Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 168575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1760 dnia: Grudzień 20, 2020, 18:36:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Złotecki znowu nie ma tłoków (niby zaczną robić na wiosnę), ma na magazynie bezużyteczne na 4 szlif, do których nie można dostać pierścieni - przynajmniej jak na szybko szukałem, bo ostatnio nie mam czasu nawet usiąść. Dzięki za kontakt, podam znajomemu, żeby zadzwonił tam.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1761 dnia: Grudzień 20, 2020, 20:13:49 pm »

Offline ralf93

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GLE '94
Złotecki znowu nie ma tłoków (niby zaczną robić na wiosnę), ma na magazynie bezużyteczne na 4 szlif, do których nie można dostać pierścieni - przynajmniej jak na szybko szukałem, bo ostatnio nie mam czasu nawet usiąść. Dzięki za kontakt, podam znajomemu, żeby zadzwonił tam.
Ja brałem od złoteckiego właśnie 4 szlif i podpasowały pierścienie z jakiś starych fiatów, szukałem po wymiarach na jakieś zagranicznej stronie. Mogę jutro wstawić fotkę tych pierścieni bo przez błąd kupiłem 3 zestawy zamiast jednego

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1762 dnia: Grudzień 20, 2020, 21:40:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To trzeba chyba myśleć nad jakimś współcześniejszym, niedużym silnikiem o mocy nie mniejszej, niż 100KM i do którego części będą jeszcze długo dostępne i problem rozwiązany. Skoro do ohv brak części, rovery się rozlatują i plują uszczelkami, to zastosować coś trwałego i popularnego. Gdyby nie zabawy z dorabianiem dzwonów itd. to pewnie niejeden by się zdecydował. Podobało mi się to 1.8 Turbo z VW u Bolima chyba? w plusie. Fajnie to wyglądało w polonezie. Silniki starszych generacji, które nie były jeszcze tak udziwnione jak współczesne, są całkiem ok. Przy wszystkim oczywiście jest kupa roboty i trzeba trochę grosza wydać. A jak nie, to ponakupywać ze złomu silników w jakimś lepszym stanie i mieć w zapasie. Ja jakoś ostatnio same oboshe w plusach widzę na złomie, jak na złość, żadnego gsi. A i jedna ciekawostka. Dwa razy się spotkałem z miedzianą roverową chłodnicą w plusach z boshem. Wychodziły tak, czy ktoś sobie podmienił, bo nie wyglądało. Po dwa wiatraki z ohv założone, normalnie i dwa czujniki.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1763 dnia: Grudzień 20, 2020, 21:46:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wole robic uszczelke w Roverze niz wymieniać pękające glowice w Vagach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1764 dnia: Grudzień 20, 2020, 21:55:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dlatego ja sobie trzymam na garażu mojego starego 1.4 z mojego caro. Jest skrzynia i jest wszystko. Tak na wypadek W, gdyby coś się nie daj Boże z GSI stało (wałek itd) Muszę kiedyś ruszyć dupsko i zrobić sobie jakiś fajny "wózek" na ten silnik, spiąć go ze skrzynią, dać chłodnicę itd, instalację i odpalić dziada, żeby mi się nie zastał, bo odkąd go wyjąłem z auta, to stoi i stoi, a to zbyt zdrowe nie jest. Może tam mu oleju trochę wlać na tłoki i poruszać, żeby się to przesmarowało? Bo tak w sumie, to się o tym nie myśli, a on sobie tak stoi.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1765 dnia: Grudzień 20, 2020, 22:38:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Jak by się pojawił jakiś zestaw swapowy do fajnego silnika to bym się bardzo zastanawiał. Ważne by "nowy" silnik był cichy i miał równo rozłożony moment.