Autor Wątek: Biała lista producentów części  (Przeczytany 27261 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 16, 2019, 11:02:18 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Komentarz który jest na aukcji jest mój.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 16, 2019, 11:04:05 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to elegancko, tylko w sumie powinieneś to wrzucić tutaj http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=50276.0

W tym temacie opisujemy dobrej jakości części :) A z tymi bakami, to niestety norma, rzadko który sprzedawca wrzuca realne zdjęcie sprzedawanego baku, bo inaczej nikt by ich nie kupił, widząc tą obleśnie spawaną kątowo rurę.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 16, 2019, 11:49:48 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W sumie masz racje.
Apropo zbiornikow to przez myśl mi przeszło czy by nie odezwać do jakiegoś producenta zbiornikow lub podobnego czy by nie wykonał partii najlepiej plastikowych zbiorników do poloneza.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 16, 2019, 12:08:58 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Wydaje mi się,że było to trudne do zrealizowania,coś jak przy tych barwionych szybach,znalazła by się tylko mała garstka chętnych i zadymiarze,którzy by rozczulali się nad barwą tworzywa z którego zostanie zbiornik wykonany i negowali słuszność montażu takiego zbiornika  <rotfl2> Pozatym było kilka rodzajów baków,także rozdrobnienie było by duże.
Gdyby komuś się coś takiego udało,bardzo chętnie bym kupił ze 2 sztuki.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 16, 2019, 12:20:39 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jeżeli chodzi o typy zbiorników do Caro i starszych polonezów ile było w sumie typów? Do gaźnikowca i na wtrysku (z otworem pod pompę) i jeszcze jakieś? Trzeba by to jakoś znormalizować bo chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby montować do gaźnikowca zbiornik z otworem na pompę tylko go zaślepiając.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 16, 2019, 13:27:41 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Trochę tego było:
-gaźnikowce i chyba diesel
-wtrysk caro mały kołnierz pod pompę (gli)
-wtrysk caro duży kołnierz (gsi, rover i chyba abimex też mógł występował w tym wariancie)
-atu mały kołnierz
-atu duży kołnierz
-atu diesel

No i truck, nie wiem jak tam wygląda sytuacja.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 16, 2019, 13:37:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sprawę wszystkich modeli stalowych załatwiłyby dwa modele plastikowe : do Caro GLI i do Atu GLI,
mozna je zamontowac do kazdego modelu,
w sumie to nawet model gaznikowy mozna dopasowac do kazdego wtrysku uzywajac pompy zewnetrznej,

a wygrzancom mylacym szklo z plastikiem radze wlaczyc sobie wentylator, by ocalic resztki mozgu przed scieciem bialka (bo jak widac atermiczne szklo nie daje rady)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 16, 2019, 16:04:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli chodzi o typy zbiorników do Caro i starszych polonezów ile było w sumie typów? Do gaźnikowca i na wtrysku (z otworem pod pompę) i jeszcze jakieś? Trzeba by to jakoś znormalizować bo chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby montować do gaźnikowca zbiornik z otworem na pompę tylko go zaślepiając.

Realistycznie rzecz biorąc masz trzy opcje:

-szukać na złomach oryginalnych zbiorników w dobrym stanie. Ja miałem farta bo krótko przed moją wizytą pocięto Plusa GSI w którym ktoś krótko przed złomowaniem wymienił zbiornik na nowy oryginalny
-modzić rzemiosło używając oryginalnej rury i puszki po kukurydzy
-kupić płaski zbiornik typu rajdowego z aluminium lub ze stali nierdzewnej, surge tank i dwie pompy do tego. Rozwiązanie najdroższe ale zapomnisz o problemach za zbiornikiem, całkiem możliwe że załatwią go dopiero zbieracze złomu po wojnie nuklearnej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 16, 2019, 16:11:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest jeszcze czwarta opcja, czyli zbiornik LPG ;d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 16, 2019, 17:51:43 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Sprawę wszystkich modeli stalowych załatwiłyby dwa modele plastikowe : do Caro GLI i do Atu GLI,
mozna je zamontowac do kazdego modelu,
w sumie to nawet model gaznikowy mozna dopasowac do kazdego wtrysku uzywajac pompy zewnetrznej,

a wygrzancom mylacym szklo z plastikiem radze wlaczyc sobie wentylator, by ocalic resztki mozgu przed scieciem bialka (bo jak widac atermiczne szklo nie daje rady)
Załatw sprawę homologacji takiego baku i zyskasz dozgonny respekt wśród większości posiadaczy polonezów :)

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 16, 2019, 19:45:23 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Załatw sprawę homologacji takiego baku i zyskasz dozgonny respekt wśród większości posiadaczy polonezów
Z tym faktycznie może być problem.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 16, 2019, 19:46:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Załatw sprawę homologacji takiego baku i zyskasz dozgonny respekt wśród większości posiadaczy polonezów :)

