Autor Wątek: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja  (Przeczytany 84742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #180 dnia: Kwiecień 04, 2018, 23:10:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Do skrzyni syntetyk 75W90, fajnie biegi wchodzą w zimie, do mostu wlałbym jednak syntetyk 75W140 (i taki zamierzam niedługo zalać, już mam kupiony, tylko czasu na wymianę brak, w tym momencie mam 75W90 w moście mannola GL-5).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #181 dnia: Kwiecień 04, 2018, 23:30:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Miał ktoś doświadczenia z olejami ELF ?
teraz mam zalanego ELFa 5W40 w PN i w Kappie, nic ciekawego sie nie dzieje, olej jak olej

co do 75W90 to mozna smialo lac,
ja lalem do Kappy synetyczny K2, jest tanszy od tego Lotosa, gdy kupowalem pare lat temu to roznica byla spora, bo 1L kosztowal 25pln ,a inny 75W90 prawie 40pln to "zaryzykowalem" i nie zaluje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #182 dnia: Kwiecień 05, 2018, 08:33:23 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Moje ATU jeździ na ELFie 5W40. Wcześniej Thalia też latała na ELFie, obecnie Laguna też jeździ na ELFie. Olej jak olej.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #183 dnia: Kwiecień 05, 2018, 15:01:38 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
jeśli chodzi o przekładnie ,to do tej pory zalewałem ,do skrzyni ,tylko Hipol 80W90 a do dyfra  F 15 85W90 i oczywiście nic złego się nie dzieje ,ale ostatnio postanowiłem zaeksperymentować i zalać innymi olejami bardziej renomowanych Firm Shell i LIQUI MOLY ,konkretnie do skrzyni SHELL SPIRAX S2 A 80W-90 API GL-5 ,a do dyfra LIQUI MOLY 85w90 GL5 wszystkie oleje są mineralne i na taki śmigam w swoich poldkach od 27 lat ! co do syntetyków ? to bardzo sceptycznie podchodzę ,u mnie się nie sprawdziły ! Zobaczymy jak te nowo zalane się sprawdzą ?????????? bo nie dawno je zalałem  <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #184 dnia: Kwiecień 05, 2018, 17:16:53 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
W skrzynce mam 75W90 Xado, most 80W140 Hipol. Wszystko działa perfekcyjnie. Do mostu 75W90 chyba bym nie odważył się wlać.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #185 dnia: Kwiecień 05, 2018, 17:20:06 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
A to dlaczego nie odważyłbyś się wlać do mostu oleju 75W90 ? Są jakieś przeciwskazania ? Teraz mam Mobil 85W90

Właśnie mam kupiony Motul 75w90 i chciałem jego wlać.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #186 dnia: Kwiecień 05, 2018, 18:03:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
80W90 do skrzyni nie bardzo się nadaje. Jak jest ciepło to jeszcze, ale przy niskich temperaturach ciężko drążek chodzi i w ogóle jakoś synchro nie chcą pracować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 05, 2018, 21:19:01 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Pytam, bo chcę przejść na olej 5W-40 i rozmyślam nad firmą, ale to pewnie większego znaczenia nie będzie miało, Elf chociaż korzystny cenowo.

Jakie temperatury panują w moście czy skrzyni, że aż indeks "140" się pojawił gdzieś tutaj?

W skrzynce i moście też będę zmieniał, póki co uszczelniacz mostu muszę zmienić, nad olejem pomyślę przy okazji zdejmowania pokrywy mostu :)

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #188 dnia: Kwiecień 05, 2018, 21:36:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nijakie, most się robi gorący ale bez przesady, w silniku cieplej. W ksiązkach jest 80W90, ale 140 może coś dawać zwłaszcza w zużytym moście bo luźniejsze części są.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #189 dnia: Kwiecień 05, 2018, 23:30:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A to dlaczego nie odważyłbyś się wlać do mostu oleju 75W90 ? Są jakieś przeciwskazania ?
nie ma przeciwwskazan, 75W90 jest po prostu lepsza wersja 80W90,
po prostu w moscie nie bedzie roznicy, wiec lepiej go zachowac do skrzyni biegow, gdzie bedzie lepiej pracowala na mrozie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #190 dnia: Kwiecień 24, 2018, 15:41:08 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 569
Gdzie kupić Militec, aby mieć pewność że to oryginał? Myślę o wlaniu do silnika i skrzyni. Nie chodzi tutaj o FSO , ale o Nissana do jazdy na co dzień.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #191 dnia: Kwiecień 24, 2018, 16:52:27 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Gdzie kupić Militec, aby mieć pewność że to oryginał? Myślę o wlaniu do silnika i skrzyni. Nie chodzi tutaj o FSO , ale o Nissana do jazdy na co dzień.
A nie lepiej CERAMIZER ? Militec to już przeżytek , kiedyś na początku "przygody" z moim poldasem go  używałem ,teraz tylko CERAMIZER stosuje i to bym polecał  <spoko> <jupi> <jupi> <jupi>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #192 dnia: Kwiecień 24, 2018, 19:02:34 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 569
A widzisz różnicę między jednym i drugim lub w ogóle efekty?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #193 dnia: Kwiecień 24, 2018, 20:29:37 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
A widzisz różnicę między jednym i drugim lub w ogóle efekty?
w składzie i cenowo  ? na pewno ,  <ok> u mnie konkretnie ,silnik przebieg 150 tys.km bez remontu (90% jazda w warunkach miejskich, cały sezon ,wiosna .lato jesień zima ) ,oleju nie bierze tyle co przez odmę odparuję ,kultura pracy jak na polodka b, cicha ,skrzynia ,podobnie .most b. cichy ,wszystko bez śladów wycieków i zużycia uszczelniaczy ,od 18 lat żaden nie wymieniany , to tak w  skrócie jeśli chodzi o Ceramizery  <spoko> Militec ? to już przeżytek i nie pamiętam  <lol>
Ale polecam lekturę  <spoko>
http://www.olejesamochodowe.com.pl/poradniki/82/ceramizery---co-to-i-jak-to-dziala-/

