Autor Wątek: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat  (Przeczytany 29740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 28, 2019, 22:50:53 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zgodnie z sugestiami odpuscilem sobie wyciaganie silnika i kompletny demontaż zawieszenia. W komorze silnika w zasadzie wszystko juz jest ogarniete.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/c20fa5912afc258f
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tuleji w dolnych mocowaniach amoryzatorow z przodu (gumy juz tam prawie nie ma), przeguby wahaczy oraz ogarniecie hamulców. I będzie można myśleć o przeglądzie. :-)

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 28, 2019, 22:53:14 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Gdzieś między wierszami przeczytałem, że masz problemy z mostem. Kolega ma namiary na gościa w Łodzi, który jest emerytowanym pracownikiem Polmozbytu i ma sprzęt do napraw mostów. Jakby go ładnie poprosić to ogarnąłby to :) Tylko nie znam opinii bo nikt jeszcze u niego nie robił ze znajomych jak dotąd

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 28, 2019, 22:57:33 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
O naprawie mostu czytam od czasu do czesu w książce od FSO 125p oraz w książce od Trucka. Myślałem nawet żeby załączyć temat ktory byłby jakby kompendium wiedzy nt naprawy mostu. W zasadzie ta naprawa nie jest trudna o ile ma sie przyrządy tj rozpieracz pochwy i wałek wzorowy oraz podkładki regulacyjne. Czujnik zegarowy to nie problem.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 29, 2019, 13:46:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Też polecam odczyszczenie belki zamontowanej. Nie musisz tego robić do czystego metalu, bo to robota ogromna i niepotrzebna. Trochę przeszlifuj drutem na wiertarce, wymyj, potem pomaluj wash primerem, a potem daj podkład epoksydowy i jak chcesz to możesz sobie to jeszcze udekorować to jakimś sprayem kolorowym.

Tak robiłem z zawieszeniem u siebie, tak też robiłem renowację felg, po wash primerze i epoksydzie nawet dwie solone zimy nie były im straszne.

To że gumy sparciałe na oko, to nie takie ważne, taka podparciała fabryczna guma może wtrzymać dłużej niż nowe ścierwo ze sklepu.
Tulej i sworzni w ogóle nie ruszaj póki nie ma luzów, bo tu już jest wręcz regułą że stara fabryka nawet z dużym przebiegiem wytrzyma dłużej niż taka Mototechnika. Tuleja górnego wahacza w ogóle jest niezniszczalna, u mnie 167 tys., KJS przejechany 'techniką rynsztoku', ogólnie nie ma tygodnia żeby nie zrobił nawrotu na ręcznym, Jtki albo nie podriftował na placu i luzów nie ma.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 29, 2019, 14:47:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tuleji w dolnych mocowaniach amoryzatorow z przodu (gumy juz tam prawie nie ma)
jakis fenomenalny ten twoj egzemplarz, najpierw tuzin UPG przy 90kkm ,teraz tulejki amorytyzatorow, ktorych wymiana nie jest przewidziana przez producenta amortyzatora, a wiec i czesci zamiennych nie uswiadczysz,
widzialem mnostwo amorow w roznym wieku i w zadnym tulejka nie byla zniszczona, nawet stare sparciale w zuzytych amorach trzymaly sie dosc dobrze,
one przenosza tylko sily od pracy amora i sa wysoko nad jezdnia, wiec nie maja od czego sie zniczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 29, 2019, 15:07:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jako część zamienna sa takie tuleje.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 29, 2019, 15:07:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podaj linka do tych czesci, ciekawe co to za produkcja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 29, 2019, 22:00:21 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Po odkreceniu gumy stabilizatora ukazała sie dziura w podłunicy.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/e47c8a7cbce99a49
Pytanie za z tym zrobic? Czym zatrzymać korozje? Próbować to zaspawac czy tylko zatrzymać rdzeze? Brakowało zaslepek i w podluznicach bylo trochę piachu.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 30, 2019, 00:24:36 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Mogę potwierdzić , tuleje do amortyzatorów można kupić osobno
Nawet mam takie gdzieś schowane
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 30, 2019, 07:33:52 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tales, w bagażniku chciałeś wymieniać kawał podłogi aby pozbyć się dziurki po mocowaniu butli lpg, a w podłużnicy chciałbyś zostawić takie coś zapaćkane jakim siuwaksem? W twoim wypadku nie bawiłbym się w półśrodki tylko wyciął to i wspawał nowy kawałek blachy - robota na jedno popołudnie. Ale najpierw wyjmij wszystkie zaślepki od strony koła i podoglądaj co tam masz. Jak jeździłeś bez niej to może być w środku wilgotny dywanik piaskowy, a pod nim rudo - trzeba się go pozbyć i ocenić.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2019, 07:38:33 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 30, 2019, 07:45:21 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
widzialem mnostwo amorow w roznym wieku i w zadnym tulejka nie byla zniszczona
To jeszcze mało widziałeś ;) Ostatnio robiłem clio I z 92 roku,amory ori 27 letnie i wyleciały tylko i wyłącznie dlatego że dolna tuleja metalowo gumowa się w nich posypała i zaczęła napierdalać
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 30, 2019, 10:12:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widzialem mnostwo amorow w roznym wieku i w zadnym tulejka nie byla zniszczona
To jeszcze mało widziałeś ;) Ostatnio robiłem clio I z 92 roku,amory ori 27 letnie i wyleciały tylko i wyłącznie dlatego że dolna tuleja metalowo gumowa się w nich posypała i zaczęła napierdalać
ale ja pisalem tylko i wylacznie o PN, wlasciwie o amorach przednich, bo jeszcze jakis esteta wyjedzie z wyjatkiem, czyli tylnymi do trucka,gdzie gumowe stozki sa wymienne ;> 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 25, 2019, 22:12:19 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odkopę trochę temat.
Na ile czas pozwala coś przy Polonezie się dzieje. Od dwóch miesiecy stoi na kobylkach. Zamontowane zostały sworznie wahaczy rts, wymienione tylne i centralny przewód hamulcowy, wyczgszczone zaciski jarzma itp. Dziś montowalem zbiornik paliwa. Kupilem tu:https://allegro.pl/oferta/zbiornik-paliwa-bak-polonez-polonez-caro-diesel-6263782681?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Nie polecam. Zbiornik ma rure przyspawaną pod kątem i pasuje ledwo ledwo. Trzeba montowac bez tej gumowej maskowanicy przez którą przechodzi rura wlewowa i przewód odpowietrzajacy. Na razie musi tak zostac. W między czasie będę szukal orginalnego zbiornika w dobrym stanie lub przynajmniej postaram sie o oryginana rurę i przespawam ja do tego zbiornika.
Na montaz czekają krotkie i długie koncowki drążków rts, amortyzatory przednie kayaba oraz plastikowe listwy progowe które musze jeszcze doprowadzic do ładu bo pochodza z plusa i sa w kolorze. Kupilem czarny lakier do zderzakow boll i zobacze co z tego wyjdzie. Przed przegladem wleca na pewno jeszcze nowe pokrowce na siedzenia bo wstyd jak to teraz wyglada:-) Btw. Czy sa dostępne jeszcze proktowce do poloneza czy tylko uniwersalne można kupic? W między czasie rozgladam sie także za przednim zderzakiem w dobrym stanie ale nic nie znajduje puki co. Jakby ktos mial na sprzedaż to jestem chętny.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #113 dnia: Maj 25, 2019, 22:29:56 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Kupilem czarny lakier do zderzakow boll i zobacze co z tego wyjdzie

