Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 7403 razy)

KGB i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #200 dnia: Maj 31, 2018, 23:45:33 pm »
Rozrusznik wsadzić na krótko,miernik kompresji w głowicę i ognia ;)

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #201 dnia: Maj 31, 2018, 23:59:47 pm »
Tylko, że musi być jeszcze chęć sprzedającego do takich eksperymentów :).

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1406
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwiec 01, 2018, 06:41:33 am »
Rozrusznik wsadzić na krótko,miernik kompresji w głowicę i ognia ;)
Że też sam na to nie wpadłem...  <spoko>
Tylko, że musi być jeszcze chęć sprzedającego do takich eksperymentów :).
I olej w silniku. Brak chęci - dla mnie uzasadniony tylko na sucho.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #203 dnia: Czerwiec 21, 2018, 14:05:18 pm »
Jak pisałem w innym temacie, blok odebrany od szlifierza, wyszedł 2 szlif, pasowanie tłoków na 6 setek, wał korbowy trzeci z kolei udało się zrobić na 1 szlif.

Udało się również wyważyć tłoki, łącznie z jednym opornym z dużym rozrzutem. Różnica pomiędzy najcięższym a najlżejszym tłokiem wynosiła przed wybieraniem materiału aż 11,4g. W tym momencie wszystkie wyważyłem z dokładnością do 0,1-0,2g, czyli granicy błędu pomiarowego wagi.  :]



Najwięcej zabawy miałem nie z rzemiosłem co najciekawsze, lecz jednym z trzech fabrycznych tłoków "Gorzyckich". Zdarłem tyle materiału, że trochę się boję o wytrzymałość tego tłoka w silniku. Zbierałem głównie nadlewy + parę odwiertów od wewnątrz denka. Mam jednak nadzieję, że nie będzie stwarzał problemów, jeśli coś skopałem piszcie, wymienię go na inny, lżejszy.



Liczę na to, że po tych operacjach będzie równo chodził i lepiej się wkręcał w obroty. Jak będzie w praktyce, zobaczę, mam nadzieję niedługo. Czekam tylko na brakujące części i wolny czas u Łukasza190 i jedziemy z tematem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2018, 14:09:58 pm wysłana przez daniel22 »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #204 dnia: Czerwiec 21, 2018, 15:43:21 pm »
Czekam, czekam i się doczekałem - wreszcie jakieś nowe wieść. :)

Myślałem nad takim samym wyważaniem tłoków i myślałem, że takie wyważanie jest niedopuszczalne. A jednak...

Czekam na relacje ze współpracy z owym fachowcem i ew. zawiozę do niego moje graty.  :P

Stoję przed dylematem, ponieważ w sobotę kupiłem C+ GSI jako dawcę. 270k km z LPG i... jest idealny. Jak silnik Strowgera. 10w40 syntetyk był lany i regularnie wymieniany co widać - pod korkiem oleju tak czysto, że można jeść z niego  <lol2> a i widać normalnie srebrne sprężyny i głowicę, zero syfu. Nic w nim nie stuka ani puka, ma moc. Żaden z moich trzech GSI nie miał takiej mocy. Więc właśnie nie wiem czy ten oddać do remontu jak taki dobry czy go nie zalać olejem i zachomikować a padakę w której miałem kawitacje panewki nie zrobić do porządku.  <co>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10984
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #205 dnia: Czerwiec 21, 2018, 15:47:56 pm »
ales go poryl, wyglada paskudnie, a pisalem zebys nie zostawial kraterow,
teraz juz po ptokach, chyba ze masz jeszcze czas, to moze bys wygladzil te odwierty w denku przynajmniej papierem sciernym i dostowal mase pozostalych do tego co wyjdzie

ięc właśnie nie wiem czy ten oddać do remontu jak taki dobry czy go nie zalać olejem i zachomikować
chomikowac to bys mogl,jakby mial maks 70kkm ,a nie 270kkm,
wsadz go pod maske i uzywaj, jak jest dobry
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2018, 15:50:45 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #206 dnia: Czerwiec 21, 2018, 15:54:35 pm »
Wychodzę z tego samego założenia co Daniel - chce mieć wyremontowaną jednostkę a nie, że za pół roku zaczną stukać mi się panewki czy hydro będzie się dłużej napełniać i nie trzymać ciśnienia. Zwłaszcza, że jak teraz wsadziłem mu klimę to czuć, że ten silnik osłabł i to bardzo. Dlatego chce wyremontowaną jednostkę, która chociaż będzie bliska fabrycznym osiągom. Z tym, że nie wiem który remontować.  :d
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1810
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #207 dnia: Czerwiec 21, 2018, 15:59:53 pm »
Nie ma sensu psuć czegoś co działa dobrze. Jeśli ten silnik jest ok, to jeździć. Jak będziesz widział, że pada to ogarnij remont, a z GSI nie jest tak łatwo bo hydro, wałki itp... Jest dobrze - nie psuj ;)

Daniel, kiedy planowany termin włożenia wyremontowanego silnika do auta ?

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #208 dnia: Czerwiec 21, 2018, 16:03:40 pm »
Z tym, że wałek, hydroszklanki mam nowe a głowica na dniach ma mi przyjść. Hmm.  ;p
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #209 dnia: Czerwiec 21, 2018, 16:03:52 pm »
KGB, a jak niby miałem ściągnąć z denków tłoka od wewnątrz materiał, jak nie ryjąc? Przecież na tym zdjęciu w porównaniu do pierwszego, z poprzedniego tematu nawet nie ruszyłem denka od wewnątrz, teraz zbierałem materiał z płaszcza i dookoła mocowania sworznia.  <co> Masa tego tłoka była tak ciężka do zdjęcia, że nie miałem innej możliwości jej zdjąć, niż mocno go ryjąc. To "rycie" wewnątrz ma jakieś znaczenie dla pracy silnika oprócz efektu wizualnego?