http://www.militec1.pl/prawda-czy-falsz.html

To tyle  <jupi> <jupi> <jupi>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #194 dnia: Kwiecień 24, 2018, 20:45:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
To może być przypadek, są Polonezy które zrobiły dużo większe przebiegi bez objawów zużycia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #195 dnia: Kwiecień 24, 2018, 21:08:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja kupilem K2 Militec1 w sklepie taniej niz byl w castoramie,ale identyczny,
wiele lat temu,
najpewniej to nie byla zadna podroba, ale po wlaniu do silnika zadnych efektow nie uswiadczylem - wlewalem na pracujacym silniku i obroty nie drgnely, czyli zadnego naglego zmniejszenia tarcia nie bylo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #196 dnia: Kwiecień 24, 2018, 22:50:04 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
 
To może być przypadek, są Polonezy które zrobiły dużo większe przebiegi bez objawów zużycia.
Aaaaaaaaaakurat ?  <lol> <lol> <lol> <lol> w bajki to ja już dawno przestałem wierzyć  <lol> <lol> chyba że sam od nowości śmigasz poldasem tak jak ja ,to uwierzę   <spoko> A Ci co opowiadają ,to niech sprzedają takie teksty ,takim jak Ty niedoświadczonym i naiwnym  <lol> także kolego nic dodać nic ująć  <lol>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #197 dnia: Sierpień 06, 2018, 08:32:04 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Panowie nie wiem co o tym myśleć - czy jednak faktycznie nie ma co przepłacać na dobry olej ? Do rzeczy.

Silnik zalałem końcem ubiegłego roku po wcześniejszym zrobieniu płukanki półsyntetykiem Valvoline 10w40 Maxlife po to aby silnik miał w zimę lżej, hydro nie cierpiało i w ogóle nie jestem zwolennikiem lania gówna do silnika. Zrobiłem na tym oleju ok. 9500 km i hydro przez ten czas zaczęło się robić coraz głośniejsze, gorzej trzymać ciśnienie (wystarczy, że na 10 min wyłączyłem silnik i już słyszałem jak na nowo się napełnia).

W sobotę byłem ZMUSZONY zalać gówno jak mi się zdawało czyli minerał Venola 15w40 i ku mojemu zaskoczeniu zacząłem zbierać szczękę z podłogi bo silnik się... wyciszył. Panewki się tłuką, ale "ciutkę" ciszej, hydro w ogóle ucichło i w ogóle zrobił się jakiś kulturalniejszy (jak tak o OHV'ce można powiedzieć).

Zaskoczony wczoraj popatrzyłem do karty charakterystyki obu olejów i Venol minimalnie ma gorsze parametry od Valvoline a ceną się bardzo różnią bo 4l w Selgrosie (z neta wzięte ceny) prawie 32 zł za Venol a za Valvo 4l przeszło 66 zł.

Co mam o tym sądzić ?  <mysli>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #198 dnia: Sierpień 06, 2018, 10:51:54 am »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
66zł za 4l Valvoline wydaje mi się trochę mało. Gdzie kupowałeś? Może trafiłeś na podróbkę? Chociaż ja w tym roku zalałem Valvoline MaxLife 5W40 i stwierdziłem, że na poprzednim (Specol Gold 5W40) popychacze szybciej cichły.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #199 dnia: Sierpień 06, 2018, 10:59:23 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sądzić można tyle:

1) Kupiłeś podróbę valvoline, zamiast której był zalany kujawski
2) Jeździsz z zepsutym termostatem/silnik nie ma się kiedy rozgrzać i gęste guano "wyciszyło" na chwilę silnik, bo pracuje w zbyt niskiej temperaturze, na papierze to oni sobie mogą napisać, że venol wyławia z boskiej rzeki gigantyczną złotą chochlą rumuński bóg olejopompescu i przelewa do wyprodukowanych w kosmicznej technologii butelek, ciekawe, co by wyszło na badaniach podobnych, na które pojechał specol - pamiętając pracę abimexa znajomego na tym guanie (głośniej walące panewki, po rozgrzaniu brak ciśnienia oleju skutkujące gaśnięciem auta) śmiem wątpić, że to trzyma jakiekolwiek parametry
3) Jakiś syf po poprzednim oleju zmieszał się z valvoline i olej częściowo stracił swoje właściwości (książki zalecają "podwójną" wymianę oleju w przypadku zmiany rodzaju oleju z gorszego technologicznie na lepszy)
4) Cud, może faktycznie ziemia jest płaska, a makaron rośnie jednak na drzewach

Ja właśnie wróciłem z podróży 1000km maluchem z nad morza i woodstocku na oleju 5W40 specol i silnik chodził jak pszczółka, mimo, że jechał z niewiadomych jeszcze powodów na ekstremalnie ubogiej mieszance. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...