W sumie to mogło być przyczyną dla których ten bak był do końca stalowy.
Auta z bakami z tworzywa mają je umieszczone między osiami. W Polonezie jest on, wiadomo gdzie. W crash testach stwierdzono rzecz następującą, że jak auto oberwie mocno w tył to bak się wygina ale nie ma wycieku paliwa.
Bak z tworzywa zapewne by pękł rozlewając w sekudny całą benzynę i tworząc w promieniu 50 metrów chmurę grożącą zapłonem i detonacją.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 16, 2019, 19:55:09 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Omega B kombi, bak za tylną osią, a jest z tworzywa, wiec to chyba nie ma związku z tym dlaczego w PN cały czas klepali baki z metalu.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 16, 2019, 20:16:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
W sumie to mogło być przyczyną dla których ten bak był do końca stalowy.
Wydaje mi się, że bak z tworzywa powinien być mniej podatny na wycieki w razie kolizji niż bak stalowy. To nie może być jakieś tam przypadkowe tworzywo sztuczne tylko spełniające dość wysokie wymagania. Śmiem twierdzić, że cała heca leżała w tradycyjnym betonie zasiadającym w zarządzie FSO, taki bak byłby ze 2 albo i 3 razy droższy niż bak stalowy - pomijając fakt ceny surowca potrzebnego do produkcji dochodziłyby koszty homologacji i nowych maszyn. Moim zdaniem zarząd FSO chciał za wszelką cenę zachować kompatybilność możliwie dużej ilości części z wersjami starszymi, co koniec końców wyszło im bokiem i znacząco ograniczyło rozwój Poloneza.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:01:51 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Trzeba by przeczytac w regulaminie lub unijnej dyrektywie co ona mówi o badaniu zbiorników obecnie. Swoją drogą to ciekawe jak sprawę homologacji załatwiają takie firmy jak np ta do której zbiornika podałem link.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:41:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zbiorniki z metalu nie podlegają homologacji.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:43:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Gdzie to przeczytałeś?

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:43:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Moim zdaniem zarząd FSO chciał za wszelką cenę zachować kompatybilność możliwie dużej ilości części z wersjami starszymi, co koniec końców wyszło im bokiem i znacząco ograniczyło rozwój Poloneza.

Dlatego było klika wersji baków, zamiast jednego z uniwersalnym otworem pod różne dekle/pompy. <ok>

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 16, 2019, 22:23:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Gdzie to przeczytałeś?
Cytat: Dz. U. z 2016 r. poz. 2022
7) zbiornik paliwa, z zastrzeżeniem wymagań dla zbiorników do gazu, w tym również zbiornik paliwa niezależnej instalacji ogrzewczej:
a) nie był umieszczony w kabinie kierowcy lub w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób ani też bezpośrednio do niego nie przylegał, zaś przegroda lub ścianka oddzielająca zbiornik od tych pomieszczeń była wykonana z materiału niepalnego; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia
1984 r.,
b) był tak umieszczony, by w razie jego uszkodzenia lub przelania paliwo nie ściekało na elementy układu wydechowego,
c) nie miał wlewu paliwa w  kabinie kierowcy, w  pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w  komorze
silnikowej lub w bagażniku; przy czym jeżeli wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, to korek wlewu
paliwa w położeniu zamkniętym nie może wystawać poza obrys nadwozia; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;
przepisów lit. a–c nie stosuje się do motocykla,
d) był odporny na korozję; powinien przejść badania szczelności wykonane przez wytwórcę, przy ciśnieniu równym
dwukrotnemu ciśnieniu roboczemu, ale nie mniejszemu niż 0,3 bara nadciśnienia; każda nadwyżka ciśnienia lub
każde ciśnienie przekraczające ciśnienie robocze powinno być automatycznie kompensowane za pomocą odpowiednich urządzeń, w szczególności zaworów; konstrukcja zaworów powinna zapobiegać ryzyku powstawania
pożaru; paliwo nie powinno wyciekać przez korek wlewu lub przez urządzenia kompensujące nadwyżkę ciśnienia nawet wtedy, gdy zbiornik będzie odwrócony; dopuszcza się nieznaczne przesączenia paliwa, jeśli nie przekraczają one 30 g/min, oraz skroplenia lub zroszenia,
e) był umieszczony w taki sposób, aby był możliwie dobrze zabezpieczony przed skutkami zderzenia czołowego
lub uderzenia w tył, a w jego pobliżu nie powinno być żadnych wystających części, w  szczególności ostrych
krawędzi,
f) wykonany z tworzyw sztucznych, ponadto spełniał wymagania odporności na ogień według Regulaminu Nr 34
EKG ONZ;
Ma być przebadany na szczelność przez producenta i tyle ma wystarczyć - tak nam przynajmniej gościu tłumaczył na kursie.
Natomiast widzę inny problem polegający na tym, że zbiorniki paliwa są zawarte w tabeli (l.p. 3) w załączniku nr 3 do w/w rozporządzenia i jako takie powinny spełniać warunki z par. 10 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Z resztą to samo tyczy się przewodów do LPG, metalowe teoretycznie nie muszą mieć ekstra homologacji, a plastikowe już tak.
Słowem, jakaś dziwna ta koza :)
Dlatego było klika wersji baków, zamiast jednego z uniwersalnym otworem pod różne dekle/pompy.
Tutaj dochodzimy to innego tematu, czyli wprowadzano modernizacje, które były bezsensowne. Choć uczciwie trzeba przyznać, że dół baku i pasy go mocujące zostały praktycznie bez zmian.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2019, 22:56:47 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 16, 2019, 23:00:27 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To cytat z dziennika ustaw, aktu prawnego działającego tylko na terytorium RP. Istnieja jeszcze regulaminy ONZ oraz unijne dyrektywy. Dyrektywa całopojazdowa 2007/46 odnośnie zbiorników paliwa odwołuje się do regulaminu 34. Teoretycznie zbiornik wprowadzany na rynek na terytoroum UE powinien spełniać wymogi tego regulaminu. A w regulaminie może się okazac ze jest napisane zbiornik plastikowy także podlega badaniu.