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1766 dnia: Grudzień 20, 2020, 22:44:43 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Z tego co wiem można zamontować każdy silnik który się fizycznie zmieści i będzie możliwość zamontowania go wzdłużnie. Więc czekam na propozycje. Z ciekawości bo za dużo już gratow do rovera mam żeby teraz zmieniać koncepcję.  :-)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1767 dnia: Grudzień 20, 2020, 22:57:02 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Z tego co wiem można zamontować każdy silnik który się fizycznie zmieści i będzie możliwość zamontowania go wzdłużnie. Więc czekam na propozycje. Z ciekawości bo za dużo już gratow do rovera mam żeby teraz zmieniać koncepcję.  :-)
No to jak już masz wszystko do rovera, to na co jeszcze czekasz? Ładuj tego potwora i alleluja i do przodu.
A co do silników, to jest na forum bardzo stary temat o silnikach możliwych do swapa w poldku, ale jako, że już trochę czasu minęło i trochę aut się przewinęło przez ten czas, to może warto by stworzyć listę bardziej współczesnych jednostek? Choć tak w ramach ciekawostki, a nuż ktoś podłapie? Wtedy te silniki były drogie, bo nowe, a teraz, to ileż to po złomach się poniewiera aut z przedziału 2000-2005? Lata lecą, a dzisiejsze silniki, to chyba za kilkanaście lat, nie będą się zbytnio nadawać, bo coraz częściej słychać, że dzisiaj się silniki wymienia na nowe, bo producent nie przewidział remontu. Jakby tak zapakować taki "silnik od kosiarki" jak to dzisiaj nazywają 1.0 L i 150KM? Malutkie gówienko, to by jeszcze miejsca zostało. Tylko pewnie musiałby być nowy, spod igły i też nie wiadomo, ile by w poldku polatał, na tylnym napędzie i w cięższej budzie. Teraz to i chyba nawet dużo takich trzycylindrowych pierdzidełek robią. To ma niby być wszystko ekologiczne i mało palić, a w praktyce wychodzi co innego.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1768 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:00:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak to dzisiaj nazywają 1.0 L i 150KM? Malutkie gówienko, to by jeszcze miejsca zostało. Tylko pewnie musiałby być nowy, spod igły i też nie wiadomo, ile by w poldku polatał, na tylnym napędzie i w cięższej budzie.
jakiej ciezszej budzie ? myslisz ze Polonez wazy wiecej od Mondeo (1.0 150KM) ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1769 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:03:18 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Mi się marzy coś z toyotowskiej rodziny 4A, na 4A-GEZ, ale zwykłym 16-zaworowym 4A-GE też bym nie pogardził. Był gdzieś nawet na forum link do filmiku gdzie gość z Tajlandii czy innej Azji wsadził taki silniczek do Kanta Pickup-a - ależ to pięknie siadło w komorze. Ale to akurat deficytowy towar i raczej zabawa dla hobbystów. Mimo wszystko skierowanie się w kierunku japońców wydaje się jedną z ciekawych opcji.
Ogólne do Poloneza najlepiej pasują jakieś lekkie 4-CYL. INLINE - wszelakie swapy na 6-garówki z np. bawarek do wg. mnie strzał kolano i zabicie lekkości i zwinności Poloneza postawionego na dobrym i dobrze wyregulowanym zawieszeniu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2020, 23:05:37 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1770 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:07:34 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
zrobić sobie jakiś fajny "wózek" na ten silnik, spiąć go ze skrzynią, dać chłodnicę itd, instalację i odpalić dziada,
Mnie to też czeka, ale póki co do lutego to mam zapierdziel w robocie, więc nie ma czasu na jakiekolwiek dłubanie itp.

żeby mi się nie zastał, bo odkąd go wyjąłem z auta, to stoi i stoi, a to zbyt zdrowe nie jest. Może tam mu oleju trochę wlać na tłoki i poruszać, żeby się to przesmarowało?
Nie zaszkodzi; tak też zrobiłem w ohv, co zimuje przykryty plandeką pod wiatą.

