: każda modyfikacja wprowadzona przez Daewoo powoduje problemy z eksploatacją auta

A to z tym się zgodzę nawet mój znajomy kiedyś stwierdził że plus to zemsta koreańców


do wyjęcia i prześwietlenia

Znając mnie może się skończyć gdy jakieś PLNy wskoczą na wypipceniu tego i wstawienu dechy minusa i calssonica :E
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2017, 16:33:15 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2017, 16:32:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Znając mnie może się skończyć gdy jakieś PLNy wskoczą na wypipceniu tego i wstawienu dechy minusa i calssonica :E

Wystarczy przejrzeć i ewentualnie naprawić uszkodzenie. Ja nigdy nie miałem problemów z Plusowskim ogrzewaniem. Elegancko zmienia kierunki, grzeje i dmucha. Gdzieś musi być jakaś nieszczelność, skoro ciepłe powietrze nie leci tam, gdzie powinno.
Jak przyszło jeździć MR93 to zawsze mnie denerwowało przestawianie nawiewu czy wentylator, który dmuchał i brzmiał jak suszarka z marketu. W 1993 roku jakieś suwaki cięgna. Do Borasa to jeszcze się nadawało.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:34:31 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tylko za co się zabrać w tym bo nawet nie wiem za bardzo  jak wyjąć/przejrzeć w minusie mam obcykane wszystko a w plusie za cholerę nie wiem za co się zabrać . No jedyne co  wiem że trzeba deche out ale w jakich miejsach szukać ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2017, 19:01:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Sterowanie klapami jest przy nogach kierowcy, więc teoretycznie decha może zostać na swoim miejscu, choć bez niej jest łatwiej. Tylko nie jestem do końca przekonany czy to wina klap bo w sumie obydwie strony idą z jednego kanału. Ze środkowych też daje zimnem?
Ale zmiana dechy nie byłaby złym pomysłem przynajmniej auto byłoby zgodne z pakietem zewnętrznym :)

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2017, 20:31:50 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Sprawdź przede wszystkim puszkę od podciśnienia bo rozłożysz pół samochodu i dalej nie będzie działało. Puszka kosztuje 30 złotych (nowa) więc chyba warto zanim wybebeszysz deskę rozdzielczą. Na mrozie ten gówniany plastik lubi się rozszczelnić w miejscu zgrzewu i wtedy ogrzewanie działa bardzo słabo bo klapy "nie trzymają".

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2017, 19:57:18 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Siema temat był wiele pewnie razy poruszany ale zaczęło mnie to wk*rwiać . Jak kupiłem auto nawiew grzał jak porąbany teraz coś mu się spipcyło . Od strony kierowcy nawala gorące powietrze a  od strony pasażera zimne tak samo nawiew na szybę . Co w tym podciśnieniowym ustrojstwie mogło się spipcyć ? Kostka za radiem białą nie wpadnięta (patent na wkręta co rozpycha plastik i nie wypada ) .  Kula podciśnieniowa pod maską czy coś innnego ?
Jeżeli plus robi nam dwustrefowe ogrzewanie to najczęsciej jest to wina klapy od regulacji ciepłe/zimne. Dokładniej nie trzyma zatrzask od linki cięgna sterującego tą klapą.
Wyjmij radio, włóż tam łapę i po prawej stronie biegnie linka i na długości 3/4 jej długości jest biały zatrzask który montuje ją do obudowy nagrzewnicy. Sprawdz czy dobrze siedzi, bo wystarczy  że tylko minimalnie się wyczepi i już pasarzer zamarza.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2017, 22:26:56 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Kurde,a w moim po zmianie uszczelki pod głowicą ogrzewanie się poprawiło, ale strasznie słabo dmucha do środka, na 3 biegu czuć jakiś podmuch ale daleko do żony golfa 3, gdzie na 3 można łapy poparzyć, Pewnie trzeba będzie popatrzeć właśnie na tę kulę od podciśnienia i te sterowniki przy obudowie nagrzewnicy, bo nic innego do głowy nie przychodzi.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2017, 09:49:04 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Pozwolę sobie odkopać ten temat z racji mojego zawodu (górnika)  :P

Odkąd mam Plusa (marzec) ciągle jest problem ze słabym ogrzewaniem. Czytałem i myślałem, że ogólnie Plusy cierpią na słabsze ogrzewanie, ale teraz w okresie jesienno-zimowym daje się to we znaki coraz bardziej. Grzeje, ale wydaje mi się, że słabo (że mógłby mocniej). Stara Corsa B 1.5D Isuzu, którą miałem grzała jak poje**na a ten tak opornie. :/

Przy regulacji słychać charakterystyczne syczenie także domniemywam, że podciśnienie działa (ostatnio zmieniałem od silnika do kuli podciśnienia przewody), spinka biała nie spadła, bo jakiś czas temu tam zaglądałem. Czy to może być wina samej nagrzewnicy ? Pragnę zaznaczyć, że Poldi ma również problemy z chłodzeniem (w cieplejszy/upalniejszy dzień na trasie 130km/h, z 5-10km takiej trasy i już łapie dużą temp.). Czy to może być zakamieniała nagrzewnica i chłodnica ?