To co, tłok do śmietnika i brać kolejny,czy zakładać? Nie mam zamiaru ruszać pozostałych,bo są w sam raz.

Dawid, to zależy, kiedy dostanę brakujące części, na które czekam. Może przyszły tydzień, mam taką nadzieję.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #210 dnia: Czerwiec 21, 2018, 16:31:44 pm »
. To "rycie" wewnątrz ma jakieś znaczenie dla pracy silnika oprócz efektu wizualnego?
Koncentracja naprężeń mówi to Panu coś?
Dlatego zalecał zrobienie z wiertła frezu czołowego, żeby wyeliminować miejsca, gdzie mogłyby się koncentrować naprężenia, tj. po miejsca po szpicu wiertła.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2018, 16:36:11 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10984
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #211 dnia: Czerwiec 21, 2018, 16:55:15 pm »
bardziej mi chodzi o rozszerzalnosc cieplna materialu niz naprezenia od naciskow,
takie ostre kawalki gdy zacznie sie to rozszerzac i kurczyc moga sie odlupac, zwlaszcza ze tam jakis inny kolorek przeswituje - jakby wkladka z innego materialu,
chociaz jak wiercilem na wylot denko tloka w kilku miejscach, to nie zauwazylem zadnej wkladki, chociaz nie szlo tak lekko jakby to czyste aluminium bylo (ale to jakis mocniejszy stop alu, wiec olalem)

wygladz krawedzie odwiertow i bedzie dobrze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #212 dnia: Czerwiec 21, 2018, 17:54:48 pm »
Ten "inny materiał" to kolor markera, którym oznaczałem miejsca, w których "ryłem" przed wrzuceniem pierwszego zdjęcia, i których później nie ruszałem.

Jak mówicie, że wyszła taka kicha, dam sobie chyba spokój i podjadę z wagą po kolejny tłok, z którego zdejmę 1-2 gramy, zamiast 11. Wygładzając dalej ten musiałbym od nowa resztę kompletu wyważać do niego, a tego mi się robić nie chce, bo są zrobione idealnie co do 0,1g. W pozostałych denka tłoka nie musiałem ruszać, zdarłem jedynie nadlewy z denka i trochę materiału z okolic sworznia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2018, 17:56:50 pm wysłana przez daniel22 »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10984
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #213 dnia: Czerwiec 21, 2018, 20:53:32 pm »
jak chcesz dodatkowa forse wydawac, to nikt ci nie zabroni,
ale skoro mozesz wybierac i przebierac w tlokach to znalazles jakies zrodlo z 80.4 ? jaka cena sztuki ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #214 dnia: Czerwiec 21, 2018, 21:41:19 pm »
Jakbyś tyle kasy wpakował w silnik, to nie bałbyś się wydać paru złotych na jeszcze jeden tłok, żeby mieć spokojny sen, że silnik po złożeniu będzie pracował jak należy, a nie będę musiał go wyciągać zaraz po poskładaniu, zalaniu olejem, nalaniu płynów. Tym bardziej, jak mnie tu straszycie  :P

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #215 dnia: Czerwiec 22, 2018, 12:23:55 pm »
Dzisiaj przyszły panewki. Oczywiście bimetowskie są fabrycznie zapakowane na od..dol, więc już w jakiś sposób zdążyły się porysować. Na drugiej jest widoczne jakieś przebarwienie. Pytanie, czy je odsyłać, czy montować?





Przy okazji wrzucam zdjęcie innego tłoka - tutaj wystarczyło, że zdjąłem tylko trochę materiału z denka, praktycznie same nadlewy + nadlew przy sworzniu.


Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 934
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #216 dnia: Czerwiec 22, 2018, 16:23:53 pm »
dotrze je korund który wypadnie z wału :)

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #217 dnia: Czerwiec 22, 2018, 17:57:11 pm »
Taa, a lot w kosmos zapewni selektol special 20W30.

Wał wydmuchałem kompresorem, tyle ile mogłem, zrobiłem.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #218 dnia: Czerwiec 22, 2018, 18:04:41 pm »
błąd, na denku tłoka jest taki "wiszący" nadlew służący do smarowania sworznia tłokowego. na nim zbiera się kropla oleju aby w odpowiednim momencie się od niego "urwać" i trafić w szczelinę w korbowodzie. szczelinę umożliwiającą smarowanie sworznia tłokowego. najlepszym, najdokładniejszym sposobem oczyszczenia wału jest wyjęcie zaślepek i dokładne, ręczne wyczyszczenie kanałów. dmuchając kompresorem wbiłeś wiórki głębiej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #219 dnia: Czerwiec 22, 2018, 18:13:42 pm »
Kur.. jak się pytałem innych osób w temacie, to to miał być po prostu nadlew, który pozostał po formie do odlewu tłoka i można go na 100 procent zedrzeć w celu wyważenia. Jesteś sto procent pewien, że to ma służyć do tego, co napisałeś? Przecież kropla oleju zbierająca się w tym miejscu trafi na główkę korbowodu, nie na sworzeń. Na innych tłokach (skoda rapid na zdjęciu poniżej), nie ma takich nadlewów.



Mam komplet broków do silnika, więc najwyżej jeszcze raz powtórzę operację i nabiję nowe broki, tylko sprawdzę, czy w komplecie, który mam są również te do wału.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2018, 18:17:15 pm wysłana przez daniel22 »