A co do tych swapów - co jakiś czas przeglądam ogłoszenia na olxie, za jakąś Omegą bez rejestracji za rozsądne pieniądze :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1771 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:36:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
jakiej ciezszej budzie ? myslisz ze Polonez wazy wiecej od Mondeo (1.0 150KM) ?
Bardziej myślałem o tych małych pierdzidełkach nazywanych "autami miejskimi" bo to niby tam najwięcej pakują tych malutkich silniczków. Nie zagłębiałem się dokładnie w większe konstrukcje, ale skoro w większych budach też ładują te małe silniki, to nieźle. Niby 150Km, ale jednak 1.0 L, ciekawe ile to pojeździ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1772 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:37:45 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Sławek To był akurat sedan, https://www.youtube.com/watch?v=Jp5rQ6PAyn0 . Silnik to mały problem, większość 4 cyl powinna podejść, pytanie z jaką skrzynię to spiąć, żeby weszło bez większych przeróbek i najlepiej jeszcze żeby była tania, trwała i łatwo dostępna. Opel, wiadomo omega, do mocnej k serii ktoś przystosowuje skrzynie z RX 8, co jeszcze można zaaplikować ? Interesuje mnie też co można podpiąć pod oryginalną skrzynię, flanszę redukcyjną można dorobić, a co z wałkiem sprzęgłowym ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1773 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:38:36 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No to jak już masz wszystko do rovera, to na co jeszcze czekasz? Ładuj tego potwora i alleluja i do przodu.
Wszystkiego nie mam. Przede wszystkim nie mam silnika i nie spieszę się z tym zbytnio. Systematycznie gromadze rzeczy na swap. Jeszcze trochę czasu zejdzie. A doraźnie rozważam konwersję gaźnikowca na abimexa i nie wiem czy się nie skusze na to gdy znajdę w okolicy dawcę.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1774 dnia: Grudzień 20, 2020, 23:52:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Dlatego ja sobie trzymam na garażu mojego starego 1.4 z mojego caro. Jest skrzynia i jest wszystko. Tak na wypadek W, gdyby coś się nie daj Boże z GSI stało (wałek itd) Muszę kiedyś ruszyć dupsko i zrobić sobie jakiś fajny "wózek" na ten silnik, spiąć go ze skrzynią, dać chłodnicę itd, instalację i odpalić dziada, żeby mi się nie zastał, bo odkąd go wyjąłem z auta, to stoi i stoi, a to zbyt zdrowe nie jest. Może tam mu oleju trochę wlać na tłoki i poruszać, żeby się to przesmarowało? Bo tak w sumie, to się o tym nie myśli, a on sobie tak stoi.

Jak długo stoi, to daj mu na tłoki nafty tak na tydzień. Potem oleju na parę dni i poruszaj delikatnie z klucza. Potem olej, kołki drewniane w gniazda świec, raz na miesiąc-dwa kontrola czy jest olej w cylindrach i obracanie z klucza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1775 dnia: Grudzień 21, 2020, 00:00:35 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
To trzeba chyba myśleć nad jakimś współcześniejszym, niedużym silnikiem o mocy nie mniejszej, niż 100KM i do którego części będą jeszcze długo dostępne i problem rozwiązany. Skoro do ohv brak części, rovery się rozlatują i plują uszczelkami, to zastosować coś trwałego i popularnego. Gdyby nie zabawy z dorabianiem dzwonów itd. to pewnie niejeden by się zdecydował. Podobało mi się to 1.8 Turbo z VW u Bolima chyba? w plusie. Fajnie to wyglądało w polonezie. Silniki starszych generacji, które nie były jeszcze tak udziwnione jak współczesne, są całkiem ok. Przy wszystkim oczywiście jest kupa roboty i trzeba trochę grosza wydać. A jak nie, to ponakupywać ze złomu silników w jakimś lepszym stanie i mieć w zapasie. Ja jakoś ostatnio same oboshe w plusach widzę na złomie, jak na złość, żadnego gsi. A i jedna ciekawostka. Dwa razy się spotkałem z miedzianą roverową chłodnicą w plusach z boshem. Wychodziły tak, czy ktoś sobie podmienił, bo nie wyglądało. Po dwa wiatraki z ohv założone, normalnie i dwa czujniki.

