Autor Wątek: Remont 1.6 GLE  (Przeczytany 790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 11, 2018, 20:53:53 pm »
Hmmm czyli nie warto w takim razie sobie zawracać głowy tymi zaworami? Jak poznać fabryczne zawory od rzemiosła?

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 971
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 12, 2018, 12:07:51 pm »
GSi miało trawione napisy na końcówce trzonka np EL-077408

Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 12, 2018, 12:22:37 pm »
Stare zawory do ręki i pomierzyć trzonki mikrometrem,jak nie wyjechane więcej jak 3 setki ani pokrzywione to przeszlifować przylgnie i z powrotem do głowicy ;)

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 13, 2018, 08:07:52 am »
Silnik i głowicę mam już wyciągniętą. Niedługo będę jechał z tym do szlifierza. Zobaczymy co on powie, bo ja jedyne pomiary jakie mogę zrobić to suwmiarką  <lol2>

Tak poza tym zna ktoś zaufanego szlifierza w Warszawie albo w okolicach na południe od Warszawy?

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 971
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 13, 2018, 11:24:16 am »
jeśli masz gaz to szlifowanie zaworów to średnio. To już lepiej AMP wsadzić.

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 13, 2018, 11:31:23 am »
Nie mam gazu i nie planuję mieć. To jest czysto hobbystyczny samochód i LPG mi nie potrzebne.  :-)

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 13, 2018, 12:44:53 pm »
Aktualnie z tego co mierzyłem moje cylindry zawierają się w takim przedziale:
Pierwszy: 80.04 do 80.07
drugi: 80.02 di 80.045
trzeci: 80.035 do 80.06
czwarty:80.025 do 80.05

A wymiar na pierwszy szlif to 80.201 do 80.208
i Pany co teraz robić szukać na drugi szlif?
.......
......
różnice w wadze to 3g od 357 do 360 na 80.6mm
dlaczego kupiles tloki na III szlif, skoro twoj blok od biedy nadaje sie na półszlif (80.1mm), tylko takie tloki sa praktycznie nieosiagalne,
skoro miales dostep do tlokow na I szlif 80.2 to dlaczego takich nie kupiles ?
Najlepiej szukać gorzyckich oryginałów z wkładką bimetal, bo pozwala na ciaśniejsze pasowanie, niż tłoki bez niej
fabryczne tloki starego typu sa pasowane na 0.040-0.060 ,a nowego typu na 0.035-0.055  - pisanie o wyzszosci ciasniejszego pasowania tloka o cale 5 tysięcznych, gdy tolerancja wynosi 20 tysięcznych jest pewnym naduzyciem 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 13, 2018, 13:06:14 pm »
Tak, tylko na fabrycznych tłokach z wkładką masz wybite zalecane pasowanie 0,04, a na wszelkich bez wkładki 0,06 - w tym na gorzyckich. A to już dwie setki różnicy, a nie 5 tysięcznych. Szlifierze patrzą na to, co jest wybite na tłoku, i pod ten wymiar szlifują - mój szlifierz powiedział, że by się bał robić pasowanie 0,04 na tłokach z wybitym pasowaniem 0,06. A nawet jak się uprzesz i powiesz, że chcesz pasowanie 0,04, mimo, że na tłoku jest wybite jak byk 0,06 - to skąd masz pewność, że on nie wpuści jednym uchem, a nie wypuści drugim próśb? Ciaśniejsze pasowanie to ewentualne źródło kłopotów dla niego, a jak zrobi z większym luzem, to klient nie będzie nic wiedział, bo sobie luzu nie zmierzy, a ryzyko przytarcia z powodu puchnięcia gównianego tłoka - mniejsze.
Użytkownik pontonów KONGER

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 13, 2018, 14:00:07 pm »
a czy na fabrycznych tlokach jest wybite 0.04-0.06 ? no wlasnie,
to czy jest wybite 0.04 czy 0.06 praktycznie nie ma znaczenia, bo dlaczego nie ma 0.05 ? randomowe wartosci, bo sam wymiar bez tolerancji podany w takij postaci 0.06 oznacza domyslenie 0.05-0.07 ,a samo 0.04 oznacza 0.03-0.05,
czy roznice robi wkladka kompensujaca ? pewnie jakas robi, ale fabryczne tloki maja wkladke i sa pasowane na 0.04-0.06 - czy nie maja stare ?
walka o jedna setna przy puchnieciu jest z gory przegrana ,bo zimny tlok ponad sworzniem ma wymiar mniejszy o 0.6-0.7mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #49 dnia: Wczoraj o 12:17:56 »
Wziąłem tłoki na trzeci szlif ,dlatego że nie było drugiego. A pierwszego szlifu nie wziąłem dlatego, gdyż w większości szlifierze mówili, że pierwsze szlify prawi nigdy nie wychodziły, dlatego są jeszcze dostępne, a jeden mi powiedział, że może wyjść, a może nie, zależy pod jakim kątem i jak jest rozbity, Do pierwszego szlifu w największym rozmiarze brakowało 0.13mm. Problemu by nie było gdyby szlifierze mieli tłoki wszystkie rozmiary i by mi dopasowali. A takto jakby się nie udało to zostałbym z kompletem tłoków :P I szlifierze twierdzili że te bloki to tylko na jeden szlif xD, w Fiatach szlify były co 0.25 i to miało większe szanse powodzenia. Tak czy tak ja nie planuje już robić remontu, a jak już to tuleje wbić i na nominał.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #50 dnia: Wczoraj o 12:43:21 »
jakich fiatach ? w 125p jest identyczny podzial jak w PN,
tulejowac mozna tylko bloki do 1.3 i 1.5 ,bo w 1.6 nie ma miejsca na tuleje
Do pierwszego szlifu w największym rozmiarze brakowało 0.13mm.
no wlasnie nie widze problemu, nawet jezeli szlifierz bal sie jakiejs mitycznej krzywizny ,to przeciez nie jest problemem, zeby zmierzyc cylinder co 2cm na glebosc tych 8cm i sprawdzic jak sie rozkladaja wymiary,
nie podoba mi sie takie podejscie, ja bym takiego szlifierza olał
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #51 dnia: Wczoraj o 14:28:08 »
A no widzisz, może gdyby ktoś wtedy doradził to bym kupił te na pierwszy szlif. Bo wiesz ja zasięgnąłem opinii kilku "fachowców". Z tulejowaniem to nie widziałem że nie można. Ale myślę że nie ma co się przejmować.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #52 dnia: Wczoraj o 15:07:13 »
blok 1.6 mozesz tulejowac na 1.5 - zawsze to jakies pocieszenie ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.