I fundamentalne pytanie... szukałem, ale nic konkretnego. W Plusiku do wyjęcia nagrzewnicy wystarczy tylko konsolę środkową odkręcić, czy muszę wszystko dookoła demontować ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2017, 17:08:22 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Co to znaczy "łapie dużą temperaturę" czyli ile konkretnie?

Owszem, kamień w nagrzewnicy może ją blokować.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2017, 17:59:25 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Jak czasem się spieszę i grzeje dwupasem te 130-140km/h to z 86 stopni potrafi dojść do 100, ale wtedy zwalniam by temperatury mu nie zwiększać. Oczywiście to zależy też od poru roku, bo w lato potrafił już po paru kilometrach tak zwiększyć temperaturę, na obecną aurę trwa to odpowiednio więcej. Jasne, wiem że non-stop autem na obrotach rzędu 4-4,5k obr/min jechać nie mogę, ale czasem jak jest taka sytuacja to muszę do "depnąć" i taki myki się pojawiają. Zastanawiam się nad wstawieniem chłodnicy od Diesla lub takiej samej (jak znajdę w fajnych pieniądzach Dieslowską to ją wsadzę) i jednocześnie skoro chłodnica jest mało wydajna to czy nagrzewnica również (nie wiem czy poprzedni właściciel na wodzie nie jeździł przypadkiem).
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2017, 18:08:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chlodnica nie jest malo wydajna, to w twoim aucie dzieja sie anomalie,
ale skoro plyn jest goracy, to ogrzewanie powinno byc skuteczne, a tez przeciez nie jest,
sprawdz czy waz do nagrzewnicy pod maska osiaga wysoka temp. - jezeli przeplywu przez nagrzewnice nie bedzie ,towaz tez nie nagrzeje sie mocno (zimny oczywiscie nie bedzie,bo jest zamocowany do silnika i pod nim znajduje sie kolektor wydechowy)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2017, 18:36:12 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Anomalia to jest idealne słowo !

Trzeci silnik, czyli jak trzeci to i trzecia pompa wody i trzeci metalowy przewód do nagrzewnicy. Więc pompę wody czy zakamieniały metalowy przewód nagrzewnicy (który do kolektora ssącego się przykręca; przynajmniej w GSI) mogę wykluczyć. Więc chyba tylko pozostaje mało wydajna chłodnica/nagrzewnica, czyż nie ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2017, 18:41:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moziwe ze twoje wymienniki ciepla sa czyms w srodku zapaskudzone i nie wyrabiaja,
takie w normalnym stanie sa wystarczajaco wydajne, nagrzewnica grzeje mocno ,a chlodnica rozprasza cieplo wytwarzane przez silnik nawet w pelni obciazony,
kiedys latem cisnalem maksa przez jakies 200km w trasie 300km i temperatura wg. wskaznika byla stala na poziomie 92*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2017, 18:49:30 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ja odkąd go mam jeżdżę non-stop na płynie i o dziwo jest czysty (jakby jeździł na wodzie to chyba płyn płucząc by tą korozję wyciągał, co nie ? Przynajmniej w Seicencie tak mam taki objaw). Nigdy wcześniej nie jeździłem Polonezem więc nie mam porównania, ale wydaje mi się, że cosik za słabo grzeje. Co do chłodnicy to brat miał X lat temu Caro 1.6 GLE z planem czapki, grzał nim non-stop 140-150km/h po autostradzie i nic, a mój po niedużym dystansie przy 130-140km/h się męczy. Skąd moje przypuszczenia co do zakamieniałej chłodnicy/nagrzewnicy.

Ps. czy wymiana nagrzewnicy w C+ to tylko wyjęcie konsoli środkowej czy coś jeszcze ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2017, 18:55:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
obudowa konsoli srodkowej to wlasciwie calu dol deski rozdzielczej, w tym schowek,
nie pamietam,czy bez zdjecia deski jest dostep, ale chyba da sie wyjac nagrzewnice przy zalozonej desce
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.