Jest już taki silnik. 1.4 16V Rover, i montowano w Polonezie seryjnie ;) Narzekających na Rovera można podzielić na dwie grupy: upalacze, którzy nie rozumieją, że te silniki są już przede wszystkim stare, jak i same samochody, a nawet jako nowe nie były kato-odporne, oraz ludzie którzy oczekują od samochodu, a tym bardziej od Poloneza, żeby był możliwie jak najbardziej prosty, odporny na zaniedbania techniczne a wszystkie usterki żeby można było usunąć ze szwagrem w szopie. Niestety Rover taki nie jest...

Znam sporo wieloletnich użytkowników Roverów i jak ktoś po prostu normalnie jeździ, to nic złego się z tym silnikiem nie dzieje. Na tle wielu konstrukcji powstałych już w XXI wieku, to można powiedzieć, że jest to trwały i bezawaryjny silnik.

Co do OHV, nie wiem dlaczego nikt nie zajął się jeszcze stworzeniem/zamówieniem partii super jakościowych części do tego auta. Biorąc pod uwagę ilość fanów 125p i Poloneza, byłby na to zbyt a myślę, że partie takich części nie musiały by być nie wiadomo jak duże. Na +/- 20 kompletów do zrobienia silnika na lalkę znaleźli by się chętni... Był u mnie wczoraj kolega, swoim niskoprzebiegowym 1.6 GLi. Fajny jest dźwięk tego silnika i ma to wszystko w sobie, taki niepowtarzalny urok  <spoko>

z Polonezem nie dzieje się absolutnie nic. Zbiera kurz w garażu... W Punto stwierdziłem awarię kierunkowskazów, po wyłączeniu kierunku miga jeszcze 3 razy, niezależnie czy wyłączę go ręcznie czy odbije kierownicą. Cóż, do początku stycznia będzie musiał tak pojeździć, po Nowym Roku zajmę się tym...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2020, 00:03:10 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1776 dnia: Grudzień 21, 2020, 00:14:14 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Tryb miękkich kierunkowskazów mu się załączył.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1777 dnia: Grudzień 21, 2020, 00:21:43 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak długo stoi, to daj mu na tłoki nafty tak na tydzień. Potem oleju na parę dni i poruszaj delikatnie z klucza. Potem olej, kołki drewniane w gniazda świec, raz na miesiąc-dwa kontrola czy jest olej w cylindrach i obracanie z klucza.
"Długo" to pojęcie względne. Od czasu, jak pozbyłem się mojego capri-caro-orciari, czyli niecałe 2,5 roku. Dokładnie w lutym 2018. Czyli w sumie, bez tragedii. Zbieram się już rok, żeby mu zrobić wózeczek i go odpalić i tak schodzi. Szkoda by było, żeby się zgnoił. Może będzie potrzebny, a może nie, ale czasem brakuje mi tego specyficznego dźwięku rovera. Póki GSI chodzi, to nic w tym nie grzebię, bo i po co? Żeby tu rovera wsadzić, to trzeba by i most zmienić, bo na tym, to się będzie ledwo ciągnął, a nie mam mostu pod plusa, a jedynie minusowy, więc mocowania trzeba. No i ta instalacja nieszczęsna z GSI, poupychana ciasno, szkoda to wszystko bebeszyć, a nie chciało by mi się bawić w jakieś częściowe przeszczepy pod rovera. Mam w sumie dwie wiązki wnętrza, z plusa i z minusa, tylko ta z minusa jest częściowo zrobiona pod plusa, czyli kostki do przycisków kwadratowych w konsoli i do zegarów plusowych. Tą plusową, to wytargałem na złomie z rovera i jeździła u mnie już do samego złomowania, bo chciałem mieć taką pod plusa.
Jest już taki silnik. 1.4 16V Rover, i montowano w Polonezie seryjnie ;) Narzekających na Rovera można podzielić na dwie grupy: upalacze, którzy nie rozumieją, że te silniki są już przede wszystkim stare, jak i same samochody, a nawet jako nowe nie były kato-odporne, oraz ludzie którzy oczekują od samochodu, a tym bardziej od Poloneza, żeby był możliwie jak najbardziej prosty, odporny na zaniedbania techniczne a wszystkie usterki żeby można było usunąć ze szwagrem w szopie. Niestety Rover taki nie jest...
To, to ja wiem. Pisałem ogólnie, bo ludzie narzekają, to przecież droga wolna, jest tyle silników, że ktoś coś sobie dopasuje. No ale przecież to trzeba trochę pomyśleć, pomierzyć i nie da się kupić "kompletu na swapa" pasującego plug & play, jak rover.
Może by tak poloneza z "kultowym" 1,9TDI z Vagów? I to kle kle kle.
Co do OHV, nie wiem dlaczego nikt nie zajął się jeszcze stworzeniem/zamówieniem partii super jakościowych części do tego auta. Biorąc pod uwagę ilość fanów 125p i Poloneza, byłby na to zbyt a myślę, że partie takich części nie musiały by być nie wiadomo jak duże. Na +/- 20 kompletów do zrobienia silnika na lalkę znaleźli by się chętni...