Mocno nie polecam produktów Bolla. Ten czarny lakier jest ciemnoszary no i ma swoją własną strukturę, która się nie pokryje z oryginalną.

Btw. Czy sa dostępne jeszcze proktowce do poloneza czy tylko uniwersalne można kupic?

Kup ładne fotele. ;) Szkoda marnować kasy na byle jakie pokrowce, które z reguły wyglądają kiepsko i są mało trwałe.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #114 dnia: Maj 25, 2019, 22:47:07 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 122
    • Były, są i będą...
postaram sie o oryginana rurę i przespawam ja do tego zbiornika

jak weźmiesz się już za tą robotę to jeszcze raz to przemyśl...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 26, 2019, 02:16:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
W temacie lakierowania czarnych zderzaków na czarno to polecam czarny mat z Deco Color  <lol2>
Nakładałem kilka lat temu bardzo cienką warstwę żeby pozbyć się szarzyzny ze zderzaków Pandy i to dobrze wygląda i się trzyma.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 26, 2019, 03:35:09 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Olej ten szajs z bolla, stosowałem i nie polecam. Zwykłe czernidło vinyl cartec trzyma pół roku, po pół roku wystarczy przetrzeć zderzaki na nowo i znów są idealnie czarne. Lakierowanie nie ma sensu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 26, 2019, 11:25:27 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czy czernidlo pokryje na zupelnie czarno listwy ktore sa srebrne? Ogolnie to kupilem te listwy jako czarne oryginalne do minusa. Niestety okazalo sie ze pochodza one z plusa, byly srebrne a ktos je tylko pomalowal na czarno, w dodatku miały pelno zaciekow. Kupiłem zmywacz lakierów boll i po aplikacji czarny lakier zszedl, natomiast został oryginalny srebrny. Mam w sumie 3 spreje tego lakieru do zderzaków bolla wiec już je wykorzystam, jak efekt bedzie slaby to będę szukał oryginalnych listew z minusa.
Aha. Nie polecam kupować części od tego Pana:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100018382447106
Kupiłem od niego kilka rzaczy i większość byla nie taka jak powinna lub uszkodzona.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2019, 11:27:22 am wysłana przez Tales »

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 26, 2019, 12:16:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież listwy do plusa są zupełnie inne, mają obły kształt. Co Ty kupiłeś właściwie?  ;-| Jeśli faktycznie są od plusa, będą wyglądać na minusie tragicznie.

Oryginalne listwy na Twoim aucie się nie nadawały do poczernienia? Przecież to auto miało mały przebieg.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 26, 2019, 12:36:38 pm »

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Passat B3
U Jarka takie słabe tajle? eee on zwykle ma niezłe, no nie wiem, ja osobiście zawsze odbierałem osobiście, może nie zauważył, weź z nim pogadaj i wyślij foty tego co dostałeś, to Ci wyśle inne.

A listwy z plusa na minusie będą obleśne ;p Wrzuć normalne, możesz poczernić, a jak nie, bo mają ubytki, to nawet lakier struktura, i tak będzie lepiej niż plusowe
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2019, 12:39:45 pm wysłana przez Bonifacy »