Gdzie to przeczytałeś?
7) zbiornik paliwa, z zastrzeżeniem wymagań dla zbiorników do gazu, w tym również zbiornik paliwa niezależnej instalacji ogrzewczej:
a) nie był umieszczony w kabinie kierowcy lub w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób ani też bezpośrednio do niego nie przylegał, zaś przegroda lub ścianka oddzielająca zbiornik od tych pomieszczeń była wykonana z materiału niepalnego; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia
1984 r.,
b) był tak umieszczony, by w razie jego uszkodzenia lub przelania paliwo nie ściekało na elementy układu wydechowego,
c) nie miał wlewu paliwa w kabinie kierowcy, w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w komorze
silnikowej lub w bagażniku; przy czym jeżeli wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, to korek wlewu
paliwa w położeniu zamkniętym nie może wystawać poza obrys nadwozia; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;
przepisów lit. a–c nie stosuje się do motocykla,
d) był odporny na korozję; powinien przejść badania szczelności wykonane przez wytwórcę, przy ciśnieniu równym
dwukrotnemu ciśnieniu roboczemu, ale nie mniejszemu niż 0,3 bara nadciśnienia; każda nadwyżka ciśnienia lub
każde ciśnienie przekraczające ciśnienie robocze powinno być automatycznie kompensowane za pomocą odpowiednich urządzeń, w szczególności zaworów; konstrukcja zaworów powinna zapobiegać ryzyku powstawania
pożaru; paliwo nie powinno wyciekać przez korek wlewu lub przez urządzenia kompensujące nadwyżkę ciśnienia nawet wtedy, gdy zbiornik będzie odwrócony; dopuszcza się nieznaczne przesączenia paliwa, jeśli nie przekraczają one 30 g/min, oraz skroplenia lub zroszenia,
e) był umieszczony w taki sposób, aby był możliwie dobrze zabezpieczony przed skutkami zderzenia czołowego
lub uderzenia w tył, a w jego pobliżu nie powinno być żadnych wystających części, w szczególności ostrych
krawędzi,
f) wykonany z tworzyw sztucznych, ponadto spełniał wymagania odporności na ogień według Regulaminu Nr 34
EKG ONZ;
Ma być przebadany na szczelność przez producenta i tyle ma wystarczyć - tak nam przynajmniej gościu tłumaczył na kursie.
Natomiast widzę inny problem polegający na tym, że zbiorniki paliwa są zawarte w tabeli (l.p. 3) w załączniku nr 3 do w/w rozporządzenia i jako takie powinny spełniać warunki z par. 10 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Z resztą to samo tyczy się przewodów do LPG, metalowe teoretycznie nie muszą mieć ekstra homologacji, a plastikowe już tak.
Słowem, jakaś dziwna ta koza
Dlatego było klika wersji baków, zamiast jednego z uniwersalnym otworem pod różne dekle/pompy.
Tutaj dochodzimy to innego tematu, czyli wprowadzano modernizacje, które były bezsensowne. Choć uczciwie trzeba przyznać, że dół baku i pasy go mocujące zostały praktycznie bez zmian.