Już to widzę, jak lecą ci "chętni" i dogadują się z "inicjatorami" akcji. Taki był problem z tymi durnymi szybami zielonymi, a gdzie tu mowa o częściach do silnika? Zaraz by było, że drogo, że pewnie zarabiać chcą itd. Żadna taka akcja nie będzie mieć sensu, póki się ludzie nie dogadają. Użytkowników polonezów jest na tyle dużo, że pewnie każdą podobną akcję można by rozkręcić na grubo, bo tyle by było zamówień, ale jest, jak jest. Szyby, to akurat była fanaberia, ale chodzi o sam fakt, co się wtedy tam odstawiało.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1778 dnia: Grudzień 21, 2020, 10:21:10 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Co do OHV, nie wiem dlaczego nikt nie zajął się jeszcze stworzeniem/zamówieniem partii super jakościowych części do tego auta. Biorąc pod uwagę ilość fanów 125p i Poloneza, byłby na to zbyt a myślę, że partie takich części nie musiały by być nie wiadomo jak duże. Na +/- 20 kompletów do zrobienia silnika na lalkę znaleźli by się chętni...
Tylko czy te 20szt. byłoby dla jakiegoś zakładu opłacalne. Przy tak małej ilości to koszta jednostkowe pewnie całkiem spore.
Nie ma co się oszukiwac, części na rynku coraz mniej; a w tym co jest w sprzedazy to sporo badziewia. Zresztą, jak nawet żadnej firmie nie chce sie zrobić głupich spinek do reflektorów, to wątpie, aby ktoś się podjął zrobienia elementów silnika - zbyt mała skala.

Tego właśnie zazdroszę USA - tam to mają wszystkie części do starych silników; inna sprawa, że sporo jest zamiennych bo modele ewoluowały od tych z lat 50-tych (np. SBC). No i rzecz jasna tam to przez x lat było 3 głównych graczy na rynku moto - Ford, Chev i Dodge; plus do tego miliony sztuk wyprodukowanych danego modelu - więc jest rynek zbytu. Do tego potężny "aftermarket"; gdzie bez problemu kupi się do starszego samochodu nowy silnik, wypasione głowice itp., zestawy przejściówek łączących skrzynie np. fordowskie z silnikiem GMa itp. U nas niestety np. flansza do skrzynii to już zostaje zamówienie indywidualne w jakimś warsrztacie - gotowca nie idzie kupic.



Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1779 dnia: Grudzień 21, 2020, 11:21:42 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Niestety ale społeczność miłośników polskiej motoryzacji jest taka a nie inna i szczerze mówiąc będąc by producentem choćby głupiej śruby do koła pierdolił bym taki interes bo nie chciało by mi się słuchać Januszy którzy będą płakać bo sztuka kosztuje 2 zł zamiast 1.70 zł albo co gorsze zostać z niezapłaconym towarem na magazynie bo nagle chętni zniknęli  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali